< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
mat öğretmenliği
-
-
300 kişi almış mesela bu sene. bir de mülakat var. dayın vs. tandığın varsa oku, tartışmasız öğretmenlik en beleş meslek trde çalışmadan para alıyorlar. ama dayın vs. yoksa köle olarak sigorta bile vermeden çalıştırırlar özel sektörde her sene hayvan gibi mezun verdiğinden. ytüde okursan formasyon alırsın öğretmen olursun.
-
valla öyle ben okul ortamını baya seviyorum şimdiden çok özledim ya keşke okulum olsaydı formasyon ne hocam
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
temel bilim okuyorsan mesela mtü mat gibi formasyon alıyorsun öğretmenlik yapabiliyorsun kpssye de girebiliyorsun. öğretmenlik bu yüzden patladı diyor çoğu kişi. öğretmenlik okumasan bile öğretmenlik için fomrasyon aldığında öğretmen olabiliyorsun. dediğim gibi öğretmenlik en kolay meslek trde tartışmasız devletteysen ama özelde gerçekten köle olarak çalıştırıyorlar maalesef yeniysen ve de her sene hayvan gibi mezun veriyor. risk alabiliyorsan oku.
-
Maalesef şuan çok ama çok zor.
2023 KPSS’ye girenler daha atanmadı bildiğin 2023 KPSS birincisi öğretmen, hala daha mesleğe BAŞLAYAMADI.
Özel okullarda bile çalışamıyorlar çünkü özel okullar, sen zaten atanırsın diyip almıyor. Şuan babana bana 100 lira ver demekte bir sıkıntı yok ama binbir emekle okuyup 23-24 yaşına geldiğinde koyacak ve bu durumda olmanda senin en ufak bir hatan olmayacak o yüzden için içini yiyecek.
Ek olarak şuanda doğu harici bir yere atanamazsın, Ankara'nın batısı o kadar norm fazlası öğretmen dolu ki her branştan, Batı'ya gelmek için gerecek hizmet puanını anca 39-40 yaşlarında toplayabileceksin. O da tabi mesleği bırakmazsan çünkü atanacağın Doğu illeri okumakla alakası olmayan belli tiplerden oluşacak ağzını açtığında aşiretleri vs gelecek. Kısacası şuanda matematik öğretmeni olmak istiyorsan asla mesleki tatmin yaşayamayacaksın.
Ben özel okullarda 10 saat mesai yaparım (cumartesi dahil) asgari ücret alırım diyorsan oku bence.
Bu durumun da tek sebebi formasyon denen olayın hala devam etmesidir. Eğitim, eğitim fakültesi mezunlarının işidir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
çok güzel açıklamışsınız. bir de mülakat da var asla güvenmiyorum ben. özellerde köle olarak çalıştırıyorlar sigorta bile yaptırmıyorlar nasıl olsa gelir birisi çalışır diye.
-
anladım hocam peki profesör nasıl olunuyor o da zor mu
-
Profesörü herhangi bir bölümden de olabilirsin yani olabilirdin şuan akademik kariyer tamamen torpille dönüyor. Herhangi bir üniversitenin akademik kadrosuna bak birsürü soyadı aynı olan kişi görürsün
Yazlıkta sitemizde 2 akademisyen çift var. Biri hakkında pek bilgim yok onlar Ardahan’da akademisyen ama diğerleri Hacettepe'de öğretim üyesi ve başararak akademisyen olan son insanlardan. 33-34 yaşlarındalar, bir zamanlar üniversite diploma puanları akademisyen olmak için şuankinden çok daha etkiliydi tam o zamana dek gelmişler ve şuan Hacettepe'de akademisyenler karı-koca.
Amcan, dayın vs bir üniversitede akademisyen ya da idari amirlerdense direkt olursun ama. Eğer değillerse olamazsın %100 olarak torpil. Akademiklink babişko asuman yaz youtubea görürsün
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Akademiklink
Greent Sanat AtölyesiyoutubeBehçet Yalın Özkara Torpil Belası Torpil, toplumu yozlaştıran ve ahlaksızlaştıran çok tehlikeli bir uygulamadır. Torpilin içselleştirildiği bir toplumda, insanlar başkalarının hakkını yemekte herhangi bir beis görmezler. İnsanlar, kendi çıkarlarını maksimuma yükseltmek için bir başkasının hakkını gasp etmekten çekinmezler. Kişi, hakkı olmasa dahi, bir başkasının hakkı olan memurluk kadrosuna, ne yapıp edip, kendisini memur olarak sokmak için elinden gelen her türlü girişimi yapmayı uyanıklık olarak görmeye başlar. Başkasının hakkını yemek normalleştikçe, kişinin manevi değerleri hızla dejenere olur. Toplumun genelinde büyük bir ahlaksızlaşma baş gösterir. Hak yemenin sıradanlaşmasıyla başlayan yozlaşma, doğruluk ve dürüstlüğün önemsenmemesine, iyilik yapmanın küçümsenmesine, yardımseverliğin horlanmasına ve benzeri birçok ahlaki değerin yok olmasına neden olur. Torpil, insanları karaktersizleştirir ve kişilik yapısını bozar. Memurluğa girişte veya görevde yükselmede Hak ve Adaletin olmadığını gören kişi, iki durumdan birisiyle yüzleşmek zorunda kalır. Ya kendisi Hak ve Adalete bağlı kalarak torpil aramayacak ve başkasının hakkını yemeyecektir; ama bu durumda işe giremeyecek veya görevde yükselemeyecektir. Ya da Hak ve Adaleti hiçe sayarak olanca gücüyle torpil arayacak ve başkasının hakkını yemeyi umursamayarak işe girmeye veya görevde yükselmeye çalışacaktır. Karakteri sağlam ve kişiliği oturmuş bir kişi, birinci durumu seçecek yani torpil aramayacaktır. Hak ve Adaletten sapmayacak, kendi menfaatini temin etmek için başkasının hakkına tecavüz etmeyecektir. Ama karakterli ve kişilikli olmanın ağır bir bedeli vardır. Kişi, torpil yaptırmadığı için memurluğa giremeyecektir veya görevde yükselemeyecektir. Üstelik torpil aramadığı için, toplum tarafından aptal olarak nitelendirilecek ve keriz muamelesi görecektir. Hem memur olamamak ya da görevde yükselememek hem de insanlar tarafından aptal yerine konup, beceriksizlikle itham olunmak karşısında, kişinin dayanma gücü ne kadar olabilir? Karakteri ne kadar sağlam olursa olsun, kişiliği ne kadar oturmuş olursa olsun, bir insan bunca psikolojik ve sosyal baskıya ne kadar direnebilir? Başkasının hakkını yemekten korkan, ahlak sahibi bir insan, torpil mekanizmasının çarkları arasında ezilmeden ne kadar dik durabilir? Üstelik geçimini temin etmek, aile kurmak veya var olan ailesini geçindirmek için mutlaka bir işe girme zorunluluğu bulunan bir insan, torpil çarkının içine girmemek için ne kadar süre frenleyebilir kendisini. En sonunda direnci kırılan karakter ve kişilik sahibi birçok güzide şahsiyet dahi torpile başvurmakta ve hakkını almak için tek yol olarak gördüğü torpili zaman içinde meşrulaştırmaktadır. İkinci yolun kaçınılmaz olduğu yani torpilin hayatın bir gerçeği olduğu algısı insanların içine işledikçe, karakterleri yavaş yavaş bozulmakta ve kişilikleri dejenere olmaktadır. Karakter ve kişilik yozlaşması başladıktan sonra bunu geriye döndürmek oldukça zor, hatta imkânsızdır. Ahlaki değerlerini yitiren bir kişiye, tekrardan kaybettiği ahlaki değerlerin kazandırılması, çok büyük çaba gerektirir. Ve belki de tüm çabalara rağmen, yitirilen bu ahlaki değerler kişiye hiçbir zaman kazandırılamayacaktır. Torpil mekanizmasına öyle ya da böyle herhangi bir şekilde bulaşmış birisi, memur olduktan sonra ya da görevde yükselip bir üst makama geldikten sonra, görevini ne kadar sağlıklı ifa edebilecektir. Bulunduğu pozisyona başkasının hakkını yiyerek gelmeyi Hak olarak gören birisi, yaptığı görevde Hakka ve hukuka ne kadar riayet edecektir. Sahip olduğu işi, mevki ve makamı, bir kişiye, bir gruba ya da bir partiye borçlu olduğu duygusuyla ömrü geçen bir memur, ülkesine ne kadar faydalı olabilir. Bu memurun, bilinçli olmasa dahi bilinçaltında her zaman için birilerine, bir gruba ya da bir partiye minnet duygusu beslemesi, yeri geldiğinde ülkesinin menfaati yerine, birilerinin, bir grubun veya bir partinin menfaatini gözetmesi pekâlâ mümkündür. Görevini objektif bir şekilde Hak ve Adalet çerçevesinde yerine getirmekle yükümlü olan memurun, torpil ararken dejenere olmuş karakteri ve bozulmuş kişiliği göz önünde bulundurulduğunda, yaptığı iş ve işlemlerde ne denli hakkaniyetli olacağı şüphelidir. Pratikte görülmesi zor olsa da teoride yaşanabilecek şöyle bir örnekle konu daha net anlatılabilir. Hâkim olmak isteyen bir kişi, yazılı sınavı geçtikten sonra, sözlü sınavdan yüksek bir not almak için iktidar partisinin il başkanından yardım istemiş olsun. İl başkanının torpiliyle yazılı sınavda aldığı puandan çok daha yükseğini sözlü sınavdan alarak bu kişi hâkimlik sınavını kazanmış olsun. Aradan 3 – 5 yıl geçtikten sonra bu il başkanının çok yakın bir akrabası herhangi bir şekilde suça bulaşmış olsun ve dava dosyası da bu hâkimin önüne gelmiş olsun. Bu il başkanı da bu hâkime giderek, suçlu olan çok yakın akrabasına ceza verilmemesini ya da çok hafif bir cezayla davanın neticelendirilmesini bu hâkimden talep etmiş olsun. Bu durum karşısında bu hâkim ne yapacaktır? TED X TALKhttps://www.youtube.com/watch?v=oV5l10gA-xQ -
hocam ben bakmıştım bazı anadoludaki ünilerin tıp mühendislik hocalarına falan ışidlilere benzeyen çok kişi var devlet ünilerinde nasıl torpil oluyor ki hocalar mı referans oluyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kral sen çok ama çok saf kalplisin ama ya Akademiklinki izle yorumlara bak. hikayelerine bak. insanların yorumlarda başlarına gelene bak.
-
tmm izlicem marketteyim
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
En basitinden benim gördüğüm. akrabam 3 kez girdi kpssden iyi puan aldı ama mülakatı geçemedi 3 kez polislik için çünkü tandığı yok
-
Öğretmen olacaksan öğretmenlik oku bence matematik okumak mantıksız
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
mat dışı okumam hocam sıkıcı geliyor hem de özel ders falan yolumuzu bulurduk
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Dediğim gibi öğretmen olmak istiyorsan yani gerçek, 4 yıl boyunca eğitim üzerine dersler almış bir öğretmen olmak istiyorsan eğitim fakültesi okuman gerekiyor. Bölüm okurum formasyon alırım demek bu yanlış düzene katılmak demektir biraz uç bir örnek olacak tabi ki alakasız şeyler ama herkes yolsuzluk yapıyor ben de yapiyim yaa demekten çok da farksız değil.
Akademi alanında ilerlemek istiyorsan bence bu B planın olsun yani olursa güzel olur olmazsa yapacak bir şey yok diyeceğin türden bir şey olmalı çünkü şuan çok zor.
Üstteki üniversitelerde torpil nasıl oluyor soruna gelecek olursak;
Ales 1.si bile olsan yabancı dilin harika bile olsa zaten mülakatı geçmen çok zor. Mülakatlar formaliteden oluyor zaten alınacak kişinin kazanacağı çoktan belli oluyor daha mülakat başlamadan. Üstte arkadaşın attığı videoyu izleyebilirsin.
Bazıları ise mülakatla bile uğraşmıyor direkt kadroyu kişiye özel açıyor. Yani şöyle oluyor. Diyelim sen matematik bölümü için bir araştırma görevlisi olmak için üniversite ilanlarına bakıyorsun. Bir de ne görüyorsun şartlar kısmında çok alakasız ve ne hikmetse sadece kadroyu açanın akrabasında olan bir özellik yazıyor çoğu zaman matematikle de alakasız oluyor (tüm bölümler için böyle) yani sen sırf o alakasız şartı taşımadığın için başvuramıyorsun bile. Örnek aşağıda;
kaç kişi kimya üzerine okuyup sim ile yağ tayini yapar mesela ya da su arıtım bile değil bilmemne ile sı arıtım üzerine çalışma yapar sen düşün.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi laurange -- 10 Eylül 2024; 10:7:58 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Adrese teslim kadrolar. Akademi %100 torpil. akademiklinkteki adam sınav sistemi ile girmiş bir ara öyle bir şey gelmiş sınav sistemi gibi onun ile girmiş eğer o olmasaydı akademisyen olmazdı torpili olmadığından.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yardımiçinaçtımhessabı -- 10 Eylül 2024; 10:11:10 > -
puanim ona yetiyor desene kardes
-
ben ne demişim kanki
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Özel derste isim yapmış mat fizik öğretmenleri güzel para kazanıyor bu devirde kafası basmayan yağlı müşteri buldun mu kıyak olur 😅
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Maalesef şuan çok ama çok zor.
2023 KPSS’ye girenler daha atanmadı bildiğin 2023 KPSS birincisi öğretmen, hala daha mesleğe BAŞLAYAMADI. Özel okullarda bile çalışamıyorlar çünkü özel okullar, sen zaten atanırsın diyip almıyor. Şuan babana bana 100 lira ver demekte bir sıkıntı yok ama binbir emekle okuyup 23-24 yaşına geldiğinde koyacak ve bu durumda olmanda senin en ufak bir hatan olmayacak o yüzden için içini yiyecek. Ek olarak şuanda doğu harici bir yere atanamazsın, Ankara'nın batısı o kadar norm fazlası öğretmen dolu ki her branştan, Batı'ya gelmek için gerecek hizmet puanını anca 39-40 yaşlarında toplayabileceksin. O da tabi mesleği bırakmazsan çünkü atanacağın Doğu illeri okumakla alakası olmayan belli tiplerden oluşacak ağzını açtığında aşiretleri vs gelecek. Kısacası şuanda matematik öğretmeni olmak istiyorsan asla mesleki tatmin yaşayamayacaksın. Ben özel okullarda 10 saat mesai yaparım (cumartesi dahil) asgari ücret alırım diyorsan oku bence. Bu durumun da tek sebebi formasyon denen olayın hala devam etmesidir. Eğitim, eğitim fakültesi mezunlarının işidir. |
Benzer içerikler
- sözel ilk 100 netleri
- meteksan savunma maaş
- perifer tıp ne demek
- 9.sınıf kaynak önerileri anadolu lisesi
- ders çalışırken dikkat dağınıklığı için ilaç reçetesiz
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X