Şimdi Ara

MARŞ MOTORU ÇALIŞMIYOR FİAT ALBEA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
31
Cevap
1
Favori
13.736
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ]Öncelikle iyi günler arkadaşlar.Sorunum büyük sanırım aracı alalı 1.5 ay oldu acemi olduğum için 1.5 ayda 5bin km yol yaptım her yere araçla gittim.Geçen hafta aracı batmandan afyona getirdik.Batmanda hiçbir sıkıntı yoktu fakat burada sabah aracı çalıştırmak için kontağı çevirdiğimde araç tık diyor kalıyor.Marş motorundan hiç ses çıkmıyor.Anahtarı çıkarıp yine deniyorum gene aynı.Marş moturundan hiç ses gelmiyor sanki anahtar boşa dönüyor.En son anahtarı sonuna kadar çevirip öyle beklettim ve araç zorla çalıştı sizce sorun nedendir? yardımlarınızı eksik etmeyiniz dostlar.

    Araç 2004 model albea multijet 145 binde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _AdreaLisT -- 22 Temmuz 2014; 11:30:17 >



  • Akü bitmiş olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    Akü bitmiş olabilir mi?

    hocam araçta elektirikle çalışan herşey normal farlar-radyo-camlar falan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AdreaLisT

    ]Öncelikle iyi günler arkadaşlar.Sorunum büyük sanırım aracı alalı 1.5 ay oldu acemi olduğum için 1.5 ayda 5bin km yol yaptım her yere araçla gittim.Geçen hafta aracı batmandan afyona getirdik.Batmanda hiçbir sıkıntı yoktu fakat burada sabah aracı çalıştırmak için kontağı çevirdiğimde araç tık diyor kalıyor.Marş motorundan hiç ses çıkmıyor.Anahtarı çıkarıp yine deniyorum gene aynı.Marş moturundan hiç ses gelmiyor sanki anahtar boşa dönüyor.En son anahtarı sonuna kadar çevirip öyle beklettim ve araç zorla çalıştı sizce sorun nedendir? yardımlarınızı eksik etmeyiniz dostlar.

    Araç 2004 model albea multijet 145 binde

    Kontağı marş pozisyonunda tuttuğunuzda selenoid çekili iken beklediğinizde bir süre sonra motor çalıştığına göre akü ile ilgili bir sorununuz yok demektir, yani akü marş motorunu döndürmek için gerekli 100-200 Amper akımı verebiliyor. Bu durumda bakılması gereken birkaç nokta var;

    1) Marş motoru besleme kablosu ve pabucu(oksitlenmiş veya gevşemiş olabilir)

    2) Marş motoru kömürleri

    3) Marş selenoidi içindeki yüksek akım kontakları(kurumlanmış olabilir)

    Bu yazdıklarımı sizin verdiğiniz bilgilere dayanarak beklediğiniz süre sonunda marş motorunun olması gereken hızda döndüğünü varsayarak yazdım.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: _AdreaLisT

    ]Öncelikle iyi günler arkadaşlar.Sorunum büyük sanırım aracı alalı 1.5 ay oldu acemi olduğum için 1.5 ayda 5bin km yol yaptım her yere araçla gittim.Geçen hafta aracı batmandan afyona getirdik.Batmanda hiçbir sıkıntı yoktu fakat burada sabah aracı çalıştırmak için kontağı çevirdiğimde araç tık diyor kalıyor.Marş motorundan hiç ses çıkmıyor.Anahtarı çıkarıp yine deniyorum gene aynı.Marş moturundan hiç ses gelmiyor sanki anahtar boşa dönüyor.En son anahtarı sonuna kadar çevirip öyle beklettim ve araç zorla çalıştı sizce sorun nedendir? yardımlarınızı eksik etmeyiniz dostlar.

    Araç 2004 model albea multijet 145 binde

    Kontağı marş pozisyonunda tuttuğunuzda selenoid çekili iken beklediğinizde bir süre sonra motor çalıştığına göre akü ile ilgili bir sorununuz yok demektir, yani akü marş motorunu döndürmek için gerekli 100-200 Amper akımı verebiliyor. Bu durumda bakılması gereken birkaç nokta var;

    1) Marş motoru besleme kablosu ve pabucu(oksitlenmiş veya gevşemiş olabilir)

    2) Marş motoru kömürleri

    3) Marş selenoidi içindeki yüksek akım kontakları(kurumlanmış olabilir)

    Bu yazdıklarımı sizin verdiğiniz bilgilere dayanarak beklediğiniz süre sonunda marş motorunun olması gereken hızda döndüğünü varsayarak yazdım.

    Saygılar...


    Vakit ayırıp cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim.Öğleden sonra oto elektirikçiye gidip göstericem ayrıca dediklerinizide ekleticem peki bunların maliyeti ne olur aşağı-yukarı bir tahmininiz var mı?




  • 60 tl karşılığında marş dinamosunun kömürleri bitmiş olmalı. Aynısı başıma gelmişti. Kontak dönüyor ama hiç ses yok.
  • byfc18 kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim hocam dediğiniz gibidir umarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _AdreaLisT -- 22 Temmuz 2014; 12:13:55 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AdreaLisT

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: _AdreaLisT

    ]Öncelikle iyi günler arkadaşlar.Sorunum büyük sanırım aracı alalı 1.5 ay oldu acemi olduğum için 1.5 ayda 5bin km yol yaptım her yere araçla gittim.Geçen hafta aracı batmandan afyona getirdik.Batmanda hiçbir sıkıntı yoktu fakat burada sabah aracı çalıştırmak için kontağı çevirdiğimde araç tık diyor kalıyor.Marş motorundan hiç ses çıkmıyor.Anahtarı çıkarıp yine deniyorum gene aynı.Marş moturundan hiç ses gelmiyor sanki anahtar boşa dönüyor.En son anahtarı sonuna kadar çevirip öyle beklettim ve araç zorla çalıştı sizce sorun nedendir? yardımlarınızı eksik etmeyiniz dostlar.

    Araç 2004 model albea multijet 145 binde

    Kontağı marş pozisyonunda tuttuğunuzda selenoid çekili iken beklediğinizde bir süre sonra motor çalıştığına göre akü ile ilgili bir sorununuz yok demektir, yani akü marş motorunu döndürmek için gerekli 100-200 Amper akımı verebiliyor. Bu durumda bakılması gereken birkaç nokta var;

    1) Marş motoru besleme kablosu ve pabucu(oksitlenmiş veya gevşemiş olabilir)

    2) Marş motoru kömürleri

    3) Marş selenoidi içindeki yüksek akım kontakları(kurumlanmış olabilir)

    Bu yazdıklarımı sizin verdiğiniz bilgilere dayanarak beklediğiniz süre sonunda marş motorunun olması gereken hızda döndüğünü varsayarak yazdım.

    Saygılar...


    Vakit ayırıp cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim.Öğleden sonra oto elektirikçiye gidip göstericem ayrıca dediklerinizide ekleticem peki bunların maliyeti ne olur aşağı-yukarı bir tahmininiz var mı?

    100 TL altında bir rakam olur.

    Saygılar...




  • Anladım ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim. İyi forumlar
  • _AdreaLisT _ kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Önemli bir şey olacağını sanmıyorum endişelenmeyin. Hallettiğinizde bizi de bilgilendirirseniz seviniriz. iyi forumlar.
  • byfc18 kullanıcısına yanıt
    merak etmeyin hocam sanayiden gelir gelmez ilk işim sonucu buraya yazmak olucak.Öğleden sonra gidicez.
  • Aku kutup baslarini iyicene sıkın gevseme varsa tarif ettiginiz gibi yapar.sinrasinda diger ihtimalleri degerlendirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar öncelikle hepinize teşekkür ediyorum.Biraz önce sanayiye gittik oto elektrikçi bir cihaza bağlayarak aküyü ölçtü ve akünün gücü azalmış dedi.Yani akümüzün ömrü az kalmış kışa doğru değiştirin dediler.Saygılar iyi forumlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AdreaLisT

    ]Öncelikle iyi günler arkadaşlar.Sorunum büyük sanırım aracı alalı 1.5 ay oldu acemi olduğum için 1.5 ayda 5bin km yol yaptım her yere araçla gittim.Geçen hafta aracı batmandan afyona getirdik.Batmanda hiçbir sıkıntı yoktu fakat burada sabah aracı çalıştırmak için kontağı çevirdiğimde araç tık diyor kalıyor.Marş motorundan hiç ses çıkmıyor.Anahtarı çıkarıp yine deniyorum gene aynı.Marş moturundan hiç ses gelmiyor sanki anahtar boşa dönüyor.En son anahtarı sonuna kadar çevirip öyle beklettim ve araç zorla çalıştı sizce sorun nedendir? yardımlarınızı eksik etmeyiniz dostlar.

    Araç 2004 model albea multijet 145 binde

    hiç ses çıkmaması normal değil. araçta elektrik kesintisi olabilir. marş motorunun ömrü azalsa bile geç çalışma yapardı veya çalışırken tuhaf sesler çıkartırdı şarj dinamonuza baktırın sorun büyük ihtimal orda veya akünüz bitik eğer fabrika çıkış aküsüyse miyadı dolmuştur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AdreaLisT

    Arkadaşlar öncelikle hepinize teşekkür ediyorum.Biraz önce sanayiye gittik oto elektrikçi bir cihaza bağlayarak aküyü ölçtü ve akünün gücü azalmış dedi.Yani akümüzün ömrü az kalmış kışa doğru değiştirin dediler.Saygılar iyi forumlar.

    Demekki doğru bilmişim Akü bitmeye yakın böyle sorunlar oluyor. Far, radyo, havalandırma gibi aksamlar çalışsa bile marş motoru çok yüksek bir akım çektiği için akü zayıflayınca bu akımı veremeyebiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    quote:

    Orijinalden alıntı: _AdreaLisT

    Arkadaşlar öncelikle hepinize teşekkür ediyorum.Biraz önce sanayiye gittik oto elektrikçi bir cihaza bağlayarak aküyü ölçtü ve akünün gücü azalmış dedi.Yani akümüzün ömrü az kalmış kışa doğru değiştirin dediler.Saygılar iyi forumlar.

    Demekki doğru bilmişim Akü bitmeye yakın böyle sorunlar oluyor. Far, radyo, havalandırma gibi aksamlar çalışsa bile marş motoru çok yüksek bir akım çektiği için akü zayıflayınca bu akımı veremeyebiliyor.

    Bravo :) Sorunun çözülmesi güzel. hayırlı olsun :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AdreaLisT

    Arkadaşlar öncelikle hepinize teşekkür ediyorum.Biraz önce sanayiye gittik oto elektrikçi bir cihaza bağlayarak aküyü ölçtü ve akünün gücü azalmış dedi.Yani akümüzün ömrü az kalmış kışa doğru değiştirin dediler.Saygılar iyi forumlar.

    Sizin yazdığınız arızanın akü ile alakası yokki. Akü eskidiği için böyle bir arıza oluşmaz, hiç dönmez marş motoru akü şarjda tutmaz. Bir yerde temassızlık var marş motorunun kablosu veya kömürleri terminale temas ettiği zaman arabayı çalıştırıyor temas etmediğinde dönmüyor marş motoru. Muhtemelen aynı arızayı yakın zamanda tekrar yaşayacaksınız.

    Eğer araç çalışmazsa şunu deneyin akşam saatleri ise farları gündüz ise iç aydınlatmayı açın marşa basın. Eğer parlaklığı hiç değişmiyorsa birinci mesajımda belirttiğim arızadan dolayıdır. Bu durum oluşursa marş motorunun üzerine sert bir cisimle vurun büyük ihtimalle çalışır.

    Saygılar...




  • hocam araç bunu her zaman yapmıyor sabah dediğim gibi kontağı ççeviriyorum tık diyor kalıyor marş motorundan ses gelmiyor fakat ısındıktan sonra bazen marş moturundan ses geldiği halde çalışmıyor ancak 2. denememde çalıştırabiliyorum. Bazende tek denememde çalışıyor.Mesela öğlen tek denemede çalıştı.Kontağı çevirirken fark edebiliyorum göstergelerdeki ışıklarda böyle biraz azalma oluyor yani oynama oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AdreaLisT

    hocam araç bunu her zaman yapmıyor sabah dediğim gibi kontağı ççeviriyorum tık diyor kalıyor marş motorundan ses gelmiyor fakat ısındıktan sonra bazen marş moturundan ses geldiği halde çalışmıyor ancak 2. denememde çalıştırabiliyorum. Bazende tek denememde çalışıyor.Mesela öğlen tek denemede çalıştı.Kontağı çevirirken fark edebiliyorum göstergelerdeki ışıklarda böyle biraz azalma oluyor yani oynama oluyor.

    Marş motorundan tık tık sesi gelip motor dönmüyorsa yani gıv gıv gıv gıv sesini duymuyorsanız. Ya aküde ya marş motorunda sorun vardır. Eğer aküde bir sorun olsaydı aracı kesinlikle çalıştıramazdınız. Marş motoru 2-3-4 kaç kere denerseniz deneyin asla dönmezdi, sadece takviye ile çalıştırabilirdiniz. Ancak siz bazen döndüğünü bazen takılıp dönmediğini söylüyorsunuz. Bu durum marş motorundaki bir arızaya işarettir.

    Motor sıcakken marş motorunun çalışıp aracın çalışmaması bambaşka bir konu. Onu ayrıca tartışırız forum içerisinde.

    Saygılar...




  • Anladım hocam en iyisi ben başka bir ustaya daha göstereyim bu durumu çünkü durduk yere akü değiştirmeyelim götürdüğüm usta akünün ömrü azalmış dedi yani o enerjiyi veremiyormuş ama o göstergeleri denedim dediğiniz gibi az birşey ışıkta azalma oluyor marşa basınca çalışıncada düzeliyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.