Şimdi Ara

Mağaza içinde kırılan ürün ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
0
Favori
51.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bugün doss mağazasına bir hediyelik eşya bakma için girdik,sağa sola bakınırken raf ın tam ucuna konmuş,sanki müşterilere bubi tuzağı şeklinde bir saat vardı bende kazara düşürdüm ve camı çatladı.

    Sesi duyan ağır abi mağaza elemanları hemen yok bunu alcan senin sorumluluğun vs. kafa ütülemeye başlayınca siz kim oluyosunuz müdürü yokmu buranın vs. diyince ortam gerildi ve müdürün yanına çıktım. Tabi al birini vur ötekine misali müdürde kereste çıktı ve yapacak bişey yok almak zorundasın dedi (25 ytl) sonra 1-2 tartışmadan daha sonra gelir fiyatına verelim dediler bende daha fazla uzatmamak için tamam dedim ve o kocaman hiçbir işe yaramayacak saate 17 ytl verdim. Aptallık yaptığım nokta fiş almamak oldu ama o sinirle inanın hiç aklıma gelmedi.

    Şimdi bu noktada tüketici hakları konusunda benim durmum nedir,mağazada böyle bir kaza durumunda,müşteri o ürünü almak zorunda mıdır ? Kanuni hakkımı bilmediğim için orada diretemedim fazla,bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Parasında değilim ama o kırılacak dandik ürünlerin bilerek öyle tam dar yerlerdeki raflara konulduğundan eminim. Çünkü elemanlar sanki o anı bekliyomuş gibi bi anda başıma dikildi.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Mağazada Kırılan Ürün

    Bir mağazada ürün kırmak, hem müşteri hem de mağaza için can sıkıcı bir durum olabilir. Bu gibi durumlarda, tüketicilerin hakları ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olmak önemlidir.

    Tüketiciler, mağazada kazayla kırdıkları ürünler için sorumludur. Mağazalar, kırılan ürünlerin değerini müşterilerden talep etme hakkına sahiptir. Ancak, mağazanın da bu konuda müşterilere yardımcı olma yükümlülüğü vardır.

    Mağazalarda kırılan ürünlerle ilgili sorumluluk, genellikle aşağıdaki faktörlere bağlıdır:

    • Kırılma Nedeni: Ürünün müşterinin ihmali veya kasıtlı olarak kırılması ile kazara kırılması arasında fark vardır.
    • Mağazanın İhmal Derecesi: Mağazanın ürünlerin güvenli bir şekilde sergilenmesini sağlamada ihmali varsa, bu müşterinin sorumluluğunu azaltabilir.

    Tüketiciler, mağazada yanlışlıkla bir ürün kırdıklarında şunları yapmalıdır:

    • Personel ile İletişime Geç: Durumu hemen mağaza personeline bildirin.
    • Bilgilerinizi Verin: Adınızı, soyadınızı ve iletişim bilgilerinizi sağlayın.
    • Durum Hakkında Bilgi Verin: Ürünün nasıl kırıldığına dair dürüst ve eksiksiz bilgi verin.
    • Mağaza Politikasına Uyun: Mağazanın kırılan ürünlerle ilgili politikalarına uyun.
    • Ödeme Yapın: Ürünün değerini mağazanın belirlediği şekilde ödeme yapmaya hazır olun.

    Bazı durumlarda, mağazalar kırılan ürünlerin değerini müşterilerden talep etmeyebilir. Bu durum, ürünün düşük değeri, kırılma nedeni veya mağazanın müşteri memnuniyetine önem vermesi gibi faktörlere bağlı olabilir.

    Mağazada bir ürün kırmak tatsız bir durum olsa da, bu durumlarda sakin ve saygılı davranmak önemlidir. Tüketici haklarını ve mağazanın sorumluluklarını anlayarak, sorunu dostane bir şekilde çözmek mümkündür.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • demişsin ya işte bubi tutağı kurmuşlar, soteye yatıp bekliyolar heralde. valla hocam bence almak gerekir ne şekilde olsa da. senin de dikkatli olman gerekirdi biraz. sonuçta firma onu o şekilde satamacayak müşterisine. ha saat 17 tl eder mi etmez mi orası ayrı konu.
  • bencede alman gerekir
  • Fiş istesen 17 TL'ye vermezlerdi.
  • valla ben tansaşta bir içecek kırmıştım parasını vermek istememe zorlamama ragmen kabul etmedıler bu bızım dedıler sasırmıstım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: since1910

    valla ben tansaşta bir içecek kırmıştım parasını vermek istememe zorlamama ragmen kabul etmedıler bu bızım dedıler sasırmıstım


    Almazlar zaten. Aslında isteseler alırlar ama genelde marketlerde almazlar çünkü kırılan vs. ürünler depoya iade olarak geri gönderilir. Ama her mağazanın uygulaması değişiktir. O firma parasını almış olabilir iadeye gönderemeyecekse, yiyecek içecek satan normal marketler ise almazlar çünkü iadeye gönderirler o ürünü.
  • Burada mesele kirdigin mali alip, almaman degil bence. Dukkan sahibinin esekligi! Eger insan olsalarmis ,Senin o durumunda senden bu sekilde 3 kurus kopartmaya calismazlardi. Agir Abi oyle olmaz, olsa olsa agir esek demen yerinde olur. Keske 25 deyince 50 lira atip yuruyup ciksaydin. Saatlerinide almayacaktin. Neyse olmus artik, unutacan ve bir daha o dukkanin onunden gecerken baska tarafa bakacan kufurude basacan se******e! O anki ruh halini anliyorum. Neyse gecmis olsun takma kafaya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sing_a_song

    Fiş istesen 17 TL'ye vermezlerdi.



  • Marketlerde ve büyük mağazalarda kırılan, çatlayan, patlayan ürünler iade ve imhaya sevk edilir ama bu tür küçük yerlerde zor durumda kalabilirsiniz.
  • bu tarz durumların bir prosedürü yok mudur, sonuçta teşhir ürünü onu oraya bakılsın görülsün diye koyuyorlar bu gibi durumların olabileceğini düşünmüşlerdir
  • Gelmez ki böle şeyler benim başıma göstereyim o heriflere dünyanın kaç bucak olduğunu. Kesinlikle almamalıydın. Zaten mağazaların maliyet muhasebesinde fire bölümü vardır. Her ay zaten böyle fireler olur. Personel de kırabilirdi. Tufaya getirmişler seni. Geçmiş olsun. Sonuna kadar hakkını aracaktın. Almıyorum kardeşim arayın polisi isterseniz diye çirkefleşcektin
  • Arkadaşlar cevaplarınız için teşekkürler,nette biraz araştırdım hukuki yönden eğer mağaza o ürünün düşüp kırılmaması için gerekli tedbir i almamışsa sorumlu onlar,ama tutup ürünü elimize alır sonra düşürük kırarsak sorumlu biziz.

    Aslında evet parayı atıp çıkmam gerekirdi insan o anda mantıklı düşünemiyor. Bu arada adı geçen yer kastamonu doss mağazası 2-3 katlı büyük bir alışveriş merkezi ama müşteri memnuniyetinden çok acaba müşteriyi nasıl daha iyi yolarız felsefesiyle hareket ettikleri için böyle durumlar oluyor. Başka bi kaç yere dükkanda anlattım olayı,adamlar ben onun esnaflığına sı.yım dedi :)) Çünkü o tarz kaza durumlarında gerçek esnaf ortaya çıkıyor,mesela ordaki elemanlar gelseler bana önemli değil beyfendi vs. insancıl yaklaşsalardı belkide o an içimden gelip o saatin ücretini verirdim ve bundan sonraki alışverişlerimi oraya kaydırarak o saatin 10 katı para kazandırırdım. ama gördündüğü gibi herkez dükkan mağaza açabilir ama esnaflık ayrı bir olay :)

    Ayrıca bu tür olaylar bence çok yaşanmış sanırım orda çünkü daha neredeyse ben ağzımı açmadan,adamlar mağaza içinde olanlardan müşteri sorumludur vs. vs. gayet bilimsel şekilde ezberden sıraladı,bu konularda oldukça tecrübeli gibiydiler.

    Benim derdim bu heriflerin bu yöntemle satılmayan dandik,dokunsan kırılcak tarzı ürünleri böyle dar yerlerdeki raf uçlarına koyup millete kakalaması. Ne demişler,bugün sana yarın başkasına :)




  • ankara tigem de marketi bilen bilir. su bardağı alacaktım. 6 lı kutu şeklinde fakat kutuyu almamla içinden bi tanesinin fırlaması bir oldu. bacak ayak derken kurtarıyodum tam maymun gibiydim ama olmadı başaramadım. kibar kibar geldi bi bayan almanız gerek dedi. kutu yırtıktı ama dedim gerçekten de öyleydi yoksa diğer baktımlarımda kırılırdı neyse dedim 2 lira için senle uğraşmıycam. büyük bişey olsaydı ödemezdim gitsin iade etsin sigorta yaptırsın bişeyler yaptırsın sonuçta o malı alırken iade hakkını saklı tutsun nasıl günü geçmiş yoğurdu iade ediyor patlamış sütü iade ediyor çatlamış bardağı da iade etsin. uğraşmamak için böyle yapıyolar.

    bende relax bi gndeydim uğraşmıyım dedim. bi yandan da insana dokunuyo parası değil de yani saçma geliyo neyse
  • Bu utr durumlarda firmalarin sigortalari olmali kirilan mal hadi 17 liralik saat degilde 1500 liralik tv olsaydi. Adamin durumu yok ödeyemez nolcak? Pavyonlarda ki gibi arkaya göturup döveceklermi? Haberlerde yanan milyarlik fabrikasina bakip aglayan isyeri sahiplerini görunce icim burkuluyor uzuluyorum ama o kadar yatirim yaptigi is yerine nasil sigorta yaptirmaz anlamiyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kulu42

    Bu utr durumlarda firmalarin sigortalari olmali kirilan mal hadi 17 liralik saat degilde 1500 liralik tv olsaydi. Adamin durumu yok ödeyemez nolcak? Pavyonlarda ki gibi arkaya göturup döveceklermi? Haberlerde yanan milyarlik fabrikasina bakip aglayan isyeri sahiplerini görunce icim burkuluyor uzuluyorum ama o kadar yatirim yaptigi is yerine nasil sigorta yaptirmaz anlamiyorum...

    bence de bu işyerlerinin sigortasını yaptırmamak mantık eksikliğinden resmen
  • kesinlikle almaman gerekir bende markette çalışıyorum
    mesela tabak çanak kırıyo(müşteriler) onun iadesi vardır mağaza'nın kesinlikle cebinden para çıkmaz....
  • Arkadaşlar ben migrosta çalışıyorum. İnanın böyle durumlar her gün çoğu kez karşılaşıyorum. Migrosun satış politikası kasadan geçen ürün bedelini firmalara öder yani mağzadan kırılan lcd tv de olsa bardakta olsa bu hasarları firma karşılar. Müşteri bizde bardak kırsa hanımefendi yada beyfendi birşeyiniz varmı diye sorarız bunun parasını öde asla demeyiz.
  • Bende küçükken Tansaş'ta eşek kadar lays cipsi patlatmıştım. Bırakıp kaçtım.
  • Geçmiş olsun hacı Allah beterinden saklasın küçük esnaf heryerde böyledir naparsın(tabi istisna çıkabilir)
  • esnaflık kolay şeymi allahınızı severseniz böyle durumlarada olgun davranılmalı kırılan eşyanın parası müşteriden çıkarılmaz böyle şeylerde yasalar bile senin yanındadır ama kim uğraşacak yasalan onlan bunlan işde sen 17 ytl yi vermeklen hata yapmışsın 25 ytl verip haram olsun kardeşim esnaflık bumu sizde esnaf olacaksınız emi diyip çıkacaktın dükkandan ayrıca o lafıda müdüre çalışanların yanında diyecektin. o adam da azcık gurur varsa sana paranı geri verecekti yok gurursuz isede hiç ses etmeden seni yollayacaktı ki öyle yapmış zaten bence sen bu durumu şikayetvar sitesinde tartış yakın arkadaşlarına söyle o mağazaya gitmeyin felan. yasalarlan uğraşacaksanda uğraş işde.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.