Şimdi Ara

Mazda almak isteyenler, soruları olanlar!!!! (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
116
Cevap
2
Favori
10.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • binbaşı mazda 323 sedanım var ve bazı sıkıntılarım var aslında servise götürdüm ama motorun çalışmasında sıkıntı var gibi geliyor ve budurumun normal olduğunu söyledi servis. servise uşak ilinde götürdüm. ayrıca birde amartisörlerim patlak olduğunu söledi çıkma mı almalıyım tavsiyeniz nedir? şimdi ankarada bulunuyorum ankarada arabayı götürebileceğim ve güvenebileceğim bir yer arıyorum teşekkürler.
  • Selam arkadaşlar,

    Ben de bu ara ufaktan mazda 3 arayışına girdim.. Bu işleri biliyosunuz.. Önce ufaktan bişi ile başlanıyor sonra giderek büyüyor işler.
    Araç almaya ilk karar verdiğimde 25-30 bin lira arası düşük kilometreli, en yaşlı 2009 model bi temiz bitane alırım diyordum. Aklimdaki, saglam ve problemsiz bir arac olsun beni en az bi 6-7 yil idare etsindi. Ve de en onemlisi guvenli birsey olsundu. Zira ocak ayi itibari ile ailemize yeni bir uye katiliyor ve onun guvenligi simdiden onceligimiz.
    Bir tarafım aracin A/T olmasını isterken (hanım da kullansın diye), bir taraftan da boşver diyorum (kafama göre, istediğim gibi kullanayım diye)

    Dedimya ilk başta daha ekonomik bakıyordum mevzuya, ama sorunsuzluk, güvenlik felan derken bugün geldiğim nokta;
    1. tercih Mazda 3 Touring Dizel
    2. tercih Volvo S40 1.6 Benzinli
    3. tercih Mazda 3 impressive Benzinli

    Anladigim kadariyla bu benzinli olan iki aracta yakit konusunda pek cimri degiller, gerci bu benim icin cok da kritik bir konu olmayacak sanirsam. Zira yalnizca haftasonlari kullanacagim aracla yakin zamanda uzun soluklu yolculuklar yapacagimi da dusunmuyorum. daha once 2007 bir civic'im vardi. 2 yil sonra sattigimda arac 14800 kilometredeydi. Bu kez alacagim aracin da kullanimi cok da fazla olmaz diye dusunuyorum (Max 10 bin km/Yıl gibi düşünebiliriz) Ama bi taraftanda uzun yıllar bu aracı kullanmayı düşündüğüm için dizel sanki bu süreçte daha ekonomik bir hal alacak benim için.
    Konforlu, guvenilir, problemsiz bir arac istiyorum... Hem Mazdanin hem de Volvonun one cikan ozellikleri arasinda secim yapmaliyim.
    Mazda problemsiz olusu ve sinifindaki hic bir aracta olmayan donanimi(impressive modelinde) ile dikkatimi cekti. Volvo'da ise Saglamlik ve konfor basrollerde. Mazdanin yol sesini iceri alma problemi var, uygun fiyatlı dizel bir Volvo S40 bulma olasiligim ise neredeyse sifir. Ayrıca mazda dizel motorda ne kadar iyi acaba? Şu ana kadar okuduklarımdan anladığım, mazdanın gerçekten problemsiz olduğu, ancak dizel modelleri içinde bu böyle mi?
    Bir de başlayacak olan yılsonu kampanyaları araç fiyatlarını nasıl etkiler? sıfır araçlardaki fiyat kırılmaları veya sıfır araç almak üzere elindeki arabayı satacak olanların ortaya koyacağı satılık araç fazlalığı ikinci ellerin fiyatlarını da biraz daha aşağıya çeker mi, yoksa bir değişim olmaz mı?

    Bu konulara dair bilgi ve tecrubelerinizi benimle paylasirsaniz memnun olurum.

    Hoşçakalın...




  • mazda rx-8 alacaktım ama artık satılmayacağını söylediler mazda rx-9 mu gelecek türkiyeye.yoksa 2012 de satılırmı.bilen varsa cevaplarsa memnun olurum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roto

    mazda rx-8 alacaktım ama artık satılmayacağını söylediler mazda rx-9 mu gelecek türkiyeye.yoksa 2012 de satılırmı.bilen varsa cevaplarsa memnun olurum.

    Bursa 'da hali hazırda bi rx-8 var...
  • kayseri de de bir adet siyah var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roto

    mazda rx-8 alacaktım ama artık satılmayacağını söylediler mazda rx-9 mu gelecek türkiyeye.yoksa 2012 de satılırmı.bilen varsa cevaplarsa memnun olurum.

    Rx8in üretimi durdu. Bitti demiyorum. Ileride yeni bir rotary motor ile üretilebilir.
  • arkadaşlar bugün mazda bayisine gittim siyah r8 vardı onu almışlar yeni.rx-8 üretimi bitmiş artık.giulietta QV alacağım inşlh.
  • CaPyBara;
    Mazda 3 ve Volvo S40 dizelde aynı motoru kullanıyorlar. Pasif güvenlik (güvenlik kafesi) konusunda ise Volvo Mazdaya göre daha iyidir. Ancak Volvo nun fiyatları uçmuş durumda. 63.000 tl'lik baz donanımlı Volvoya o para çok. Pasif güvenlik konusu sizin için çok önemli değilse dizel Mazda 3 bençe şu an piyasada en alınası araçtır.

    Yalıtım konusunda ise Volvo s40 sadece Mazdaya göre değil bir çok araca göre daha iyidir.

    Bu iki araçıda incelemiş bir kişi olarak sorunuz olursa yanıt verebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atari 800XL

    CaPyBara;
    Mazda 3 ve Volvo S40 dizelde aynı motoru kullanıyorlar. Pasif güvenlik (güvenlik kafesi) konusunda ise Volvo Mazdaya göre daha iyidir. Ancak Volvo nun fiyatları uçmuş durumda. 63.000 tl'lik baz donanımlı Volvoya o para çok. Pasif güvenlik konusu sizin için çok önemli değilse dizel Mazda 3 bençe şu an piyasada en alınası araçtır.

    Yalıtım konusunda ise Volvo s40 sadece Mazdaya göre değil bir çok araca göre daha iyidir.

    Bu iki araçıda incelemiş bir kişi olarak sorunuz olursa yanıt verebilirim.

    Bende yeni bir dizel mazda 3 almış bulunmaktayın. Lakin henüz aracı teslim alamadım orası ayrı.

    herhangi bir konuda üzer mi acaba mazda 3 beni?
  • arkadaşlar herkez mazda 3 benzinlinin ekonomik olmadığından bahsediyor ama kimse dizelinin nasıl olduğu konusunda söz söylemiyor. dizeli ekonomik midir? volvo ile aynı motoru kullanıyor demişsiziniz ve teknik özelliklerine baktım çoğu c sınıfı arçlardan çok daha hafif 1220 kg ortalama c sınıfı araçlar 1500 kg sahibinden.com da ki teknik verilere bakınca mazdanın düşük tüketimi göze çarpıyor. ama önemli olan kullananlardır
  • Mazda'nın şu an satışta bulunan araçlarında PSA ortaklığının dizel motorları bulunmaktadır.Size tavsiyem dizel falan almayın :) sky-activ'i bekleyin hem yeni sorunsuz bir motora ve hem yeni bir teknolojiye sahip olursunuz.Aynı zamanda cüzzi yakıt tüketimini tutturmanızda mümkün.
  • İlk aşamada skyactiv motor olarak 2.000 cc lik motorların getirileceğinden bahsediliyor.Yeni kasa ile birlikte düşük hacimli sky-activ motorlarından bahsediliyor.Bu sene gelecek modellerde eski motor ve makyajlanmış kasa olarak geleceği söyleniyor.
  • skyactive denen motor benzinli mi? dizel mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferdurukan

    skyactive denen motor benzinli mi? dizel mi?

    2.2 Dizel ve 2.0 benzinli olarak ilk etapta 2 tane skyactive motor gelecek. Daha sonradan Mazda 2'ler de 1.33 benzinli ve Mazda 3'lerde (1.33 mü yoksa 1.6 mı bilinmiyor) gelecek. 1.6 motor hakkında bişey duymadım bende.

    2.2 Dizellerde gerçek ortamdaki tüketimler 5 litreyi aşmaz deniyor, 2.0 benzinlilerde de laboratuvar ortamında 4 litre gibi rakamlar yakalanmış; öyleyse 5.5-6 litre civarında tüketebileceğiz. 2.000 motorun gücü ve 5-6 litrelik tüketim için kesinlikle beklemeye değer...
  • 2.2 dizel türkiye özellikle istanbul gibi büyük şehirler için bence çok fazla tüketim gösterir.ben bu kadar az tüketebileceğine inanmıyorum açıkçası. hem vergi açısından çok dezavantaj. ben zaten sıfır alamam 2. el dizel tourıng tüm ihtiyaçlarımı karşılar gibi geliyor yakıtı fazla olmadıktan sonra
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belash

    quote:

    Orijinalden alıntı: zaferdurukan

    skyactive denen motor benzinli mi? dizel mi?

    2.2 Dizel ve 2.0 benzinli olarak ilk etapta 2 tane skyactive motor gelecek. Daha sonradan Mazda 2'ler de 1.33 benzinli ve Mazda 3'lerde (1.33 mü yoksa 1.6 mı bilinmiyor) gelecek. 1.6 motor hakkında bişey duymadım bende.

    2.2 Dizellerde gerçek ortamdaki tüketimler 5 litreyi aşmaz deniyor, 2.0 benzinlilerde de laboratuvar ortamında 4 litre gibi rakamlar yakalanmış; öyleyse 5.5-6 litre civarında tüketebileceğiz. 2.000 motorun gücü ve 5-6 litrelik tüketim için kesinlikle beklemeye değer...

    Türkiyeden bahsediyorsanız doğru önce CX-5 geleceği için Skyactiv olarak, motorların 2.0 Skyactiv-G benzinli ve 2.2 Skyactiv-D dizel olarak geleceği söyleniyor.

    Mazda2 şu anda CVT şanzımanla Japonya da satılıyor ve motoru 1.3(1298cc oldu artık yani şu anki vergi sisteminde 1.3 vergi dilimine girecek Türkiye'ye gelirse) Skyactiv-G. bkz.http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=50591127

    Mazda3 ise Japonya web sitesinde mevcut ancak yalnızca ön sipariş alıyorlar gibi görünüyor. Skyactiv-G 2.0 benzinli motor ve Skyactiv-Drive 6 vitesli klasik otomatik şanzıman bulunuyor üstünde. Şanzımanın klasik otomatikler arasında ekonomik olduğu, CVT ve DSG gibi şanzımanların iyi özelliklerini otomatik viteste birleştirdiği açıklanmıştı Mazda tarafından. Yani hem konforlu, hem ekonomik, hem de performanslı olduğunu iddia ediyorlar. bkz.http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=52934372

    1.5 veya 1.6 motor olarak bir Skyactiv-G benzinli motor bekliyor herkes. 1.5 olması daha muhtemel. Çünkü Japonya da 1.6 motor yok onun yerine 1.5 111HP motor var. Muhtemelen 1.5 Skyactiv-G geliştirip bunu hem Mazda2(Ülkemizi bilemem ama Avustralya gibi ülkeler için kullanmaları muhtemel) için hem Mazda3 için kullanabilirler. 1.5 100HP ve 1.5 120HP gibi iki versiyonun olabileceği de söylentiler arasında. Bu söylenti Mazda2 ve Mazda 3 için kullanılacak motorların aynı güçte olmayacağı anlamına da gelebilir. Tabi kasıp üstüne bir de şu anda olduğu gibi 1.6 yaparlarsa Avrupa için ona da birşey diyemeyiz.

    Saygılar.




  • MAZDA LANTİS HAKKINDA YORUMLARINIZ NELERDİR?
  • Selamlar, bir Mazda yetkili bayi satıcısı bana Mazda 3 donanım listesinde yazan donanımların genel özelllikler olduğunu bazılarının aslında Türkiye'ye gelen araçlarda olmadığından bahsetti. Açıkcası çok saçma geldi, yani şiketin merkezi pazarlama departmanı o web sitesi ve broşürleri Türkiye pazarı için hazırlarken yanıltıcı özellikleri koyabilir mi , ama bunu söyleyen de yetkili bayii ? Satıcı örnek olarak 2011 model Mazda 3 impressive donanım listesinde yazan ESS'nin (ani frende 4 lüleri yakan sistem) aslında araçlarda olmadığını belirtti. Mazda 3 ü olan tanıdığım yok kontrol edemiyorum tabi ESS var mı yok mu... 2011 Mazda 3 impressive sahipleri listede yazılı olup da araçta olmayan donanım var mı yok mu cevaplarsa sevinirim.



    Şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vandalstick -- 15 Kasım 2011; 21:59:37 >
  • merhabalar mazda 6 2004 model almayı düşünüyorum bu araç hakkında bilgi verebilirmisiniz.yedek parça sorunu varmı nasıl bir araç.düşündüğüm aracın link adresini veriyorum
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-turkiyede-tek-129-00-km-de-mazda-6-bir-benzeri-yok-63839438/detay/

    ilan no 63839438
  • bugun yeni mazda izmir bayiisinde 2012 mazda 3 dizel aracıyla test sürüşüne cıktım..2012 dizel hb maalesef yokmuş belli bir süre de gelmesi çok zor dediler bayiiden.
    haliyle kullandığım arac sedandı..

    yaklaşık olarak 20 dk lık bir sürüş gerçekleştirdim.sürüşe cıkmadan öncede arabayı bir güzel inceledim.ilk olarak kapılar hafif geldi bana.aksine kapıların kapanışlarıda gayet tok bir his uyandırıyor.direksiyon ne buyuk ne kucuk ayarını güzel yakalmışlar.aracın içi cok ferah değil ama kasvetli de değil.sanırım içerde de dışında ki spor görüntüyle uyumlu bir ambiyans hederflemişler.genel olarak sacı ince bir yapıya sahip yeni mazda 3.koltuk döşemeleri sınıf standartında.özellikle belirtmek istiyorum ki ön göğüs sürücüyle bütünleşik bir kullanıma hizmet edecek şekilde konumlandırılmış.herseye ulaşmak cok kolay ve ergonomik.malzeme olarak yeryer sert plastik yeryer yumuşak plasik kullanılmış ama bu hiç bi şekilde size kalitesizlik hissi vermiyor ya da göze batan bir kalitesizlik yok.gostergeler spor tasarıma uygun bir şekilde tasarlanmış ve okunaklı.ortadaki erkanlardan kırmızı olanı beyaza cevrilerek renk uyumu sorunuda giderilmiş.şimdi gelelim sürüş izlenimlerime..

    sürüşün %90 ı otobanda gecti geri kalan kısmı ş.içinde.ilk olarak kontagı cevirdiğinizde dizel değilde benzinli bir aracı çalıştırmış gibi bir izlenime kapılıyorsunuz.benim xsara aracıma göre debrajı kuş tüyü gibi geldi yola cıktıktan sonra otobana girdik ve ben 6. vitese kadar gaz kesmeden hızlandım.sanki aracı ilk kez kullanmıyordum hemen alışabilmiştim bu açıdan sürmesi ve alışması çok kolay bir arac.direksiyon tepkileriyle bana focusu hatırlattı.cok net ve bende sürprize yer yok der gibiydi vites geçişleri cok rahat.vites aralıkları da kısa tutulmuş bu hızlanma için avantaj.6. viteste ve 2000 devirde yanlıs görmediysem yaklasık 120 km/h bir hıza erişebiliyorsunuz.ekonomi yapmak isteyenler için birebir.gelelim frenlere; gercekten müthiş.adeta araba frene asılınca yere yapışıyor.100/0 km/h duruş mesafesi 36 metre.sınıfı için çok iyi bir rakam.tek beğenmediğim noktası ise motor performans!!115 bg ve 270 torka sahip bir arac daha fazlasını sunabilmeliydi hani oyle sırtım falan yapışmadı koltuga..çok etkilenmedim acıkcası daha iyisini umut ediyordum..son olarak yalıtımını ben beğendim anlatıldığı ya da abartıldıgı kadar değil..hatta eski kasa focuslardan daha iyi..

    kısaca '+' ve '-' ler..

    önce eksiler:

    motor performansı kağıt üstünde ki rakamları fazla yansıtmıyor.çok iyi bir performans beklemek hayalcilik olur..
    kapılar hafif,sacı biraz daha kalın olabilirdi.
    iç genişliiği makul ama daha fazlası olsa kimse hayır demez sanırım..

    artılar:
    direksiyon tepkileri cok net
    frenlerin dozlaması cok iyi ayarlanmış ve tutuşu güven verici
    yalıtım makul
    iç dış dizayn albenili(kişiye göre değişsede)

    yol tutuş hakkın da pek yorum yapamayacağım zira gidiş ve geliş güzergahımızda viraj yok denecek kadar azdı.

    genel olarak gerek sürüş dinamikleri olsun gerek konfor ve verdiği güven olsun bence fiyatını hak ediyor bu makine

    not:şahsi görüşlerimdir.umarım mazda 3 düşünenler için ufakta olsa bir yardımım olabilmiştir.teşekkürler




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.