Burada ve diğer internet sitelerinde geniş çaplı araştırmalar yaptım. Bir araba almak niyetindeyim. Belki bir çok kişi burayı okuyarak bilgi sahibi edinmiş olur. Gelen cevapları güzelce bir şekilde derleyerek sorularımın altına yerleştireceğim. Böylece diğer Palio soruları gibi karmaşa olmayacak...
1- İkinci el bir Palio almak istiyorum ve daha önceden şoförlüğüm var. Çok çeşitli arabalar kullandım. 2- Arabayı işe gitmek için kullanacağım, sadece binek ve ben tek kişiyim. Yani VAN olabilir. VAN kullananlar eksileri/artıları yazarsa sevinirim. 3- Günde ortalama 80 km yol yapacağım. Bu da ayda ortalama 2.500 km yol yapar. Uzun yolculuk yapmayacağım desem yeridir. 4- Arabayı duble yolda kullanacağım 40 km gidiş, 40 geliş. Şehir içi trafiği az olacak. 5- Araştırmalarım sonucu 1.3 Multijet PALİO'nun çok tutulan bir model olduğunu gördüm. Sizce nasıldır. 6- Multijet motorun da kendi arasında modelleri var bunları açarsanız sevinirim. 7- 1.3 Multijet olmazsa ikinci bir alternatif hangi modelini önerirsiniz? 8- Bütçem 10.000 TL civarındadır. 9- Daha önce çok araba kullandım ama hepsi şirket arabası idi. Onun için araba ilk alındığı zaman ne gibi masrafları çıkar bilmiyorum. Aydınlatırsanız sevinirim. 10- Bir Palio'nun aylık gideri ne kadardır (yakıt hariç) Kaza yapan birisi değilimdir. İnşallah da yapmam. Hiç gideri olmaz mı yoksa :) 11- Dizel arabada km olarak üst sınırı ne almalıyım. 12- Benzinli-LPG tercih etmelimiyim. 7. sorunun alternatifi olabilir. 13- Kendime maksimum 3 ay gibi bir zaman belirledim. Acelem yok yani. En ideal PALİO'ları nereden bulabilirim (internette) Nereleri takip etmeliyim. Güzel bir araba düştümü gidip hemen alırım.
Evet arkadaşlar PALİO uzmanlarından görüşlerini bekliyorum. Gelen cevaplar neticesinde soruları güzel bir şekilde optimize edip, ilk mesajda düzenleyeceğim ki; herkes faydalansın.
İlk 4 maddeye göre multijet öneririm ama 8. madde bunu bir nebze de olsa imkansız kılıyor.
Multijet motor şehir içini pek sevmese de şehir dışı için gayet tutumlu bir motordur.
Van modeller sanırım ruhsatta fiorino,doblo,connect vb gibi "kamyonet" geçiyor.Bu durumda her yıl egzoz emisyon ve muayene yaptıracağınız anlamına geliyor.Hız sınırlarıda kamyonetlere uygulanan oranda olacak.Ayrıca Motorlu taşıtlar vergisi de otomobiller gibi hesaplanmayacak.0-6 yaşında olan van palio alırsanız yıllık vergisi 697 liradır.İleride satmaya kalkarsanız zorlanabilirsiniz.
Binek almanız tavsiyemdir fakat 8. madde zor gibi duruyor.Temiz binekler 15 bin lira civarı.
Multijet motor,bakımları düzenli yapıldıkça 500 bin km hatta daha fazla sizi üzmez.Fakat hor kullanılmış ise size turbo,yakıt pompası,enjektörler vb.yüksek maliyet çıkarabilir.
Multijet motor 160.000 kmye kadar triger masrafı açmaz.Bakım maliyeti düşüktür.Sanayide genel bakımını bile 150 liraya çok rahat yaptırırsınız.
Multijet motorun çeşidi iki çeşittir 1.3 ve 1.6 1.3 motor ise 70 bg,75 bg,90 bg,95 bg,105bg olarak sınıflandırılır.Bu sınıflandırmada motor aynıdır fakat turbo,enjektörler,şanzıman farklılık gösterir.Yoksa motor genel anlamda aynıdır. Palioda 70 bg olan vardır.
Benzinli almaya karar verirseniz 1.2 16v 80 bg olanına öncelik verin. 1.4 EL 70bg klimalı temiz bulursanız da alın. 1.6 lar ise pek tutulmuyor.1.2/1.4 motora Lpg dönüşümü dizel kadar az yaktırır.
Palio ya da siena forumları varsa üye olup incelemeler bulunabilirsiniz.Satanlar mutlaka vardır.
Çok teşekkür ederim MAS.
Fiyat ve km açısından multijetten vazgeçebilirim heralde. 1.2 lik bir çok model var (Active, GL, HL, Dynamic) Bu modellerin en fazla tutulanı hangisidir. Biraz bütçemi zorlayak 11.000 veya 12.000 civarında temiz sıralı sistem LPG bir PALİO bulabilir miyim?
Ayrıca söylediğim gibi çok araba kullandım ama hiç araba almış satmış değilim. Arabayı ilk alırken ne gibi masraflar çıkar. Devir, plaka işlemleri, trafik sigortası, ufak bir sanayi bakımı, vs...???? (Palio için)
1.2 motor vergi avantajı sağlar.1.4 kadar da performansı vardır.Sonuçta palio çok da ağır bir araç değil.
1.2 16 valf olanları incele. active,dynamic gibi modeller motor hariç donanım yönünden bir iki farklılık gösterir.Ama öyle ahım şahim farkları yoktur.2002-2004 modeller(Yeni kasa) arasından bütçene uygun araştırırısan bulursun.Arka kapıları olmayan modelleri(Van) inceleme.
Klimalı olmasına dikkat et.
Aracı aldığın zaman noter ,sigorta ve plaka masrafların olacak.Aracı 34 plaka yapacaksan üzgünüm ama sigorta maliyeti fazla olacaktır.Geçen nisan ayında aldığım aracın 34 plaka sigorta masrafı 320 liraydı. Noter,plaka basımı,ruhsat değişimleri de ortalama 200 lira civarı tutuyor.
Alacağın aracın muayene zamanını ruhsattan kontrol et.Günü gelmişse ya da yaklaşmışsa araç sahibiyle biraz daha pazarlık yapabilirsin.
Aracı aldığın zaman servis kayıtlı değilse içinin rahat olması adına mutlaka bir bakım yaptır.Yağını,filtrelerini,bujileri vb. değiştir.Baskı-balatayı,Aküsünü, V kayışlarını,alt takımlarını,frenleri,lpg li ise lpg sistemini ve en önemlisi triger kayışını ve bilyalarını kotrol ettir.Mümkünse bilgisayarlı bir özel servis bul ve orada elektronik sistemi de kontrol ettir.
Benzinli motorların parçaları ucuzdur,seni üzmez.Bütün bakımları ve kontrolleri yaptırırsan en fazla 150-200 lirada ona ödersin.
konuyu takip ediyorum 15000 civarı bi clio hb düşünüyordum ama bütçem musade etmedi 10000 civarı bir palio bakıyorum. benimde ilk arabam olacak umarım istediğim gibi bir palio bulurum
Bilgilendirdiğin için teşekkür ederim MAS...
Birde bu 3 kapı modeller var ama camlı. Bunlar ruhsatta VAN diye mi geçer, yoksa normal 5 kapı gibi midir? Benim için 3 kapı veya 5 kapı olmasının pek bir önemi yok, eğer vergide ve VAN statüsünde fark etmiyorsa. Üstelik bu 3 kapı modeller daha ucuz olabiliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: ruluced
Bilgilendirdiğin için teşekkür ederim MAS...
Birde bu 3 kapı modeller var ama camlı. Bunlar ruhsatta VAN diye mi geçer, yoksa normal 5 kapı gibi midir? Benim için 3 kapı veya 5 kapı olmasının pek bir önemi yok, eğer vergide ve VAN statüsünde fark etmiyorsa. Üstelik bu 3 kapı modeller daha ucuz olabiliyor.
Benim bildiğim bu iki kapılı modeller pazarlama şirketleri için üretilmiş kamyonet sınıfı araçlardı.Çünkü,kamyonetlerin ÖTV si %3 olduğu için aracın satış fiyatını epey bir düşürüyordu.Bu modeller şirketler için eskiyince satıldı ve hususi kullanmak isteyenler aldı.Ama kamyonet olarak devam etmektedirler.
Bu iki kapılı modellerde ilk çıktıklarında normalde arkada cam yoktu fakat fabrika ilk başta kapalı olarak üretti,sonrdan contalı sac koydu isteyen bu sacı söktü cam koydu fakat ruhsata ne olarak işlettiler bilemiyorum.
Ruhsatında kullanım cinsi kısmında "otomobil" olarak geçiyorlarsa(Hususi kısmı değil,kamyonet olup hususi olanlar da var.Seni yanıltmasın.) alınabilir.Kamyonet geçiyorsa her yıl egzoz emisyon ölçümü ve muayeneye girmek zorundasın.Ayrıca motorlu taşıtlar vergisi de yüksek olur.Bu hususi kamyonet geçenler 0-6 yaş arası hep aynı vergiyi(697 lira yıllık) öderler. 7. yıl bir alt vergi dilimine düşer.Hız limitleri de düşüktür. 1. köprüden de geçemezler. :)İstanbul için trafik sigortaları otomobillere göre biraz daha fazladır.
Fiyatlarının düşük olması kamyonet olarak geçmesinden kaynaklanıyor.Sonuçta alınırken ucuz alındı satılırken de öyle olacak tabii.Ama kullanım olumsuzlukları onları cazip kılmıyor. Biraz fazla ver ama otomobil geçen al.
2002-2004 arası modeller seni maddi açıdan zorlayacaksa.2001 ya da 2002nin ilk modellerinden de alabilirsin.1.2 16 valf 75 bg EL olanlar.
Kamyonet olarak tescil edilmelerinin yukarıdaki olumsuzlukları seni üzmezse al bin diyebilirim.Fakat satarkende zorlanırsın bunu unutma.
Söylediklerin gerçekten kayda değer bilgiler. Benim için vergi çok önemli. Daha doğrusu masrafsız bir araba istiyorum. Beni A noktasından B noktasına en makul şekilde götürsün yeter. Aylık olarak da bana yakıt haricinde masraf çıkartmasın yeter. Bildiğim kadarıyla da 1.2 Palio 'nun yıllık vergisi ve diğer giderleri çok cüzi miktar bişey. Bu yüzden zaten Palio almaya karar verdim...
Araştırma aşamasındayım. Acelem yok söylediğim gibi, 1-2 ay içerisinde büyük ihtimal Ramazandan sonra almayı düşünüyorum. Birde yılbaşına doğru (kışa) sıfır araba fiyatları düşüyor. İkinci eller de düşebilir. Belki Eylül - Ekim gibi alırım hem daha hesaplı olur.
Bütçem Palio'ya el veriyor (10 bin veya 11 bin civarı) Eğer bu zaman zarfında ek para bulabilirsem, Getz, Fiesta veya Corsa almamı önerir misiniz?
Bu sınıftaki araçların kullanım özelikleri üç aşağı beş yukarı aynıdır.Bütçeniz hangisine yetiyorsa alabilirsiniz. Fakat parça olarak fiat biraz daha ucuzdur. Ayrıca vergi ve yakıt avantajı olarak 1300 cc altı motor bulmaya bakın.
palioda kullanılan multijet motor tek çeşittir , 1.3 70 hp dir.
mj motorun 1.3-2.4 litre arası ondan fazla çeşidi vardır , ama ülkemizde paliolarda tek çeşit kullanılmıştır. 1.3 75 hp , 1.3 90 hp , 1.3 95 hp versiyonları grande punto , punto evo , doblo ve lineada kullanılmıştır. 1.6 105 hp linea , doblo ve bravo , 1.6 120 hp bravo , 1.6 90 hp doblo versiyonları da vardır. daha yüksek hacimler ise doblo , scudo vs ticari araçlarda kullanılmaktadır.
bu motor gerçekten çok iyi bir motordur , hem az yakar hem az sorun çıkartır. iyi bakıldıysa 500 bini rahat rahat görür.
tüple gaz ayarı ile uğraşmaktansa multijet daha evladır ama 10 bine van dışında bulamazsınız. fiyat düşsün istiyorsanız piyasa şu anda çok canlı ve fiyatlar uçmuş durumda ramazanda yada kışa doğru düşer sanırım. ama ekonomi böyle canlı giderse yeni bir krize kadar fiyatlar düşemyebilirde.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme