Şimdi Ara

Manifold temizliği performans arttırır... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
3
Favori
84.747
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    70.000de civic aracımız var.Performans düşüklüğü yok gibi ama temizlik performansta artış gösterir mi sizce?



    Teşekkürler şimdiden

    Merhaba jeandan,

    Honda lar marka olarak sizinde bildiğiniz gibi motorları ile ün yapmış arabalardır. Bu açıdan bakıldığında ve sizinde yapmış olduğunuz yorumlara dayanarak diyebilirim ki '' Manifold Temizliği '' sizin aracınız için zorunlu bir gereksinimmiş gibi durmuyor Aracınızda zorlanma yada kasılma hissetmiyorsanız yaptırmanıza gerek yok. İlerleyen aşamalarda aracınızın gidişinden rahatsız olduğunuz takdirde katkı maddesi kullanmak yerine bu yöntemi ilk olarak öneririm.

    Sağlıklı ve mutlu sürüşler dileklerimle,

    Saygılarımla,




  • 3-4 sene once babam bizim BORA ya yaptırmıştı gercekten cok fark etmişti.

    yabanci bi sitede bunun yapilişini okudum. baya bi işlem var.

    http://pics.tdiclub.com/data/517/Intake_Manifold_Cleaning.pdf

    şu anda arabayı ben kullanıyorum. performansında düşüklük oldugunu düşünüyorum.
    usta sana ozel mi 150 YTL ye yaptı. biz gitsek yine aynı fiyata yapar mı?
  • arakdaşlar ksura bakmayın bilmiyorum.manifold ne sadece dizel motorlarda mı var?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: r_samur

    3-4 sene once babam bizim BORA ya yaptırmıştı gercekten cok fark etmişti.

    yabanci bi sitede bunun yapilişini okudum. baya bi işlem var.

    http://pics.tdiclub.com/data/517/Intake_Manifold_Cleaning.pdf

    şu anda arabayı ben kullanıyorum. performansında düşüklük oldugunu düşünüyorum.
    usta sana ozel mi 150 YTL ye yaptı. biz gitsek yine aynı fiyata yapar mı?


    Fıyat olarak sanırım 3 asagı 5 yukarı herkese benzer fıyata yapar. Ben tabiiki eski musterısıyım ama genede cok farklı bır fıyat verecegını sanmıyorum.

    Saygılarımla,




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    arakdaşlar ksura bakmayın bilmiyorum.manifold ne sadece dizel motorlarda mı var?

    Her motorda manıfold mevcut

    Motor hocaları bu soruyu daha ıyı acıklar ama sanırım bu kanal oksıjenın alımı sayesınde yakıtın yuksek verımle yakılmasına katkı saglıyor. Zaman ıcerısınde kurumlar kanalı tıkadıgında yakıt daha az oksıjenle daha verımsız olarak yanma yapıyor ve arac performansı dusuyor. Motor hocalarım ayrıntılı anlatabılırlerse benıde bılgılendırmıs olurlar. Ama netıcede manıfold temızlıgı yakıtın kalıtelı yakılmasına sebebıyet verdıgınden gozle gorulur bır performans artısı oluyor 80.000 km ve uzerı araclarda,ustelık ıslem son derece basıt oldugundan hıcbır zararıda yok. Elımden geldıgınce yardımcı olmaya calıstım hatam olduysa affola.

    Saygılarımla,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi relicks -- 9 Nisan 2009; 1:22:34 >




  • süper bi olay ya. ankara da da sağlam bi ustamız yok. vatan amca sağolsun ilgileniyor ama yapar mı ki manifold temizliği kendide el sürmüyor:D
  • quote:

    Orjinalden alıntı: r_samur

    3-4 sene once babam bizim BORA ya yaptırmıştı gercekten cok fark etmişti.

    yabanci bi sitede bunun yapilişini okudum. baya bi işlem var.

    http://pics.tdiclub.com/data/517/Intake_Manifold_Cleaning.pdf

    şu anda arabayı ben kullanıyorum. performansında düşüklük oldugunu düşünüyorum.
    usta sana ozel mi 150 YTL ye yaptı. biz gitsek yine aynı fiyata yapar mı?




    r_samur pdf için teşekkür ettim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: relicks

    quote:

    Orjinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    arakdaşlar ksura bakmayın bilmiyorum.manifold ne sadece dizel motorlarda mı var?

    Her motorda manıfold mevcut

    Motor hocaları bu soruyu daha ıyı acıklar ama sanırım bu kanal oksıjenın alımı sayesınde yakıtın yuksek verımle yakılmasına katkı saglıyor. Zaman ıcerısınde kurumlar kanalı tıkadıgında yakıt daha az oksıjenle daha verımsız olarak yanma yapıyor ve arac performansı dusuyor. Motor hocalarım ayrıntılı anlatabılırlerse benıde bılgılendırmıs olurlar. Ama netıcede manıfold temızlıgı yakıtın kalıtelı yakılmasına sebebıyet verdıgınden gozle gorulur bır performans artısı oluyor 80.000 km ve uzerı araclarda,ustelık ıslem son derece basıt oldugundan hıcbır zararıda yok. Elımden geldıgınce yardımcı olmaya calıstım hatam olduysa affola.

    Saygılarımla,


    O zaman ilk fırsatta bende iyi bir usta bulup yaptırayım.Aracım 140000 de mutlaka faydası olacaktır.Sıfır manifold fiyatı nedir acaba?

    Not Pdf den baktığımda sanki biraz karışıkmış gibi geldi.İyi bir usta bulmak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuncays44 -- 9 Nisan 2009; 1:53:36 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    arakdaşlar ksura bakmayın bilmiyorum.manifold ne sadece dizel motorlarda mı var?



    2 çeşit manifold vardır

    1.si emme manifoldu 2.si egsoz manifoldu Burda anlatılan durum egsoz manifoldu ile ilgili

    Egsoz manifoldu motor içindeki yanmış gazların motordan çıktığı ve egsoz borusuna verildiği kısmı teşkil eder.

     Manifold temizliği performans arttırır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackEmperor -- 9 Nisan 2009; 1:53:41 >




  • Benzinli lpg li araclara yapılıyor mu bu işlem?
  • kuzenimde 2003 model opel corsa 1.7dti var. 110000km civarında. konuyu okuduktan ve pdfteki fotoları gördükten sonra tavsiye edeceğim ona da. bende 120000km bakımına şu işi ekletiyim bari. en bi ağır bakımı yaptırmış olurum.
  • bu işlem elektirikle çalışan hariç tüm içten yanmalı motorlara yapılabilir mantık olarak :) yeterki egsozdan karbon salınımı olsun
  • bende diyorum egzozun ucuna kurum nerden geliyor demkki orda birikmiş az az atıyor egzoza. katalizatörüde tıkar bu
  • Valla katkı maddelerıyle aracı temızlemeye calsımaktansa bu en etkılı cozum, zaten bır cok motor ustasınında bellı bır yasa gelmıs aracına bu temızlıgı yaptıgına sahıt oldum. Katkı kullanmak yerıne boyle bır temızlıgı uygun goruyorlar boylece kımyasalların motorun parcalarında zamanla neden olacagı asınmalarıda engellemıs oluyorlar. En temızı en dogal olanıdır Yukarda bır arkadasım yazmıs sıfır manıfold almak gerekır mı ? dıye bence gerekmez zıra plastık bır parca bu, cıkarılıp tınerle temızlenıyor guzelce sılınıp sonra yerıne takılıyor. Yalnız konunun basında belırtıldıgı gıbı tekrar yerıne takılırkenkı vıdalama surecı onemlı o yuzden ıyı bır ustanız olsun gerısını dusunmeyın. Sonra benım ustanın bana yaptıgı esprı gıbı '' Abi senin arabaya 1 vıtes ekledık '' sızde etkılerını gorursunuz.

    Saygılarımla,
  • manifoltu söküp , temizlemek için 150 lira fazla değil mi?

    biz sökemez miyiz manifoltu
  • Benim aracım 108 binde.Ustaya bir sorayım bakayım bir ara şu işi.Gerçi aracın performansı olması gerektiği gibi (1.6 motorla bu kadar oluyor),ama yine de ben 2.el aldığım için eski halini bilmiyorum,belki performansı artar.
  • Relicks kardeş bu emme manifoldumu temizlencek yoksa egzoz manifoldumu temizlenecek
  • Valla benim araç 38.000'de kafam rahat bi 50-60.000 km.
  • Aracın performansını yakıtını etkileyen en önemli unsurlar havayla ilgili durumlardır.Örnek hava filtresi aracın yakıtını etkiliyor.Tıkalı hava filtresi az oksijen girişine neden oluyor ve verimsiz yanma oluyor verimsiz yanma sonucu 2500 devire ihtiyacı olan yerde verimsiz yanma sonucu 2700 devir gerekiyor.Bu sebeple de yakıt artıyor.Yanma sonucu atılan atık maddelerin çıkışının zor olması motoru sıkıyor yanma odasına geri kaçabiliyor ve temiz hava olması gereken yerde kirli hava da oluyor.ayrıca içerdeki basıncın yüksek oluşu dışardan girecek oksijenli havayı da engelliyor.Katalizör iptali araçlarda performans artırıyor sebebi ise katalizörün çıkan gazdaki zehirli maddeleri daha aza indirmek olduğu için atıkların çıkışını zorluyor bu durmumda motora girecek olan oksijenin girişi zorlanıyor.bilindiği üzere turbolu araçlardaki turbonun görevi daha çok oksijeni yanma odasına ulaştırabilmek.İnsan gibi düşünürseniz şehir içinde kullanılan bir araç aynı hızda aynı km yapan şehir dışında ormanlık bir yerde kullanılan araca göre daha çok yakacaktır.Temiz hava girişi gibi atıkların kolay atılması da çok önemlidir.Bir insan tuvalet ihtiyacını gideremzse o insan hayattan tat alır mı?




  • Ben şahsen benzinli ve lpg li araclarda bu kadar iyi sonuc verebilecegini pek düşünmüyorum.

    Dizel araclarda kesinlikle uygulanması gerekir

    Yeni nesil turbo dizel araclarda durum nasıl işliyor merak ettim dogrusu
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.