Şimdi Ara

LPG ve LTFT değeri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
7
Favori
30.902
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Update 24.01.2018
    Aradan yıllar geçmiş ancak LTFT STFT problemleri devam ediyor :)
    Konuyla ilgili bildiklerimi buradan paylaşayımwww.lpgayar.wordpress.com

    Aracımda yaklaşık 6 aydır LPG takılı. İlk zamanlar ortalama tüketimim 7.5-7.7 lt/100 km LPGydi.
    Şu sıralar 9lt/100km gibi rakamlarda dolaşıyorum. Güzergahım karışık sabit 70-90 km bandında gidilecek yolad var, dur kalk trafikte var.

    Aracıma OBD2 portundan bağlanarak sensör değerlerini takip ediyorum.
    LTFT değerim %37.5 yazıyor ve bu değer bana çok yüksek geldi. STFT değerinin ise ara ara %55lere ulaştığını gördüm.
    Sanırım aracım LPG de fakir karışım yakıyor. Bu sebeple araç yakıt yetiştirmek için LTFT'yi arttırıyor. Aracın çekişinde bir problem yok.

    LPG ustalarından yorum alabilirmiyim. LPG kitim Zavoli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qntrl -- 24 Ocak 2018; 16:13:20 >







  • Teşhisiniz doğru. Araç LPG'de fakir. Bir süre sonra araç benzinde çalışırken boğulmaya, sabahları geç çalışmaya başlar.

    OBD2 cihazı ile SFT ve LFT değerlerini takip ederek ayar yapın.

    Bu arada araç nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Teşhisiniz doğru. Araç LPG'de fakir. Bir süre sonra araç benzinde çalışırken boğulmaya, sabahları geç çalışmaya başlar.

    OBD2 cihazı ile SFT ve LFT değerlerini takip ederek ayar yapın.

    Bu arada araç nedir?
    Long fuel trim LFT
    Short fuel trim SFT
    Aradaki ''T'' ler fazla.

    1- LFT niz düzelene (sıfır) olana kadar benzinde gezeceksiniz.
    2- SFT ile ayarlarınızı rolantide yapacaksınız.
    3- SFT ile aracı bir arkadaşınız sabit hızda kullanacak , klima ve farlar açıkken yol ayarınıda sft sıfır olacak gibi değiştireceksiniz.
    Aracınızı ve kullanılan enjektörleri bilmiyoruz, bukadar bilgi size yeter sanırım.
    sevgilerimle.
  • Hocam aracım Renault Clio Symbol 1.4 8V. 2005 model ve 70.000 kmde.
    Üzerindeki kitin çok detalı bilgilerini bilemiyorum açıkçası ancak zavoli marka olduğundan eminim :)

    1- LTF'yi sıfırlamak için akü kutup başlarını söküp beklesem sıfırlanmaz mı?
    2- Otomatik kalibrasyon sonrasında LPG MAP'i üzerinden mi STF yi sıfırlayacak şekilde ayar yapacağım.

    Teşekkür ederim.



    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Long fuel trim LFT
    Short fuel trim SFT
    Aradaki ''T'' ler fazla.

    1- LFT niz düzelene (sıfır) olana kadar benzinde gezeceksiniz.
    2- SFT ile ayarlarınızı rolantide yapacaksınız.
    3- SFT ile aracı bir arkadaşınız sabit hızda kullanacak , klima ve farlar açıkken yol ayarınıda sft sıfır olacak gibi değiştireceksiniz.
    Aracınızı ve kullanılan enjektörleri bilmiyoruz, bukadar bilgi size yeter sanırım.
    sevgilerimle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Hocam aracım Renault Clio Symbol 1.4 8V. 2005 model ve 70.000 kmde.
    Üzerindeki kitin çok detalı bilgilerini bilemiyorum açıkçası ancak zavoli marka olduğundan eminim :)

    1- LTF'yi sıfırlamak için akü kutup başlarını söküp beklesem sıfırlanmaz mı?
    2- Otomatik kalibrasyon sonrasında LPG MAP'i üzerinden mi STF yi sıfırlayacak şekilde ayar yapacağım.

    Teşekkür ederim.



    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Long fuel trim LFT
    Short fuel trim SFT
    Aradaki ''T'' ler fazla.

    1- LFT niz düzelene (sıfır) olana kadar benzinde gezeceksiniz.
    2- SFT ile ayarlarınızı rolantide yapacaksınız.
    3- SFT ile aracı bir arkadaşınız sabit hızda kullanacak , klima ve farlar açıkken yol ayarınıda sft sıfır olacak gibi değiştireceksiniz.
    Aracınızı ve kullanılan enjektörleri bilmiyoruz, bukadar bilgi size yeter sanırım.
    sevgilerimle.





    Bahsettiğiniz kitin proğramını tanımıyorum yorum yapamayacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Hocam aracım Renault Clio Symbol 1.4 8V. 2005 model ve 70.000 kmde.
    Üzerindeki kitin çok detalı bilgilerini bilemiyorum açıkçası ancak zavoli marka olduğundan eminim :)

    1- LTF'yi sıfırlamak için akü kutup başlarını söküp beklesem sıfırlanmaz mı?
    2- Otomatik kalibrasyon sonrasında LPG MAP'i üzerinden mi STF yi sıfırlayacak şekilde ayar yapacağım.

    Teşekkür ederim.



    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Long fuel trim LFT
    Short fuel trim SFT
    Aradaki ''T'' ler fazla.

    1- LFT niz düzelene (sıfır) olana kadar benzinde gezeceksiniz.
    2- SFT ile ayarlarınızı rolantide yapacaksınız.
    3- SFT ile aracı bir arkadaşınız sabit hızda kullanacak , klima ve farlar açıkken yol ayarınıda sft sıfır olacak gibi değiştireceksiniz.
    Aracınızı ve kullanılan enjektörleri bilmiyoruz, bukadar bilgi size yeter sanırım.
    sevgilerimle.





    Bahsettiğiniz kitin proğramını tanımıyorum yorum yapamayacağım.

    Alıntıları Göster
    Bugün LPG rölanti halinin datasını logladım. Sonuç feci. STFT %50leri görüyor :) Ustalarım sizlerin teşhisi bu değerşer bir kez daha doğruladı.

    LPG ve LTFT değeri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qntrl -- 11 Ağustos 2009; 20:53:48 >




  • Yinede teşekkür ederim ilginiz için ;)


    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Hocam aracım Renault Clio Symbol 1.4 8V. 2005 model ve 70.000 kmde.
    Üzerindeki kitin çok detalı bilgilerini bilemiyorum açıkçası ancak zavoli marka olduğundan eminim :)

    1- LTF'yi sıfırlamak için akü kutup başlarını söküp beklesem sıfırlanmaz mı?
    2- Otomatik kalibrasyon sonrasında LPG MAP'i üzerinden mi STF yi sıfırlayacak şekilde ayar yapacağım.

    Teşekkür ederim.



    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Long fuel trim LFT
    Short fuel trim SFT
    Aradaki ''T'' ler fazla.

    1- LFT niz düzelene (sıfır) olana kadar benzinde gezeceksiniz.
    2- SFT ile ayarlarınızı rolantide yapacaksınız.
    3- SFT ile aracı bir arkadaşınız sabit hızda kullanacak , klima ve farlar açıkken yol ayarınıda sft sıfır olacak gibi değiştireceksiniz.
    Aracınızı ve kullanılan enjektörleri bilmiyoruz, bukadar bilgi size yeter sanırım.
    sevgilerimle.





    Bahsettiğiniz kitin proğramını tanımıyorum yorum yapamayacağım.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Yinede teşekkür ederim ilginiz için ;)


    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Hocam aracım Renault Clio Symbol 1.4 8V. 2005 model ve 70.000 kmde.
    Üzerindeki kitin çok detalı bilgilerini bilemiyorum açıkçası ancak zavoli marka olduğundan eminim :)

    1- LTF'yi sıfırlamak için akü kutup başlarını söküp beklesem sıfırlanmaz mı?
    2- Otomatik kalibrasyon sonrasında LPG MAP'i üzerinden mi STF yi sıfırlayacak şekilde ayar yapacağım.

    Teşekkür ederim.



    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Long fuel trim LFT
    Short fuel trim SFT
    Aradaki ''T'' ler fazla.

    1- LFT niz düzelene (sıfır) olana kadar benzinde gezeceksiniz.
    2- SFT ile ayarlarınızı rolantide yapacaksınız.
    3- SFT ile aracı bir arkadaşınız sabit hızda kullanacak , klima ve farlar açıkken yol ayarınıda sft sıfır olacak gibi değiştireceksiniz.
    Aracınızı ve kullanılan enjektörleri bilmiyoruz, bukadar bilgi size yeter sanırım.
    sevgilerimle.





    Bahsettiğiniz kitin proğramını tanımıyorum yorum yapamayacağım.


    Alıntıları Göster
    Merhaba.

    STFT veya LTFT de denir. Aradaki T ler term yani dönem anlamındadır. Yani kısa dönem yakıt düzeltmesi(STFT) ve uzun dönem yakıt düzeltmesi (LTFT) gibi.

    Değerlerin kutup başı sökülünce sıfırlanacağını sanmıyorum. Çünkü bu değerler uzun dönemli kullanım için kayıt altına alınır. Çoğu araçta arıza uyarısı bile kutup başıyla giderilmiyor... Faruk sevgili hocamın da önerdiği gibi aracı bir süre benzinde kullanmanız gerekir. Ne zaman ki LTFT değeri sıfıra yaklaşır, o zaman tekrar ayar yapın. Otomatik ayar sonrası rölantiyi STFT'yı sıfırlayacak şekilde yaparsınız. Yol testinde sabit yükte STFT ve LTFT sıfırlanacak şekilde ayarlarsınız.

    Kitin programını bilmiyorum.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Bugün LPG rölanti halinin datasını logladım. Sonuç feci. STFT %50leri görüyor :) Ustalarım sizlerin teşhisi bu değerşer bir kez daha doğruladı.

    LPG ve LTFT değeri









    Sizin durumunuz bayağı bi bozuk dostum.
    Kesinlikle aracınızı düzelene kadar benzinde kullanın ve sonrasında hiç lpg ye almadan iyi bir servise giderek kalibrasyon yaptırın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Bugün LPG rölanti halinin datasını logladım. Sonuç feci. STFT %50leri görüyor :) Ustalarım sizlerin teşhisi bu değerşer bir kez daha doğruladı.

    LPG ve LTFT değeri









    Sizin durumunuz bayağı bi bozuk dostum.
    Kesinlikle aracınızı düzelene kadar benzinde kullanın ve sonrasında hiç lpg ye almadan iyi bir servise giderek kalibrasyon yaptırın.

    Alıntıları Göster
    Faruk hocam daha önce sormuştum ama akü kutup başlarını söküp bekletsem ecuyu sıfırlamaz mıyım. LTFT otomatik olarak sıfırlanacaktır diye tahmin ediyorum ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Faruk hocam daha önce sormuştum ama akü kutup başlarını söküp bekletsem ecuyu sıfırlamaz mıyım. LTFT otomatik olarak sıfırlanacaktır diye tahmin ediyorum ?

    Alıntıları Göster
    Volkswagenlerde bu mümkün ama renaultlarda şuan hatırlayamadım.
    Anlamanın tek yolu şudur,
    Akünüzün eksi kutupbaşını sökerek 5 dakika bekleyin ve tekrar yerine takın ve OEBD cihazıyla tekrar LFT ye girin.
    Sonucu buradan paylaşın. 8 valf ler bana göre forum larla çözülmez,,iyi bir servise ihtiyacınız var bana göre.
    Sevgilerimle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Volkswagenlerde bu mümkün ama renaultlarda şuan hatırlayamadım.
    Anlamanın tek yolu şudur,
    Akünüzün eksi kutupbaşını sökerek 5 dakika bekleyin ve tekrar yerine takın ve OEBD cihazıyla tekrar LFT ye girin.
    Sonucu buradan paylaşın. 8 valf ler bana göre forum larla çözülmez,,iyi bir servise ihtiyacınız var bana göre.
    Sevgilerimle.

    Alıntıları Göster
    Sayın Faruk Sevgili, benim aracın da LFT değerinin bozulduğunu söyledi. Bu başlıktan LFT ve SFT nin de ne olduğunu kavramış oldum.
    Bir kez daha teşekkürler Üstad Faruk Sevgili ...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: dondurmaci


    Sayın Faruk Sevgili, benim aracın da LFT değerinin bozulduğunu söyledi. Bu başlıktan LFT ve SFT nin de ne olduğunu kavramış oldum.
    Bir kez daha teşekkürler Üstad Faruk Sevgili ...







  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Volkswagenlerde bu mümkün ama renaultlarda şuan hatırlayamadım.
    Anlamanın tek yolu şudur,
    Akünüzün eksi kutupbaşını sökerek 5 dakika bekleyin ve tekrar yerine takın ve OEBD cihazıyla tekrar LFT ye girin.
    Sonucu buradan paylaşın. 8 valf ler bana göre forum larla çözülmez,,iyi bir servise ihtiyacınız var bana göre.
    Sevgilerimle.

    Alıntıları Göster
    renaultlarda siemens ecu bulunmakta ve bu ecular aküden ayrılmayla resetlenemiyor,ben denedim de




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANDROIDER

    renaultlarda siemens ecu bulunmakta ve bu ecular aküden ayrılmayla resetlenemiyor,ben denedim de

    Alıntıları Göster
    Okadar çok sorunlarla ve çözümlerle uğraşıyoruzki hepsini hatırlamak bazen mümkün olmuyor.
    Ama nedendir bilmiyorum PC ye bağlandığımda anında marş basıyor ve teşhis ve tedavi yapabiliyorum.

    Elektrik müteahhitliği yaptığım zaman larda TAŞDEMİR MÜH. likte (ŞİŞLİ) bir sekreter vardı ........
    Kafadan sorduğunuz bir telefonu hatırlamazdı...........
    Ama elini telefonun üzerinde tuttuğu zaman hangi firmayı sorarsanız sorun anında tuşlardı telefonunu..........
    Benimkide bööle birşey sanıyorum.....

    Buyüzden şuan renaultlarla ilgili resetleme olayına yanıt veremiyorum :)
    PC nın başında olmam gerekiyor demekki




  • Bende denedim bugün resetlenmiyor :) Benzinde sakin sakin kullanacağız bir süre.


    quote:

    Orijinalden alıntı: JCRSO

    renaultlarda siemens ecu bulunmakta ve bu ecular aküden ayrılmayla resetlenemiyor,ben denedim de
  • Sayın Qntrl,

    Vermiş olduğunuz grafikte 1031 ve 1032 ile başlayan satırlarda aracınızın MAP değeri de çok yüksek gözüküyor. 380 -390 mbar değerler rölanti için çok fazla. 37,5 LFT değerinin de sabit kalması aracın zaten düzeltme sınırını aştığının belirtisi Aracınız "açık döngü" dediğimiz bölgeye girmiştir.

    Benzinli çalışmada Map değeri 380-390 mbar aralığında ise Emme manifoldu hava alıyor olabilir, kontrol ettirmeniz menfaatinize olacaktır.

    Saygılarımızla


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Bende denedim bugün resetlenmiyor :) Benzinde sakin sakin kullanacağız bir süre.


    quote:

    Orijinalden alıntı: JCRSO

    renaultlarda siemens ecu bulunmakta ve bu ecular aküden ayrılmayla resetlenemiyor,ben denedim de






  • Uyarınız için teşekkür ederim. Standart değerin kaç olması gerektiğini bilmediğim için analiz edememiştim rölantideki MAP değerini.
    Yarın sabahtan itibaren benzinde kullanmaya başlıyorum aracımı. MAP ve diğer verileri bir süre daha loglayacağım.


    quote:

    Orijinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    Sayın Qntrl,

    Vermiş olduğunuz grafikte 1031 ve 1032 ile başlayan satırlarda aracınızın MAP değeri de çok yüksek gözüküyor. 380 -390 mbar değerler rölanti için çok fazla. 37,5 LFT değerinin de sabit kalması aracın zaten düzeltme sınırını aştığının belirtisi Aracınız "açık döngü" dediğimiz bölgeye girmiştir.

    Benzinli çalışmada Map değeri 380-390 mbar aralığında ise Emme manifoldu hava alıyor olabilir, kontrol ettirmeniz menfaatinize olacaktır.

    Saygılarımızla


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Bende denedim bugün resetlenmiyor :) Benzinde sakin sakin kullanacağız bir süre.


    quote:

    Orijinalden alıntı: JCRSO

    renaultlarda siemens ecu bulunmakta ve bu ecular aküden ayrılmayla resetlenemiyor,ben denedim de








  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Uyarınız için teşekkür ederim. Standart değerin kaç olması gerektiğini bilmediğim için analiz edememiştim rölantideki MAP değerini.
    Yarın sabahtan itibaren benzinde kullanmaya başlıyorum aracımı. MAP ve diğer verileri bir süre daha loglayacağım.


    quote:

    Orijinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    Sayın Qntrl,

    Vermiş olduğunuz grafikte 1031 ve 1032 ile başlayan satırlarda aracınızın MAP değeri de çok yüksek gözüküyor. 380 -390 mbar değerler rölanti için çok fazla. 37,5 LFT değerinin de sabit kalması aracın zaten düzeltme sınırını aştığının belirtisi Aracınız "açık döngü" dediğimiz bölgeye girmiştir.

    Benzinli çalışmada Map değeri 380-390 mbar aralığında ise Emme manifoldu hava alıyor olabilir, kontrol ettirmeniz menfaatinize olacaktır.

    Saygılarımızla


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Bende denedim bugün resetlenmiyor :) Benzinde sakin sakin kullanacağız bir süre.


    quote:

    Orijinalden alıntı: JCRSO

    renaultlarda siemens ecu bulunmakta ve bu ecular aküden ayrılmayla resetlenemiyor,ben denedim de






    Alıntıları Göster
    LTFT değerim %9.7 ye düştü bugün yaklaşık 130 km benzinde kullandım. Sanırım 1-2 güne kadar sıfırlayacağım.

    Ayrıca rölantide MAP değerini izledim 32-33-34 bar arasında gezyor.




  • Hocam açtığınız konu başlığı ve çalışmanız için sizi kutlamak istedim.Konu benimde bir ara merak sarıp araştırdığım bir konu doğru yoldasınız yukarıda mesaj yazmış değerli brc bayileri ve brc kullanıcısı O.B.K'nin yazdıklarına aynen katılıyorum ve bir ek yapmak istiyorum SFT değerinin 0 olmasını sağlamaya çalışmayınız aracınzda benzinde bir sorun yok ise bir kaç güne kadar SFT değeri belli bir değer alacak ve LFT değeride bu aralığa yakın bir değer alacak bu durumu sağldıktan sonra lpg için ideal ayar aracın rolantide ve yolda ayni şartlarda (hız,yol ve motor devir aralığı gibi)benzinde SFT değeri hangi aralıkta geziyor ise lpg'de ayni aralıkta gezecek şekilde ayarlamanız gerekiyor.Fakat şu sorununuz var gibi kullandığınız lpg markasının sanırım sizde proğramı yok o yüzden bu durumu nasıl sağlarsınız bilemiyorum.Ayrıca şunu da belirtmek isterim sanayide çok kullanılan bir laf var abi lpg bu aracın beynini bozmuş lafının kaynağı olay budur aslında beyinde mekanik olarak bozulan bir şey yok bozulan parametrelerdir.
    Not:Konu hakkında burada bir çok lpg montajı ile ilgilenen montajcı üstadlar var onlarında görüş beyan etmelerin faydalı olacağını düşünmekteyim
    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    LTFT değerim %9.7 ye düştü bugün yaklaşık 130 km benzinde kullandım. Sanırım 1-2 güne kadar sıfırlayacağım.

    Ayrıca rölantide MAP değerini izledim 32-33-34 bar arasında gezyor.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.