otomobilci_x bir deneme daha yaptığınızı söylemiştiniz. bu testin sonucunu da bekliyorum. bakalım devirli kullanımda kaç litre yakacak.
quote:
Orjinalden alıntı: otomobilci_x
dostum sakin kullanımla elde edilen değerlerdir. ancak su anda yeni bir test yapıyorum. bu depoyu fulledim ve başından beri performanslı kullanıyorum ve tamamı şehir içi daha su ana kadar 20 kmlik bir yol bile gitmedim. bakalım ne yakacak bunuda paylaşacağım ve nispeten performanslı bir kullanımla araç ne yakıyor göreceğiz.
vereceğim sonucu ama 2 hafta sonra gibi belli olur. çünkü ben sadece hafta sonları kullanıyorum arabayı. ve daha yarım depo benzin var ama sana hemen tahminimi söyleyeyim 7-7.5 litre arası çıkacaktır.
Lastik ebadı değişiminin (155 yerine 175) yakıta etkisini bir ara uzun uzun tartışmıştık. Aslında yaris ile değil fakat scenic ile ilgili tecrübelerimi aktarayım,yine de katkısı olur diye düşünüyorum. Scenicin lastiklerini yine orjinal ebadı aynı olan lastikler ile değiştirdim. İlk lastikler michelin energy idi ve çok memnun olduğum için yine michelin energy saver aldım bu defa aldığım lastiklerin deseni öncekilerden çok farklı, geçenlerde yaklaşık 1700 km yol yaptım(250 km şehiriçi ve araçta çoğu zaman 7 kişi ), ve gittiğim yol uzun olduğu için her zamankinden daha fazla gaza yüklendim şehirler arasında 110-130 civarı seyretmeye çalıştım, klima hep açıktı. Eski lastikler ile bu şartlarda benim araba 7 litreden az yakmazdı bu sefer ortalamam 6.5 litre oldu. Yani michelin in dedikleri doğru çıktı gerçekten daha az yuvarlanma direnci sayesinde yakıta olumlu etkisi var lastiklerin. Sonuç olarak 155 lastiklerini 175 ile değiştirmek isteyen arkadaşlar yuvarlanma direnci düşük bir marka model tercih ederlerse yakıta hiç bir etkisin olmayacağını göstermesi açısından bu tecrübelerimi paylaşmak istedim.
kirpi kendini özletme yaa ne zamandır yoktun galiba. lastik olayı tamamen netleşti dostum 155/80/13 ile 175/70/13 arasında yakıt olarak %1-%2 anca fark olacağı kanaatine vardım bunuda dediğin gibi bir energy saver alarak kendi lehimize bile çevirebiliriz. ben 175/70/13 michelin alacağım.
Aslında hep buralardaydım da yazacak birşey yoktu dostum. Bak ilk yakaladığım fırsatta hemen yazdım . Aslında bu aralar birde yarisle uzun yol yapma fırsatım olabilir, eğer yapabilirsem yakıtı vb yazarım yine.
tamam bekleriz burası maksimum 1000 cc dedik sadece corsayı konuşmayalım.
tabi kir-pi sizden de değerlendirmeler almak isteriz. ama tabi ben corsa almayı düşündüğüm için hep corsa üzerine konuşuyoruz.
bende lastik değişmek istiyorum ve 175 70 13 düşünüyorum. nasıl?
175/70/13 demek daha geniş olduğu için daha iyi yol tutuş daha iyi frenaj demek ayrıca bizim lastikler ince olduğundan daha iyide bir görünüş demek. mertin arabada 175/70/13 var wenigma da 175/70/13 takdır bende takdıracağım.
1000cc araçlar ve özellikle corsa almak isteyenler için daha önce yapılan testin linkini veriyorum yalnız otomotik vites
ya gercekten çok iyi bende takdıracağım. diyelim 90 a sabitledin sinyal kolundan hızı azaltıp artırabiliyorsun değilmi. birde mesela 90 sabitledin ve frene dokundun devreden çıktı tekrar devreye soktun kendisi 90 mı geliyor yoksa tekrar mı ayar yapıyorsun.
sinyal kolundan hızı artırıp azaltabiliyosun..
debriyaja yada firene basınca devreden çıkıyo, tekrar tuşuna basarsan o anki hızına sabitliyor. eski hızı hafızaya almıyo yani...
1.düğmeye basınca (kabarık nokta olan) 2 km yükselir,mesela 5 kez bas,10 km yükselir ve o ayarda kalır. 2.düğmeye basınca (1.nin yanında oyuk olan) 2 km düşer her basışta aynen devam eder,ve cc devrede değilken de hafızayı aklında o tutar. 3.düğme (altta uzun,tırtıllı olan)sadece cc yi devreden çıkartma işlemini yapar. Bu arada devreden çıkartma işlemini aynı zamanda fren ve vitesi boşa atmada yapar. Çok keyifli canımmm :)
quote:
Orjinalden alıntı: ozgurhimmet
quote:
Orjinalden alıntı: ozgurhimmet
quote:
Orjinalden alıntı: otomobilci_x
ya gercekten çok iyi bende takdıracağım. diyelim 90 a sabitledin sinyal kolundan hızı azaltıp artırabiliyorsun değilmi. birde mesela 90 sabitledin ve frene dokundun devreden çıktı tekrar devreye soktun kendisi 90 mı geliyor yoksa tekrar mı ayar yapıyorsun.
sinyal kolundan hızı artırıp azaltabiliyosun..
debriyaja yada firene basınca devreden çıkıyo, tekrar tuşuna basarsan o anki hızına sabitliyor. eski hızı hafızaya almıyo yani...
yokuş aşagı giderken ya frene basıyo yada motor fireni yaptırıp hızı sabit tutuyor.
arkadaşlar.
pompera nın dediği gibi son hızı hafızaya alabiliyormuş denedim
acemilik işte...
ya anlatıp durmayın önümüzdeki ay bana yine bir uzun yol göründü gidip takdıracağım şu parasızlıkta
Taktır hocam yakışır sana hem çok tutmuyor diye biliyorum ben sizin araçlarda. Yalnız bu konuda benim merak ettiğim birşey var arkadaşlar cevaplıyabilirse iyi olur, malum araçlar 1000 cc, şehirler arası rampalara 90 ile girilince çok hız kaybediyorlar, cruise kontrol hızı sabit tutmak için fazladan yakıt yakılmasına sebep oluyormu?
beyler kaç basılması gerekiyor lastiklere hava bilen var mı 155 leri biliyoruz da 175 muamma su anda
Yaris için cevap vereyim hemen hemen aynı olması lazım çünkü arabanın ağırlıkları neredeyse eşit, yarislerde 32 öneriliyor
LPG taktıran bir yaris kullanıcısın satış ilanındaki açıklamalar kısmına bir bakın
beyler kaç basılması gerekiyor lastiklere hava bilen var mı 155 leri biliyoruz da 175 muamma su anda
önler 32 arkalar 30
galiba bu aracın hiç beğenilmeyen tarafı lastikleri. gerçekten de çok ince ve biraz kötü duruyor. ama lastiğin genişlemesiyle yakıtta az da olsa bir artış olacağını sizlerde biliyorsunuz. tabi bu herkesin kendi tercihi. çekişinde de bi düşme olabileceğini düşünüyorum. motor da küçük olduğu için daha etkili olacaktır.
ayrıca yakıt denemesi yapan arkadaşlardan yeni verileri de bekliyorum.