Şimdi Ara

Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi (44. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (3 Mobil) - 3 Masaüstü3 Mobil
5 sn
875
Cevap
59
Favori
95.442
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4041424344
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ceasear C kullanıcısına yanıt

    Hocam merhaba, diğer bahsettiğiniz gruplarda da bildiğiniz üzere aynı motor kullanılıyor. Diğerlerinde bu hususun gündeme fazla gelmemesinin sebebi araçların satış oranının düşük olması. Grandland aldığınız fiyata diğerlerini alamıyorsunuz malesef. O yüzden son zamanlarda 1.2 grandland aracın 1.600 gibi rakamlara alınabiliyor olması sebebi ile piyasada grandland sayısında gözle görülür bir artış var(bu benim gözlemim)

    Yoksa sorun diğerlerinde de aynı. Daha önce burada yazmıştım. Ben granland 1.5 dizel kullanıyorum, bu araca geçmeden önce 1.2 puretech 308 kullanıyordum. 2021 yılında sıfır aldığım araç 2024 yılında tüm bakımları yetkili servisinde ve zamanında yapılmış olmasına karşın 45.000km'de yağ basıncı hatası verdi ve triger kayışı malesef yağ pompasını tıkamıştı. Bu tarz şeyler biraz şans işi, siz ne kadar düzenli baksanız da olabiliyor. Ayrıca düzenli baksanız bile 50-60.000km'de bir triger seti değiştirmek bana mantıklı gelmiyor.

    Yağ içinde çalışan kayış haricinde motor gerçekten canlı ve tasarruflu. 3 silindir motor sesini ben çok severim, kullanırken de oldukça keyif aldım ama bu bir sorun ve malesef sürekli malzeme kalitesi değişti sorun çözüldü diye anlatılıyor ama malesef. Hatta yeni nesil 1.2 hybrid modellerde motoru güncellediler ve zincirli hale getirdiler.

    Siz yine de her bakım aşamasında triger kayışını kontrol ettirin, kazasız belasız sürüşler dilerim





  • Arkadaşlar iyi geceler, bugün gs modelini sıfır olarak bayiden teslm aldım. Orta tavan lambası, çok emanet gibi geldi bana. Altında bir süngerimsi bir yapı var, lamba tok durmuyor. Düğmelere basınca içe doğru gidiyor. Sizlerde de öyle mi, servise gitmeden önce bir sormak istesim sizlere.
  • ceasear C kullanıcısına yanıt

    Doğuş grubu Türkiye'de çok profosyonel şekilde pazarlama stratejisi yürüttü. Türkiye'nin en lüks otel ve restoranlarının sahibi bu grup. Ayrıca zamanında çok popüler olan ve gelir seviyesi üst olan kişilerin okuduğu dergilerin sahibiydiler. NTV ve CNBC-e'yi de unutmamak lazım.

    Sahibi oldukları tüm firmaları kullanarak premium algısı oluşturdular. Ayrıca günümüzde ki şehir merkezinde büyük gösterişli bayiler konseptinide onlar oluşturdu. Genelde bayiler sıradan yerlerde, sıradan yerler olurdu.


    DSG'nin en sorunlu döneminde dünyada DSG geri çağrımı olmayan Türkiye, Mısır ve Irak vardı sadece. Örneğin kuzey avrupa ülkelerinde elde kalan klimasız Golf'leri müsterileri bilgilendirmeden sattılar. Binlerce kişiyi haksız yere mağdur ettiler. Ancak halkın, birey olamamasından çok iyi faydalanıp, başarılı propoganda ile imajı daima yüksek tuttular. Bu sebep ile bu gurubu eleştiren daima direnç ile karşılaşıyor. Adamların Araç muayene olayı bile aslında zihniyetlerinin yansıması. Bir tane adam gibi bekleme alanı yok, güneşin altında sefil oluyoruz. Bu grup bu denli araç satmasına rağmen üretim namına hiçbirşey yapmamıştır. Buda unutulmamalı. Ayrıca hükümet ile aralarının çok iyi olduğu dönemlerde vergi oranlarını kendi araçlarına göre belirlenmesini sağlayaran ülkeyi düşük hacimli, yüksek Nox emisyonlu araç deposuna çevirdiler. Japon araçlarının pazarda küçülmesine, ülkeye ciddi yatırımlar yapmış Toyota'nın pay kaybetmesine sebep oldular. Yoksa AB normlarına uygun olarak bakanlık vergilerin emisyonlara göre belirleneceğini açıklamış, bu 2lt - 2.5lt motorlu Mazda, Subaru, ile Toyota hibrid araçların vergilerinde ciddi düşüse sebep olacaktı.



    PSA Türkiye bu konuda çok başarısız. Bunun üzerine basit hataları bolca yaptıkları için En basidi araçları halen korumasız transfer ediyor. Araçlar aylarca güneşin altında korumasız kuş pislikleri altında bırakılıyor. PSA en çok eleştirilen grup haline geliyor. Biri en ufak laf dediği zaman direk lince dönüşüyor.

    Yani imajın iyi değilse çok dikkatli olman gerekiyor.


    1.2lt motor ise defalarca konuştul, özellikle 2021 öncesi sorun oranı yüksekti, 2021 ve 2022'de ki güncellemeler ile bu oranlar düştü. 2023 ile metal kayışa geçtiler. Ama firma 2022'de ki güncellemenin sorunu tamamen çözdüğünü iddia ediyor.

    Ama tabi henüz yeterli süre geçmedi 2022'leri yorumlamak için.


    Burada sorun, bu motor çok revisyon gördü ve her revisyon için kullanılması gereken yağ farklı. Servisler bu konuda bu denli dikkatli mi?

    Bunun dışında düşük hacimli motorlar yüksek basınç altında yüksek sıcaklıkta çalışır. Bu sebep ile kansere sebep olan Nox'u daha çok yayarlar zaten. Ama bu yüksek ısı ve basınç onları daha hassas hale getirir.


    Bu motorlar daha hassas kullanılmalı. Motor ısınmadan ani gazlardan kaçınılmalı. Devamlı dip gaz ile bu motorları kullanmamak gerekir. (tüm düşük hacimli motorlar). Burada atmosferik motorlara eski teknoloji diyebilen cahil bir kesim var. Halbuki motor konusunda Japonlar haklı çıktı, bu sebep ile zaten Avrupalılar doğrudan elektrikliye geçmek için atladılar. Onların motor argeleri başarısız oldu. Düşük hacimli motorlar daha çok Nox yayıyor. Yüksek hacimli atmosferik motorlar daha çevreci, çok daha sorunsuz.


    Özet ile marka farketmeden düşük hacimli motorları özellikle ağır araçlarda dikkatli kullanmalı. Devamlı motor zorlanarak kullanılmamalı. Japonlar 1.6 ton araca 2.5lt motor optimum olarak gösteriyor, Avrupalı o kasayı 1.2lt motor ile götürüyor. E bir bedeli olacak. Turbo gereken torku sağlıyor ancak motorun yüksek basınç ve ısıya maruz kaldığı unutulmamalı.





  • theburock T kullanıcısına yanıt

    Bende bir oynama yok. Bağlantısında bir sorun olmuştur belki.

  • Arkadaşlar merhaba grandland gs paket almayı düşünüyorum. Süspansiyon konforuna önem veriyorum.Grandland süspansiyonuna çok sert deniyor genelde.18 jantlarla durum nasıl çukurlarda vs çok vuruyor mu araç.
  • Okan9455 kullanıcısına yanıt
    Ben de yeni aldım tam dozunda süspansiyon konfor ve yol tutuş olarak ben memnunum, tabii ki kişiden kişiye değişebilir test sürüşü yapmanızı tavsiye ederim
  • Okan9455 kullanıcısına yanıt
    1 senedir kullanıyorum orta sert diyelim. Bozuk yolda bayağı hissettiriyor.
  • Okan9455 kullanıcısına yanıt

    süspansiyonu ne çok kötü ne de mükemmel bence, segment standardında diyebilirim 7/10.

  • Alpiron A kullanıcısına yanıt

    Selamlar hocam. Size katılıyorum son zamanlarda ben de Grandland'i trafikte daha sık görür oldum. Dediğiniz gibi kampanyaların etkisi ile olsa gerek.


    Benim bahsettiğim olay tam da sizin başınıza gelen mesele aslında. Ama ben şunu meral ediyorum, 2022 ve sonrası yıllar için motor revize edildikten sonra bu sıkıntı ne sıklıkla yaşanıyor acaba? Burada hiç dile getiren arkadaş olmamış mesela.


    50 60 binde trigger değiştirmek gerçekten çok mantıklı değil gibi. Fakat ben mesela dsg plan araçlardan uzak duruyorum zira sürüş şeklimin uyduğu bir vites değil. Sürekli kısa mesafe, dur kalk trafik kullanıyorum ve bunu değiştirmek elimde değil. O yüzden en azından bakım ve kontrolünü yapabileceğim puretech i tercih ettim. Şaşırdığım nokta ise, kronik sıkıntısı olan dsg nin bu kadar rağbet görürken, 1.2 puretech i duyan herkesin aman aman demesi.

  • YBA kullanıcısına yanıt

    Hocam bu dsg nin gördüğü ilgiyi mantıklı güzel bir şekilde açıklamışsınız gerçekten.


    Küçük hacimli motorlarla ilgili aynen sizin gibi düşünüyorum. 1.5 hacimin altı, hangi motor, hangi teknoloji olursa olsun sıkıntı çıkarıyor gerçekten de..

  • Herkese selam, grandland gs aracımın 4 diskinde de aşağıdaki fotolarda görünen paslanma benzeri bir durum var, aracı alalı 15 gün kadar oldu. Bu durumu tecrübe eden var mı? Ne yapmak lazım sizce? Teşekkür ederim.
    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi
    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sdckahn -- 23 Kasım 2024; 15:52:47 >




  • sdckahn S kullanıcısına yanıt

    bazen benim de başıma geliyor sanırım nemli/sulu halde uzun süre beklerse pas yapıyor ancak kalıcı bir sorun değil. çözüm: yarım saatlik bir yola çıkın ama hafif-orta sertlikte ve uzun uzun frene basabileceğiniz bir yol olsun, bu şekilde disk yüzeyindeki paslar temizlenecektir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samgunner -- 23 Kasım 2024; 20:10:25 >
  • sdckahn S kullanıcısına yanıt
    Normal durum. Islak kalan her aracın diski ertesi güne pas yapar. Bir iki frenden sonra temizlenir.
  • teşekkür ederim, daha önceki araçlarımda buna benzer bir şey yaşadığımı hatırlayamadım. Yeni olduğundan belki ayrıntılı, dikkatli bakınca bir sorunmuş gibi geldi.
  • 
Sayfa: önceki 4041424344
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.