Şimdi Ara

Marş motorsuz araç üretimi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlk hareket için gerekli olan marş motorunun yaptığı hareketi direk olarak silindirlere buji ile yapılamazmı? Sonuçta işi yapan ateşleme olayı.Pek mekanik bilgim yok. Sadece merakımdan soruyorum. Pek bilgi bulamadım. Sadece F1 araçları var. Onlarda ağırlık tasarrufundan dolayı. Kontak çevrildiğinde ateşleme bujiden silindir içindeki yakıt-hava karışımını yakıp oluşan basınç silindirleri döndüremiyormu? Buradaki mantık ne acaba?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



  • Bahsettiğiniz sistemin çalışmaması için birden çok sebep var.


    Öncelikle hava-yakıt karışımının motor çalışmıyor iken silindir içine püskürtülmesi ve basınçlandırılması ihtiyacı vardır. Normalde bu motorun dönme hareketi ile olan bir işlemdir. Bunu motor duruyorken yapmak için konvansiyonel sisteme ek yeni bir sistem tasarlamak gerekir.


    Ateşlemeden elde edilecek verimin maksimum olması için en doğru zamanda yapılması lazımdır. Bunun için kam ve krank mili üzerinde hassas ölçüm yapan pozisyon/hız sensörleri vardır. Motor durağan halde iken bu sensörler pozisyon bilgisi gönderemez. Marş motorunun tahriki ile motor döner ve sensörler senkronize olarak pozisyon/hız bilgisini iletmeye başlarlar. Bu sayede bujiler en doğru zamanda ateşlenir. Pozisyon bilgisini sürekli tutabilen enkoderli sensörler kullanılarak bu sorun çözülebilir belki fakat maliyet farkları çok olacaktır. Ayrıca sensörlerden konum bilgisini alabilsek dahi motoru patlamanın en verimli olacağı bölgede hassas bir şekilde durdurmak ve o şekilde tutmak gerekir.


    Dönme hareketini başlatabilmek için motorun ilk kalkış ataletini yenmek gerekir. Bunu tek silindirden elde edilecek güç (ideal silindir pozisyonunda ateşleme yapıldığını varsayarsak bile) sağlayabilir mi bilemiyorum. Sağlasa dahi çok sarsıntılı ve yumuşak olmayan bir çalıştırma olacaktır. Elektrik motorları ise bunun aksine yüksek tork sağlayabilirler. Kaldı ki bu tork dişli oranı ile yaklaşık 10-12 kat artırılarak motora aktarılır. Bu yumuşsak ve hızlı çalıştırma için yeterlidir.


    Motorların nihayetinde ticari bir ürün olduğunu düşünürsek, yeni geçilecek sistem (bilinen sorunların çözülebileceği bir sistemin geliştirilebileceğini varsayarsak) eğer performans veya maliyet avantajı sağlamıyorsa tercih edilmek istenmez. Mühendislik ekibi kurulacak, ekstra sistemler eklenecek vs. bunların birim maliyete etkisi çok fazla olacaktır. Günümüzde firmalar 1 lira için dahi fiyat iyileştirme çalışması yapmakta, adetlerle çarpınca anlayabilirsiniz maliyetin etkisini. Ayrıca yeni sistemlerin ekleyeceği karmaşıklık arıza çıkarma ihtimalini de artırmak demektir. Bunların hepsi göz önünde bulundurulduğunda kimse işini fazlasıyla gören basit bir elektrik motorunu bırakıp böyle bir maceraya atılmak istemez.


    Sorunuzun kısa cevabı, mevcut sistemde böyle bir şey mümkün değildir. Üzerinde çalışma yapılarak belki bir sistem geliştirilebilir ancak mevcut sisteme göre maliyet veya performans artışı oluşturmayacaktır.


    Kusura bakmayın biraz uzun oldu, vaktim de olunca bildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışayım istedim 😊

  • Hayır olmaz marş moturunun amacı adı üste marş marş motoru ilk harekete geçiren parça volandan öyle bir şey ilerde illa olabilir belki oda belki ama şuan imkansız.

  • Marş motoru olmayan f1 araçları eski olanlar. onlar da şanzımana takılıp çıkarılabilen portatif bir marş motoru kullanıyor. dediğini yapmak için motorun 1 silindirinde sıkışmış hava tutması gerekir. segman kaçaklarından dolayı belli bir süre sonra o pistonun basıncı atmosfer basıncına düşer. stop ettikten hemen sonra belki bu silindire yakıt verilip buji kullanılarak motor döndürülebilir. ancak zaten araç 0 dan çalışabilecek kadar güç üretiyor olsa devir 300-400 bandına düştüğünde araç stop etmez.

  • Mantıklı bir soru bence. Kimse bunun üzerine çalışmadıysa herhalde sebeplerden birisi elektrik motorlarının giderek daha verimli olması ve ucuzlamasıdır.


    Sequential direct injection ve artık her silindirde bir adet olan indüksiyon bobini ve ateşleme ile kompresyona ihtiyaç duymadan ilk hareketi büyütmek için bir program yapılamaz mı... Solenoid valfli motorlarda diğer silindirlerin kompresyonları sıfırlanabilir. Zaten motor artık sonraki çalışma için spesifik pozisyonda durdurabiliyor (galiba VW patentiydi).


    Bence ileri araştırmaya değer, gerçekten kimse düşünmemiş mi, ve düşünenler hangi sorunlarla karşılaşmış. Bir SAE arşivlerini, white paperları araştırmakta fayda var. Hiç değilse belki solenoid valfli modern motorlarda imkanı olabilir.

  • marş motoru olmadan önden kol ile motora ilk hareketi verebilirsiniz. 1900 yıllarında araçlar böyle çalışıyordu

  • NİKELAJyoutube
    soğuk havada aracı itmeden ve akü takviyesi yapmadan ladayi nasıl elle kranktan çalıştırırız .. (How can we apply hand crank start on lada 2103) yeni aracımla kışın çalıştırma videosu için : https://www.youtube.com/watch?v=zXj4ocVuXJU yeni proje aracımız için : https://www.youtube.com/watch?v=s2VfnQuSbSY ekibimizin araçları için : https://www.youtube.com/watch?v=u8p3ojYVu5Y https://www.youtube.com/watch?v=kmhQk0_FOfw https://www.youtube.com/watch?v=AGvOFqXRZYo klasiklerle birgün videosu için : https://www.youtube.com/watch?v=4wiqGMCKeb8 elle krantan lada çalıştırma : https://www.youtube.com/watch?v=pccTMblVtO0 turbo 124 röportaj : https://www.youtube.com/watch?v=NK8VjK48J74 Turbo 124 : https://www.youtube.com/watch?v=4ksLfKro4C4
    https://www.youtube.com/watch?v=pccTMblVtO0
  • Marş motoru yada onun fonksiyonuna benzer bir zımbırtı olmaması için ateşleme olmaması lazım yani motor olmaması lazım, dönme hareketini marş motoru yaptırıyor, örneğin elektrik motoruda aynı görevi görerek bir çok döndürmeli aletin çalışmasını sağlar, zaten marş motoru da bir nevi elektrik motoru zaten.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Otomobil silecek değişimi
    11 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bahsettiğiniz sistemin çalışmaması için birden çok sebep var.


    Öncelikle hava-yakıt karışımının motor çalışmıyor iken silindir içine püskürtülmesi ve basınçlandırılması ihtiyacı vardır. Normalde bu motorun dönme hareketi ile olan bir işlemdir. Bunu motor duruyorken yapmak için konvansiyonel sisteme ek yeni bir sistem tasarlamak gerekir.


    Ateşlemeden elde edilecek verimin maksimum olması için en doğru zamanda yapılması lazımdır. Bunun için kam ve krank mili üzerinde hassas ölçüm yapan pozisyon/hız sensörleri vardır. Motor durağan halde iken bu sensörler pozisyon bilgisi gönderemez. Marş motorunun tahriki ile motor döner ve sensörler senkronize olarak pozisyon/hız bilgisini iletmeye başlarlar. Bu sayede bujiler en doğru zamanda ateşlenir. Pozisyon bilgisini sürekli tutabilen enkoderli sensörler kullanılarak bu sorun çözülebilir belki fakat maliyet farkları çok olacaktır. Ayrıca sensörlerden konum bilgisini alabilsek dahi motoru patlamanın en verimli olacağı bölgede hassas bir şekilde durdurmak ve o şekilde tutmak gerekir.


    Dönme hareketini başlatabilmek için motorun ilk kalkış ataletini yenmek gerekir. Bunu tek silindirden elde edilecek güç (ideal silindir pozisyonunda ateşleme yapıldığını varsayarsak bile) sağlayabilir mi bilemiyorum. Sağlasa dahi çok sarsıntılı ve yumuşak olmayan bir çalıştırma olacaktır. Elektrik motorları ise bunun aksine yüksek tork sağlayabilirler. Kaldı ki bu tork dişli oranı ile yaklaşık 10-12 kat artırılarak motora aktarılır. Bu yumuşsak ve hızlı çalıştırma için yeterlidir.


    Motorların nihayetinde ticari bir ürün olduğunu düşünürsek, yeni geçilecek sistem (bilinen sorunların çözülebileceği bir sistemin geliştirilebileceğini varsayarsak) eğer performans veya maliyet avantajı sağlamıyorsa tercih edilmek istenmez. Mühendislik ekibi kurulacak, ekstra sistemler eklenecek vs. bunların birim maliyete etkisi çok fazla olacaktır. Günümüzde firmalar 1 lira için dahi fiyat iyileştirme çalışması yapmakta, adetlerle çarpınca anlayabilirsiniz maliyetin etkisini. Ayrıca yeni sistemlerin ekleyeceği karmaşıklık arıza çıkarma ihtimalini de artırmak demektir. Bunların hepsi göz önünde bulundurulduğunda kimse işini fazlasıyla gören basit bir elektrik motorunu bırakıp böyle bir maceraya atılmak istemez.


    Sorunuzun kısa cevabı, mevcut sistemde böyle bir şey mümkün değildir. Üzerinde çalışma yapılarak belki bir sistem geliştirilebilir ancak mevcut sisteme göre maliyet veya performans artışı oluşturmayacaktır.


    Kusura bakmayın biraz uzun oldu, vaktim de olunca bildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışayım istedim 😊





  • Yanıtlarınız için çok teşekkür ederim. Aslında elektronik olarak bir çok sorun halledilebilir. Sanırım maliyetten dolayı kolay yol olarak benimsenmiş.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • GZA_Reborn kullanıcısına yanıt

    Patlamanın en verimli olacağı şekilde pistonun pozisyonunu durdurma olayı, yanılmıyorsam Mazda'nın SkyActiv-X denen motorlarında yapıldı. Örneğin ışıkta durulduğunda, stop/start devreye girdiğinde bütün pistonları aynı hizada gelecek şekilde durduruyor. Böylelikle ilk ateşlemede motorun start almasında normal stop/startlı araçlara göre daha hızlı çalışıp hareket edebiliyordu. İdeal silindir konumu o motorda var diye biliyorum ama yanlışım varsa bilen biri düzeltsin. Rotary motor gibi düşük hacimden yüksek beygir çıkartabilen ama piyasada kabul görmemesinin altında yatan temel nedenler motorları yaygınlığını önlüyor. Nihayetinde son kullanıcıların büyük kısmı kullanılan teknolojiye değil fiyata bakıyor...

  • MHEV'lerde yok.

  • çamaşır makinesinin mekaniğine güç veren sistemi uygularlarsa neden olmasın :)


    zaten her araçta akü var.. motor ilk hareketten sonra zaten enerjisini petrolden alıyor..

  • Yokuşa parkedip sürekli vurdurarak çalıştırırsak ihtiyaç kalmaz

  • LG çamaşır makinelerinde olan direct drive motor sistemi yapılamaz mı?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: korsan067

    Yanıtlarınız için çok teşekkür ederim. Aslında elektronik olarak bir çok sorun halledilebilir. Sanırım maliyetten dolayı kolay yol olarak benimsenmiş.

    Hocam elektronik degil aslinda daha cok mekanik gereklilik.

    Patlamanin olmasi icin silindirin icinde hava yakit karisimi ve yeterli basinc olmasi lazim. Duran bir silindirde bunu elde etmek cok zor.

    Ilk hareketi verdikten sonra zaten atesleme ile normal devirine yukseliyor motor.

  • yapılmış:


    autoline
    AUTOMOTIVE INSIGHT: Ford Starts Cars without a Starter
    http://www.autoline.tv/journal/?p=710
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Benim tahminim, ilk hareketin patlama ile şok etkisi yapması. Yani marş motoru bu etkiyi yok etmesinden dolayı tercih ediliyor olabilir..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • korsan067 K kullanıcısına yanıt

    Sıkıştırma olmadan patlama olmaz.

  • cormen kullanıcısına yanıt
    Evet. Olmama sebebi diye düşünüyorum.Hareketli bir cisme çarparsan, hareket eden cisim senden daha az zarar görür. Çarpan cisimi patlama olarak ele alırsak, piston şoku absorbe edebilir ve az zarar görür yada hiç zarar görmez. Volvoya arkadan hareket halinde çarpan araçlar gibi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    yapılmış:


    autoline
    AUTOMOTIVE INSIGHT: Ford Starts Cars without a Starter
    http://www.autoline.tv/journal/?p=710

    Hocam ilginc ama yazi 2008den ve Ford hala bunu araclarinda kullanmiyor. Demekki basaramamislar ya da mantikli olmamis yaptiklari sey.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.