Şimdi Ara

Mass Effect 3 Sonları ?(Spoiler içerir) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
7
Favori
6.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogu16

    Kardeşim valla helal olsun aklımdaki çoğu soru işaretini kaldırdın.

    Sağol kardeşim, bu oyuna çok kafa patlattım oynarken, bittikten sonra, bioware social network de aynı nickle sayfa sayfa yazı yazdım forumda, özelden millete. Temiz bir 3 ay Mass Effect evreninde yattım kalktım denebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urazs

    quote:

    Orijinalden alıntı: dogu16

    Kardeşim valla helal olsun aklımdaki çoğu soru işaretini kaldırdın.

    Sağol kardeşim, bu oyuna çok kafa patlattım oynarken, bittikten sonra, bioware social network de aynı nickle sayfa sayfa yazı yazdım forumda, özelden millete. Temiz bir 3 ay Mass Effect evreninde yattım kalktım denebilir.

    Tek merak ettiğim stargazer en sonda çocuğa tamam shepard hakkında bir hikaye daha anlatacağım diyor acaba ileriki oyunlar da göstericeklermi bize o "hikayeyi"
  • Konuyu hortlatmak gibi olacak ama Mass Effect serisi benim de çılgınlar gibi oynadığım ve resmen aşık olduğum bir seri. Son oyun genel anlamda ve EA'in salak politikaları yüzünden önceki iki oyuna göre biraz sönük kalıyor. Oyuna multiplayer seçeneği koyarak single player kısmından kısmak zorunda kalmışlar. Yine de 3. oyunun son anları tam bir şaheser. @urazs arkadaşımızın da yazmış olduğu uzun yorumlar kelimesi kelimesine doğrudur. Final kısımdaki muhabbetin ne için olduğunu ve serinin kendisini mükemmel bir şekilde anlatmış ellerine sağlık.

    Oyunların hepsini hem kadın hem erkek karakterler oluşturarak hem de deafult Sheppard ile defalarca oynadım. (Ekşi sözlükte oyunların kolay olduğunu söyleyenler de olmuş. Bütün seriyi en zor seviyede bir oynasınlar da kolay mı yoksa oldukça zor mu bir görsünler. =) ) Bilim kurgu seviyor, senaryoya önem veriyor ve ayrıntılarda mest olmak istiyorsanız eğer bu seri tam size göre. Oyunun en büyük artısı bütün seriyi tek karakter ile ve devam eden bir hikaye örgüsünde bitirebiliyor olmanız. Doğal olarak 3 oyunu da dlc paketleri ile beraber arka arkaya oynadığınızda alacağınız keyif hat safhaya ulaşıyor. Bu zamana kadar denememiş olan varsa gerçekten denemeli inanın harcadığınız zamanının karşılığını alacaksınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evilhuman

    Konuyu hortlatmak gibi olacak ama Mass Effect serisi benim de çılgınlar gibi oynadığım ve resmen aşık olduğum bir seri. Son oyun genel anlamda ve EA'in salak politikaları yüzünden önceki iki oyuna göre biraz sönük kalıyor. Oyuna multiplayer seçeneği koyarak single player kısmından kısmak zorunda kalmışlar. Yine de 3. oyunun son anları tam bir şaheser. @urazs arkadaşımızın da yazmış olduğu uzun yorumlar kelimesi kelimesine doğrudur. Final kısımdaki muhabbetin ne için olduğunu ve serinin kendisini mükemmel bir şekilde anlatmış ellerine sağlık.

    Oyunların hepsini hem kadın hem erkek karakterler oluşturarak hem de deafult Sheppard ile defalarca oynadım. (Ekşi sözlükte oyunların kolay olduğunu söyleyenler de olmuş. Bütün seriyi en zor seviyede bir oynasınlar da kolay mı yoksa oldukça zor mu bir görsünler. =) ) Bilim kurgu seviyor, senaryoya önem veriyor ve ayrıntılarda mest olmak istiyorsanız eğer bu seri tam size göre. Oyunun en büyük artısı bütün seriyi tek karakter ile ve devam eden bir hikaye örgüsünde bitirebiliyor olmanız. Doğal olarak 3 oyunu da dlc paketleri ile beraber arka arkaya oynadığınızda alacağınız keyif hat safhaya ulaşıyor. Bu zamana kadar denememiş olan varsa gerçekten denemeli inanın harcadığınız zamanının karşılığını alacaksınız.

    Aynen altına imzamı atarım Ne star wars ne star trek. Mass effect herşeyiyle tam bir uzay operası. Bende 3 oyunu tekrar arka arkaya oynamak istiyorum ama üşeniyorum nedense.




  • @ErhnUnl57 Benim için de Mass Effect'in yeri diğer bilim kurgulardan çok daha öte bir yerde. Star Wars hayranı biriyim ancak Mass Effect'in sadece 5 dakikalık bir konuşmasını Star Wars filmine değişirim.

    @evilhuman Ben de serinin hayranıyım okumadıysanız kitapları tavsiye ederim mesajın sonunda kitaplardan bahsettim.

    @urazs
    Güzel bir yazı olmuş özellikle IT kısmı. Indoctrination teorisini gördükten sonra oyunun finali benim için resmen değişti. Teoriden önce sapma sapan bir finalken teori sonrası herşey çok daha mantıklı gelmeye başladı. Reaper teknolojisiyle uğraşan çoğu kişinin hareketlerinin ve fikirlerinin değiştiği bilinen bir durum. Shepard herkesten fazla Reaper teknolojisine maruz kaldı; Beacon'lar, Reaper ile yaptığı savaşlar... Shepard her ne kadar güçlü bir karakter olsa da Reaperlar kadar güçlü değil. Saren da güçlüydü Sovereign'ı bulup onu kontrol edip Turian ırkı ile galaksiyi ele geçirmek istiyordu ancak durum ters tepti.
    Böyle karışık bir son yerine mutlu-kahramanca bir son da yapılabilirdi tabiki. Crucible'dan çıkıp gemimize dönüp görevi tamamlayabilirdik sonrasında Liara ile mavi çocuklarımızı büyütürdük
    Şunu yapmak çok mu zordu diye sormak lazım.
     Mass Effect 3 Sonları ?(Spoiler içerir)

    Oyunun sonlarına bakarsak:
    Kontrol: Illusive Man'in savunduğu son olması bile aslında bu sonu seçmemek için yeterli aslında. Illusive Man'in Harbinger tarafından Indoctrinate edilmesi de ayrı bir konu. Sürekli insanlığı savunan bir kişi Reaper teknolojisini incelemek için insanlar üzerinde deney yapmaya başlıyorsa tıpkı Saren gibi o da Reaper'ları etkisi altına alınmıştır.
    Sentez: Bütün organikleri husk'a döndürmek zaten saçma bir durum ve bu sorumluluğu almayı kimse istemez. Ayrıca bu son Saren'ın savunduğu sondur. Reaperlar onu etkisi altına alıp sentezin iyi birşey olduğuna ikna ediyorlar, Saren ile yeterince konuşulursa hata yaptığını farkediyor Shepard'a hak verip sentezin kötü olduğunu söyleyip intihar ediyor.
    Imha-Yoketme: İçlerinde en mantıklısı bu, Reaperlar ne pahasına olursa olsun yok edilmeli. Geth ve EDI'nin durumları net değil ancak yine de Reaperlardan kurtulmak ne gerekirse yapılmalı, her ne kadar Joker üzülse de



    Seriyi sevenlere Mass Effect romanlarını şiddetle tavsiye ederim.
    Oyunun yazarı Drew Karpyshyn tarafından yazılan harika eserlerdir kısaca bahsedeyim.

    Mass Effet Keşif : 1.oyundan aylar önce yayınlanmış bir kitaptır, ilk oyunda bahsediler "Anderson-Saren" çekişmesinin nedenini çok güzel açıklayan bir yapım olmuş. Kitap Anderson-Saren-Kahlee Sanders arasında geçiyor, Saren'ın Reaper etkisine girmeden önceki halini çok güzel yansıtıyor.

    Mass Effect Yükseliş : Kitaptaki olaylar 1.oyunun hemen sonrasında gerçekleşmektedir. Ön sözünde Shepard'ın Citadel'i kurtarmasıyla başlıyor. Kitap Kahlee Sanders'ın etrafında geçmekte. 1.kitaptaki olaylardan sonra kendini Grissom Akademisinde(3.oyundaki akademi) Biyotik çocuklara yardım etmeye adayan Kahlee'nin yolu Cerberus ile kesişiyor daha sonra olaylara Quarian ırkının da katılması sonucu iyice karışıyor. Kitap, oyundan bağımsız gibi gözükse de Cerberus ve Illusive Man'i harika anlatıyor. Üstüne Quarian ırkı ile ilgili harika bilgiler veriyor.

    Mass Effect İntikam : Bu kitaptaki olaylar 2.oyun ile 3.oyunun arasında yer almakta. Sevilen karakterimiz Anderson bu kitapta geri dönüyor ve karşına da bu sefer sevilen veya sövülen bir karakter olan Kai Leng çıkıyor. Kitap resmen Indoctrination Teorisini desteklemek için yazılmış denebilir. Fazla ayrıntıya girmek istemiyorum şunu diyebilirim kesinlikle okunması gerekir.


    http://www.dr.com.tr/Kitap/Mass-Effect-Kesif/Drew-Karpyshyn/Edebiyat/Roman/Bilim-Kurgu/urunno=0000000628447
    http://www.dr.com.tr/Kitap/Mass-Effect-Yukselis/Drew-Karpyshyn/Edebiyat/Roman/Bilim-Kurgu/urunno=0000000636193
    http://www.dr.com.tr/Kitap/Mass-Effect-Intikam/Drew-Karpyshyn/Edebiyat/Roman/Bilim-Kurgu/urunno=0000000652731




  • Tavsiyenizi dikkate aldım teşekkürler. =)
  • Mass Effect serisini oynarken oyunun türüne yaraşır bir şekilde oynadım. Ne Achievement'lar ne "Renegade / Paragon" düzlemi umrumda oldu. Tamamen o anda nasıl hareket edeceksem öyle hareket ettim. "Aman şöyle yapmayayım Renegade artmasın" ya da "Aman şöyle karar vermeyeyim şu olmasın" kaygıları hiç bir zaman gütmedim. Zaten bu kaygıları gütseydim hem Role Playing'e ihanet etmiş olurdum hem de "Sonuç odaklı" oynamış olurdum. Oysa ben bir karar verirken o kararın doğru olup olmaması değil benim verdiğim karar olması önemliydi. Yeri geldi yanlış kararlar verdim, yeri geldi yapmamam gereken hareketler yaptım ama "Ben buyum". Genel gerçek yaşamdaki karakteri "Lawful Good" olan bir insanım (Arabamla giderken sırf U dönüşü yapılması yasak olan yerden U dönüşü yapmamak için 10 kilometre fazladan yol gider, kuralına uygun şekilde döner geri gelirim o kadar söyleyeyim yani) ve oynadığım RPG oyunlarını da bu esasta oynarım. Mass Effect serisini de bu esasta oynarım ve karakterlerimin "Paragon / Renegade" miktarı %80/20 gibi oluyor. Tabii bu kabaca bir oran ama arka arkaya 100 kere de oynasam oyunu diğer seçimi yapmak içimden gelmiyor (La bi de şöyle seçeyim ne olacak diyip karşı seçeneği seçmek gelmiyor içimden). Hep en iyi seçimi yapmaya çalışıyorum ama bazı yerlerde (Mesela Udina'yı vurmak konusu, belki yanlış bir karardı ama o an için yerdeki konsey üyesine silah doğrultmuşken yapabileceğim en doğru şeyin vurmak olduğunu düşündüm vurdum. Benim kararımdı yani yanlış da olsa, Renegade de olsa vurdum. Ya da Clone Shepard konusu, yahu birincisi, Klon adamsın yaşasan ne olur ikincisi sen kimsin ki benim gemimi çalarsın? Geber lan dedim gitti Brooks'u da vururken zerre düşünmedim mesela. Gene olsa gene vururum Hem kaçsa nereye kaçıcak bi de o var, bizimkiler yakalayıp paketleyecekler muhtemelen ) Şu an 3. oyunun ortalarındayım (Ki bitirirsem 2. kez olacak 3. oyun için) ki ilk bitirişimde Destroy seçmiştim ki amacımız Reaper'ları yok etmek. Kontrol olayını bir an düşünsem de Destroy'dan şaşmadım (Ki oyun içerisinde yer yer Reaper'lar tarafından yaşamın devamlılığını ve sürekliliğini biz sağlıyoruz, biz sizi kontrol altında tutmazsak siz birbirinizi yersiniz, kontrolden çıkarsınız galaksideki yaşamı biz kontrol altında tutuyoruz gibisinden konuşmalar geçiyordu). Şu 2. oynayışım bitsin, azıcık soğuttuktan sonra 3. kez başlayacağım. Üstelik tıpatıp aynı kararları verecek olmama rağmen.

    Yazımda biraz spoiler var ama bu konuda spoiler vermekte sakınca görmüyorum.




  • Tercihimi hiç tereddüt etmeden reparları yok etmekten yana kullandım ama bu tercihim hem organikler için sentetikleri feda edilebilir bulmam hem de kontrol konusunda reparlara güvenmememle ilgiliydi.
    Yani incelemyi yapan arkadaş konuya o kadar iyi yaklaşmış ki aslında oyun başından itibaren sizi reparların yok edilmesi konusunda işliyor ve sonunda yok edilmesede olur diye bir seçenek sunuyor.Resmen bi irade sınaması ve bence son için harika düşünülmüş bir plan.
    Oyun bittiğinde sanki harika bir kitap serisi yada film serisi birikmiş gibi hissettim hiç bir bilgisayar oyunu bende böyle bir etki yaratmamıştı. Yani efsane olmuş herhangi bir bilimkurgu serisi bu hikayenin yanında küçücük kalıyor benim güzümde.
    Filmi çekilsin istiyorum ama ya beceremezler diye de bi yandan tereddüd ediyorum. Üzerinden 4 yıl geçmesine rağmen bu serinin etkisi benim için hiç azalmadı.
    Oyun tarihi için bi milattır bu oyun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: urazs

    Arkadaşlar, Bioware'i ve Mass Effect üçlemesini yanlış anlayan çok büyük bir kitle var, farkında olmadan yanlış yerlerden giydiriyorlar bu başyapıta, ME3 konusuna yazdığım yazıları buraya taşıyorum bundan dolayı.

    Tek seferde arka arkaya bütün DLC lerle birlikte oynadım seriyi, tek seferde 400 saat civarı oynayan başka biri olduğunu sanmam, tek bir yolda ki tüm diyalogları en ince ayrıntısına kadar hatmettim, tüm codexleri okudum, oyunla ilgili oyunların içinde ne varsa gördüm,yaptım.

    @Bilge Dede arkadaş konuya cevap yazmış, o sayede burayı farkettim.

    Şimdilik oradaki 2 mesajı taşıyorum, oyunun görünenden fazlasını anlattığını, oyunu sadece bir oyun olarak bakarak anlamanın mümkün olmadığını farklı açılardan ele aldım.

    Aklınıza takılan yerler olursa sorun.

    Sanırım bir tek Refusal Ending'e değinmedim, neden son derece mantıksız ve yanlış bir seçim olduğuna. Onu da yazarım

    Control ve Synthesize'ın tutarsız ve yanlış taraflarının analizini bulabilirsiniz bu yazılarda.

    Bioware hem oyun içi diyaloglarla, hem codexlerle, hem hikayesiyle, hem de bu hikayede verdiği ipuçlarıyla hem de extended cut da yer alan her son için olan sahnelerle net bir şekilde ortaya koydu aslında nedir ne değildir.

    Bunu öyle ustalıkla yaptılar ki, insanların çok çok büyük bir kısmı fark edemedi bile, oysa herşey 3 oyuna yayılmış olan ipuçlarında, diyaloglarda, codexlerde, DLC lerde.

    Mass Effect üçlemesi oyun konseptini fazlasıyla aşıyor, PC başında oyuncuyu "indoctrinate" ediyor resmen üç oyun boyunca yavaş yavaş.

    Bunu inanılmaz bir ustalıkla sanaldan gerçeğe çeviren o beğenilmeyen yazarlardır.

    Bu aralar pek fırsatım olmuyor ama elimden geldiğince yazarım bu konuda.

    Sayfalarca yazabilirim Mass Effect üçlemesi ile ilgili.

    Starchild denen yapay zekanın, şu oyunun sonundaki çocuğun ilk oyundan beri adını duyduğumuz lider Reaper gemisi HARBİNGER'ın yapay zekası, yani bizzat kendisi olduğunu fark etmeyen ve Starchild'ı son anda uydurulmuş bir düşman sanıp beğenmeyen, neden Harbinger ile savaşmadık diyen pek çok insan var.

    Bir hikaye anlatımı olarak ve Hollywood filmlerinde yönetmenlerin izleyiciyi kandırmak isterken uyguladığı taktiklerle ele alın Mass Effect'i, başından sonuna orijinal bir senaryosu olan ama ana hikayenin akışını yüzde yüz oyuncuya bırakmayacak şekilde tasarlanan bir yapıt gibi.

    Gerçek sona, doğru olana ulaşabilmeniz için doğru davranabilmenizin, doğru düşünüp kararlar alabilmenizin şart olduğu bir oyun olarak düşünün.

    Mass Effect üçlemesi interaktif bir oyun üzerinden bir video oyununun oyuncuyu sorgulaması ve kandırmak için her yöntemi kullanmasıdır.

    Gerçekten rol yaparak oynarsanız, yaşarsanız, her bir detaya, uyarıya, yazarların ve oyunun yönetmeninin verdiği mesajlara yaptıkları vurgulara yeteri kadar dikkat ederseniz tek bir sona sahip olduğunu ve amacınızın o sona ulaşabilmek olduğunu fark edebilirsiniz.

    O son anlarda diğer seçeneklerin etkisinde kalıp kalmamanız TAMAMEN ÜÇ OYUN BOYUNCA ALDIĞINIZ KARARLARA, YAPTIKLARINIZA bağlıdır.

    Geth ve Quarian ları barıştırır LEGİON, EDİ ve GETH lerin Reaper larla ilgili söylediklerini hatırlar, codexleri hatırlarsanız Control ce Synth sonları zaten kendiliğinden devre dışı kalmaktadır.

    Geth lerin donanım değil yazılım tabanlı olduğunu hatırlayan var mı? Gerçek yaşamlarının o robot vücutlarında değil yazılım olarak server larda olduğunu?

    Peki Crucible ile ilgili, ancak siz uğraşıp da görevi yaparsanız, bulabilrseniz açılan codex de yazanları hatırlayan var mı?

    Codex de Crucible'ın ne sentetik ne de organikleri, sadece ve sadece REAPER ları vurmak için kalibre edildiği yazmaktadır.

    Reaperlar ne organiktir ne de Geth ler gibi sentetik. Reaper lar hem organik hemde sentetik bedene sahip YAZILIM değil DONANıM tabanlı, yani organikler gibi bedenlerinde yaşayan varlıklardır.

    Tüm bu kanıtlara rağmen oyunun sonundaki çocuk sizi kandırmaya çalışır, tüm SENTETİK hayat yok olacak der, ve hatta ekler; Shepard seninde yığınla sentetik parça var vücudunda, sende öleceksin...

    Peki, oyunu muhteşem oynadınız, tüm Galaksinin gücünü topladınız, HİGH EMS yapıp Destroy'u seçtiniz ne olur peki?

    Shepard ölmez, yaşar. Extenden Cut.
    ,
    Starchild'ın her sözünü neden doğru kabul ediyor insanlar bu o kadar anlamsız ki, tüm Reaperları yok etmenin eşiğine gelmişsiniz, neden REAPER ların beyni ve lideri olan Harbinger'ın yarattığı bu hologram size yüzde yüz gerçeği söylesin ki.

    Yalan söylemese dahi daha önce Crucible'ı görmemiş olan Reaperlar Crucible'ın ne yapacağını nereden bilecek?

    Prothean lar net olarak söylüyor lakin, Crucible'a bizden önce son şeklini veren ırk; Sadece REAPER lara vuracak şekilde calibre edilmiştir...

    Yapanlar mı bilecek yoksa Crucible'ın çoktan yok olduğunu sanan ( bu belirtiliyor ) ve karşısında görüp şok olan REAPER lar mı?

    Ha ayrıca Catalyst Citadel değil benim de en büyük palavrası.

    Citadel REAPER teknolojisi ve ürünüdür ve CRUCİBLE'ın enerjisini ortaya çıkaracak olan KATALİZÖR dür.

    O yüzden şoka girer REAPER lar, çünkü sayısız 50.000 yıllık döngüde adım adım geliştirilen Crucible aslında REAPER ların kendi teknolojisi olan CİTADEL'in Catalyst yani Katalizör olarak onlara karşı kullanılması prensibi ile çalışır, bunu fark eden Harbinger da sözde bizim kafamızı karıştırmaya çalışır, Catalyst benim, Citadel ile alakası yok...

    İndoctrination yazısını okuyun o mesajlardaki, ama bunun nette dönen İNDOCTRİNATİON THEORY ile alakası yoktur. Evet bir indoctrinate durumu vardır ve bu 3 oyundur yavaş yavaş işleyen bir süreçtir ve son ana kadar da sürmektedir.

    Tam olarak Reaper etkisine girdiğiniz an ise DESTROY'u reddedip diğer şıkları seçtiğiniz andır.

    Control ile savaştığınız ve KABAK gibi Reaper lar tarafından indoctrinate edilmiş olan İllusive Man'in mantığını, Synthesize ile de ilk oyunda
    yine indoctrinate edilmiş olan Saren'in mantığını ve amacını seçmiş olursunuz.

    Tek tek diyaloglarla bunu anlatabilirim gerekirse. Sırf bu iki karakter bile yeterlidir ve zaten Bioware size bu üç oyun boyunca SAFINA katılmayı reddedip konuşarak İKNA edebildiğiniz, onlara HATALARINI ve Reaper lar tarafından etki altında kaldıklarını kanıtlayabildiğiniz bu iki baş kötü karakter ile Control ve Synth sonlarının hatalı seçimler olduğu mesajını veriyor zaten.

    Reaper ların indoctrination teknolojilerini, bu yöntemin gücünü, nası.l etki ettiğini ve nasıl anlaşıldığı açıklayan pek çok oyun içi diyalog ve codex vardır.

    Özellikle ME 3 LEVİATHAN DLC sini oynayın, diyalog ve codexlerini okuyun, Leviathan ları öğrenip "indoctrination" ı nasıl kullandıklarını görün.

    "Zaman içerisinde, fark etmeden yavaş yavaş Reaper ların bakış açılarını benimsemek, onlar gibi düşünüp mantık kurar hale gelmek", indoctrination budur...

    Şimdi anlıyor musunuz neden Shepard Control ya da Synt seçtiği an indoctrinate olmuş oluyor, aynı şekilde oyunu oynayan oyuncu da ona sunulan tüm uyarılara rağmen ekran başında resmen Bioware tarafından indoctrinate edilmiş oluyor.

    Reaper mantığını benimsemiş, onlara empati kurar hale gelmiş oluyor oyuncu resmen destroyu seçmezse.

    Bu Bioware yazarlarının ve yönetmenin ustalıkla resmen oyuncuyu yazılım yardımıyla "sanal" bir şekilde indoctrinate etmesinden başka birşey değildir.

    Shepard ile o derece özdeşleşmek, oyuncuyu hem bu kadar ipucu bırakıp hemde böyle aklını çelebilmek müthiş bir hikaye anlatım gücüdür.

    İnsanlar o kadar emin ki Control ve Synth sonlarından Bioware'in sitesinde, resmen fark edemiyorlar bu durumu, ikna etmek ve anlatmak çok çok zor oluyor gerçeği.

    Aynı İllusive Man ve Saren de olduğu gibi, çok çok zor ikna oluyorlar Reaper lar tarafından indoctrinate edildiklerine.

    Reaper ların destroy seçeneği hariç diğer seçenekleri seçen Shepard'a yaptığı ne ise Bioware'in de oyuncuya yaptığı odur yani.

    Bunu fark etmek çok çok zor, ben arka arkaya tüm DLC lerle birlikte oynadım seriyi ( 10 civarı senaryo dlc si var tüm serinin ) çok abartılı süreler oynadım, çok fazla save aldım, tüm diyalogları görmeye çalıştım, tüm codexleri okudum, yeri geldi tekrar tekrar okudum, 1. oyunu 130 ikinci oyunu 150 3. oyunu yine aşağı yukarı bu kadar bir süre oynadım arka arkaya hiç durmadan.

    Çok net hatırlamanız gereken yığınla şey var o son anlarda tek gerçek seçeneğin destroy olduğunu fark edebilmeniz için, ve ayrıca tüm kararlarınızı Galaksiyi birleştirme, barıştırma üzerine alabilmiş olmanız da gerekiyor son anlarda söylenenlerden tamamen etkilenmemeniz için.

    Buradan soruları olan arkadaşlar olursa hatırladığım kadarı ile cevap veririm arkadaşlar.


    Konu hortlaması;

    Şu adamın yazdıkları var ya, nasıl anlatayım bilemiyorum gerçekten kör gözüm açıldı sanki.
    Çok büyük bir teşekkür borçlu gibi hissediyorum, çok teşekkürler "uzars"..




  • aklımdan hiçbir zaman çıkmayacak sahne
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bladeGny

    aklımdan hiçbir zaman çıkmayacak sahne




    Mass Effect 1'i oynamaya çalışıyorum şu an kıt ingilizcemle. Aradan seçip anlayabildiğim bi kaç cümleyle ilerlemeye çalışıyorum. Burada ki muhabbeti özetleyebilir misin acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TxToni


    quote:

    Orijinalden alıntı: bladeGny

    aklımdan hiçbir zaman çıkmayacak sahne




    Mass Effect 1'i oynamaya çalışıyorum şu an kıt ingilizcemle. Aradan seçip anlayabildiğim bi kaç cümleyle ilerlemeye çalışıyorum. Burada ki muhabbeti özetleyebilir misin acaba ?

    burada ki varlık prothean yapay zekası. reaperlar ile ilgili gizemleri açığa çıkartıyor. ben seriyi 2-3-1 olarak oynadığım için reaperları bu sahneyi oynadıktan sonra tam olarak anlamıştım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bladeGny


    quote:

    Orijinalden alıntı: TxToni


    quote:

    Orijinalden alıntı: bladeGny

    aklımdan hiçbir zaman çıkmayacak sahne




    Mass Effect 1'i oynamaya çalışıyorum şu an kıt ingilizcemle. Aradan seçip anlayabildiğim bi kaç cümleyle ilerlemeye çalışıyorum. Burada ki muhabbeti özetleyebilir misin acaba ?

    burada ki varlık prothean yapay zekası. reaperlar ile ilgili gizemleri açığa çıkartıyor. ben seriyi 2-3-1 olarak oynadığım için reaperları bu sahneyi oynadıktan sonra tam olarak anlamıştım.

    Bende 6-7 defa 2-3 olarak bitirdim ilk defa 1'i oynamaya çalışıyorum şu anda. Teşekkürler.




  • urazs U kullanıcısına yanıt
    Hocam seriyi oynamadım ama hikayesini ve sonlarını biliyorum.



    Bildiğim kadarıyla destroy da reaperlar yok oluyor,control da Shepard onları kontrol ediyor Synthesize seceneğinde reaperlar ile diğer canlılar birleşiyor



    Buna göre en mantıklı seçenek Synthesize değil mi? Yani düşmanlarımız bizi buna itiyor olabilir ama reaper teknolojisi ile galaksi daha iyiye gitmez mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anti Fanboy

    Hocam seriyi oynamadım ama hikayesini ve sonlarını biliyorum.



    Bildiğim kadarıyla destroy da reaperlar yok oluyor,control da Shepard onları kontrol ediyor Synthesize seceneğinde reaperlar ile diğer canlılar birleşiyor



    Buna göre en mantıklı seçenek Synthesize değil mi? Yani düşmanlarımız bizi buna itiyor olabilir ama reaper teknolojisi ile galaksi daha iyiye gitmez mi?
    Hocam Destroy bizim istediğimiz son, Admiral Hackett ile biraz konuşursanız size "Dead Reaper how we end this" diyor, Samara "Show no quarter, no mercy" diyor, Javik ona keza, düşmana merhamet etmemek gerektiğini söylüyor. Kısaca esas hedefimiz yok etmek olmalı.

    Control sonunda bir sürü soru işareti kalıyor. Çünkü Reaperlar hala orada. Acaba Shepard kontrol etmeye başlayınca organik uygarlıkları yok etmenin 'Gereklilik' olduğunu fark ederse? Ya da Reaper'ların çıkarlarını ve ilkelerini gütmeye başlarsa? Salarian'lardan savaşta desteklerini çektiği için intikam almak isterse? Ya da Harbinger olmak kendine ait olan her şeyi kaybetmek demekse (Bunu Harbinger kendisi söylüyor), Shepard zihnini kaybetmek anlamına da geliyorsa? Yani artık Shepard gibi düşünmeyen bir zihnin kontrolü oluşacaksa? Bunun gibi sayısız karanlık nokta var. Destroy temiz, Reaper yok, sorun yok.

    Synthesis sonunda ise şöyle bir durum var; esasen en mantıklı son çünkü Reaper tehdidi Reaperlar var olmasına rağmen kalmıyor, çünkü Synthesis sonu Reaper'ların yüzbinlerce yıldır aradığı çözüm, aradığı son. Bunu Leviathan söylüyor, Shepard Reaper'ların ne kadar bu hasat işine devam edeceğini sorduğunda "Yaşamın mutlak devamını sağlayacak formülü bulana kadar" minvalinde bir laf söylüyor. O formül de synthesis. Yani Reaper'ların aradığı şey.
    Bir çözüm mü? Evet. Bizim amacımız olan çözüm mü? Hayır. Biz Reaper'larla aynı olmak ya da Reaper'ların istediklerini yapmak istemiyoruz. Biz Reaper'ların emrinde değiliz ki, biz onlara karşıyız, neden istediklerini yapalım? Bu olay şuna benziyor, savaş zamanında mücadele etmek yerine himaye altına girmek gibi. Ayrıca evrendeki her bir organik canlının yapısını değiştirecek sorumluluğu almak bence mecburiyet yoksa kaçınılması gereken bir durum.

    Son olarak, Control ve Synthesis sonunu seçtiğinizde Shepard yok olmadan hemen öncesine bakın, yüzünün hali Illusive Man'in son halinden pek de farklı değil, Destroy endingde ise böyle bir şey yok.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Oyunu oynamadan önceki fikrimi belirttim hocam. Oyunu oynayınca bakalım nasıl bir karar alacağım,oyunu DLC'leri ile oynamadan sadece hikayesini bilerek yapılabilecek bir şey değil çünkü.



    Gerçi benim EMS skoru 1000 puanı geçmeyecek büyük ihtimalle ama neyse (bildiğim kadarıyla yüksek EMS puanı için barışçıl olup galaksiyi dengede tutmamız lazımmış,ben genelde gerekmedikçe barışcıl takılmam).



    Bu arada,bu oyun RPG oyunu değil mi? Hangi sonu seçersek seçelim bu doğru olan son olmalı,adı üstünde "Role Play Game". Shepard biziz aslında ve ne yaparsak biz yapmış olacağız,yok Illusive Man istemiş yok Reaper'lar istemiş bunlar masal bence.



    Şimdi sonları daha detaylı inceleyeyim.



    Destroy: 4000+ EMS puanı biriktirmişken seçersek hem galaksi kurtuluyor,hem de Shepard'ın tayfası ve kendisi yaşıyor (bildiğim kadarıyla reyizin kurtulduğu tek son High EMS Destroy) olan ezeli düşmanlarımız Reaper tayfasına oluyor. Gayet iyi bir son ama ben şahsen burnumuzdan fitir fitir getiren elemanların teknolojisini inceler ve kendi teknolojimizi geliştirirdim ki bize fena halde faydası olsun.



    Control: 4000+ EMS puanında Shepard hariç herkes kurtuluyor. Şimdi Portal oyununda şöyle bir olay var
    DosKEY (oyundaki AI)programlanırken ona bazı ahlak kodları girilerek zararsız olmasını sağlamaya çalıştılar ama başaramadılar. Yapay zeka oynadığımız karakter haricinde herkesi öldürdü. Neyse oyunun sonunda yapay zeka içindeki ahlak kodları ve ismini hatırllamadığım bir kızla aynı kişiliğe sahip olması için programlanması sayesinde oyundaki karakterimizi öldürmekten vaz geçer ve tesisten çıkmasına izin verir.
    . Aynı olay Shepard ile Harbinger arasında gerçekleşebilir ve Shepard kendini Shepard yapan hiçbirşeyi terk etmeden Reaper tayfasını yönetir. En çok istediğim son bu olsa da Shepard reyizin ahlak kavramı yok olabilir ve fedakarlığı boşa gider. Yine Reaper belası ile uğraşır galaksi ki alınamayacak bir risk.



    Synthesis: Gene 4000 EMS puanında Galaksi kurtulurken Shepard'ın tayfası senteze uğramadan kurtulur diye biliyorum. Her ne kadar Reaper'leri sonsuza kadar yaşatmış olsak ta kontrol bizde olacağı için sorun olacağını sanmıyorum. Teknolojileri gelişmemizde yardımcı olabilir. Bu arada Shepard öleceği için galaksi ne istiyormuş umrunda bile olmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anti Fanboy

    Oyunu oynamadan önceki fikrimi belirttim hocam. Oyunu oynayınca bakalım nasıl bir karar alacağım,oyunu DLC'leri ile oynamadan sadece hikayesini bilerek yapılabilecek bir şey değil çünkü.



    Gerçi benim EMS skoru 1000 puanı geçmeyecek büyük ihtimalle ama neyse (bildiğim kadarıyla yüksek EMS puanı için barışçıl olup galaksiyi dengede tutmamız lazımmış,ben genelde gerekmedikçe barışcıl takılmam).



    Bu arada,bu oyun RPG oyunu değil mi? Hangi sonu seçersek seçelim bu doğru olan son olmalı,adı üstünde "Role Play Game". Shepard biziz aslında ve ne yaparsak biz yapmış olacağız,yok Illusive Man istemiş yok Reaper'lar istemiş bunlar masal bence.



    Şimdi sonları daha detaylı inceleyeyim.



    Destroy: 4000+ EMS puanı biriktirmişken seçersek hem galaksi kurtuluyor,hem de Shepard'ın tayfası ve kendisi yaşıyor (bildiğim kadarıyla reyizin kurtulduğu tek son High EMS Destroy) olan ezeli düşmanlarımız Reaper tayfasına oluyor. Gayet iyi bir son ama ben şahsen burnumuzdan fitir fitir getiren elemanların teknolojisini inceler ve kendi teknolojimizi geliştirirdim ki bize fena halde faydası olsun.



    Control: 4000+ EMS puanında Shepard hariç herkes kurtuluyor. Şimdi Portal oyununda şöyle bir olay var
    DosKEY (oyundaki AI)programlanırken ona bazı ahlak kodları girilerek zararsız olmasını sağlamaya çalıştılar ama başaramadılar. Yapay zeka oynadığımız karakter haricinde herkesi öldürdü. Neyse oyunun sonunda yapay zeka içindeki ahlak kodları ve ismini hatırllamadığım bir kızla aynı kişiliğe sahip olması için programlanması sayesinde oyundaki karakterimizi öldürmekten vaz geçer ve tesisten çıkmasına izin verir.
    . Aynı olay Shepard ile Harbinger arasında gerçekleşebilir ve Shepard kendini Shepard yapan hiçbirşeyi terk etmeden Reaper tayfasını yönetir. En çok istediğim son bu olsa da Shepard reyizin ahlak kavramı yok olabilir ve fedakarlığı boşa gider. Yine Reaper belası ile uğraşır galaksi ki alınamayacak bir risk.



    Synthesis: Gene 4000 EMS puanında Galaksi kurtulurken Shepard'ın tayfası senteze uğramadan kurtulur diye biliyorum. Her ne kadar Reaper'leri sonsuza kadar yaşatmış olsak ta kontrol bizde olacağı için sorun olacağını sanmıyorum. Teknolojileri gelişmemizde yardımcı olabilir. Bu arada Shepard öleceği için galaksi ne istiyormuş umrunda bile olmaz.
    Hocam evet Roleplaying olarak bakarsak evet, ben bu sonu doğru görmüşüm ki bu sonu seçmişim. O yönden bakarsak doğru.
    Ben biraz Lawful good veya bilemedin Neutral good olduğum için bayağı barışçıl oynadım.

    Ama oynarken her şeyin en iyisi olsun diye hususi uğraşmadım, o anda gerçekten o kararı verdiğim için o kararı seçtim. Destroy sonu da yukarıda saydığım sebeplerden dolayı bana doğru geldi. Sonradan diğer sonları izlerken altta dediğim detayı fark ettim. Shepard yaşasın yaşamasın -ki yaşamaması bence daha doğru- Reaper'ları yok etmek benim amacımdı.

    Ha onlardan teknoloji geliştirsek belki her şey çok daha iyi olabilirdi ama bence gerek de yoktu. İnsanlarda kötü izler bırakmış Reaper'ların yok olması taraftarıyım (Ki görebildiğim kadarıyla Reaper'lar tamamen yok olmuyor, ölüyorlar sadece, hala tersine mühendislik mümkün gibi).

    Çok da anlatıp oyunun heyecanını kaçırmak istemiyorum, o yüzden ben sizi oyunla baş başa bırakayım. Oynayıp (Tavsiyem sindirerek oynayın, ben 3 oyun 3 kitap 3 ayda bitirmiştim) kendi kararınızı verin.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Ayıptır sorması hocam sizin EMS kaçtı? tahimim 3000-3500 arasında çünkü Shepard'ın yaşamamasını doğru buluyorsunuz ve destroy seçmişsiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anti Fanboy

    Ayıptır sorması hocam sizin EMS kaçtı? tahimim 3000-3500 arasında çünkü Shepard'ın yaşamamasını doğru buluyorsunuz ve destroy seçmişsiniz
    Hocam zaten multiplayer oynamadan Shepard'ı save edit yapmadan yaşatmak mümkün değil. Singleplayer olarak yapılabilecek hemen hemen her şeyi almıştım, galactic readiness'i artırmayınca Shepard'ı canlı bırakacak kadar EMS olmuyordu.

    Yine olsa da ben "Shepard yaşasın/yaşamasın" diye oynamadığım için, mesela alınabilecek başka assetler olsa onların da peşine düşerdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anti Fanboy

    Hocam seriyi oynamadım ama hikayesini ve sonlarını biliyorum.



    Bildiğim kadarıyla destroy da reaperlar yok oluyor,control da Shepard onları kontrol ediyor Synthesize seceneğinde reaperlar ile diğer canlılar birleşiyor



    Buna göre en mantıklı seçenek Synthesize değil mi? Yani düşmanlarımız bizi buna itiyor olabilir ama reaper teknolojisi ile galaksi daha iyiye gitmez mi?
    Sentez sonunda tüm canlılar yarı organik, yarı sentetik bir hale geliyor ve bu kararı vermek bence 1 kişiye düşmemeli. İnsanlık hayatta kalıyor ama insanlıklarını kaybediyorlar. Sentezin de şöyle bir riski var Saren ve Paul Grayson bu sonda ne olacağını özetliyor aslında ucunda Reaper kölesi olma ihtimali var.

    Kontrol sonu güzel bir son Shepard daha üstün bir varlığa dönüşerek Reaper'ların lideri oluyor. Burada da şöyle bir risk var ya tam olarak kontrol edemezse veya yozlaşırsa ne olur? Burada Paragon/Renegade seçimlerinin etkili olmasını isterdim aslında Paragon Control sonun güzel ama Regenade Control sonun sadece Shepard için güzel olmasını isterdim.

    En temiz son destroy. 3 oyundur savaştığımız şey buydu zaten ve Reaper'ların verdiği hasar da ortada. Riske atmadan görevi tamamlamak için en uygun seçenek bu gibi gözüküyor ve EMS puanı yüksekse Shepard hayatta kalıyor. Bu sonun tek kötü yanı -bence bu baya kötü bir durum- sadece Reaperlar değil tüm sentetikler ölüyor.

    Paragon Shepard'ın yapacağı seçim muhtemelen kontrol olacaktır Destroy sonunda tüm sentetikler ölüyor, Sentez sonunda insanlık hayatta kalıyor ama bedeli yüksek oluyor. Kontrol sonunda da barış oluyor.

    Renegade Shepard'ın seçimi de muhtemelen Destroy olur hem görevi bitirmek istiyor hem de hayatta kaldığı tek son bu. Ben Paragon ağırlıklı oynasam da Shepard'ın ölmesini istemediğimden Destroy, Kontrol'den bir tık önde geldi.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.