Şimdi Ara

lütfen yardım yağ eksiltme problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
3.791
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Deneyimli tecrübeli arkadaşlar benim de bir sorunum var yardımcı olursanız sevinirim üstten çift eksantrikli 1.6 16 valf aracımda aldığım günden beri(1.5 yıl) bir miktar yağ eksiltme var birçok forum sitesinde araştırdım bir kısmı bu durumun normal olduğunu söylüyorlar bir kısmı ise sağlam motor yağ eksiltmez diyor .şimdi ustam ben aracımla hafatada ortalama 230 km yol yapıyorum ortalama hızım yol boyunca 110 civarı 3500 devire yakın bu bilgiyi uzun yol yapan araçlarda üstten çift eksantirikli lpg li ise eksiltme normaldir dedikleri için veriyorum.Acaba eksiltme bundan olabilir mi en son yağ değişiminde castrol 10 40 magnatek koydurdum 4000 km falan oldu yarım litreden fazla eksiltme var önceleri castrol kullanmadığım için eksiltme daha fazlaydı şimdi o oran bira azaldı fakat yağ eksiltme sorunum devam ediyor acaba neden bu araç motor tamiri istese çekişten düşmez mi gittiği uzun yol da mavi duman atmaz mı bunların hiçbiri yok lakin sabah ilk çalıştırmalarda eksozdan mavi duman atma durumu var acaba bu yağ yaktığına işaret midir cevaplarsanız sevinirim







  • Motorunuza ve iklim şartlarınıza uygun motor yağları tercih edebilirsiniz. 4000 km'de yarım litre yağ eksiltmesi normal sayılabilir. Eksilttikçe üstüne ekleyerek tamamlayın. Mavi duman da normal kullanımda yoksa bence çok sorun değil. Yıpranmış yada yaşlı motorlarda biraz kalın motor yağı kullanmak gerekiyor olabilir.
  • benim aracım da 5000km de 1 litre yağ eksiltiyor bende ustama sordum motor yaptırmaya gidilecek bir durum varmı diye oda 5000km de 1 litre normal bir değer pek kafaya takılacak bir şey değil dedi.
    Eğer aracınızda çekiş düşmesi fln yoksa pek kafanıza takmayın bence
  • hızdan yada km den kaynaklanacağını düşünmüyorum.bi tanıdığımda mazda 323 var.1999 model.aracaın yağ değişimi yapıldıktan sonra yaklaşı 2000-4000 km arasında yol alındı.ve yağ çubuğuna baktığımızda en ufak bir eksilme yoktu ki araçla 120 den aşağı pek düşülmedi.(trafik olduğu zaman hariç).zaten araçlarda yağ yakması sonucu eksilmeler gözlenir.yağ yakmasının en büyük nedenlerinden birisi segman sorunlarıdır.aracınızın piston segmanlarına ufak bir bakım yaptırısanız yada ustaya gösterirseniz sorunun çözümünü bulabilirsiniz diye düşünüyorum....birde aracınızın yağını değişirken kesinlikle karter tıpasının sökülüp oradan boşaltım yapılmasına özen gösterin.ve işlem bittikten sonra tıpa contasınıda kesinlikle ve kesinlikle değiştirin.zaten siz işi yapan ustaya diyince usta anlar.bazen bazı ustalar yağı vakumla boşaltıyor.buda karterin dinine konan kurumları(pistonların,krank milinin vb. demirlerin aşınmasıyla oluşur.) çekmediğinden karterin içi pis kalıyor.biraz yağda bu kurumların arasında kalıyor.buda yeni konan yağı pisleştiriyor.ve motora yüzde yüz zarar veriyor..




  • öncelikle aracınız kaç km de..bu cok önemli...sağlam motor yağ yakmaz,yakmaz ama devirli kullanıldıgı müddetçe,kullanma faktörü nasıl yakıtta etkılıyse yağ eksiltmede de önemlidir..yağ yakmasının bır çok sebebı var kullanılan motor yağı,pıston gömlek segman durumu,debriyaj baskı balata,ama bunların arasında en önemlisi piston segman ve sibop yuvalarının durumu sibop yuvaları aşınmıs oldugu zamanda silindire yağ verebılıyor...eğer bunlarda bır sorun yok ıse gazı yedıre yedıre kullanın farkı göreceksınız..
  • walla benım araba 90 model renault 25 suan yaklasık 215 bın kmde kıs baslamadan 210 bın kmde ıken elf molıgraf 10/40 yağ koydurdum 6 lıtreye yakın

    haftada bır kontrol edıyorum yağ cubuğunda yağın sevıyesı hep aynı yerde gram eksıltme yok , ne yağ nede su ne koyuyasam aynen duruyo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRED BAKER -- 18 Ocak 2010; 21:32:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: balancer

    öncelikle aracınız kaç km de..bu cok önemli...sağlam motor yağ yakmaz,yakmaz ama devirli kullanıldıgı müddetçe,kullanma faktörü nasıl yakıtta etkılıyse yağ eksiltmede de önemlidir..yağ yakmasının bır çok sebebı var kullanılan motor yağı,pıston gömlek segman durumu,debriyaj baskı balata,ama bunların arasında en önemlisi piston segman ve sibop yuvalarının durumu sibop yuvaları aşınmıs oldugu zamanda silindire yağ verebılıyor...eğer bunlarda bır sorun yok ıse gazı yedıre yedıre kullanın farkı göreceksınız..


    balancer kardeşim öncelikle "sibop" ve sibop ayarından kastınızı anlayamadım.Ve birde pistonlarda yağ segmanı dediğimiz segman var.bunun görevi silindir içerisine yağ püskürterek pistonun silindir içerisinde rahat hareket etmesini sağlamak.birde silindire açılan tek parça subaplardır.subaplardanda yağ damlamaz.birinden yakıt-hava karışımı (emme subabı) akar diğerinden yanmış egsoz galarının çıkışını(egsoz subabı) sağlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Motor Doktoru -- 19 Ocak 2010; 11:26:34 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Motor için uygun olan yağı kullanmanız gerekir. Farklı yağ kullanılırsa eksilme yapabilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.