Şimdi Ara

MAZDA 323 MÜ BROADWAY MI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
3.551
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Benzer süreç 9 ay önce benim de başımdan geçti. Biraz uzun olacak ama en azından kullanıcı deneyimi olarak görün. :) Bakın anlatayım;

    2016 Ocak ayına kadar 2-3 ay boyunca 12-13 bin bütçe ile araç arıyordum. Yılda taş çatlasın 10 bin km yaparım diye düşünüyordum ve ayrıca ilk arabam olacaktı. Bütçeme göre donanım ve kalite önemliydi benim için. Ayrıca İzmir'de yaşadığım için klima olmazsa olmazdı. O paraya bilindik araçlardan Ford Escort ve Mazda 323 bakıyordum. Bir gün bir otoparkta Mazda 626 GE gördüm. 93-94 323'ten çok daha iyi tasarıma sahip bir araç. 1993 yılında ''Altın Direksiyon'' ödülü almış. O günden sonra 626 GE kasasını araştırdım.

    Başta babam olmak üzere çevremdekiler hep şunu söyledi;

    - Parçası pahalıdır.
    - Satmaya kalksan zarar edersin.
    - Kümes mi yapacaksın.
    - Yarın öbür gün paraya sıkışsan satamazsın.
    - 2.0 motor çok yakar, yakıta para mı yetiştirebilirsin. vs vs

    Babam özellikle ''kümes mi yapacaksın?'' demişti. Satmaya kalksan satamazsın vs diye çok söylendi. Fakat kendisi 17 senede sadece 1 araba alıp 1 araba sattı. :D 17 yıl aynı arabaya bindi. Yani söylenen şeyden çok uygulamaya bakmak lazım.

    Hatta babamın tamircisi ''Üstten buji varsa kesinlikle alma, çok masraf çıkarır vs vs'' dedi. Ona göre Broadway, Tipo, Şahin, Europa falan almalıymışım.

    Fakat şu hep aklımdaydı. Parçası ucuz diye, hemen satılabilir diye, piyasası var diye ''içime sinmeyen'' donanımsız arabayı alıp kapımın önüne koymaktansa varsın yavaş satılsın, 3 kuruş daha pahalı parçası olsun ama hem donanımlı hem de içime sinen ve keyifle bineceğim araba almalıydım. Çünkü parasını ben kazanıyorum, borcunu masrafını ben karşılıyorum. Kapının önünde içime sinmeyen aracı her gördüğümde hep aldığıma pişman olacağımı biliyordum.

    Herkes karşıyken ben burnumun dikine gittim ve bir pazar bakmaya gittiğim ilk 626'yı 2 gün sonra aldım. Geldik babamın tamircisine arabayı göstermeye. Arabaya bindi, ''bu araçta konfor var, donanım var, broadway europa alsan konforun k'si yok'' dedi. Adam arabaya kayran kaldı. Kendisinde de efsane kasa tabir edilen Corolla var.

    Aldıktan sonra alt takımda bir şeyler değiştirildi. Bujiler vs değişti. Motor yağı değişmedi. 350-400 TL kadar masraf yaptım. Sonrasında Nisan ayında ilk uzun yol deneyimi olarak 5 kişi + bagaj İstanbul'a gittim geldim toplamda 1400 km. Gitmeden önce 2.0 motor LPG ile 30-35 kuruş yakar dediler. Gittim geldim 18 kuruş yaktı. Kimse inanamadı. Ortalama hız 110-120 km/sa olarak düşünün. Sakin kullanıcıyım zaten. Haziran ayında İzmir'de bilinen Özcan Mazda Servisi'nde nam-ı diğer Tosun Usta'ya götürdüm aracı ve bakımları artık orada yaptırmaya başladım. İyi ki de gitmişim çünkü ön fren hortumları patladı patlayacak kıvama gelmiş. Periyodik bakım gibi oldu ama daha detaylıydı. Artık sürekli oraya gidiyorum.

    Bu arada aracı alalı 9 ay kadar oldu ve yaklaşık 8500 km yol yaptım. En son bayramda 600 km kadar yol gittim. 1 hafta sonra Antalya'ya gideceğim. Geldikten sonra da bakımına 500 km kalmış olacak. Bu arada bakımlar 5000 km'de bir.

    Aracın maşallahı var. Bir kere ben çalışmam demedi, 1 kere LPG'de tekleme yaptı onu da LPG ayarına götürdüm geçti. Fakat ben bakımın en iyi tamir olduğuna inandığım için bakımı aksatmam. Yola gideceksem yağına suyuna, fren ve direksiyon hidroliğine, lastik basıncına mutlaka bakarım.

    Eğer başkalarına kalsaydım ve onları dinleseydim muhtemelen direksiyonu bile hidrolik olmayan bir arabaya binecektim. Fakat aynı paraya çok çok daha iyi bir araca biniyorum ve sırf riski göze alabildiğim için.

    Aracın donanımını yazmıyorum, sadece şunu belirteyim benimkinde klima var fakat ABS yok. Diğer tüm donanım standart. Google'dan araştırarak bakabilirsiniz donanımına.

    Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Ben kazadan boyadan motordan hiç anlamam ve bu aracın masrafsız çıkması da şans eseri oldu. Çünkü ani bir kararla yağmurlu bir pazar günü akşam saatlerinde bir tanıdığımızın tamirci oğluyla gidip yüzeysel baktık araca. Pazartesi de lifte kaldırıp baktık ve kaporayı verdik. Başka araçlara gitmedim bakmaya hiç.

    Ara sıra vakit buldukça rastladığım kullanıcı deneyimlerine bakarım. Okurum, sorarım. Zamanla ben de araç hakkında deneyim ve bilgi sahibi oldum. Bir Mazda alacaksanız mutlaka fazla kurcalanmamış, mümkünse Mazda ustası tarafından bakımı yapılmış bir araç alın. 11 bine 626 alıp 7500 masraf yapıp 14 bine aracını zor satan adam tanıyorum. Aynı şekilde 11 bine alıp da sadece keyfe keder 2 bin masraf yapıp 15.500'e satan da var. Hatta 15.500'e aracı alan da 17 bine sattı. :D

    İşin şu kısmı olmazsa olmaz. Mazda alacaksanız mutlaka yaşadığınız yerde iyi bir Mazda ustası olması lazım. Bu aracın dilinden anlamak çok önemli. Ara sıra yaşadığım rolanti sorunu için bir ustaya gösterdim, bana epey masraftan söz etti, Tosun Usta'nın orada bir vida ayarıyla sorun çözüldü. Bir keresinde de rot-balansçı kontrolde değişim listesi verdi, parçaları aldım gittim Usta aracın üzerindekiler sağlam diye değiştirmedi. :D Parçaları geri verip değiştirmem gereken aks körüğü motor takozu gibi parçaları aldım. Gereksiz parça değişimi ve işçilikten de kurtulmuş oldum. Ustanın iyisi hem arabanıza hem cebinize iyi bakar. :)

    Bu kadar şeyi neden yazdım? Çünkü herkes fikir verebilir. Fakat ben en çok kullanıcı deneyimine güvenirim. Eğer bir konuda bilgin ve deneyimin yoksa fikrinin de pek önemi yoktur. Eğer al-satçı değilsen, sık araba değiştirmeyeceksen ve aslında biniciysen bu bütçeler için 626 ve 323 fiyat/donanım araçlarıdır.

    Alacağınız aracın motor teknolojisi de önemli bana göre. Enjeksiyonlu araç varken karbüratörlü motora sahip araca binmek bence pek mantıklı değil. 323 eğer 626'yı saymazsak 11-12 bin tl civarında temizi ve klimalısı bulunduğunda direk alınabilir bir araçtır. Klimalı almanızı şiddetle öneririm, satarken de klimalı olması avantaj kazandırır.




  • Hocam uygun fiyatlı, derli toplu, parçası bulunabilen, az yakan, servisi çok yaygın olan, fan kulüpleri olan ve 2. el piyasası sürekli canlı olan bir araç tavsiye edeceğim sana; Renault Twingo. Bende 98 model, klimalı, hız sensörü entegreli elektrikli direksiyonlu (park ederken tüy gibi, hızlanınca yeterince kontrollü sertlikte), elektrikli aynaları, hava yastığı vs. olan donanımlı bir araç.

    İçi çoğu arabaya kıyasla, özellikle de dış görünümüne kıyasla gayet büyük gelir. 4 kişi yayılarak gider, 5 kişi rahatsız olmadan gider. Gayet güzel hızlanır, şehir içinde çok rahat manevra yapar ve park edilir, gerektiğinde çok seri şekilde kaçar.

    Destek olacak ben dahil pek çok arkadaş da var. Hakkınızda hayırlısı şimdiden




  • Mazda iyi hoş araçta günün birinde ummadığın bir parçası bozulur çıkmacılar da arar durursun bulduğun zamanda yüksek fiyat çekerler bana da zamanında ucuz taş gibi araba diye gidip ford escort aldırdılar yaka silktim adı ford ama bazı parçaları karaborsa çıkmacılar da yeri geldi parça aradık satıp kurtuldum gidip şahin aldım kafam rahat şimdi bütçeniz kısıtlıysa macera aramayın her zaman piyasa malı araçları tercih edin fordla sanayiye girdiğimde 500 lira verip çıkıyordum şahinle 150 liraya işi bitiriyorum parçası da her yerde bulunuyor
  • Mazda mazda diye alırsın eyvallah iyi arabadır vs. 20 senelik araba illaki arıza verecek sonra bir bakmışsın ufacık parçalara bir ton para verir üzülürsün
  • Lego95 kullanıcısına yanıt
    cevabın için sağol abi.ya ben söyle düşünüyorum mazda zaten enn az sorun çıkartan marka seçildi ve mazda 323 kullanıcılarından hiç kötü birşey duymadım genelde kullanmayanlar kötü yorum yapıyor yanlış anlama yani senin için değil yani en azından arabaya binersin o fiyat aralıgında yine iyidir
  • mazda 323 işe yaramaz tabi sadece benzinle kullanacaksan ayrı mazda 323 lpg ile tamamen uyumsuzdur lpg ile çalıştığına bakmayın lpg ile çalışınca tüm ateşleme sistemi çabuk bozuluyor egzantrik mili bozulmayan yatak vurmayan 323 yoktur iç trim parçalarını bulamazsın kapı kilit tanesi 375 tl sıfır olarak 2.el çıkmacılar 200 lira istiyor 100 kmde 10-12 litre lpg yakıyor uzun yolda orta rahatlıkta ben 6500 liraya aldım 7000 lira masraf yapıp 7250 tlye sattım
  • abi 7 bin lira masraf yaptıysan sen arabadan anlamıyosun yanlş anlama.sen nasıl bir araba aldın ki 7 bin tl masraf yaptın.senin dediğin fiyat hangi yıla ait bilmiyorum ama benim bahsettiğim mazda temiz masrafsız diyebileceğim araç 10 11 12 13 civarında yani kullananlarda ilk defa kötü yorumu sende gördüm.eyvallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: casıff13

    abi 7 bin lira masraf yaptıysan sen arabadan anlamıyosun yanlş anlama.sen nasıl bir araba aldın ki 7 bin tl masraf yaptın.senin dediğin fiyat hangi yıla ait bilmiyorum ama benim bahsettiğim mazda temiz masrafsız diyebileceğim araç 10 11 12 13 civarında yani kullananlarda ilk defa kötü yorumu sende gördüm.eyvallah

    masrafsız sıfır araba bile olmaz
  • 323 yerine 626 alin hem cok daha iyidir hem cok daha guvenli
  • abi bende diyorum şans işidir sıfır araba alırsın aynı gün bi arıza çıkarır 2 3 bin tl en basitinden ama araba insan hayatına benzer sen önlemini alırsın gerisi allah ın takdiridir bizde o şekil alacaz yani parçası ucuz diye gidip broadwaya binmektense mazda alıp her gün masraf yapmayı tercih ederim
  • onurcandmt kullanıcısına yanıt
    abi önerin için sağol.bakacaz
  • Mazda alın broadwayle uğraşmayın.Japon kalitesini bulabileceğin en iyi markalardan bir tanesi.Eğer konfor ve güvenlik bakımından iyi araç isterim dersen 626lara bak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Audi383848 -- 8 Ekim 2016; 17:04:09 >
  • Audi383848 kullanıcısına yanıt
    eyvallah abim.sağolasın bakacaz
  • Mazdayı bu külüstürle kıyaslaman bile mazdaya hakaret
  • corolla veya 1.6 escort clx tavsiye ederim
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.