Şimdi Ara

Mazda Mühendisleri Arkadan İtişe Geçmek İstiyor (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
1
Favori
2.625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Güzel açıklamışsınız, Mazda Miata, Subaru Brz, Toyota gt 86 örneklerinde olduğu gibi. Maalesef bir çok insan güçlü olan her aracın spor olduğunu zannediyor. Hatta bir markanın 1.4 aracına çip attırıp, Evo'ya Sti'a taş atan kafası iyi arkadaşları bile gördü bu forum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality


    quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Bu Mazda bir harika dostum.

    Aynen öyle ki BMW konusu olmuş resmen. İsmi bile korkuttu bir de gerçekleştirirler ise eskiden yaptıkları supersport araç deneyimleri ile bu işi götürürler.

    Adamlar zaten sorunsuzluk, keyif, fonksiyonellik ustune kurulu markalar. Daima takdir etmis, begeni ile takip etmisimdir.

    Gercekten hakkiyla is yapiyorlar.

    Arkadan itislerini zaten RX serisi ile biliyoruz. Aktarma adina bir sikintilari da yok.

    Yapsinlar, keyifle kullanalim.

    Boxer motor ömrü dışında bir problem duymadım aynı şeyleri düşünüyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Resimdeki RX7 ve RX8 e hastayım, her ikisi de mühendislik harikası araçlar.

    BMW markasını ve araçlarını ben de çok beğeniyorum ama sportif sürüş, drift vs konularda japonların üstüne başka bir millet tanımıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality


    quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Bu Mazda bir harika dostum.

    Aynen öyle ki BMW konusu olmuş resmen. İsmi bile korkuttu bir de gerçekleştirirler ise eskiden yaptıkları supersport araç deneyimleri ile bu işi götürürler.

    Adamlar zaten sorunsuzluk, keyif, fonksiyonellik ustune kurulu markalar. Daima takdir etmis, begeni ile takip etmisimdir.

    Gercekten hakkiyla is yapiyorlar.

    Arkadan itislerini zaten RX serisi ile biliyoruz. Aktarma adina bir sikintilari da yok.

    Yapsinlar, keyifle kullanalim.

    Boxer motor ömrü dışında bir problem duymadım aynı şeyleri düşünüyoruz.

    aslında ömrü de problem değildir. Sadece piston ağırlık yüzünden tek yana yattığı için zamanla aşınma yapabilir. Fakat yağlamayı kaçırmazsanız problem olmaz. Motoru asıl bitiren yüksek titreşimdir. Yüksek titreşimle çalışan parçalar saniyede onlarca küçük yüke maruz kalsa da bu yükler parçada yorulma yapar. Subarunun pistonları karşılıklı olduğu için titreşimler birbirini sönümler ve azalır. Fakat tek eksik yanı yakıt tüketimi çok, emisyon da biraz sıkıntı gibi.




  • Bu arada son gelen haberler gösteriyor ki Mazda yine ses getirecek bir araç üzerinde uğraşıyor. En son bir haberde 1.6 wankel motordan 400 beygire yakın bir güç almak için ar-ge çalışması yapıyorlardı. 400 beygir, aradan itiş, Mazda'nın spor araç tecrübesi: Mazda RX7 FD gibi bir efsane göreceğiz gibime geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ST4LK3R

    Güzel açıklamışsınız, Mazda Miata, Subaru Brz, Toyota gt 86 örneklerinde olduğu gibi. Maalesef bir çok insan güçlü olan her aracın spor olduğunu zannediyor. Hatta bir markanın 1.4 aracına çip attırıp, Evo'ya Sti'a taş atan kafası iyi arkadaşları bile gördü bu forum.

    O arkadaşları aynı araçlarla sti veya evoya karşı ralliye bekleriz Ne demişler kontrolsüz güç, güç değildir. 250 beygir aracın olabilir. Viraj alamıyorsa işe yaramaz.




  • Mazdanın ve subarunun en sevdiğim yanı girişken olması. Allah aşkına söyleyin. Opel in, Fiat ın , Renault un motorları birbirinden ne kadar farklı ? Biraz güçlü biraz dayanıklı o kadar.

    Bu adamlar yapılması işe yaramaz diye çöpe atılan projeleri çıkartıp çatır çatır wankel, boxer motor üretiyorlar. Sonra da 1.3 231 hp mazda rx8 ile otobana çıkıp kendisinden çok daha pahalı BMW, mercedesleri avlıyorlar.

    Özel araçlar üretiyorlar. Herkes beğensin diye uğraşmıyorlar. Bizim aracımız bu, tarzını seven gelsin diyorlar. Para kazanmak için her işe girmiyorlar. Adamlar para, güç peşinde değiller. Adamlar piyasanın onlara dayattıklarını değil, kendi istediklerini yapıyorlar. Alıcıları da illa ki çıkıyor. Bu yüzden mazda ve subarunun bendeki yeri çok büyüktür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Mazdanın ve subarunun en sevdiğim yanı girişken olması. Allah aşkına söyleyin. Opel in, Fiat ın , Renault un motorları birbirinden ne kadar farklı ? Biraz güçlü biraz dayanıklı o kadar.

    Bu adamlar yapılması işe yaramaz diye çöpe atılan projeleri çıkartıp çatır çatır wankel, boxer motor üretiyorlar. Sonra da 1.3 231 hp mazda rx8 ile otobana çıkıp kendisinden çok daha pahalı BMW, mercedesleri avlıyorlar.

    Özel araçlar üretiyorlar. Herkes beğensin diye uğraşmıyorlar. Bizim aracımız bu, tarzını seven gelsin diyorlar. Para kazanmak için her işe girmiyorlar. Adamlar para, güç peşinde değiller. Adamlar piyasanın onlara dayattıklarını değil, kendi istediklerini yapıyorlar. Alıcıları da illa ki çıkıyor. Bu yüzden mazda ve subarunun bendeki yeri çok büyüktür.

    Mazda,Subaru ve Mitsubishi (evo,impreza,rx7-8) sürüş dinamiklerine diyebilecek sözüm yok lakin o avcı wankell'i yurutmenin ne kadar meşakatli bir olay olduğunu biliyormusunuz? Düşük devir gibi kullanma lüx'ünüz yok! 18-20lt varan yakıt sarfıyatı! 5000km'de yağ değişimi hatta daha erken! Burda mazda yada diğer japon familyasını kötülemedik keza dünya coğrafyasın'da avrupa almanların asya japonların bu su götürmez bir gerçek lakin işte bazı deneyimsiz ve tecrübesiz yorumcu arkadaşlar konuyu malesef böyle tarhana'ya çevirttiriyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuperSantorelli

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Mazdanın ve subarunun en sevdiğim yanı girişken olması. Allah aşkına söyleyin. Opel in, Fiat ın , Renault un motorları birbirinden ne kadar farklı ? Biraz güçlü biraz dayanıklı o kadar.

    Bu adamlar yapılması işe yaramaz diye çöpe atılan projeleri çıkartıp çatır çatır wankel, boxer motor üretiyorlar. Sonra da 1.3 231 hp mazda rx8 ile otobana çıkıp kendisinden çok daha pahalı BMW, mercedesleri avlıyorlar.

    Özel araçlar üretiyorlar. Herkes beğensin diye uğraşmıyorlar. Bizim aracımız bu, tarzını seven gelsin diyorlar. Para kazanmak için her işe girmiyorlar. Adamlar para, güç peşinde değiller. Adamlar piyasanın onlara dayattıklarını değil, kendi istediklerini yapıyorlar. Alıcıları da illa ki çıkıyor. Bu yüzden mazda ve subarunun bendeki yeri çok büyüktür.

    Mazda,Subaru ve Mitsubishi (evo,impreza,rx7-8) sürüş dinamiklerine diyebilecek sözüm yok lakin o avcı wankell'i yurutmenin ne kadar meşakatli bir olay olduğunu biliyormusunuz? Düşük devir gibi kullanma lüx'ünüz yok! 18-20lt varan yakıt sarfıyatı! 5000km'de yağ değişimi hatta daha erken! Burda mazda yada diğer japon familyasını kötülemedik keza dünya coğrafyasın'da avrupa almanların asya japonların bu su götürmez bir gerçek lakin işte bazı deneyimsiz ve tecrübesiz yorumcu arkadaşlar konuyu malesef böyle tarhana'ya çevirttiriyor..

    Wankel in düşük devirde torksuz olduğunu, çok yaktığını , yağ tükettiğini biliyorum. Fakat her gülün bir dikeni var. Hem ar-ge çalışmalarıyla geliştirilebilir. Mazda bu konuda biraz yanlız kaldı. Belki zamanla daha güzel şeyler elde edilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: ST4LK3R

    Güzel açıklamışsınız, Mazda Miata, Subaru Brz, Toyota gt 86 örneklerinde olduğu gibi. Maalesef bir çok insan güçlü olan her aracın spor olduğunu zannediyor. Hatta bir markanın 1.4 aracına çip attırıp, Evo'ya Sti'a taş atan kafası iyi arkadaşları bile gördü bu forum.

    O arkadaşları aynı araçlarla sti veya evoya karşı ralliye bekleriz Ne demişler kontrolsüz güç, güç değildir. 250 beygir aracın olabilir. Viraj alamıyorsa işe yaramaz.

    Düz yolda şanzımanın soğutan adamı rally'e sokmak değil, oraya zamanında ulaşmasını beklemek bile hayalcilik olur :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ST4LK3R

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: ST4LK3R

    Güzel açıklamışsınız, Mazda Miata, Subaru Brz, Toyota gt 86 örneklerinde olduğu gibi. Maalesef bir çok insan güçlü olan her aracın spor olduğunu zannediyor. Hatta bir markanın 1.4 aracına çip attırıp, Evo'ya Sti'a taş atan kafası iyi arkadaşları bile gördü bu forum.

    O arkadaşları aynı araçlarla sti veya evoya karşı ralliye bekleriz Ne demişler kontrolsüz güç, güç değildir. 250 beygir aracın olabilir. Viraj alamıyorsa işe yaramaz.

    Düz yolda şanzımanın soğutan adamı rally'e sokmak değil, oraya zamanında ulaşmasını beklemek bile hayalcilik olur :D

    Bu forumda bir yazıya böylesine güldüğümü hatırlamıyorum




  • Tamam ben bırakacağım bu işleri söz ama sen bu alıntıyı sil çünkü konu sağa sola doğru uzadı okurken sürekli git gel yapılıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: ST4LK3R

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: ST4LK3R

    Güzel açıklamışsınız, Mazda Miata, Subaru Brz, Toyota gt 86 örneklerinde olduğu gibi. Maalesef bir çok insan güçlü olan her aracın spor olduğunu zannediyor. Hatta bir markanın 1.4 aracına çip attırıp, Evo'ya Sti'a taş atan kafası iyi arkadaşları bile gördü bu forum.

    O arkadaşları aynı araçlarla sti veya evoya karşı ralliye bekleriz Ne demişler kontrolsüz güç, güç değildir. 250 beygir aracın olabilir. Viraj alamıyorsa işe yaramaz.

    Düz yolda şanzımanın soğutan adamı rally'e sokmak değil, oraya zamanında ulaşmasını beklemek bile hayalcilik olur :D

    Bu forumda bir yazıya böylesine güldüğümü hatırlamıyorum

    Maalesef bu durum günlük yaşamımızın bir parçası
    Şimdi chiplemeden daha pratik bir yöntem bulundu: "Sport!" butonu. Evo, Sti hikaye, 1.4+Turbo+düğme+lgs şanzıman (kıçını zor kaldıran bir araçta milisaniyeli vites değişimi ne iş görüyorsa) kombinasyonu yeterli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ST4LK3R

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: ST4LK3R

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: ST4LK3R

    Güzel açıklamışsınız, Mazda Miata, Subaru Brz, Toyota gt 86 örneklerinde olduğu gibi. Maalesef bir çok insan güçlü olan her aracın spor olduğunu zannediyor. Hatta bir markanın 1.4 aracına çip attırıp, Evo'ya Sti'a taş atan kafası iyi arkadaşları bile gördü bu forum.

    O arkadaşları aynı araçlarla sti veya evoya karşı ralliye bekleriz Ne demişler kontrolsüz güç, güç değildir. 250 beygir aracın olabilir. Viraj alamıyorsa işe yaramaz.

    Düz yolda şanzımanın soğutan adamı rally'e sokmak değil, oraya zamanında ulaşmasını beklemek bile hayalcilik olur :D

    Bu forumda bir yazıya böylesine güldüğümü hatırlamıyorum

    Maalesef bu durum günlük yaşamımızın bir parçası
    Şimdi chiplemeden daha pratik bir yöntem bulundu: "Sport!" butonu. Evo, Sti hikaye, 1.4+Turbo+düğme+lgs şanzıman (kıçını zor kaldıran bir araçta milisaniyeli vites değişimi ne iş görüyorsa) kombinasyonu yeterli.

    benim görüşüm şu. Başkasını bilemem.

    Saniyelik vites değiştiren dsg şanzımanım olacağına adam gibi çalışan sağlam 5 ileri manuel şanzımanım olsun.




  • Arkadan çekiş Bmw nin ama bu demek değildir ki alan herkes arkadan çekişli oldugu için alıyor! Türkiye piyasasında bu ve bunun gibi markalar yıllarca o kadar iyi rekabet edip piyasayı ellerine aldılar ki Bu ((ülkemizde)) tamamen prestij meselesi oldu yani sen bugun Bmw yi önden çekiş yapıp satsan dahi o araba peynir ekmek gibi satılır.Satılmaz diyenler kendini kandırmasın bugune kadar Mercedes içinde aynı laf konusuldu 1.6 e serisi mi olur dediler bal gibi de oldu.Bu olayların tam tersi de Mazda için geçerli yıllardır piyasada doğru düzgün bir rol alamayan markayı sen arkadan çekiş yap neymiş efendim bmw yi hedef alacakmış geçti bolu pazarı canım.
  • Mühendislere soruyorlardı zaten düşüncelerinizi söyleyin,böyle fantezi falan yapmak istiyorsanız yaparız diyorlarmış.
  • Açıkçası ben BMW ile Audi arasında kalsam sırf arkadan çekişli diye BMW alırdım. Yukarıda BMW alan kitle arkadan itişli diye almıyor denmiş ama sırf arkadan itişli diye BMW alanda çok.

    Mazda 3'ün yüksek performanslı + arkadan itişli versiyonu çıkartılsa süper olur. Aynı şekilde Mazda 6'da komple arkadan itişli olursa.

    Mazda çok ilginç bir firma. Adamlar -çoğu Japon firması gibi- vizyonlarından şaşmıyor. Mazda oldu olası hep eğlenceli sürüşe öncelik verdi. Bugün bile hala 1998 model Mazda 323'ünü satıp, sıfır araç alıp, 323'deki sürüşü özleyen çok insan var. Bir arkadaş Seat Leon'dan sonra bir tanıdığının 323'ünü kullanmış. Arkadaş yok böyle birşey diyordu. Araba 1996 model ama benimkine bin basar diyordu. Eşşekten inip ata binmiş gibi olmuş

    Tabi bu yazdıklarım sürücü için geçerli Mazda'da sürüş eğlenceli olsa da 6 serisi hariç konforlu araçlar değiller.




  • Bu ara da ÖN-çekiş,ARKA-itiş beyler.
  • SabitSalınım kullanıcısına yanıt
    Yeni BMW leri bilemiyorum ama eskiler (İlk 3.16 lar ,2002 modeller ) kesinlikle böyleydi .Doğru yorum,katılıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tartekin

    Üretim henüz Japonya da yapılırken almakta fayda var. Meksika fabrikalarında yapılan bazı araçların kalitesi ortada. Sonra 2. el piyasasında iki farklı kalite düzeyine bağlı iki farklı fiyat oluşacaktır kaçınılmaz olarak

    Şahsen gönlüm meksikadan yana değil mazdanin tek fabrika kalması daha iyi ama rekabetçi olmak adına yaptığı bir hamle ve ggerekli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.