< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
LPGLİ OTOMOBİL Mİ DİZEL OTOMOBİL Mİ MANTIKLI ZAMDAN SONRA ?? (3. sayfa)
-
-
Şu anda devlet litre başı benzinden 70 kuruş civarı dizelden ise 13-15 kuruş arası vergi alıyor. 40 kuruşluk olası bir zamda bu düzele 25 kuruş zam olarak anında yansır; benzinde ise 70 kuruşluk vergiden düşülebilir ve herhangi bir zam yansıtılmayabilir. Dizele zam gelmezse devlet litre başı cebinden sübvanse etmiş olur; aynı köprüler gibi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
11 sn
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Zama göre karar vermek çok mantıklı değil. Bugün tüpe zam gelir, yarın tüp iner mazot zamlanır, öbür gün mazot ile benzin neredeyse eşit hale gelir.
Az yol yapan için artık kesinlikle benzinli mantıklı hale geldi, çoğu markada aynı aracın dizeli 1.5 iken benzinlisi 1.2 gibi durumlar var. Mtv farkı, alım maliyeti farkı derken benzinli avantajlı oluyor.
Yoğun trafik kullanımı için hybrid, aracın en çok tüketim yaptığı dur kalklar elektrik motoru ile halloluyor. Bu süper tasarruflu araç uzun yol ağırlıklı kullanımda aksine yüksek tüketime sahip.
Sürekli şehiriçi kısa mesafe kullanımında (özellikle soğuk yerlerde) yeni nesil lpg faydasız, araç gaza geçmiyor, yolun çoğu benzinde gidiyor. Aynı kullanım tarzında dizel de sıkıntı çok yakıyor, uzun vadede motor aşınıyor ve dpf tıkanıyor.
Çok yol yapan için dizel de lpg de olur. Bugün lpg fazla yakar, yarın lpg fiyatı sabit kalır dizel zam yer, dizel fazla yakar.
-
NSA da ya da NKA da Shell Pompa LPG 5.95 istanbul kabaca 6TL dedin.
6X1.2 = 7.20 +Ort. min 30 kurus da benzin 7.50 ; Benzin 7.80 fark nerdeyse Sıfır + LPG Filtresi, Iridyum Buji,Tekleme vs hesaba dahil degil...
Normalde
5.50X1.2 6.60 + 30 Kurus Benzin 6.90 ; Benzin 7.80 Fark 0.9 TL Buna LPG masrafları dahil degil
Dizel 7.30 ; Normalde Cogu yerde 150 ustune %5 indirim var 6.95 Fark 0 Artı LPG Masrafları ve Dİzel in Tork,Guc ve Guvenlik Avantajları dahil degil...
-
quote:
Orijinalden alıntı: jowood1
Ben de 10 yıldır lpg kullanıcısı olarak LPG yi kapattım. Ufak hesaplar yapmak yanlış, fark yine 2 kat olursa lpg ye geçerim.Aralarında yakıt olarak şuanki fiyatlarda çok da fark kalmadı. Çekiş olarak motorun yıpranmaması olarak benzinliye talep artacak gibi. Yeni alınan araçlara tüp taktırmayı düşünenlerin çoğu şu fiyatlar ile erteleyebilir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: whitewolf101
2020 Haziran ayına kadar 100 bin benzinli 80 bin dizel araç satılırken 2021 Haziran ayına kadar 200 bin benzinli 60 bin dizel araç satılmış. Küsüratları dikkate almadım. Yukarıda ki parazit yapan elemana cevaben..Yakıt fiyatları bu şekilde devam ederse tüplü araç kullanımı da ciddi anlamda azalabilir sanki
-
Dizel de böyle kalmaz bırakmazlar 25 30 kuruş ona da bekliyorum ben o yüzden en mantıklısı turbo benzin oldu artık
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ghostikiHYBRiD arkadaşlar HYBRiD...ne dizel ne lpg.
Sürekli elektrik sarj istasyonlarına da zam geldiğini duyuyorum.Gerci zam gelmeyen ne kaldı da. 45 dk otomobil sarjı 115 lira imiş. Ortalama km ye 35 kuruşa denk geliyormuş. Bu işin de bir esprisi yok ki o zaman.
-
10 senedir lpg kullanıcısıyım. Lpg benzinden en az %40-45 ucuz olacak ki kullandığınıza değsin. Bundan önceki yıllarda %50 hatta daha ucuz olduğu yıllarda inanılmaz mantıklıydı. 1.4T astra ile en fazla 1.5 dizel Clio kadar yakıt tüketiyordum.
Bugün Ankarada en ucuz lpg 5.20 civarında iken benzin 7.70 desek ki bazı istasyonlarda 7.20-7.30 a dahi benzin var. En fazla %30 fark için kesinlikle değmez. Hele yeni lpg kiti takılacaksa tamamen saçmalık.
Bu şartlar altında dizel rakipsiz. Böyle giderse 6 ay daha bekler dizele dönerim. Her ne kadar dpfsi enjektörü derdi de olsa dizele döneceğim yapacak bir şey yok. Eski nesil dizel alır devam ederim. Benim için lpg devri bitmiştir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hibritlerde sadece plug in olanlar sarj edilebiliyor, digerleri elektrigi kendi icinde uretiyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hibrit ile sehirdisinda 4.5lt tuketimim var, otobanda 5lt ye cikabiliyor. 1.5 tonluk otomatik vites suv icin cok mu sizce ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: masterapHibrit ile sehirdisinda 4.5lt tuketimim var, otobanda 5lt ye cikabiliyor. 1.5 tonluk otomatik vites suv icin cok mu sizce ?
Tartışılır.3400 TL Mtv odeyip 98Bg 1.4 Atmosferik gucunde motor ile dik bayirlari,yokuslari kac lt yakit tuketimi ile cikiyor.
En ucuz Hybrid 300 kagit bilmiyorum yani...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hangi turbo benzinli şehir içi 7.5 yakıyomuşquote:
Orijinalden alıntı: Jocker35
Dizeli birak turbo benzinli araç bile daha mantıklı
Şehir içi 7.5 litre yakan benzinli 59 krs yakıyor.lpg de min 9 litre yakacak .Bu da kmde 56 krs yapar .Kim katlanır 3 krs için lpg denen sacmaliga?
Benim 2.0 tdi audi bile şehir içi 7 ye zor düşüyor 1.6 tdi a3 olan arkadaşımda 6.5 falan yakıyor şehir içi
Turbo benzinli bi c segmenti aracın 8.5 dan aşağı yakacağını düşünmüyorum şehir içi
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
1.4 motorun vergisi de 2100tl, cok buyuk farklar yok. Her cikisin bir inisi oluyor, sonsuza kadar yokus cikmiyoruz sonucta :) arac 122 beygir bu arada, 2 motoru var. Lpg li civic ile hibrit corolla ayni para, ben de bilemiyorum acikcasi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 3 Ekim 2021; 1:5:29 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Alnından öpüyorum. Düz mantık
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
standart Hybrid'te çözüm değil, ben şunu bekliyorum;
@suatcagdas adlı kullanıcının, alıntılanan mesajı:
linkteki videonun 14:40dk. sonra anlatılan sisteme kafam takıldı. Nissan'ın kendi patenti olan yeni e-power teknolojisi farklı bir hybrid sistem mantığı ile gelecek deniyor. araçta 1.5lt atmosferik benzinli bir motor var "ancak bu motorun aracın hareketine herhangi bir katkısı yok", benzinli motorun görevi sadece sabit düşük bir devirde çalışıp pilleri şarj etmek (jeneratör görevi görüyor sadece) aracın hareketini pillere bağlı olan elektrik motoru sağlıyor. dışarıdan fişe takma, şarj istasyonu arama, şarjın dolmasını bekleme vs. yok, araç benzinli motor ile kendini şarj ediyor. benzinlikte depoyu doldur devam et.
sistem çok ilginç geldi bana, eğer atanmış sabit devir rolanti devrinin biraz üstü ise (1000-1500 arası diyelim) ve benzinli motora aracın yükünün binmediğini de düşünürsek 2.5-3 litre benzin ile 100km yol yapılır gibime geliyor. eğer şuanki reelde 6-7lt. olan benzin tüketimlerini yarı yarıya düşürürse bu sistem devrim olur resmen.
https://www.youtube.com/watch%3Fv%3Db2UyTHntv9o%26feature%3Dyoutu.be&q=EgQuLZpEGOKS44oGIhC7BHrTLpaBTZL4kd913yJ_MgFy
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: zedDizel alın sonra da "dpf tıkandı param yok ne yapayım" diye konu açın...
Benim dizel tek bir aracım var onda da dpf yok ama dpf tıkanıyorsa kişi memur kafası evden işe, işten eve bir kaç km gisip kontak kapatıyordur. Dizel dediğin öyle 10 km giden adama uymaz, açık yolda günde 50 git, 50 gel yapana soralım bakalım dpf rejenerasyon ışığının yerini biliyor muymuş? Modern dizel araçlar şehir dışında en çevreci ve en ekonomik içten yanmalı motora sahip araçlardır. Şehir içinde ise yoğun trafik için hybrid açık ara önde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dizele oldum olalı ısınamadım çıkardığı sesten dolayı.
Lpg mantıksız.
Benzinde bin ama yeni nesil motor sahibi araç almak gerek.
En güzeli toyota hbrit.
-
alışacaklar hybrid teknolojisine; LPG bitti; dizel de ölü yatırım; gelecek hybrid ve elektrikli araçların.. bende toyota corolla nin 1.8 hybrid ve hyundai in ioniq modellerini çok beğeniyorum..ama keşke toyota da 1.8 yerine 1.6 motor kullansaydı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X