Şimdi Ara

MAKSİMUM 1000 CC KLUBÜ (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.072
Cevap
30
Favori
228.641
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • alırız. neden almayalım. maksat gönüller bir olsun.
    ekledim senide fizik72
  • fizik birde aracın kaç model onuda yazmam gerekiyor ve yanına f.ü (yani fahri üye) yazıyorum. malüm konu başlığına uygun olmuyor aksi halde ok .
  • çok teşekkürler otomobilci_x ....aracım 2005 model....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fizik72 -- 25 Nisan 2008; 8:45:04 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kir-pi


    quote:

    Orjinalden alıntı: molarrr

    yaris 1.o hafta sonu raporu

    300 km otoban, 20 km şehir içi

    ortalama 90-95 km sürat

    3 yetişkin, bagaj full

    bilgisayarda 4.6 lt tüketim


    Hocam süper ya. Bu arada bizim yarisin yol bilgisayarı verisi ile alınan benzin arasında Sadece %1 fark var hemde bu fark yol bigisayarı lehine, yani bilgisayara biraz daha fazla gösteriyor. sen kendi aracında hiç pompa ile kıyasladın mı?



    ilk 10.000 km de pompada biraz daha fazla gözüküyordu sarfiyat. 0.1-0.2 lt kadar (100 km de)

    10.000 den sonra bilgisayarla pompa eşitlendi.

    epeydir sadece bilgisayara bakıyorum.




  • bu arada mayıstan sonra neredeyse benim klima full açık.

    sarfiyet 0.1-0.2 lt falan etkiliyor. bence önemli değil.

    ısıyı alttaki ısı düğmesini sıcağa doğru çevirerek, gerekirse yapıyorum.

    otomatik klimalar da bunu elektronik bir düğmeyle yapıyor.

    bence otomatik klima bu anlamda gereksiz.
  • otomatik klimanın bence görüntü anlamında bir artısı var. ve bunun için otomatik alnabilir ama işlevsel anlamda çok çok büyük artısı yok.
  • bu arada molarr senin şehir içi yakıt sarfiyatın ne kadar ortalama.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: molarrr

    bu arada mayıstan sonra neredeyse benim klima full açık.

    sarfiyet 0.1-0.2 lt falan etkiliyor. bence önemli değil.

    ısıyı alttaki ısı düğmesini sıcağa doğru çevirerek, gerekirse yapıyorum.

    otomatik klimalar da bunu elektronik bir düğmeyle yapıyor.

    bence otomatik klima bu anlamda gereksiz.


    bu yöntem hiç aklıma gelmemişti. güzel fikir
  • Ya galiba ben fazla soğuk seviyorum ya da benim arabalar fazla soutmuyor , ben klimayı açtım mı hiç kapatmam ama zaten scenic in klimasının çalışma prensibini çözemedim ben manuel olmasına rağmen dış hava sıcaklığı kaç olursa olsun üşümüyorum yada terlemiyorum, bir kez bir derece ile iç ısıyı ölçmüştüm 22-24 arasında gidip geliyordu(44 derece sıcakta da 25derecede de) yarı otomatik falan bir sistem mi vardır nedir ayrıca hava sıcaklığı arttıkça yakıtı da artıyor benim arabanın (klima açıksa) bu da dış hava sıcaklığına göre bir çalışma prensibi olduğunu düşündürüyor bana ama tam olarak çözemedim. yaris ile zaten bir kez yaz aylarında uzun yol tecrübem olmuştu onda da bana göre yeterli soğutma yapması için aralıklarla iç sirkülasyona almıştım, ful dış sirkülasyonda soğutması yeterli gelmemişti bana.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: otomobilci_x

    bu arada molarr senin şehir içi yakıt sarfiyatın ne kadar ortalama.


    istanbul için iş saati trafiğinde 6.5 lt olarakhatırlıyorum, devamlı dur kalkla.

    ben şehir dışında yaşıyorum, burada trafik neredeyse sıfır.

    evden iş 7km, motorun ısınmasıyla beraber, biraz da basıyorum 6.3 lt civarı yakıyor.

    yaris 1.0 ların bir özelliği var, motoru dünyanın tamamı aliminyumdan üretilmiş ilk motoru, 69 kg toplam.

    fakat sanıyorum bu yüzden motor çok kolay ısınmıyor ve park ettiğin anda 2 dk içinde soğuyor.

    kışında evden çıkıp otobanda bir 100-110 gidince araba işe geldiğimde acak ısınmış oluyor.

    bu şartlarda 6.3 lt.

    istanbul rakamları ise iş için gittiğimde aklımda kalan bilgisayar verileri.

    ben yarise maksimum 7.7 lt yaktırabildim, o da otobanda 150,160 allah ne verdiyse basarak.

    temde yokuş aşağı 180 i de gördüm, daha gidebilirdi belki, korktum bıraktım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kir-pi

    Ya galiba ben fazla soğuk seviyorum ya da benim arabalar fazla soutmuyor , ben klimayı açtım mı hiç kapatmam ama zaten scenic in klimasının çalışma prensibini çözemedim ben manuel olmasına rağmen dış hava sıcaklığı kaç olursa olsun üşümüyorum yada terlemiyorum, bir kez bir derece ile iç ısıyı ölçmüştüm 22-24 arasında gidip geliyordu(44 derece sıcakta da 25derecede de) yarı otomatik falan bir sistem mi vardır nedir ayrıca hava sıcaklığı arttıkça yakıtı da artıyor benim arabanın (klima açıksa) bu da dış hava sıcaklığına göre bir çalışma prensibi olduğunu düşündürüyor bana ama tam olarak çözemedim. yaris ile zaten bir kez yaz aylarında uzun yol tecrübem olmuştu onda da bana göre yeterli soğutma yapması için aralıklarla iç sirkülasyona almıştım, ful dış sirkülasyonda soğutması yeterli gelmemişti bana.


    ben de bir megane coupe var,

    klima açtığımda tüketim direk % 10 artıyor, çekişde de düşmeyi hissedebiliyorum.

    yariste motor çok daha güçsüz olmasına rağmen klima açıldığını farketmek, çekişe bakarak çok zor.

    sistemleri farklı sanıyorum.




  • ok molarrr
  • dostum aslında en iyisi seninki zaten herkes üşümeden ve terlemeden seyahat etmek ister.ama sen iç sirkülasyona aldığında(en son cümlenden bahsediyorum) klimanın çalışma kademesi sondamıydı. (yani üfleme kademesi)
    quote:

    Orjinalden alıntı: kir-pi

    Ya galiba ben fazla soğuk seviyorum ya da benim arabalar fazla soutmuyor , ben klimayı açtım mı hiç kapatmam ama zaten scenic in klimasının çalışma prensibini çözemedim ben manuel olmasına rağmen dış hava sıcaklığı kaç olursa olsun üşümüyorum yada terlemiyorum, bir kez bir derece ile iç ısıyı ölçmüştüm 22-24 arasında gidip geliyordu(44 derece sıcakta da 25derecede de) yarı otomatik falan bir sistem mi vardır nedir ayrıca hava sıcaklığı arttıkça yakıtı da artıyor benim arabanın (klima açıksa) bu da dış hava sıcaklığına göre bir çalışma prensibi olduğunu düşündürüyor bana ama tam olarak çözemedim. yaris ile zaten bir kez yaz aylarında uzun yol tecrübem olmuştu onda da bana göre yeterli soğutma yapması için aralıklarla iç sirkülasyona almıştım, ful dış sirkülasyonda soğutması yeterli gelmemişti bana.




  • muhtemelen maksimumda değildir, fan o devirlerde çok kafa ütülüyor, sanırım 3. kademede olması lazım şimdi tam hatırlamıyorum, tabi bu yaris için, scenic'i 2. kademede kullanırım hep, hava yönlendirme göğüslükteki hava ızgaralarına verilmiş, hava ızgaraları konumu maksimum tavana doğru yönlendirilmiş olarak bana en iyi seçim bu gibi geliyor.
  • kirpi o zaman senin yarisinde klimasında sorun olma ihtimali yokmu.
    3. kademede klimayı kesinlikle bir kaç dakikadan fazla kullanamıyorum ben üşütüyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: otomobilci_x

    kirpi o zaman senin yarisinde klimasında sorun olma ihtimali yokmu.
    3. kademede klimayı kesinlikle bir kaç dakikadan fazla kullanamıyorum ben üşütüyor.

    sanmıyorum, alındığından beri öyle zaten ben de pek dert etmiyorum şehirler arasına nasılsa scenic ile gidiyoruz.
  • Daha önce emin olmadığım için yazmamıştım. biraz önce kontrol ettim, yarisin klima kompresörü direk V kayışına bağlı yani bu durumda motordan gücünü alıyor demektir, elektrikli ayrı bir motoru yok bu nedenle aracın motor gücü de düşünülerek muhtemelen düşük güçlü bir kompresör konmuştur. Bu nedenle fazla soğutmuyordur diye düşünüyorum.
  • olabilir.
  • Yaz lastiklerini taktırdıktan sonraki iki haftalık sürede ortalama yakıt 6.9 lt, daha önce benzer hava şartlarındaki kış lastiklerinde 7.6 lt olduğu düşünülürse demekki yakıta kış lastiklerinin etkisi oldukça fazlaymış.
  • haklısın kirpi.
    ben ebatı büyütmekten vaz geçtim.
    çünkü sanırım bizim hesaplar tutmayacak ve en az %10 fark edecek.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.