Şimdi Ara

Manuel Araba işkence değil mi ? (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
211
Cevap
0
Favori
12.051
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
29 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de olaya şöyle bir bakış açısı getireceğim;

    Eski aracım 2000 model Volvo S40 2.0 Manuel bir araçtı. Gaz ve debriyaj pedalları gerçekten çok sertti (Sonrasında sürdüğüm Tata Telcoline ve Lada Vega'da daha yumuşak gaz ve debriyaj vardı). Üstelik bu arabayla İstanbul trafiği dahil Türkiye'nin pek çok yerinde bulundum (En Batıdan En Doğu'ya ve en Kuzey'e) o kadar çok yol koşulunda kullandım. Bir defa olsun "Ulan işkence be, yoruldum be" demedim. Çünkü artık vites değiştirmek benim için basamak çıkmak gibi olmuştu. Kim merdivene gelince bocalıyor ki? Farkında olmadan çıkıyorsunuz veya iniyorsunuz.


    İşin zevk kısmına gelince, gazlama söz konusu olursa tabii ki manuel çok zevkli ama iş sakin kullanmaya gelince Volvo s40 gerçekten keyifli bir arabaydı. Gaz ve debriyaj oldukça hisliydi. Debriyajı bıraktıkça arabanın yürümesi, kalkış anında kavramayı hissetmek işte ne bileyim çamurda, karda, buzda kalkış yaparken debriyajı gıdım gıdım kaldırdıkça aracın kavradığını ve yürümeye başladığını hissetmek hem araca hakimiyet hissettiriyordu hem keyifliydi. Karda falan arabaya o kadar güzel hakim olurdum ki karda kışta millet çıkmaya çekinirken ben özellikle çıkmak isterdim. Otomatik şanzımanda ise kalkış anı hele tork konvertörlüde tamamen yumuşak ve hissiz oluyor.


    Bir de mesela çift debriyaj ve ara gazı fantezisi de yapardım. Zevkliydi yani.


    Gel gelelim şu anki aracım 2020 Fiat Egea 1.4 Manuel. Debriyaj hidrolik ve tamamen hissiz. Evet pamuk gibi, evet çok rahat ama hiç bir hissiyat yok. Gaz pedalı da telli değil ve bas çek yapınca arada bir yerde sabit tutuyor devri. Vites yollarının hareketi 284 bindeki Volvo S40'da daha iyiydi zaten. Yani Egea yormuyor, aksine çok kolay ve rahat. İşkence kesinlikle denemez ama zevksiz işte. Keşke otomatik olsaydı düşüncesi oluyor zira manuel olmasının ucuz ve dertsiz olması dışında hiç bir artısı yok şu anda. İleride bir araç değiştirecek olursam, bütçem de müsait olursa otomatiği tercih ederim.


    Lafı toparlayacak olursam; Manuel kesinlikle işkence değil, pamuk gibi debriyaj, yumuşak bir vites kolu falan ama en azından Egea için konuşacak olursam zevkli de değil. Mesele güç, performanslı kullanım meselesi de değil. Şu şartlarda Egea 150-200 beygir de olsa keyif vermez. Sonraki araç alacağım zaman bütçe ve fiyatlandırma durumuna göre otomatiği tercih edebilirim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 13 Aralık 2020; 18:46:2 >




  • Gelişmiş ülkelerde otomatik ağırlıkta ise otomatik iyidir. Otomatiklerde araç vitesi en optimal koşulda atar. Bu da motor ve diğer ekipmanların sağlığı açısından son derece önemlidir.

  • Araba sürmeyi öğrenmeye ilk başladığım zamanlarda çok fazla ön yargılarım vardı manuel vites kullanmıyla araba sürmeye fakat gerçekten de alışınca büyük bir dert olmuyor.Bazen de büyük bir dert olabiliyor trafiğin yoğun olduğu noktalarda yine de seviyoruz ya manueli

  • Otomatik araba her daim iyidir. Gelişmiş hiçbir ülkede manuel kullanan kalmadı artık. Şahsen manuel arabayı ancak al-sat için alırım.

  • Para yerindeyse tabiki otomatik makuldür ama japon olmak şartıyla. Aksi takdirde fazla para + işkence ile otomatik vites sahibi olmak da var.

  • 3 yıldır araba kullanıyorum,ehliyeti aldıktan sonra hep otomatik kullandım.Haftanın 3 günü Pendik -Beşiktaş arasında gidiyorum,trafiğin yoğun olduğu saatler olduğu için açıkçası manuel bir araç cok zorlayabilirdi.
    Aracım otomatik,bütçem dahilinde çok fazla manuel araç seçeneği varken otomatik olarak 2-3 araçtan birini seçmek zorunda kaldım.
  • Wanpo W kullanıcısına yanıt
    Hocam öyle muhahah yapınca v12 6 bin motor arabanız var sandım.Sadece 200 cc farkla aracınız 136 beygir otomatik olsun ister misiniz?
  • eziyet aslında işkence yani


    tabi işkenceden hoşlananlarda var


    hatta işkence çektirerek zevk alanlara doğru gidiyor olay..

  • Manuel de, Çatttt diye 3 e atmak paha biçılemez:)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • manuelde trafikte çat 1 çat 2 çat 1 çat 2 sonra çatttt sol ayak pert

  • Her nekadar otomatik büyük rahatlık olsa da manuel bence çok daha iyi. Oldum olası otomatiğe güvenemiyorum. Yamada kalkarsın geri salar. Trafikte dur kalk yaparsın ısınır. Ani hızlanmak ister dip gaz yaparsın " hop sen bi 3-5 saniye dur bakalım ben önce bi vitesimi devrimi ayarlıyım" der vitesin keyfini beklersin. Falan filan...
    Sonuç evet kolaylık ama bu tercih sebebi değil benim için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbul trafiğinde ayrı bir işkence.
    Dur kalk dur kalk sol bacağa kramp giriyor bir süre sonra
  • Otomatik büyük rahatlık ama manuel de bahsedildiği gibi işkence değil

  • Ne zaman nasıl vites değiştirdiğimi hatırlamam bile:) Otomatiğe bağlıyorsun bir süre sonra. Yeni model arabalarda vitesler gayet yumuşak, kullanımı çok rahat.


    Otomatik vites fiyatları, yakıt tüketimi, şanzıman sorunları vs. gibi handikaplar varken TR şartlarında manuel kullanmak gayet mantıklı ve anlaşılabilir. Bütçe sıkıntısı olmayan zaten böyle tartışmalara girmez heralde:)


    Vitesi 4'e düşürüp ani manevrayla araç sollamanın verdiği tadı bilen bilir:)

  • Ben de bu muhabbete hiç katılmam. Elbette göreceli bir durum bu. Bana kalırsa bir arabanın zevkli olması için güç çok da elzem bir etken değil. Zevki asıl aracın bütünlüğü veriyor. Güçsüz olup sürüşü çok zevkli olan bir çok araba var. Hatta güçsüz araba öyle uçup kaçmadığı için yüksek hızlara çıkmadan demirlendiği için yerine göre zevki arttıran bir unsur.

  • Hızlanmak için vitesi hızlıca 4’ten 3’e almak.. Anlayamazsınız..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerikada satilan araclarin yuzde 87 si otomatik.Avrupa'da yakit daha pahali ve maliyetleri dusurmek icin manuel satiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende hep manuel kullandim ama fiyat farki olmasa tartismasiz otomatik tercih ederim. Arkadaslar sanki yaris pistinde ferrari porche felan kullaniyorda manuel cok keyifli demis... Yokusta eziyet, trafikte eziyet (otomatige kiyasla) ama iste ucuz diye satiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben manuelciydim, yokuş aşağı inişte veya düz yolda yavaşlamada daha etkili bir şekilde motor freni yapılıyor mesela manuelde. Keyif veriyordu fakat artık otomatik sürmeye başlayınca manueli aramaz oldum.


    Kimse kendini kandırmasın, bu ülkede ufak bir şehirde bile absürd trafik olabiliyor, kaldı ki birçoğumuz büyük şehirlerde yaşıyor.


    Manuel vitesle spor araba sürmüyorsanız, vitesi düşürüp arkasını oynatmayacaksanız anlamı yok. Kaldı ki artık spor arabalar bile manuel gelmiyor.


    Otomatik iyidir iyi.

  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.