Şimdi Ara

Madem yüksek devir çevirince motor yağı inceliyor o zaman kalın yağ ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
7.565
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Şu kimyevi gerçeği sizede söyleyim. Motor devir çevirdikçe yani yüksek devirlere çıktıkça devir sayısı arttıkça hızlı gidip gelmelerden ötürü motor yağı inceliyor buda segmanların silindirlerin daha hızlı aşınıp yağ yakmaya daha elverişli oluyor evet eyvallah

    Kendim için demiyorum ama şirket araçları ne bileyim düz yol gördümü yapıştıran redline a giren insanlar var. Yüksek devirlere çıkılınca madem aşınma olasılığı artıyorsa kalın yağ koyup bunu yüksek devirlerde bile yağın normal kalmasını sağlayamazmıyız ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Motor ısınıncaya kadar ne olacak o zaman

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Led Zeppelin

    Motor ısınıncaya kadar ne olacak o zaman

    Nasıl bi sorun teşkil eder ısınana kadar ? Arabanın çalışmama gibi bi durumu yada zarar görme ihtimali varmıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Tam yağlama yapılmayacağı için aşınma olacak ve yağ yakmaya başlayacak araç, sonra üfürmeydi vs. derken gömlek değişimine kadar gidecek olaylar.
  • Yakıt tüketimi artar ivmelenme zayıflar taki yağ incelene kadar.
  • Önemli olan boyutu değil, işlevi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor yağlarının üzerindeki rakamlar incelik kalınlık göstergesi değildir.
    Akışkanlık göstergesidir ve tek başına yağın koruyuculuğunu, kalitesini göstermez.
    şöyle anlayın 0 numara su 50 numara bal.su bala göre çok akışkandır.
    motor soğukken yağlamanın hemen başlaması açısından çok akışkanlığı iyi olması gerekir.0 numara daha akışkan olduğu için 20 numaraya göre yağlama görevine çabucak başlar.
    ancak motor ısınınca işler değişir bu sefer yağın akışkan değil yapışkan ve dirençli olmasını isteriz, motoru koruması açısından.
    çünkü motor çok ısı üretir.
    ve mesela bir 5w30 mobil 1, 10w40 sıradan yağa göre daha koruyucu olabilir, olur da.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • o zamanda marş motorunu çabuk bitiriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Led Zeppelin

    Tam yağlama yapılmayacağı için aşınma olacak ve yağ yakmaya başlayacak araç, sonra üfürmeydi vs. derken gömlek değişimine kadar gidecek olaylar.

    Düşük devirlerdemi dedikleriniz bu geçerli ? Yani 90 dereceye ulaşana kadarmı hararet. Benim merak ettiğim direk 90 olunca yüksek devir çevirmeye başlansa ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Hocam araca 90 derecedeki kaynar yağı koyup o anda 5k+ devir çevirecekseniz alın kullanın.
  • Fade to Black kullanıcısına yanıt
    5w30 10w40 a göre neden daha koruyucudur?
  • 0W ile başlayan yağlar çok çok incedir ve yüksek süratlerle tempolu sürüşlerde motor sağlığı açısından tehlikedir, ayrıca turbo varsa daha karmaşık bir hal alır,

    Türkiye ikliminde -30 ların altını gören yer var mı bilmiyorum, yoksa eğer 0W kullanılmamalıdır,

    ikinci olay ise sonraki rakamla aralığının ne kadar dar olursa o kadar daha az katkı içermesidir, tercih sebebidir,

    ben bu durumlar göz önüne alındığında ekonomi için 5W20, motoru tempoda korumak için 5W40 olabilir diyorum

    sürüş stiliniz belirleyecektir ..
  • En mantıklı olanı 5-30 tam sentetik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20/50 tamda istediğin gibi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bm çırağı

    5w30 10w40 a göre neden daha koruyucudur?



    anlattığım gibi 5w30 mobil 1 gibi yağlar ucuz yarı sentetik yağlardan daha koruyucudur.herşey viskoziteye bakmaz yağın içinde koruyuculuğu sağlayan bazı maddelerin oranı falan yağlara göre değişir.
  • Fade to Black kullanıcısına yanıt
    teşekkürler bilgilendirme için.
  • Yüksek devir her halükarda zararlıdır. Aslında motorun belli bir devir ömrü vardır uygun şartlarda.
    Uygun yağ kullanmamak bu devir sayısını azaltır.
    Yüksek devirde araç kullanmak ise aynı km'yi daha fazla devir ile gidildiği için sonuçta motor ömrü bitene kadar gidilecek km'yi azaltır.
    Çok düşük devirde kullanmak arabanın diğer aksamlarına zarar verir yakıt tüketimini artırır.

    İdeal devirde kullanmak gerekir. Era var bende 2500 ideal desem de 3100 devir (110 km) ile kullanıyorum uzun yolda.
  • Arada bir uzlasi olmali .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüksek devirlerde sirkülasyon hızı da önemlidir. İnce yağ spesifike edilmiş bir motorda kalın yağ kullanmanın yüksek devir ve ısıdaki riski kalın yağların çevrim hızlarının düşük kalmasıdır.

    Yüzeyleri ayıran şey sıvıların incelikleri kadar aynı zamanda da akış hızlarıdır. Tamamen su birikintine hızlı girilince yolla irtibatın kesilmesindeki (aquaplaning) mantık, aynen motor yataklarında da geçerlidir. Yüzeyleri her akışkan birbirinden ayrır eğer yeterli hız farkı varsa. Mesela basınçlı havayla yağlanan, hassas çalışması gereken mikrosentrik yataklamalar vardır. 30bin devrin üzerindeki dişçi aletleri suyla yağlanır, fakat su sirkülasyon halindedir.

    Tabii ben şimdiye kadar değilnilmemiş yüksek devir ve ısıdaki riski yazdım. Yoksa aşınmaların %80 kadarı ilk çalışmada motor soğukken meydana geliyor. Yağ oda sıcaklığına gelinceye kadar filtreden geçemiyor, yağ basıncının düşmemesi için bir by-pass valfi açılıyor. Kalın yağlarda bu filtresiz rejim çok uzun sürebilir. Soğukta kısa mesafede kullanılan bir motorda yağ neredeyse hiç filtrelenmeden kullanılıyor olabilir.

    Yüksek ısıda ve ve tempoda çalıştırılan motorlarda bir derece daha kalın yağ kullnamak mantıksız değildir. Ancak çok kalın yağlarda, motor idare etsin diye çıkarılmış SAE 20W-70 gibi yağlar, veya 5W-30 isteyen motorda 5W-50 kullanmak risklidir.

    Modern motorlarda zaten spesifikasyonu hiç değiştirmemek, tam istenen kalite standardını kullanmak gerekir. Bu gün kullanma kılavuzuna yazılan spesifikasyonların çok farklı dsebepleri var. Ne olduğunu, vis. değiştirmekle tamn olarak ne yağptığınızı bilemezsiniz. Mesela FIAT motorlarında eksantrik derecesini değiştiren motorun plastik aksamları motor yağına duyarlıdır, ve farklı yağlarda kimyası değişip kırılganlaşabiliyor. Ford yeni bir motorunda, karter yağının içinde çalışan eksantrik kayışı kullanıyor ve motor yağıyla beraber polimer ömrünü uzatıyor. Tabii eksantrik kayışının değişim aralığı da ona göre yazılmış. Farklı yağlarla nasıl davranır bilinemez. Bunlar sanayi tamircilerinin gözlemlerinin ötesinde olan şeyler.

    Neticede bu tartışmalar biraz nostaljik kaldı. Modern motorlarda yağ spesifikasyonunu asla değiştirmeyin derim. Bunu değiştirmeyince de vis. değiştirme imkanı da neredeyse olmuyor. Mesela VW 505 denilince viskozitesi de bellidir zaten. Veya bizim arabadaki, turbosuz basit bir motor, yine de 5W-40 isteyen bu motora spec.leri karşılayan OW-40 veya yakın spec. 5W-30 koyabilirim. Başka alternatifim yok. Bu piyasadaki belki de en kara düzen motor (Fiat FIRE 1.2).




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.