Hocam açtığınız konu başlığı ve çalışmanız için sizi kutlamak istedim.Konu benimde bir ara merak sarıp araştırdığım bir konu doğru yoldasınız yukarıda mesaj yazmış değerli brc bayileri ve brc kullanıcısı O.B.K'nin yazdıklarına aynen katılıyorum ve bir ek yapmak istiyorum SFT değerinin 0 olmasını sağlamaya çalışmayınız aracınzda benzinde bir sorun yok ise bir kaç güne kadar SFT değeri belli bir değer alacak ve LFT değeride bu aralığa yakın bir değer alacak bu durumu sağldıktan sonra lpg için ideal ayar aracın rolantide ve yolda ayni şartlarda (hız,yol ve motor devir aralığı gibi)benzinde SFT değeri hangi aralıkta geziyor ise lpg'de ayni aralıkta gezecek şekilde ayarlamanız gerekiyor.Fakat şu sorununuz var gibi kullandığınız lpg markasının sanırım sizde proğramı yok o yüzden bu durumu nasıl sağlarsınız bilemiyorum.Ayrıca şunu da belirtmek isterim sanayide çok kullanılan bir laf var abi lpg bu aracın beynini bozmuş lafının kaynağı olay budur aslında beyinde mekanik olarak bozulan bir şey yok bozulan parametrelerdir. Not:Konu hakkında burada bir çok lpg montajı ile ilgilenen montajcı üstadlar var onlarında görüş beyan etmelerin faydalı olacağını düşünmekteyim
quote:
Orijinalden alıntı: qntrl
LTFT değerim %9.7 ye düştü bugün yaklaşık 130 km benzinde kullandım. Sanırım 1-2 güne kadar sıfırlayacağım.
Ayrıca rölantide MAP değerini izledim 32-33-34 bar arasında gezyor.
Alıntıları Göster
@talfar;
Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için. Ben mesleğim gereği iyi kötü az çok gibi kelimelerle tatmin olmuyor. Bana sayısal veri gerekiyor birşeyi değerlendirebilmem için. LPG de de aynı şey geçerli. Titiz oluncada bu tarz açıkları yakalıyorsunuz.
Zavoli program ve interface(lovato) temin ettim. Ancak LPG taktırdığım yerde son derece profesyonel. Polaris İzmir Zavolinin Türkiye distribütörü. Aracımın LTFT değeri düzeldikten sonra eminimki sond erece iyi bir ayar yapacaklar. O sebeple LPG program işine girmiyorum şuanda. LPGcime güveniyorum :)
quote:
Orijinalden alıntı: qntrl
@talfar;
Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için. Ben mesleğim gereği iyi kötü az çok gibi kelimelerle tatmin olmuyor. Bana sayısal veri gerekiyor birşeyi değerlendirebilmem için. LPG de de aynı şey geçerli. Titiz oluncada bu tarz açıkları yakalıyorsunuz.
Zavoli program ve interface(lovato) temin ettim. Ancak LPG taktırdığım yerde son derece profesyonel. Polaris İzmir Zavolinin Türkiye distribütörü. Aracımın LTFT değeri düzeldikten sonra eminimki sond erece iyi bir ayar yapacaklar. O sebeple LPG program işine girmiyorum şuanda. LPGcime güveniyorum :)
Alıntıları Göster
Bir haftadır yaklaşık 400 km yol yaptım ve LTFT değerimi istediğim noktaya düşüremedim. İlk 150km uzun yol sonrasında LTFT değerim %9.7ye kadar düşmüştü. Şehir içi kullanım sonrasında %14.1 e geldi ve sanki orada takılı kaldı. Bir türlü düşüremiyorum. Düşüremediğim içinde LPG ayarı yaptırmadım.
Önerileriniz nedir bu konuda ?
quote:
Orijinalden alıntı: qntrl
Bir haftadır yaklaşık 400 km yol yaptım ve LTFT değerimi istediğim noktaya düşüremedim. İlk 150km uzun yol sonrasında LTFT değerim %9.7ye kadar düşmüştü. Şehir içi kullanım sonrasında %14.1 e geldi ve sanki orada takılı kaldı. Bir türlü düşüremiyorum. Düşüremediğim içinde LPG ayarı yaptırmadım.
Önerileriniz nedir bu konuda ?
Sevgili talfar yanıtlamaya çalışmış :)
Bu şekildede giderek ayar yaptırabilirsiniz. @talfarın yazdığı 9.7 lik değerde gitseydiniz daha iyi olurdu gerçi :)
Bundan sonrasını aracınız kendisi aynı antibiyotik tedavisi gibi kendi kendine yapar. Yinede bir uzun yol yaparak 2500 d/dk dabit hızla (Değişken hızlar size daha az yardımcı olur) LFT nizi biraz daha düşürürsenüz fena olmaz.
quote:
Orijinalden alıntı: faruksevgili
quote:
Orijinalden alıntı: qntrl
Bir haftadır yaklaşık 400 km yol yaptım ve LTFT değerimi istediğim noktaya düşüremedim. İlk 150km uzun yol sonrasında LTFT değerim %9.7ye kadar düşmüştü. Şehir içi kullanım sonrasında %14.1 e geldi ve sanki orada takılı kaldı. Bir türlü düşüremiyorum. Düşüremediğim içinde LPG ayarı yaptırmadım.
Önerileriniz nedir bu konuda ?
Sevgili talfar yanıtlamaya çalışmış :)
Bu şekildede giderek ayar yaptırabilirsiniz. @talfarın yazdığı 9.7 lik değerde gitseydiniz daha iyi olurdu gerçi :)
Bundan sonrasını aracınız kendisi aynı antibiyotik tedavisi gibi kendi kendine yapar. Yinede bir uzun yol yaparak 2500 d/dk dabit hızla (Değişken hızlar size daha az yardımcı olur) LFT nizi biraz daha düşürürsenüz fena olmaz.
Alıntıları Göster
Hocam amma prosedürlü bu iş doktorluk gibi Kollesterol değerleri gibi LFT nizi düşürün gaza az basın gibi :D Kolay gelsin
quote:
Orijinalden alıntı: yeakin
Hocam amma prosedürlü bu iş doktorluk gibi Kollesterol değerleri gibi LFT nizi düşürün gaza az basın gibi :D Kolay gelsin
Alıntıları Göster
Güzel bir benzetme cuk oturdu
quote:
Orijinalden alıntı: faruksevgili
Güzel bir benzetme cuk oturdu
Alıntıları Göster
arabam benzinde silkeyerek çalışıyor, sonra lpg ye geçtiğinde sorun kalmıyordu. Benzinin üzerine sürekli ekleyerek depodaki benzini yeniledim. Ama aracın LFT değeri bozulmuş galiba. Servisim yeni bir ayar yaptı. Akşam arabayı benzinde bırakıp, sabah yine benzinde çalıştırmamı söylediler. Aynen yaptım şimdilik bir sorun gözükmüyor. Ayrıca 500 - 600 km benzinde kullanıp tekrardan ayara gelmemi söylediler.
quote:
Orijinalden alıntı: dondurmaci
arabam benzinde silkeyerek çalışıyor, sonra lpg ye geçtiğinde sorun kalmıyordu. Benzinin üzerine sürekli ekleyerek depodaki benzini yeniledim. Ama aracın LFT değeri bozulmuş galiba. Servisim yeni bir ayar yaptı. Akşam arabayı benzinde bırakıp, sabah yine benzinde çalıştırmamı söylediler. Aynen yaptım şimdilik bir sorun gözükmüyor. Ayrıca 500 - 600 km benzinde kullanıp tekrardan ayara gelmemi söylediler.
Alıntıları Göster
mitsubishi motorlarda ecuyu sıfırlamak için akü kutup başını sökmek gerekir mi üstadlar.. bende de ltf sorunu var ama 1-2 depo benzinle gitmek pek ekonomik gelmiyor 1.8 araçla :)
quote:
Orijinalden alıntı: ergungur
mitsubishi motorlarda ecuyu sıfırlamak için akü kutup başını sökmek gerekir mi üstadlar.. bende de ltf sorunu var ama 1-2 depo benzinle gitmek pek ekonomik gelmiyor 1.8 araçla :)
Alıntıları Göster
en az 2-3 saat sökülü kalmalı, en temizi akşamdan çıkartıp sabah geri takmak.
quote:
Orijinalden alıntı: mscsi
en az 2-3 saat sökülü kalmalı, en temizi akşamdan çıkartıp sabah geri takmak.
O kadar diil canım 5 dk yeterli oluyor.
Bu arada LPG sektörüne yaptığınız yardım ve destekleri takip ediyorum, Sizin gibi bu mesleğe gönül vermiş ve herkese yardım etmeye çalışan herkes benim dostumdur.
Buralara yolunuz düştüğünü biliyorum çay içmeye beklerim. Seda hanımın çayını beğenmeyen yoktur bu alemde iyi akşamlar
quote:
Orijinalden alıntı: faruksevgili
quote:
Orijinalden alıntı: mscsi
en az 2-3 saat sökülü kalmalı, en temizi akşamdan çıkartıp sabah geri takmak.
O kadar diil canım 5 dk yeterli oluyor.
Bu arada LPG sektörüne yaptığınız yardım ve destekleri takip ediyorum, Sizin gibi bu mesleğe gönül vermiş ve herkese yardım etmeye çalışan herkes benim dostumdur.
Buralara yolunuz düştüğünü biliyorum çay içmeye beklerim. Seda hanımın çayını beğenmeyen yoktur bu alemde iyi akşamlar
Alıntıları Göster
Elantra'ya nedense yetmiyor
quote:
Orijinalden alıntı: mscsi
Elantra'ya nedense yetmiyor
Tabii her aracın karakteristiği aklımızda kalmıyor, Hem öyle kendi müşterilerimizde LFT sorunuda yaşamıyoruz.
Sadece dışarıdan gelen müşterilerde karşılaştığımız için çok sık karşılaştığımız durum değil.
Ben önce bi resetlemeye çalışıyorum baktım resetlemiyor, O zaman git dolaş gel diyorum
quote:
Orijinalden alıntı: faruksevgili
quote:
Orijinalden alıntı: mscsi
Elantra'ya nedense yetmiyor
Tabii her aracın karakteristiği aklımızda kalmıyor, Hem öyle kendi müşterilerimizde LFT sorunuda yaşamıyoruz.
Sadece dışarıdan gelen müşterilerde karşılaştığımız için çok sık karşılaştığımız durum değil.
Ben önce bi resetlemeye çalışıyorum baktım resetlemiyor, O zaman git dolaş gel diyorum
Alıntıları Göster
Bence bu konu çok önemli sabah çalmaşındaki problemlerin çogunu bu konu açıklıyor.Bir çok arkadaşın bu tip sorunları var ben de bu konuya iyi ki rastlamışım.
quote:
Orijinalden alıntı: vedohan
Bence bu konu çok önemli sabah çalmaşındaki problemlerin çogunu bu konu açıklıyor.Bir çok arkadaşın bu tip sorunları var ben de bu konuya iyi ki rastlamışım.
Alıntıları Göster
arkadaşlar bende iran marka samand lx var aracımda firmanın anlaşmış olduğu emmegas sıralı lpg kiti var..2 senedir kullanıyorum sorunum yoktu .aracım uzun yolda 28 -29 litre tüple 390-400 km yol yapıyordu ama şehir içi 200ile 240 arası bir yol yapıyordu...az mı gitmişim çokmu bilmiyorum yorum size kalmış.... benim iki aydır lambda sensörüm yani oksijen sensörümden dolayı arıza lambam yanıyor ...servis vede başka yerlerde 5-6 kez söndürdük yine tüpde iken yandı....aracımı benzinde kullandığımda bir sorun yok geçenlerde elm327 obd cihazı aldım ltft ve stfde değerlerim şunlar:ltfde değerimi 5.5 den şu an 2.34 düşürdüm daha aşağı düşmüyor acaba bu düşermi yada aşağı yani sıfır değerde olmamasının nedeni ve ya nedenleri nelerdir?stfde değerim ise 15 lerden başlıyor 25 e kadar gidiyor bazen bu rakamların önünde - + oluşuyor o kadar uğraştım tam değer benzindeki gibi sabit veya o değere yakaşmıyor benzinde stfde değeri odan başlayı 5-7 arası oynuyor rolantide deviri 2500 -3000 yaıyorum değişmiyor ama tüpde iken maalesef bu rakam o devirlerde daha yukarılara çıkıyor....lpgnin map ayarlarını azaltarak veya artırarak bu değerler değişiyor tabiii.şimdi sormak istdediğim stfde ilaa sıfır mı olacak yoksa 3.34 dediğim ltft değerine yaklaşık olsa olur mu....yada nasıl yapmamız gerektiği hakkında bilgi ve tecrübesi olan arkadaşlar var yardımcı olurlarsa sevinirim....sanırım benzinde değilde lpgde aracım biraz fakir çalışıyor o yüzden aracım sanırım arıza lambası yakıyor....otomatik kalibrasyon yaptığımda stfde değeri bayağı yukarılara çıkıyor 10 ile 20 arası sürekli geziyor ... o zmanda fakirmi oluyor karışım yoksa zenginmi pek anlamadım - yönde ltft olursa zengin sanırım + yönde olursa gerçi önünde - veya + olmadan 2.34 ltft farkediyor mu bilmiyorum...aracım boşda iken deviri 2500 ile 3000 arası yaparak yol ayarı olu mu illa yol da mı gerek bunları bilmek istiyorum ....
quote:
Orijinalden alıntı: ayhan-71
arkadaşlar bende iran marka samand lx var aracımda firmanın anlaşmış olduğu emmegas sıralı lpg kiti var..2 senedir kullanıyorum sorunum yoktu .aracım uzun yolda 28 -29 litre tüple 390-400 km yol yapıyordu ama şehir içi 200ile 240 arası bir yol yapıyordu...az mı gitmişim çokmu bilmiyorum yorum size kalmış.... benim iki aydır lambda sensörüm yani oksijen sensörümden dolayı arıza lambam yanıyor ...servis vede başka yerlerde 5-6 kez söndürdük yine tüpde iken yandı....aracımı benzinde kullandığımda bir sorun yok geçenlerde elm327 obd cihazı aldım ltft ve stfde değerlerim şunlar:ltfde değerimi 5.5 den şu an 2.34 düşürdüm daha aşağı düşmüyor acaba bu düşermi yada aşağı yani sıfır değerde olmamasının nedeni ve ya nedenleri nelerdir?stfde değerim ise 15 lerden başlıyor 25 e kadar gidiyor bazen bu rakamların önünde - + oluşuyor o kadar uğraştım tam değer benzindeki gibi sabit veya o değere yakaşmıyor benzinde stfde değeri odan başlayı 5-7 arası oynuyor rolantide deviri 2500 -3000 yaıyorum değişmiyor ama tüpde iken maalesef bu rakam o devirlerde daha yukarılara çıkıyor....lpgnin map ayarlarını azaltarak veya artırarak bu değerler değişiyor tabiii.şimdi sormak istdediğim stfde ilaa sıfır mı olacak yoksa 3.34 dediğim ltft değerine yaklaşık olsa olur mu....yada nasıl yapmamız gerektiği hakkında bilgi ve tecrübesi olan arkadaşlar var yardımcı olurlarsa sevinirim....sanırım benzinde değilde lpgde aracım biraz fakir çalışıyor o yüzden aracım sanırım arıza lambası yakıyor....otomatik kalibrasyon yaptığımda stfde değeri bayağı yukarılara çıkıyor 10 ile 20 arası sürekli geziyor ... o zmanda fakirmi oluyor karışım yoksa zenginmi pek anlamadım - yönde ltft olursa zengin sanırım + yönde olursa gerçi önünde - veya + olmadan 2.34 ltft farkediyor mu bilmiyorum...aracım boşda iken deviri 2500 ile 3000 arası yaparak yol ayarı olu mu illa yol da mı gerek bunları bilmek istiyorum ....
Değerler - çıkıyorsa zengin karışım geliyor enjeksiyon sürelerini kısaltmaya çalışıyor demektir , map haritasından değerleri düşürmeniz gerekir.
Alıntıları Göster
güzelde dostum fakir karışım diğelim ki %4 olsun değerleri map haritasından artırırsak kaç veya hangi değere yakın olmalı....değerleri düşürdüğm zaman lpg map haritasından o zaman stft sıfırlanıyor....veya o rakama yakın seyrediyor.....ama mapda artı yönde yükseltme yaptığımda stft sapıtıyor...dahada yükseliyor....şunu bana adam gibi öğretin ya....nasıl yapacağımı stft ve ltft değerleri nasıl olmalı artı bir sorum daha var....bir kaç kez regulatör basınç ayarı ile oynandı acaba ayar lpg tankı tam dolu iken mi yapılmalı yoksa lpg tankı yarı iken mi yada bitmeye yakınken mi regulatör basıç ayarı yapılmalı bu konudada yardım istiyorum.....
Değerler - çıkıyorsa zengin karışım geliyor enjeksiyon sürelerini kısaltmaya çalışıyor demektir , map haritasından değerleri düşürmeniz gerekir.
bir de üstadım artya doğru gidiyorsa dediğiniz stft değerleri mi yoksa ltft değerlerimi onu anlmadım.artı eğer ltft deki 3.5 diyelim bu değer için mapı artı yönde artırıp zenginleştirirsek değeri kaça ayarlamalı....vede bu değer zamanla aşağı yukarı oynamayacak mı o zamanda zengin yakmaz mı ya fakir zengin arasında kaldık ustalarım bir yardımcı olun bulunduğum yerde emmegasın servisi yok ....kendim uğraşıyorum ha bide arabamın anahtarını marşa basmadan çevirince işde yağ lambası ve check lambası yanarken motor kaputunu açtığımda lpg enjektörlerinden ses geliyor 5-10 snye daha sonra duruyor bu ses ..biraz hortumla enjektörleri hareket ettirir gibi hafifce salladığımda tekrar bib sesi gibi ses çıkararak sanki enjektörler hareket edermiş gibi oluyor...normal midir bu bide hafif bir gas kokusu var gibi.....yazdıklarımı teker teker okuyup cevaplarsanız sevinirim....
Değerler - çıkıyorsa zengin karışım geliyor enjeksiyon sürelerini kısaltmaya çalışıyor demektir , map haritasından değerleri düşürmeniz gerekir.
bir de üstadım artya doğru gidiyorsa dediğiniz stft değerleri mi yoksa ltft değerlerimi onu anlmadım.artı eğer ltft deki 3.5 diyelim bu değer için mapı artı yönde artırıp zenginleştirirsek değeri kaça ayarlamalı....vede bu değer zamanla aşağı yukarı oynamayacak mı o zamanda zengin yakmaz mı ya fakir zengin arasında kaldık ustalarım bir yardımcı olun bulunduğum yerde emmegasın servisi yok ....kendim uğraşıyorum ha bide arabamın anahtarını marşa basmadan çevirince işde yağ lambası ve check lambası yanarken motor kaputunu açtığımda lpg enjektörlerinden ses geliyor 5-10 snye daha sonra duruyor bu ses ..biraz hortumla enjektörleri hareket ettirir gibi hafifce salladığımda tekrar bib sesi gibi ses çıkararak sanki enjektörler hareket edermiş gibi oluyor...normal midir bu bide hafif bir gas kokusu var gibi.....yazdıklarımı teker teker okuyup cevaplarsanız sevinirim....
Alıntıları Göster
kimse yok mu bu forumda faruk hoca nerlerdesin
quote:
Orijinalden alıntı: ayhan-71
kimse yok mu bu forumda faruk hoca nerlerdesin
Alıntıları Göster
arkadaşlar forumda cevap verecek kimse yok yinede ben yazayım faruk sevgili beyefendi ile özel mesaj üzerine yardım aldım ve benzin enjeksiyon sürelerinin benzinde iken ve lpgde iken eşit olması gerektiğini anladım ...msci arkadaşımın serdar beyin forumdaki değişik bir kitin kalibrasyonu hakkında dökümanı vardı onu inceleyince nasıl bir ayar yapmam gerektiği üzerinde biraz kafa yordum hallettim en sonunda benzin ms ile lpg de iken benzin ms nerde ise otomatik kalbrasyonda eşit .....yanlız bir sorunum var mapda enjeksiyon değerleri boşda iken araç çok değişiyor 307 motor var 1.6 16 v 15-20 ms arasında gelip gidiyor...sonra eşitleniyor ve tekrar inişli çıkışlı oluyor rolantim sanırım düşüp çıkıyor....ne yapmalıyım bujilerimi değiştirdim boğaz kelebeğini temizledim....carbon clear mı yaptırayım ...ama aracım daha 30.000 de gerekli mi birde yüksek rakımlı bir yere aracımla gitsem ltfde değerlerim yükselir mi?
quote:
Orijinalden alıntı: ayhan-71
arkadaşlar forumda cevap verecek kimse yok yinede ben yazayım faruk sevgili beyefendi ile özel mesaj üzerine yardım aldım ve benzin enjeksiyon sürelerinin benzinde iken ve lpgde iken eşit olması gerektiğini anladım ...msci arkadaşımın serdar beyin forumdaki değişik bir kitin kalibrasyonu hakkında dökümanı vardı onu inceleyince nasıl bir ayar yapmam gerektiği üzerinde biraz kafa yordum hallettim en sonunda benzin ms ile lpg de iken benzin ms nerde ise otomatik kalbrasyonda eşit .....yanlız bir sorunum var mapda enjeksiyon değerleri boşda iken araç çok değişiyor 307 motor var 1.6 16 v 15-20 ms arasında gelip gidiyor...sonra eşitleniyor ve tekrar inişli çıkışlı oluyor rolantim sanırım düşüp çıkıyor....ne yapmalıyım bujilerimi değiştirdim boğaz kelebeğini temizledim....carbon clear mı yaptırayım ...ama aracım daha 30.000 de gerekli mi birde yüksek rakımlı bir yere aracımla gitsem ltfde değerlerim yükselir mi?
Alıntıları Göster
Sayın ustalar Renault megan 1 de test modunu çalıştırdıgımz da bu degerler yani SFT ve LFT degerleri normal degerleri alır mı yoksa illa ki benzin ile kullanıp sonra kalibrasyon mu yapılmalı ?
quote:
Orijinalden alıntı: vedohan
Sayın ustalar Renault megan 1 de test modunu çalıştırdıgımz da bu degerler yani SFT ve LFT degerleri normal degerleri alır mı yoksa illa ki benzin ile kullanıp sonra kalibrasyon mu yapılmalı ?
Alıntıları Göster
Evet Tokattaki mortaj yapan ustalar (usta demeye dilim varmıyor) bu meseleyi kesinlikle zerre kadar bilmiyorlar. Megane 2 araca Atiker yazılımıyla standart kalibrasyonu atıyor fakir karışım lpg gönderdiği için araç benzinde zor çalışıyor, benzin kokusu oluyor, tüpe geçince tabi sorun kalmıyor.
Bunu yüz kere söyledim adamlara, hiç bir tanesi anlamazmı bu kadarmı sorumsuz esnaflık olur bu kadarmı baştansavmacılık olur, Atiker'e şikayet edeceğim rast gelen insanlara montaj yaptırıyorlar önüne gelene bayilik veriyorlar.