Şimdi Ara

Marea'nın Rölantide Yüksek Devir Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
182
Cevap
5
Favori
119.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2003 Marea 1.6 Liberty aracımızın, rölentide gezinti yapma sorunu var. Bazen 1500-2000 gibi yüksek devirlerde takılı kalabiliyor. Araç Lpg li. Ama benzindeyken de aynı sorun var. Özel bir serviste Gaz Kelebek Gövdesinin tamamen değişmesi gerektiğini söylediler. Rölanti ayar vanası yada motoru bu gövdedeymiş ve ayrı olarak satılmıyormuş. Bu parça da Bin TL civarında. Bunu değiştirmeden düzeltme şansımız var mıdır? Gaz kelebeğini temizlettik biraz düzelme oldu ama tamamen geçmedi. Başına böyle bir sorun gelen Marea kullanıcısı varsa yada konu hakkında bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.
    Teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Marea Rölantide Yüksek Devir Sorunu: Nedenleri ve Çözümleri

    Fiat Marea araçlarında rölantide yüksek devir sorunu, birçok sürücünün karşılaştığı yaygın bir sorundur. Bu sorun, aracın rölantide olması durumunda bile yüksek devirlerde çalışmasına neden olur.

    Nedenleri

    • Hava Akış Sensörü Arızası: Hava akış sensörü, motorun ne kadar hava aldığını ölçerek yakıt besleme sistemine bilgi verir. Arızalı bir sensör, yanlış hava akışı verilerine neden olarak zengin bir karışıma ve yüksek rölanti devrine neden olabilir.
    • Boğaz Kelebeği Sensörü Arızası: Boğaz kelebeği sensörü, gaz pedalına bağlıdır ve motorun ne kadar hava alacağını belirler. Arızalı bir sensör, rölanti devrinin kontrolünde sorunlara neden olarak yüksek devirlere neden olabilir.
    • Vakum Kaçakları: Vakum kaçakları, motorun manifolduna giren havanın artmasına neden olarak zengin bir karışıma ve yüksek rölanti devrine neden olabilir.
    • Kirli Rölanti Hava Kontrol Valfi: Rölanti hava kontrol valfi, rölanti devrini kontrol etmek için hava akışını düzenler. Kirli bir valf, hava akışını kısıtlayarak yüksek rölanti devrine neden olabilir.
    • Arızalı Yakıt Enjektörleri: Arızalı yakıt enjektörleri, motora fazla yakıt sağlanmasına neden olarak zengin bir karışıma ve yüksek rölanti devrine yol açabilir.

    Çözümleri

    • Hava Akış Sensörünü Değiştir: Arızalı hava akış sensörünü yenisiyle değiştirmek, sorunu çözebilir.
    • Boğaz Kelebeği Sensörünü Değiştir: Arızalı boğaz kelebeği sensörünü yenisiyle değiştirmek, rölanti devrini kontrol etmede yardımcı olabilir.
    • Vakum Kaçaklarını Onar: Vakum kaçaklarını tespit etmek ve onarmak, havanın uygun şekilde akmasına ve yüksek rölanti devrini gidermeye yardımcı olabilir.
    • Rölanti Hava Kontrol Valfini Temizle veya Değiştir: Kirli rölanti hava kontrol valfini temizlemek veya yenisiyle değiştirmek, hava akışını iyileştirebilir ve rölanti devrini kontrol edebilir.
    • Yakıt Enjektörlerini Kontrol Et ve Değiştir: Yakıt enjektörlerini kontrol etmek ve arızalı olanları değiştirmek, fazla yakıt sağlanmasını önleyebilir ve rölanti devrini düşürebilir.

    Marea'daki rölantide yüksek devir sorunu, yukarıda belirtilen nedenlerden kaynaklanabilir. Sorunu doğru bir şekilde teşhis etmek ve etkili bir çözüm bulmak için aracını kalifiye bir tamirciye götürmen önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bravada geldi başıma bu olay ama öyle bin ytl ler filan vermedik araç durduk yere vites boşdeyken bile devir 2000 lere çıkıyordu tanıdık bir servise götürdük bir şeyler yaptı oldu. araçı komple bir bakıma soktuk işde hava filtresi triger kayışı frn balataları bujiler balataları filan değiştirdik falan filan düzeldi birde şimdi senin bin ytl verip olmama durumuda olabilir benim başıma geldi benzin göstergesi araça full benzin koyuyordum 2 dakka sonra ışık yanıyordu araçın benizini yarıya iniyodu full gösteriyordu filan 3 kere götürüdm yok benzin deposunu temizledir yok şöyle yaptılar hala olmadı çok sinirliyim oo konuda :S inşallah senin başına gelmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi n1say -- 29 Ağustos 2009; 12:50:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n1say

    bravada geldi başıma bu olay ama öyle bin ytl ler filan vermedik araç durduk yere vites boşdeyken bile devir 2000 lere çıkıyordu tanıdık bir servise götürdük bir şeyler yaptı oldu. araçı komple bir bakıma soktuk işde hava filtresi triger kayışı frn balataları bujiler balataları filan değiştirdik falan filan düzeldi birde şimdi senin bin ytl verip olmama durumuda olabilir benim başıma geldi benzin göstergesi araça full benzin koyuyordum 2 dakka sonra ışık yanıyordu araçın benizini yarıya iniyodu full gösteriyordu filan 3 kere götürüdm yok benzin deposunu temizledir yok şöyle yaptılar hala olmadı çok sinirliyim oo konuda :S inşallah senin başına gelmez
    Gaz kelebeğini temizlettim 20 gün kadar oldu bu aralar baya düzelme oldu rölanti devrinde. Sıkıntı yaşayan arkadaşlarönce bunu denesin derim. İlginize teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dany20

    Gaz kelebeğini temizlettim 20 gün kadar oldu bu aralar baya düzelme oldu rölanti devrinde. Sıkıntı yaşayan arkadaşlarönce bunu denesin derim. İlginize teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    benim bravada başıma geldi . hatta aracımı satış nedenim oldu.. kaç kere gittim geldimn.. boğaz temziletttim 3 gün sonra gene aynı.. gaz beyni değişti düzeldi 3 gün sonra gene aynı.. en sonunda dediler boğaz değişecek.. ee kaç para 920 tl... öylemi öyle.. sattım kurttuldum.. ama gel görki hala pişmanım .. seviyodum arabamı bi kızgınlığa gitti.. kardeş senin rolanti boğazını değiştirmekten başka şansın yok.. naparsan yap 3 gün sonra gene başına geliyor .. bence bu brava marea ların kronik bir sorunu ... rolanti dalgalanması




  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    benim bravada başıma geldi . hatta aracımı satış nedenim oldu.. kaç kere gittim geldimn.. boğaz temziletttim 3 gün sonra gene aynı.. gaz beyni değişti düzeldi 3 gün sonra gene aynı.. en sonunda dediler boğaz değişecek.. ee kaç para 920 tl... öylemi öyle.. sattım kurttuldum.. ama gel görki hala pişmanım .. seviyodum arabamı bi kızgınlığa gitti.. kardeş senin rolanti boğazını değiştirmekten başka şansın yok.. naparsan yap 3 gün sonra gene başına geliyor .. bence bu brava marea ların kronik bir sorunu ... rolanti dalgalanması

    Alıntıları Göster
    boğazı değiştirmeye gerek yok rölanti sensörü soketinin wd40 ile temizlenmesi ve boğaz kelebeğinin güzelce temizlenip iyi bir adaptasyon yapılmasından sonra bu sorun ortadan kalkıyor...özellikle lpg ile ortaya çıkan bir problem bu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Samet

    boğazı değiştirmeye gerek yok rölanti sensörü soketinin wd40 ile temizlenmesi ve boğaz kelebeğinin güzelce temizlenip iyi bir adaptasyon yapılmasından sonra bu sorun ortadan kalkıyor...özellikle lpg ile ortaya çıkan bir problem bu...

    Alıntıları Göster
    2002 marea aldım aynı sorun benim arabamda var dı CNC MARKA AİR SPREY adındaki urunu alıp temizleme yaptım su an sorun yok eger olursa birde fren balata temizleme spreyi ile temizleyen arkadaslar olmus bırde o sekilde deniyecegim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aqares

    2002 marea aldım aynı sorun benim arabamda var dı CNC MARKA AİR SPREY adındaki urunu alıp temizleme yaptım su an sorun yok eger olursa birde fren balata temizleme spreyi ile temizleyen arkadaslar olmus bırde o sekilde deniyecegim

    Alıntıları Göster
    sorun gaz kelebeğine gelen şasi direncinin yüksekliğinden kaynaklanıyor. İyi bir elektrikçiye gidip, boğaz kelebeğine gelen kablo demetinden siyah renkli olanı ayırtın. Başka bir kablo ile siyah kablodaki direnci düşürsün. Sorununuz hallolacaktır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkaninkilici

    sorun gaz kelebeğine gelen şasi direncinin yüksekliğinden kaynaklanıyor. İyi bir elektrikçiye gidip, boğaz kelebeğine gelen kablo demetinden siyah renkli olanı ayırtın. Başka bir kablo ile siyah kablodaki direnci düşürsün. Sorununuz hallolacaktır.

    Alıntıları Göster
    Serkan bey merhaba aynı durum benim aracımda da mevcut, Potansiyometre ye gelen direnci mi yoksa stepper motor a gelen direnci mi düşürmemiz gerekiyor, bir de bunu nasıl yaparız ? bu kabloya bir T yapıp ucunu akünün negatif kutpuna bağlasak sizin dediğiniz olayı yapmış olurmuyuz ..Biraz detaylandırırsanız minnettar olurum.. Teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanraca

    Serkan bey merhaba aynı durum benim aracımda da mevcut, Potansiyometre ye gelen direnci mi yoksa stepper motor a gelen direnci mi düşürmemiz gerekiyor, bir de bunu nasıl yaparız ? bu kabloya bir T yapıp ucunu akünün negatif kutpuna bağlasak sizin dediğiniz olayı yapmış olurmuyuz ..Biraz detaylandırırsanız minnettar olurum.. Teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    Aynı sorun bende var lpg li 1.6 siena aynı motor marea ile. Umarım hallederiz daha yeni aldım arabayı. Birde zor calısıyor araba sabahları. Cumartesi ustaya goturecegim bakalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oshinankara

    Aynı sorun bende var lpg li 1.6 siena aynı motor marea ile. Umarım hallederiz daha yeni aldım arabayı. Birde zor calısıyor araba sabahları. Cumartesi ustaya goturecegim bakalım.

    Alıntıları Göster
    Usta bir servise gotur dedi. Bogaz kelebegi yada rolanti sensoru dedi. Bilgisayarda bakıp gorunuyor dedi. Bana inandırıcı gelmedi ama servisten randevu alıp goturecegim umarım sizin basınıza gelenler benim basıma gelmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkaninkilici

    sorun gaz kelebeğine gelen şasi direncinin yüksekliğinden kaynaklanıyor. İyi bir elektrikçiye gidip, boğaz kelebeğine gelen kablo demetinden siyah renkli olanı ayırtın. Başka bir kablo ile siyah kablodaki direnci düşürsün. Sorununuz hallolacaktır.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: akayogullari

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkaninkilici

    sorun gaz kelebeğine gelen şasi direncinin yüksekliğinden kaynaklanıyor. İyi bir elektrikçiye gidip, boğaz kelebeğine gelen kablo demetinden siyah renkli olanı ayırtın. Başka bir kablo ile siyah kablodaki direnci düşürsün. Sorununuz hallolacaktır.





    Alıntıları Göster
    en son direk negatif - kutup basından direk sase kablosu cektim motora sonuc degismedi sonra direk akuden - nagatif uctan bogaz kelebegine şaşe verdim yine aynı sonuc su normalde motor gayet guzel calısıyor ne zaman sehir ici dur kalk tarafigine girimmi bosta durudugu yerde devir 900-1500 devir arasında genelde de 1500 devirde calısıyor arabam benzinli bilgisayar baglandı bogaz kelebegi arıza vermıyor normal dediler yorumlarınızı ve fikirlerinizi bekliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aqares

    en son direk negatif - kutup basından direk sase kablosu cektim motora sonuc degismedi sonra direk akuden - nagatif uctan bogaz kelebegine şaşe verdim yine aynı sonuc su normalde motor gayet guzel calısıyor ne zaman sehir ici dur kalk tarafigine girimmi bosta durudugu yerde devir 900-1500 devir arasında genelde de 1500 devirde calısıyor arabam benzinli bilgisayar baglandı bogaz kelebegi arıza vermıyor normal dediler yorumlarınızı ve fikirlerinizi bekliyorum

    Alıntıları Göster
    sorunu saol sun formdan arkadasların yardımıyla cözüldu şaşe kablosu cekilip sorun cozuldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aqares

    sorunu saol sun formdan arkadasların yardımıyla cözüldu şaşe kablosu cekilip sorun cozuldu

    hocam aynı sorun bendede var.nasıl çözdünüz detaylı bir şekilde anlatırmısınız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demirkanali

    quote:

    Orijinalden alıntı: aqares

    sorunu saol sun formdan arkadasların yardımıyla cözüldu şaşe kablosu cekilip sorun cozuldu

    hocam aynı sorun bendede var.nasıl çözdünüz detaylı bir şekilde anlatırmısınız..

    Alıntıları Göster
    simdi ilk once gaz kelebeginde - negatif şaşe kablosunun yanından 1 mm şaşe kablosu ekle yanlız lehim olacak soguk lehim yapma daha sonra eklemis oldugun kabloyu beyin cıksından jak kablosunu cıkar beyin ustunde sofor tarafına dogru kucuk olan jakı cıkar ve bunun ıcıni acacaksın burdan jakın dibinden sıyah kablo potansiyometreye giden kabloyu tespit edeceksin yanlız bu olcü aletiyle bakabilirsin kabloları soyma bu zarar verir yorgan ignesiyle kabloları icine batırıp kabloya ölc boylece zarar vermezsın daha sonra lehimle baglantı yap ustunu bantla guzelcene sar su girmesin burası cok onemli bir yer bu konuyla ilgi li http://www.trmareaclub.com/ da yazdım ayrıca bilgin olsun sehir ici trafikte devir dalgalanması kesildi ilk once gaz verip bıraktıgında 1000 devire kadar normal dusup 800 devire hızlı dusus yapacak bu sekilde olur
    yanlız bu islemi yaparken kontak anahtarı acık olmasın kutup basını sokmene gerek yok
    yardımcı olabildiysen hayırlısı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aqares

    simdi ilk once gaz kelebeginde - negatif şaşe kablosunun yanından 1 mm şaşe kablosu ekle yanlız lehim olacak soguk lehim yapma daha sonra eklemis oldugun kabloyu beyin cıksından jak kablosunu cıkar beyin ustunde sofor tarafına dogru kucuk olan jakı cıkar ve bunun ıcıni acacaksın burdan jakın dibinden sıyah kablo potansiyometreye giden kabloyu tespit edeceksin yanlız bu olcü aletiyle bakabilirsin kabloları soyma bu zarar verir yorgan ignesiyle kabloları icine batırıp kabloya ölc boylece zarar vermezsın daha sonra lehimle baglantı yap ustunu bantla guzelcene sar su girmesin burası cok onemli bir yer bu konuyla ilgi li http://www.trmareaclub.com/ da yazdım ayrıca bilgin olsun sehir ici trafikte devir dalgalanması kesildi ilk once gaz verip bıraktıgında 1000 devire kadar normal dusup 800 devire hızlı dusus yapacak bu sekilde olur
    yanlız bu islemi yaparken kontak anahtarı acık olmasın kutup basını sokmene gerek yok
    yardımcı olabildiysen hayırlısı

    acıklama için tesekkurler. deneyip sonucunu mutlaka burada paylaşacağım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: demirkanali

    quote:

    Orijinalden alıntı: aqares

    simdi ilk once gaz kelebeginde - negatif şaşe kablosunun yanından 1 mm şaşe kablosu ekle yanlız lehim olacak soguk lehim yapma daha sonra eklemis oldugun kabloyu beyin cıksından jak kablosunu cıkar beyin ustunde sofor tarafına dogru kucuk olan jakı cıkar ve bunun ıcıni acacaksın burdan jakın dibinden sıyah kablo potansiyometreye giden kabloyu tespit edeceksin yanlız bu olcü aletiyle bakabilirsin kabloları soyma bu zarar verir yorgan ignesiyle kabloları icine batırıp kabloya ölc boylece zarar vermezsın daha sonra lehimle baglantı yap ustunu bantla guzelcene sar su girmesin burası cok onemli bir yer bu konuyla ilgi li http://www.trmareaclub.com/ da yazdım ayrıca bilgin olsun sehir ici trafikte devir dalgalanması kesildi ilk once gaz verip bıraktıgında 1000 devire kadar normal dusup 800 devire hızlı dusus yapacak bu sekilde olur
    yanlız bu islemi yaparken kontak anahtarı acık olmasın kutup basını sokmene gerek yok
    yardımcı olabildiysen hayırlısı

    acıklama için tesekkurler. deneyip sonucunu mutlaka burada paylaşacağım...

    Alıntıları Göster
    sorunun cözülmesi dilegi ile




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aqares

    sorunun cözülmesi dilegi ile

    evt arkadaşlar bu gün biraz uğraştım ve sorun çözüldü....önce boğaz kelebeğini temizlemiştim... hatta temizlerken kelebek potunu ölçü aleti ile ölçtüm gayet stabil ve düzgün çalıştığını gördüm rolanti motorunu temizledim ve tekrar taktım. sorun yine devam ediyordu devir gazdan ayağınızı cekince önce 800 e sonra 1000-1500 devre sonra tekrar 800 e düşüyordu.gerçi bende cok sık yapmıyordu ama ben biraz kıl adamım. sanayide usta herkese söyledikleri gibi boğaz kelebeği komple değişecek dedi. bende tabi tabi dedim.daha sonra nette biraz araştırdım. aqares nikli arkadaşımım da tarifi ile sorunu çözdüm..
    kendisine ilgisi için teşekkur ederim..
    akşama kadar 50 km kadar yol yaptım ve hiç devir yükselmesi olmadı...
    biraz zor bir işlem teknik kapasitenize güvenmiyorsanız ustanıza götürün tarif edin yapsın...
    kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: demirkanali

    quote:

    Orijinalden alıntı: aqares

    sorunun cözülmesi dilegi ile

    evt arkadaşlar bu gün biraz uğraştım ve sorun çözüldü....önce boğaz kelebeğini temizlemiştim... hatta temizlerken kelebek potunu ölçü aleti ile ölçtüm gayet stabil ve düzgün çalıştığını gördüm rolanti motorunu temizledim ve tekrar taktım. sorun yine devam ediyordu devir gazdan ayağınızı cekince önce 800 e sonra 1000-1500 devre sonra tekrar 800 e düşüyordu.gerçi bende cok sık yapmıyordu ama ben biraz kıl adamım. sanayide usta herkese söyledikleri gibi boğaz kelebeği komple değişecek dedi. bende tabi tabi dedim.daha sonra nette biraz araştırdım. aqares nikli arkadaşımım da tarifi ile sorunu çözdüm..
    kendisine ilgisi için teşekkur ederim..
    akşama kadar 50 km kadar yol yaptım ve hiç devir yükselmesi olmadı...
    biraz zor bir işlem teknik kapasitenize güvenmiyorsanız ustanıza götürün tarif edin yapsın...
    kolay gelsin

    Alıntıları Göster
    Demirkanali ve Aqares arkadaşlarım ;
    Verdiğiniz bilgiler için sonsuz teşekkürler ..
    En kısa sürede yapıcam ya da yaptıracam ...

    Keşke bir de fotoğraflarını koyabilseniz..


    Mümkünmü... Çok teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanraca

    Demirkanali ve Aqares arkadaşlarım ;
    Verdiğiniz bilgiler için sonsuz teşekkürler ..
    En kısa sürede yapıcam ya da yaptıracam ...

    Keşke bir de fotoğraflarını koyabilseniz..


    Mümkünmü... Çok teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    sorun zaten 800 devire hızlı dusus oldumu olmus demektir bunu ancak elektrikci veya anlayan yapsın diger turlu kısa devre yaparsın hayırlısı sevındım
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.