Şimdi Ara

LPGLİ OTOMOBİL Mİ DİZEL OTOMOBİL Mİ MANTIKLI ZAMDAN SONRA ?? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
0
Favori
4.179
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Mazot fiyatının benzin fiyatına yaklaştığı gibi lpg de mazot fiyatına bu gidişle yaklaşacak gibi. Lpg ülkemizde ilk çıktığında hatırlıyorum çok çok ucuzdu,avantajlı idi. Gitgide avantajını kaybediyor .Bugün bir arkadaş diyor tüp taktıracaktım iyi ki taktırmamışım.

  • seçilmiş iktidarlar halklarıyla kedinin fareyle oynadığı gibi oynuyor. covid-çip bahanesiyle önce araba fiyatlarını şişirdiler millete karaborsa stoktan son kuruş meteliklerini alıncaya kadar paralarını arakladılar. şimdi de pompaya fahiş zamlarla pompalıyorlar milleti inim inim hard core.

  • Gerçekten düşünüyorum.Lpg almak artık mantıklı mı ? Konu hakkında fikirleriniz nedir? Depo bitince artık LPG yi kapatayım benzine devam edeyim mi ? LPG 6tl oldu benzin 7.85

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yine dizel ve benzin kavgası başlamış :D valla kim kavga ederse, bazı gerçekler var ortada. Ailede benim sıfır aldığım ve 5.5 yıldır kullandığım fluence 1.5 dci edc var. Aynı zamanda 2020 model grandland x 1.2 turbo eat8 araç var.

    Aynı güzergahlarda opel 550-600 km yol yapıyor (bir depo ile) renault ise 750-800 km yol yapıyor.

    Yıllık mtv olarak opel daha 1 yaşında yaklaşık 630 ₺ idi sanırım tam hatırlayamıyorum, renault 6 yaşında 690 ₺ ödedim.

    Renault un 50.000 bakımını 1.000 ₺ ye euromaster da yaptırdım, opelin ilk 15.000 km bakımını 1.200 ₺ ye yetkili servisinde yaptırdım.

    Opel ilk bakımda motordaki bir kaçak yüzünden 1.5 hafta serviste parça bekledi ve garantiden değişti, direksiyon 18.000 km de soyuldu ve üst taraf derisi tamamen soyuldu, serviste garantiden yeni kaplama yapıldı.

    5.5 yıldır renaultta dizel motorunda bir arıza, tıkanma, yolda kalma, dpf gibi konular yaşamadım. Yıldan yıla standart bakımları haricinde masraf yapmadım.

    Her iki araçta ortalama aynı paralara fulleniyor. Opeli en son çeyrek depoyken 280 ₺ ye fulledim, kendi aracımıda çeyrek depoyken 285 ₺ ye fulledim. Opel normal kullanımda 600-650 km hatta akışına bırakırsanız 700 km, aynı şartlarda fluence rahat bir şekilde 900-950 km yol gidebiliyor.

    Opelin 3 silindiri durumunda titreşiminden şikayetçiyim. Renaultun motoru çok gürültülü, ve camlar kapalı olsa bile dışardaki ses tamamen içerde ve sürüşte tamamen konfordan uzaksınız. Opelin malzeme kalitesi yumuşak ve sessiz konforlu bir yolculuk yapıyorsunuz.

    Sonuç olarak 1.5 dizel 5008 (2019) de var ailede, tercihim opelden yana olurdu, sessizliği,konforu malzeme kalitesi ve oturaklığı performansıyla kombine edebiliyor. Ama yakıt anlamında peugeot ve renaultla bastığınızda aynı, opelde ne yazık ki gözle görülür düşüyor. Opelde ilk depom 400 km idi.

    Basarsan benzinli yakar, ve belli olmaz benzinli araçta bazen sorunlar açabilir. Önemli olan aracın garanti durumu ve çözülebilir olmasıdır. Benzinli aldım derdim yok diye düşünen bir kişi kendini sandık motor alırken bile bulabilir. Tamamen şans ve güven işidir. Keza ben 15 yıldır dizel kullanmaktayım, opel ilk benzinli araç (2015 te aldığımız 520i saymıyorum premium) dizelden bir yana sorun yaşamadık. Dediğim gibi tamamen şans işi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fabrikasyon Lpg varsa kullanilir.Onun disinda mantigi yok.
    TP Pendik Sanayi Lpg 5.10 hatta net 5.08 Benzin 7.32 Dizel 7.12 tabi %5 indirim dusunursen Bp de Dizel 6.96 TP de indirim %7 o daha da dusuk olabilir.
    Clio,Taliant,Dacia EcoG alan adam rahatlikla Lpg kullanabilir.Ama gidip sifir aracin garantisini cope atip Lpg taktirmanin anlami yok.
    Hele ki Pompa fiyatindan satilsa Shell 5.95 İst satilsa zerreeee mantigi yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Funnerman33 F kullanıcısına yanıt

    Geçen sene dizel bir ara benzini geçmişti. Hatırlatayım.

  • Hangisini kullanırsan kullan hepsi pahalı… dizel motor bana daha sağlam geliyor… eski gürültülü çalışan dizel araba kesinlikle alınmaz yeni modeller alınabilir … dizel benzine göre torklu ve daha az yanar …

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • A3 1.6 dizel ve Fluence 1.5 DCI EDC'de kasmadan elde ettiğim yakıt ekonomisini Polo 1.0 TSI'da yakalayamadım. Polo'da kasmak gerekiyor. Gaza biraz yüklenerek git hemen fark ediyor. "Savurgan" diyemem ancak dizelde gaza yüklenirken kafamda soru işareti olmuyordu.

  • dizel tabiki . dizel alamayanlar lpg li aliyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu zamlardan sonra araç kullanmak mantıklı değil. Gelen son zamlardan sonra LPG kullanmak mantıklı mı diye soruyorum kendime. Hatta bir adım öte giderek bir kıyaslama videosu çektim. Buyrun:


    furkan gencyoutube
    LPG’ye 24 Eylül de gelen 15 kuruşluk zammın ardından gelen 71 kuruşluk zam ile toplamda yapılan 86 kuruşluk zam yapıldı. LPG bu kadar zamdan sonra benzine göre hala tasarruflu mu değil mi? Tasarruflu ise ne kadar? Bu soruların yanıtlarını arıyoruz. Keyifli seyirler. Video: Pexels Müzik: Ikson - Last Summer
    https://www.youtube.com/watch?v=2dyQ-5bkB3s&feature=youtu.be
  • Dün gelen 49 kuruş zamdan sonra mazot daha mantıklı hale geldi sanki. Bundan sonra benzinli araba alacak olsam tüpsüz olanı tercih ederim. En azından hem tüp hem yer kaplamaz hem de aracın motoru zarar görmez heö de konforu düşmemiş olur.

  • Bundan sonra Dizele talep cok artar.Hele ki DPF olmayan Euro 4 lere, DPF olsa da Euro5 lere talep artar.

    2019 ve altı Euro6 Adblue vs olmayan Dizellere talebin artacagını dusunuyorum.


    Canavar gibi basıyorsun gidiyor,tork var,yırtsan 9 u zor gecersin.Turbo Benzin de 15 lere kadar yolu var bastın mı,Atmosferik hem yakıyor hem gitmiyor.

  • Elinde borcu veya kredi taksiti ödenmiş hangisi varsa en iyisi o. Benzinli, dizel veya lpg fark etmez.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.