Şimdi Ara

Manuel vitesle 0-100 hızlanmasında fabrika verisine ulaşmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
791
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar hep merak etmişimdir manuel vitesli arabam var 0-100 hızlanması için 10.5sn diyor. Ben 10.5sn de hızlanmak için tam kırmızı çizgide mi vites atmalıyım arabanın motorunu zorlamak istemediğim için denemek istemiyorum ama merak ediyorum en iyi şekilde nasıl maksimum ivmelenmeyi sağlarız ? Otomatik vitesler spora alındığında fabrika verisini yakalayabilirler mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bazı araçlar devir arttıkça güçleniyor bazıları ise devir arttıkça hızlanma yavaşlıyor diye biliyorum. Yani arabadan arabaya fark eder.
  • Tam kırmızıya getirmene gerek yok kırmızıya gelmeden atarsan yani aracın maksimum gücü verdiği devirde atarsan daha iyi sonuç alırsın. illa kırmızıya değdirecem filimlerdeki gibi yapacam diyosan 1 kere yapmaktan bişi olmaz sakıncası yok yani ama sürekli öyle kullanılmaz. Ben bir kere 99 passat 1.8T de denedim 8,7 sn de çıktı gerçekten çok bakımlı arabaydı.

    Velhasıl kelam bir iki kere yapmakla bi sıkıntı oluşturmaz.
  • Dizel?benzin?atmosferik? turbo?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba turboluysa bağırtmanın anlamı yok.
  • Çok fazla değişken var. Net bir şey söylemek zor.
  • 2. Vites 100 gorecegin icin 1 kere vites degistireceksin. Motorun maksimum hp sini verdigi devri 500 rpm. Gecince degistirirsen uygun olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabam bmw 116d turbolu 5bin devire kadar çıkıyo 4bin devirde vites değiştirmem yeterli yani ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donzaza

    Arabam bmw 116d turbolu 5bin devire kadar çıkıyo 4bin devirde vites değiştirmem yeterli yani ?

    arabanın torkuna bağlı 4binde atsanız yeterli dizel oldugu için toparlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • fabrika verisine ulaşmak için öncelikle tork-güç eğrisine hakim olman lazım aracın.

    sonra vites oranlarını ezbere bilmen lazım ki her vites değişiminde hangi devire geleceğini bilmen için.

    vites değişimlerinde maksimum güç aralağını tutturduğunda ve temiz bir kalkış ile fabrika verisine yaklaşabilirsin.

    fabrika verisi için deniz seviyesi yolun tam düz olduğu bir yol gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ancakveancak

    fabrika verisine ulaşmak için öncelikle tork-güç eğrisine hakim olman lazım aracın.

    sonra vites oranlarını ezbere bilmen lazım ki her vites değişiminde hangi devire geleceğini bilmen için.

    vites değişimlerinde maksimum güç aralağını tutturduğunda ve temiz bir kalkış ile fabrika verisine yaklaşabilirsin.

    fabrika verisi için deniz seviyesi yolun tam düz olduğu bir yol gerekir.


    +1. En doğru cevap bu
  • Yardımınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar. Tork eğrilerini ezberlemek benim için sorun olmaz heralde :) hepinize kazasız belasız sürüşler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güç kesilmesini hissetmeye başladığın zaman değiştir vitesi genelde kırmızıdan 200-300 rpm erken olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ancakveancak

    fabrika verisine ulaşmak için öncelikle tork-güç eğrisine hakim olman lazım aracın.

    sonra vites oranlarını ezbere bilmen lazım ki her vites değişiminde hangi devire geleceğini bilmen için.

    vites değişimlerinde maksimum güç aralağını tutturduğunda ve temiz bir kalkış ile fabrika verisine yaklaşabilirsin.

    fabrika verisi için deniz seviyesi yolun tam düz olduğu bir yol gerekir.


    +1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.