Şimdi Ara

Marş basma süresi niye bu kadar uzun?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
16.535
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2 Haftadır aracımın marş basma süresi uzun gibi geldi. Yok dedim daha 13 aylık araba böyle bir sorun yapmaz. Uzun dediğim; araba drın diye marş basmıyor kısa bir süre marşta kalıyormuş gibi geliyor. Geçenlerde bacanağım ziyarete geldi. Gazlı şahin var. Marşa bastı, motor çalıştı. Anlıycağınız iyice kıllandım. Garajı ortak kullandığım arkdaşta Corolla var. Ver dedim anahtarını. Bastım marşa onunda aynı. Sence normal mi bu dedim. Arkadaş eskiden kullandığı Astra Klasiğe göre uzun olduğunu söyledi.
    Şimdi iki arabadada aynı sorun olmayaccağına göre biri bu konuda bana bilgi verirsen sevineceğim.
    Zırt pırt servise gitmek canımı sıkıyor.
    Şimdiden teşekkürler



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Marş Süresi Niçin Uzun Olabilir?

    Marş süresindeki uzamalar, araç sahipleri için can sıkıcı bir durum olabilir. Bu sürenin çeşitli nedenleri olabilir ve aşırı uzun süreli marş, aracınızda bir sorun olabileceğinin göstergesi olabilir.

    Marş Süresi Aşıldı Ne Demek?

    "Marş süresi aşıldı" uyarısı, araç çalıştırma sisteminde bir aksaklık olduğunu gösterir. Marş motorunun motorunu çalıştırmak için gereken süre belirli bir sınırı aştığında bu uyarı görüntülenir.

    Marş Süresinin Uzamasına Neden Olan Faktörler

    • Boşalmış Akü: Akü boşaldığında, marş motoruna yeterli güç sağlamayarak marş süresinin uzamasına neden olabilir.
    • Arızalı Marş Motoru: Marş motoru arızalıysa, motoru çalıştırmak için daha fazla güç tüketebilir ve marş süresini uzatabilir.
    • Yakıt Sistemi Sorunları: Yakıt pompası veya enjektörlerdeki sorunlar, yakıtın motora düzgün şekilde ulaşmasını engelleyerek marş süresinin uzamasına neden olabilir.
    • Motor Sıkışması: Motorun silindirlerindeki aşırı sürtünme veya sıkışma, marş motorunun motoru çalıştırmak için daha fazla çaba sarf etmesine neden olarak marş süresini uzatabilir.
    • Soğuk Hava: Soğuk hava, akünün gücünü azaltarak ve motor yağının akışkanlığını artırarak marş süresini uzatabilir.

    Marş Süresini Kısaltacak İpuçları

    • Akünüzü Kontrol Edin: Akünüzü düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Marş Motorunu Test Edin: Marş motorunuzun düzgün çalıştığından emin olun. Gerekirse bir tamirciye kontrol ettirin.
    • Yakıt Sisteminizi Bakımını Yapın: Yakıt pompası ve enjektörlerinizi düzenli olarak temizleyin ve bakımını yapın.
    • Soğuk Hava Önlemleri Alın: Soğuk havalarda aracınızı içeride veya ısıtılmış bir garajda saklayın.
    • Marşa Uzun Süre Basmayın: Marşa uzun süre basmak sorunu daha da kötüleştirebilir. Marş süresi 5 saniyeyi aşarsa, durup birkaç dakika bekleyin ve tekrar deneyin.

    Eğer marş süresi aşırı uzunsa veya sorun devam ediyorsa, aracınızı bir tamirciye götürmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • kıllanmaya gerek yok, bizdeki avensis de böyle. biraz marşa uzun basıyormuşsun gibi geliyor. Bizde eski corolla vardı ancak onda daha kısaydı. avensislerin hepsi öyle, yani bir problem yok. Önemli olan zaten aracın çalışması, daha şu ana kadar hiç iki kere marşa bastığımı hatırlamıyorum, tek seferde alıyor.
  • Eyvallah mussa dost.
    Ben 2 kere marşı ikilemek zorunda kaldım. Ama ikisindede marşa uzun bastığımı sanıp eli marştan çekmem sebep oldu.
    Uzun marş şimdiki corollalarda da var. Bunun nedeni rolanti başlangıcının yüksek devir olması ile bile alakası olabilir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nahli

    Eyvallah mussa dost.
    Ben 2 kere marşı ikilemek zorunda kaldım. Ama ikisindede marşa uzun bastığımı sanıp eli marştan çekmem sebep oldu.
    Uzun marş şimdiki corollalarda da var. Bunun nedeni rolanti başlangıcının yüksek devir olması ile bile alakası olabilir mi?


    o konuda bir fikrim yok, ancak rölanti devrinin yüksek olduğu zamanlar motorun soğuk olduğu zamanlardır ve motor soğukken de marşa daha uzun süre basmak gerekiyor, motor sıcak iken rölanti devri de düşük oluyor ve çalıştırırken daha kısa marşa basmak yeterli oluyor, yani dediğin gibi olabilir.
  • bazen bendede oluyor 1. maşta almıyor israr etmeyin 2. marşta mutlaka alır
  • Bu konu ile ilgili servise giden var mı?
  • Opel Astra kullanan bir ağabeyimiz benim arabaya bindiğinde marşın uzun sürede aldığını bujilerine bir baktırdın mı demişti. O günden sonra bende de böyle bir kuşku oluyor açıkcası...Geç alması normal mi diye...Bujilere hiç baktırmadım 6 -8 aydır bu yüzdenmidir acaba...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nisay50

    Opel Astra kullanan bir ağabeyimiz benim arabaya bindiğinde marşın uzun sürede aldığını bujilerine bir baktırdın mı demişti. O günden sonra bende de böyle bir kuşku oluyor açıkcası...Geç alması normal mi diye...Bujilere hiç baktırmadım 6 -8 aydır bu yüzdenmidir acaba...

    İşin garibi ben aracın 10 bin bakımını daha 1 ay önce yaptırdım. Bujilerden olması zor gibi geliyor.
  • bir soru:

    Her ne kadar çaLışır diye düşünsemde; anahtarsız (düğme iLe) çaLışan araçLar, diğerLeri gibi aciL durumLarda (akü bitmesi feLan) itiLerek çaLıştırıLabiLiyo mu? (nerden esti biLmiyorum ama sorma ihtiyacı hissettim )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gsemre -- 6 Mart 2007; 22:22:00 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gsemre

    bir soru:

    Her ne kadar çaLışır diye düşünsemde; anahtarsız (düğme iLe) çaLışan araçLar, diğerLeri gibi aciL durumLarda (akü bitmesi feLan) itiLerek çaLıştırıLabiLiyo mu? (nerden esti biLmiyorum ama sorma ihtiyacı hissettim )

    hiçbir enjeksiyonlu aracı iterek çalıştırmak doğru değil, motora zarar verir, biz bi keresinde 96 corolla varken yapmıştık onu akü bittiğinde ama sonradan öğrendik ki hiç iyi bir yöntem değil, allahtan bi şey olmadı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mussa


    quote:

    Orjinalden alıntı: gsemre

    bir soru:

    Her ne kadar çaLışır diye düşünsemde; anahtarsız (düğme iLe) çaLışan araçLar, diğerLeri gibi aciL durumLarda (akü bitmesi feLan) itiLerek çaLıştırıLabiLiyo mu? (nerden esti biLmiyorum ama sorma ihtiyacı hissettim )

    hiçbir enjeksiyonlu aracı iterek çalıştırmak doğru değil, motora zarar verir, biz bi keresinde 96 corolla varken yapmıştık onu akü bittiğinde ama sonradan öğrendik ki hiç iyi bir yöntem değil, allahtan bi şey olmadı.



    iyi de geçen sene farı ve teyibi açık unutmuştum akü biraz boşaLmış ve araç çaLışmıyodu..Dağ başı diye tabir edebiLeceğim bi yerdeydik ve bayır aşşağı verip aracı çaLıştırdık..Yani keyfi değiL mecburiyetten yapıLır bunLar zaten...




  • Daha önceki aküden dolayı mecbur olduğum için bir kaç kez bende yapmak zorunda kaldım..Enjeksiyondan dolayı iyi olmadığını bile bile...Ama bişey yok Allaha şükür...
  • itin gitsin boşver, toyota bu bi şeycik olmaz!
  • Bişey olmaz :D
  • Mrb Aranıza Yeni katıldım uzun zamandır aklımda olan ama yeterli bilgiye sahip olmadığım için, yapamadığım sistem hakkında sizlerden yardım istiyorum..

    Aracımdaki alarmda uzaktan motor çalıştırma var... Bastığım zaman önce kontağı açıyo 4 - 5 sn bekledikdenten sonra 4 saniye marsa basıyor ve arac çalışıyor... bu sistem motor normal soğukluğunda iken cok güzel çalışıyor ama motor sıcakken yaptığım zaman az süreli marş istediğinden marş süresi uzun geliyor aynı sekilde çok soğukken de marş süresi yetersiz geliyor

    Arabanın Çalışıp Çalışmadığını anlayarak marş süresini kesecek yada devam ettirecek bi devre lazım Araba Tofaş Elektronik kontrol ünitesi (ECU) olmayan bi araba bu sebeple aklıma söyle bişey geldi

    URL=http://img222.imageshack.us/i/devrem1.jpg/] Resim Yeniden Boyutlandırıldı. Tam Boy Görmek için tıklayınız 1101x528px Dosya Boyutu:21KB.
    [/url]

    sistem 12V ile Çalışacak
    1. ve 2 girişler kontak Anahtarına bağlanacak Acılıp Kapanmasını Ve Çalışma voltajını sağlayacak
    3. Giriş Alarmın MArş Kablosuna bağlanacak + 12 v geldiğinde Marşa bas die Sistemi tetikleyecek
    4. Giriş Akü lambasına bağlanacak AKü lambası devir 750- 850 arasında iken (arac calışmaya adımını atmışken) sönmüş oluyo yani +12 V çalıştığı anda kesiliyo
    1. çıkış Marş çıkışı olacak marş girişinden tetiklendiği anda Akü Lambasındaki voltaj kesilene kadar bu çıkışa +12 v verecek ama 15 sn içerisinde akü lambasındaki voltaj kesilmezse yani araba çalışmaz ise genede buradaki voltajı kesecek
    2 çıkış ise 1 çıkış ile aynı çalışacak tek farkı 1 çıkıştaki voltaj kesildikten 5 sn sonra kesilecek

    Bunu Uzun Zamandır düşünüordum ama sorduğum coğu kisi ya anlamadı yada olmaz dedi...Elektronikten fazla anlamam ama Bunu yada buna benzer bişeyi yapmam yada yaptırmam lazım.. Yardımlarınızı bekliyorum....
    otomasyon




  • Konu hortlamış.

    Son arkadaşın sorusuna değilde önceki sorulara cevap vereyim.Toyotalarda özellikle de eski kasa 1.6 Avensislerde marş biraz uzun alıyor,bir sıkıntı yok normal.
  • ya bu devreyi yaptıra bileceğim bir yer söleyin ankarada
  • tofaşş T kullanıcısına yanıt
    aradan 5 sene geçmiş ama ben yine de yazayım ki böyle düşüncesi olupta yapmak isteyenlere yarımcı olur. Öncelikle marş motorunun önüne uygun amperli bir zaman rölesi koyacaksın daha sonra akü lambasına paralel bir kontaktör. böylelikle motor çalıştığında akü lambası sönecek ve kontaktörün normalde açık ucu enerji kesildiği için tekrar açılacak ve marş motorunun enerjisini kesecek. tabi bu uçları da zaman rölesinin bir ucunu kullanarak yapacaksın ki zaman rölesi hala voltaj göndermesin.

    UYARI : böyle sistemler malzemenin ömrü bakımından tehlikelidir örneğin kontaktör bozulupta normalde açık uçları kapanırsa marş motoruna sürekli voltaj gönderir ve araç vitesteyse kazaya sebebiyet verir. dahası önce marş motorun sonra komple tesisatı yakıp arabayı yakabilir Allah korusun.

    Yani yapmayın böyle şeyler.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.