Satın almadan önce motor kısmı beni de en çok endişelendiren konuydu ve hem 250kg daha hafif hem de motor gücü 15 beygir daha yüksek olan bir otomobilden geçiş yapmıştım. Tabii ki 1199cc'lik bir motordan mükemmel bir ivmelenme beklenemez ancak 1,5 tonluk kasayı yerinden rahatça hareket ettirebiliyor. Geçtiğimiz yaz İzmir'den İstanbul'a giderken araçta tek başıma yolculuk yaptığım esnada araç içi kameranın gözünden kaydedilmiş olan ufak bir kesiti sizinle paylaşayım. Yolun eğim durumuna ve GPS tarafından kaydedilmiş ekranın sol alt köşesinde yazan hıza bakarsanız size biraz olsun fikir vereceğini düşünüyorum. Aracı kesinlikle dip gaz ile kullanmadığımı da belirteyim. Özellikle C5 Aircross ile ün yapmış olan siyah tavanlı modellerde yaşandığı söylenen boya atma sorunu ile ilgili Grandland kullanıcılarından yakın zamanda bu şekilde olumsuz bir duyum almadım. Yine de işi garantiye almak adına tavan da dahil olmak üzere aracın tamamını PPF ile kaplattım. Eğer imkanınız var ise bu seçeneği değerlendirebilirsiniz. |
Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi (7. sayfa)
-
-
Bayiler en dandik malzemeleri kullanıyor genelde. Özel biryerde yaptırmanız daha iyi olur düşüncesindeyim. Ücretler 10-20k arasında benzer.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi procaptain -- 6 Aralık 2023; 0:26:42 > -
Aracınız şimdiden hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın.
Bahsettiğiniz uygulamaları bayiden ziyade işinin ehli olan yerlere yaptırmanızı öneririm çünkü bayilerde bu işlemler genellikle üstünkörü yapılmakta ve kullanılan malzemeler genellikle soru işaretidir. Her ne kadar sorduğunuzda piyasanın en iyi malzemelerini kullandıklarını söyleseler de bu uygulamalarda hem işçilik hem de ürün kalitesi ciddi önem taşımakta. Eğer aracı aldıktan sonra bunları yaptırmakla uğraşmam ve çok da takılmam diyorsanız bayide yaptırın ancak detailing konusuna meraklıysanız aracı aldıktan hemen sonra iyi bir uygulama noktasına götürüp saymış olduğunuz işlemleri orada yaptırın.
-
Ben dizel kullandığım için 1.2 motor konusuna girmeyeceğim ancak artık bu motor revize edilmiş ve sorunlarından arındırılmış ve beğenilen bir motor. Yabancı forumlarda alım öncesi araştırmıştım. Bana 2. el dizel ucuza geldiği için dizel almıştım.
Tavan konusu ise zaten yurt dışında olan bir konu değil. Sadece ülkemizde yaşanıyor ilginç şekilde. Bu sorun esasen 2020 yılında yaşanan PSA grubunun servis bülteni ile belirttiği bir sorun ancak Grandland'de yaşanmadı biliyorum. PSA'nın yayınladığı servis bülteni zaten tavanın yeniden boyanmasını içeriyor işlem için bir kaç saat yazıyordu. Esasen tavan araç boyası üzeri sprey boya. Yani kalkan sprey boya. Servis tekrar spreyliyor yurtdışında esasen boyanma denilen şey yeniden spreylemek. Bu sebep ile araç bir kaç saat sonra müşteriye iade ediliyor. Bildiğiniz kaput boyası değil. Ama Türkiye'de bu durum hakkında servisler, markalar bilgisiz. Bu sebep ile konu çok budaklandı. Ama dediğim gibi 2020 sonrası bu sorun yurtdışında hiç yaşanmamış. Türkiye'de ise yaşadım diyenler var. Ben orana ulaşmak için burada bizzat yaşayan kimler dedim 2020 sonrası, linç yedim. Yine bir kişi yaşadım dedi oda 2020 C5 A. Herkes bir tanıdığım diyor. Evin otoparkta 3 bu tip araç var, ofis otoparkında var, arkadaşlarımda var. İçlerinde yaşayan yok.
Bir arkadaş güzel bir açıklama yaptı, pandemi sürecinde nakliyat işi çok kötü yönetildi PSA grubu tarafından. Yazın korumasız halde araçlar güneşin altında aylarca beklemiş. Bu şekilde siyah sprey boyalı tavanın 2-3 ay kuş pisliği altında kalması ile zarar görmesi normal. Yani bana en mantıklı açıklama bu geldi. Sonrasında 2 servise sordum, bu boya atması ne kadar yaygın diye. Yani uzman sanatçı gibi rol yapmadılarsa aval aval baktılar, 3dk anlatmak zorunda kaldım. 2 servisde Grandland'de hiç yaşanmadı, sadece 1 servis 1 mokka'da yaşandı ama kesinlikle kronik değil, sadece 1 araç geldi dedi. Bu bilgiyide kaporta bölümünden çağırdıkları usta söyledi. Servis danışmanı ben hiç rastlamadım dedi. Yani garip gizemli bir konu :)
-
Bu PPF'i ben 2012 yılında yaptırmıştım. Çok memnun kalmıştım. Yok parkta yan aracın kapısı çarptı, yok park halinde bir şey sürttü, yok manevra yapan araç hafif sürttü, bu tip şeyleri hep sorunsuz atlattım. Yandan manevra yaparken hafif çarpan araçta bile boya çizilmediği için sadece göçük düzletme yapılmıştı. Tekrardan kaplanmıştı.
Ama aracı satarken hiç ummadığım şekilde bana sorun çıkardı. Arayanlar hep PPF'yi sök öyle bakarım diyordu. Yani bana çok saçma geldi. Kabul etmedim hiçbirini. Araç tertemiz, adam akıllı usta zaten anlar dedim. İşte en sonunda 1 kişi fiyatı birazda kırıp ustasına gösterip almıştı. Yani PPF var diye ben iyi fiyata satmayı beklerken daha düşüğe satmıştım. Esasen söktürsem belki boya sıfır gibi duracağı için iyi fiyata satardım ama vaktim yoktu uğraşmak istemedim.
Sonraki aracıma bu sebep ile Meguars'da seramik yaptırmıştım, tamamen para tuzağı olarak gelmişti bana.
Ama nedense forumda da ciddi bir PPF'a karşıtlık var. Yaparken araca zarar veriyorlar, yan aynaları, kapı kollarını, farları herşeyi söküyorlar yazmışlar. Kaplamayı
sökerkende iz kalıyor, boyayı söküyor falan bir sürü yazı var korkuttu beni. Siz kaça yaptırdınız birde daha önce yaptırıp söktürme durumunuz oldumu :)
Bu arada sizde PPF kaplama yazınızı mutlaka saklayın. Satarken dediğim gibi kaza sonrasını yaptırdın diye soruyor insanlar :) Ben Merter Ziebart'a yaptırmıştım onlar garanti belgesi gibi tarihli birşey vermişti.
-
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Bu tavan konusu hakikaten enteresanmış. Ama sıfır araç alıp bir iki yıl içinde böyle bir problem yasanirsa da can sıkıcı olacaktır. Bir de yetkili servisler de yardımcı olmuyor, garanti kapsamına sokmuyorlar bu durumu diye bir şeyler okudum. O daha da kötü. -
Rica ederim. Ben bu sorunu yaşayan 1 araç gördüm bizzat. O da 2020 model Citroendi. Tavan 3. ay gibi kalkmaya başlamış. Ama sprey boya olduğunu doğrular şekilde, yazın güneşte cildi yanmış insanın derisi gibi soyulma vardı. Araç sahibi ile konuştum davalık olmuşlar. Sebebi bayi değer kaybı ve onarım teklif etmiş. Oda aracı geri alın, veya sıfır ile değiştirin demiş. Bayi bunu kabul etmediği için davalık olmuşlar. Maalesef daha kötüsü 2 sene sonra kapı içlerinde boyalar pul pul dökülmeye başlamış. Olan yerleri gösterdi. Sonra hemen yanda benim araç vardı, onla karşılaştırdık. Bariz şekilde Citroen'in boyada bir sorun olduğu çıplak gözlede anlaşılır durumdaydı. Kapı içinde saç katlanma noktalarında boya o denli inceydiki saçın kapı için kısmında ki deseni boyadan belli oluyordu. Grandland'de ise kesinlikle böyle durum yoktu, boya gayet pürüzsüz ve saçın desenini göstermez şekildeydi. Adamda farketti bunu direk. Zaten bilirkişi direk araç hatalı boyanmış demiş, yüksek ihtimal ile değişim kararı çıkacak dedi. Örnek durum mesela bu videoda var. Aynen videodaki gibi kapı içi saç katlama yerlerinden boyası dökülmeye başlamıştı. İşin garibi bu yurtdışında olan bir şikayet değil. Adama bunuda söyledim, ben araştırdım hiç yurtdışı örneği yok dedim. O da evet evet bende çok araştırdım, bizde zaten iletişim halindeyiz mağdurlar olarak, bizim düşüncemiz pandemi döneminde Citroen'in bu sorunu bildiğini ve Citroen Türkiye'nin bu sorunlu araçları bize gönderin biz satarız dediklerini düşünüyoruz dedi. Oda bu kapı içi boya dökülme sorununun sadece Citroenlerde olduğunu söyledi. 2020-2021 başı araçlarda var dedi. Konu hakkında tüm bilgim bu. Ben dediğim gibi Opel'lerde bu tip soruna rastlamadığım için satın aldım. Zaten alırken Citroen'e de bindim Opel'e de. Opel'i daha kaliteli buldum. Mesela C5'in bagaj ciddi daha genişti, bagaj benim için önemli ama hissiyat bakımından Opel'i daha iyi buldum.
Yani araştırmalarım tam bir sonuca ulaşmadı ama durum bu. Ülkemizde manevi veya ceza türü tazminat olmadığı için firmalar rahat davranıyor maalesef. Arkadaşın 5 serisi BMW'sinde boya sorunu çıktı, tavan, ön-arka kaput sonradan kötü bir şekilde boyanmış. Araç dolu hasarına maruz kalmış. Davalık oldu, 2 yıl sürdü, mahkeme sadece tüm aracın yeniden boyanması ve 50bin değer kaybı tazminatına hükmetti. Komedi.
Bu arada benim çok takmayın. Çok takarsanız mutlaka başınıza gelir :) Ben araçlarımı hep çok itinalı kullanmışımdır. Eşim önceki aracımın sağ arka kapı, marşpiyel, çamurluk ve tamponu park ederken ciddi şekilde sürtmüştü. Hepsi boyandı. Servis inanamadı duruma, yani sürttün neden durmadın, işte panik yapmış. Bende çok üzülmüştüm ama 3 ay önce aracı sorunsuz normal fiyata sattım. Fotoğraflarını falan ekledim. İlk görmeye gelen aldı aracı direk temiz olduğu için. İşi bilen zaten ciddi kazamı diye bakıyor.
İZZET AYDINyoutube2021 model yeni citroen c4 aracımın 3 kapısında iç alt kısımlarda boya kabarması ve atması var. Aracı sıfır satın aldıktan 10 ay sonra boya sorunları ortaya çıktı. Citroen aracı inceledi ve kapıların boyanacağını söyledi. Sonra kapıları değiştireceğiz dedi. Ben kabul etmedim ve haziran 2022 tarihinde dava açtım. İlk duruşma, bilir kişi vs. aşamalarından sonra aracın gizli ayıplı olması nedeniyle yenisiyle değişim kararı çıktı. Citroen karara itiraz ettiği için mayıs 2023 tarihinde dava istinafa gitti. İstinaf ne zaman sonuçlanır bilinmez ama %99.99 ihtimalle kararı onaylayacaktır diye düşünüyorum. Bu aracı almak isteyenlerin boya kabarma/atma ihtimallerini göz önünde bulundurmasını tavsiye ederim.https://www.youtube.com/watch?v=XOMet4ciLGI
-
Anladım hocam, peki bu grandland ı tek renk alma şansımız var mi, hepsi çift renk mi geliyor acaba -
Malesef hep çift renk. Ama dediğim gibi sık yaşanan bir sorun olsa marka zaten çift renk getirmekten vazgeçerdi. Sonuçta tek renkte üretiliyor bu araç. Güvenli tarafta kalmak için kuş pisliğini bekletmezseniz. Ben yıllardır tüm araçlarımda bekletmem. Araçta su bulundururum, su döker sonra mendil ile alırım. Yıllar önce ppf kaplattığımda bile kuş pisliği 2 günden fazla kalmasın ppf’e zarar verir demişti Ziebart. Ohaa olmuştum yani o malzemeyede mi zarar veriyor diye. Tavana ppf de kaplatabilirsiniz.
-
Teşekkür ederim.
İstanbul içi tavsiye edebileceğiniz bir ter var mıdir -
İnsanların PPF'e karşı olması, fiyatı uygun tutmak için halen piyasada otomobil boyasında kullanılmaması gereken PVC malzemelerin ve hem plastik oranı yüksek hem de yapışkan kalitesi kötü TPH malzemelerin satılıyor olmasından kaynaklanıyor. Tabii insanlar bu detayı bilmediklerinden söküm sonrası istenmeyen manzaralar ile karşılaştıkları için PPF ürünlerini kötülemekte. Buna bir de özensiz işçilik eklendiğinde sonuç daha da kötü bir hal alıyor. Kötü yapışkanın ileride yaşatacağı sorun, uygulanan ürünün vernik yüzeyi içerisine işlemesi ve sökülmek istendiğinde vernik yüzeyine zarar verecek olmasıdır. Özensiz işçilik ile araca verilecek zarar en temelde boya yüzeyinde falçata izlerinin meydana gelecek olmasıdır, dışarıya pay bırakılarak kesim yapılması gereken panellerde halen yüzeyin üstünde kesim yapan yerler bulunmakta.
Otomobiller için önerilen PPF ürünü, TPU malzemeden üretilenlerdir. Ülkemizde Stek, Madico, Rayno, Clif Designs gibi markaların TPU PPF ürünleri bulunmakta ve bütçe dahilinde en mantıklı olan model hangisi ise o tercih edilmeli. Seramik kaplama, vernik yüzeyinin üzerinde 1-2 mikronluk bir koruma katmanı oluşturuyorken TPU PPF ürünleri yaklaşık 150 mikron ile 300 mikron arasında koruma katmanı oluşturmaktalar. Günümüz otomobillerinin boya kalınlık değerleri yaklaşık 80 ile 130 mikron aralığında olduğu düşünüldüğünde hangisinin ne derece koruyucu olduğu daha net fikir verecektir.
Kendi aracımın tamamına geçtiğimiz sene 180 mikron kalınlığındaki TPU malzemeden üretilmiş olan Rayno Creed TGA ile PPF uygulaması yapıldı. Uygulamayı geçtiğimiz sene Detailing Dükkanı 216'da 40.000TL'ye yaptırmıştım ancak artık komple kaplama için maalesef 2 katı ve üzeri rakamlar konuşulmakta. 10 yıl garantisi olan bu ürün için sizde de olduğu gibi aracı teslim alırken garanti kartı verildi ve ürünün Türkiye distribütörünün web sayfası üzerinden garanti sorgulaması yapılabilmekte.
Ayna, kapı kolu, far gibi parçaların söküm konusuna gelince kendi aracımın kapı içi döşemelerinin sökülmesini istemediğim için tüm işlemler buna göre yapıldı. Detailing Dükkanı 216'nın sahibi Ömer Faruk Bey bu konuda size her türlü seçeneği sunuyor. PSA grubu araçlarda kapı içi döşemeler düzgün bir işçilik ile sökülse dahi geri takıldıklarında trim sesi yapma ihtimali olduğunu belirtmişti. Burada seçimi size bırakıyor ve ister söktürerek yaptırıyorsunuz ister söktürmeden. Yetkili serviste, ön kapı camlarındaki kronik sorunun giderilmesi için bile sökülmesi gereken kapı içi döşemelerin sökümü yapılmadan alternatif çözüme gitmiştim. Ek olarak yetkili servisteki trim ustası ve servis şefi de kapı içi döşemenin sökülmesine sıcak bakmıyorlardı çünkü sökülürken sacda oynama olabildiğini, bu nedenle döşemeyi saca sabitleyen tüm plastik tırnaklar değiştirilse dahi trim sesi yapabileceğini belirtmişlerdi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarppy -- 6 Aralık 2023; 20:45:6 >
-
Gövde rengi siyah olanların tavanında ikinci kat bir siyah boya daha olduğunu sanmıyorum. Elimde boya kalınlık ölçüm cihazı olduğundan siyah bir Grandland'e denk gelirsem ölçümünü yapıp sonucu sizinle paylaşırım.
-
Süper olur hocam, şimdiden teşekkürler -
quote:
Orijinalden alıntı: sarppy
İnsanların PPF'e karşı olması, fiyatı uygun tutmak için halen piyasada otomobil boyasında kullanılmaması gereken PVC malzemelerin ve hem plastik oranı yüksek hem de yapışkan kalitesi kötü TPH malzemelerin satılıyor olmasından kaynaklanıyor. Tabii insanlar bu detayı bilmediklerinden söküm sonrası istenmeyen manzaralar ile karşılaştıkları için PPF ürünlerini kötülemekte. Buna bir de özensiz işçilik eklendiğinde sonuç daha da kötü bir hal alıyor. Kötü yapışkanın ileride yaşatacağı sorun, uygulanan ürünün vernik yüzeyi içerisine işlemesi ve sökülmek istendiğinde vernik yüzeyine zarar verecek olmasıdır. Özensiz işçilik ile araca verilecek zarar en temelde boya yüzeyinde falçata izlerinin meydana gelecek olmasıdır, dışarıya pay bırakılarak kesim yapılması gereken panellerde halen yüzeyin üstünde kesim yapan yerler bulunmakta.
Otomobiller için önerilen PPF ürünü, TPU malzemeden üretilenlerdir. Ülkemizde Stek, Madico, Rayno, Clif Designs gibi markaların TPU PPF ürünleri bulunmakta ve bütçe dahilinde en mantıklı olan model hangisi ise o tercih edilmeli. Seramik kaplama, vernik yüzeyinin üzerinde 1-2 mikronluk bir koruma katmanı oluşturuyorken TPU PPF ürünleri yaklaşık 150 mikron ile 300 mikron arasında koruma katmanı oluşturmaktalar. Günümüz otomobillerinin boya kalınlık değerleri yaklaşık 80 ile 130 mikron aralığında olduğu düşünüldüğünde hangisinin ne derece koruyucu olduğu daha net fikir verecektir.
Kendi aracımın tamamına geçtiğimiz sene 180 mikron kalınlığındaki TPU malzemeden üretilmiş olan Rayno Creed TGA ile PPF uygulaması yapıldı. Uygulamayı geçtiğimiz sene Detailing Dükkanı 216'da 40.000TL'ye yaptırmıştım ancak artık komple kaplama için maalesef 2 katı ve üzeri rakamlar konuşulmakta. 10 yıl garantisi olan bu ürün için sizde de olduğu gibi aracı teslim alırken garanti kartı verildi ve ürünün Türkiye distribütörünün web sayfası üzerinden garanti sorgulaması yapılabilmekte.
Ayna, kapı kolu, far gibi parçaların söküm konusuna gelince kendi aracımın kapı içi döşemelerinin sökülmesini istemediğim için tüm işlemler buna göre yapıldı. Detailing Dükkanı 216'nın sahibi Ömer Faruk Bey bu konuda size her türlü seçeneği sunuyor. PSA grubu araçlarda kapı içi döşemeler düzgün bir işçilik ile sökülse dahi geri takıldıklarında trim sesi yapma ihtimali olduğunu belirtmişti. Burada seçimi size bırakıyor ve ister söktürerek yaptırıyorsunuz ister söktürmeden. Yetkili serviste, ön kapı camlarındaki kronik sorunun giderilmesi için bile sökülmesi gereken kapı içi döşemelerin sökümü yapılmadan alternatif çözüme gitmiştim. Ek olarak yetkili servisteki trim ustası ve servis şefi de kapı içi döşemenin sökülmesine sıcak bakmıyorlardı çünkü sökülürken sacda oynama olabildiğini, bu nedenle döşemeyi saca sabitleyen tüm plastik tırnaklar değiştirilse dahi trim sesi yapabileceğini belirtmişlerdi.Çok teşekkürler detaylı bilgiler için. Birde siz hangi servise götürüyorsunuz? Ben Deniz'e götürdüm ama yazılım güncelleme vs konularda hiç bilgi vermediler. Makineye bağlanacak birşey gözükürse yapılır demek ile yetindiler. Ama aracı teslim alırken bu konuda bilgide vermediler, sormama rağmen. İşte güncelleme gözükmüş ise yapılmıştır demekle yetindiler. Bu sebep ile çok hoşnut kalmadım.
-
PPF uygulama işlemini kendi aracıma Detailing Dükkanı 216'da yaptırdım ve güzel işçilik ile çalışıyorlar. Fiyat karşılaştırması yapmak için Detailing Dükkanı 216 ve hem Stek hem de Madico ürünlerinin yetkili uygulama merkezleri ile görüşebilirsiniz.
https://www.instagram.com/detailingdukkani216
https://www.stekturkiye.com/bayiler
-
Aracımı bana uzak olsa da sundukları fiyat avantajından dolayı Sarıyer'deki Asal bayisinden satın almıştım ve aldıktan sonra 1 yıl içerisinde 2 farklı işlem için(ön kapı camları için gereken parça değişimi ve IntelliLux LED Pixel farlar için gelen yazılım güncellemesi) benimle iletişime geçtiler. Aynı işlemleri bana daha yakın olan başka bir yetkili serviste yaptırmak için telefon görüşmesi yaptığımda öncelikle aracı kendilerine getirip kayıt oluşturmaları gerektiğini ve kayıt sonrası ellerinde uygun parça olup olmadığını görebileceklerini, telefondan şase numarası ile kontrol edemeyeceklerini söylediler. Durum böyle olunca aracı 2 kez getir götür yapmak istemedim ve Asal'da periyodik bakım yapılırken beraberinde bahsettikleri diğer 2 işlemi de yaptırmış oldum. Atöyle şefi tüm sorularıma rağmen ilgili davrandığı için ve de kendilerinde istediğim motor yağının kapalı bidonunu bulduğum için orada yaptırmak benim için daha iyi bile olmuştu. Bu sayede önceki mesajımda belirttiğim şekilde ön kapıların iç döşemelerinin sökülmesinin önüne de geçmiş olduk.
Satış kadar satış sonrası destek de bir o kadar önem taşımakta. Sizin sorularınıza verilen cevaplar maalesef bizim gibi araçlarıyla ilgilenen kişileri tatmin edecek cevaplar olmamış.
-
Hocam selamlar, grandland 1.2 turbo ile kısa bir test sürüşüne çıktım da 3 silindirli motor çok gürültülü çalışıyor gibi geldi, hem ilk çalıştırmada hem de normal seyir halinde. Kabin içine de net olarak geliyordu bu ses, bu konuda sizin tecrübeleriniz nasıl?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlteriş Kutluk Kağan -- 8 Aralık 2023; 19:26:0 > -
Bende aracımı dün kötü bir tecrübe ile teslim aldım, opel merkez ve bayiye şikayetimi ilettim.
Motor sesi konusunda bende sizinle aynı fikirdeyim, daha önceki aracım dizeldi motor sesine alışkınım ama bu motorun daha sessiz olacağını düşünmüştüm. Biraz arastirdim, galiba 3 silindirli motorlar biraz daha sesli çalışıyor. -
Almadan önce 1.2 motoru tecrübe etme şansınız olmamış mıydı hocam.
Bu arada ben de 1.3 multijet dizel araç kullanıyorum, en az onun kadar gürültülüydü sanki. Tabi test sürüşü güzergahı çok kısaydı ama izlenimim bu yönde oldu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlteriş Kutluk Kağan -- 8 Aralık 2023; 19:28:30 > -
Test etmedim malesef, bir önceki aracım astra h cdti, multijet ile aynıydı. Dizel tabiki daha sesli ama benzinli motorun daha sessiz olmasını beklerdim. Düşük viteste kesinlikle 1.3 dizelden daha seri geldi bana. Yakıt tuketimi olarak muhtemelen eski aracı çok ararim gibi geliyor :)
Fiyat şuan çok uygun olduğu için yakıt tüketimi ve ses konusu tolere edilebilir. GS model çok şık bence, ultimate dolu ama güzel degil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ElectroTech -- 8 Aralık 2023; 21:11:21 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X