Şimdi Ara

Mazda Mühendisleri Arkadan İtişe Geçmek İstiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
87
Cevap
1
Favori
2.625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Mazda Mühendisleri Arkadan İtişe Geçmek İstiyor


    According to Edmunds, Mazda engineers are pressuring the company to create more rear-wheel-drive models, in an effort to better differentiate itself from its rivals. This push is reportedly coming from middle and senior engineers within the company, and these folks at Mazda believe this rear-drive strategy would allow the automaker to produce more distinctive, fun to drive cars. Mazda discontinued the rear-drive (and rotary-engined) RX-8 a few years ago, leaving the MX-5 Miata as the company's only RWD offering.

    As enthusiasts, we're fully on board with Mazda offering more rear-drive cars, but unsurprisingly, the company's top management isn't exactly keen on the idea – and with good reason. First and foremost, the cost associated with redesigning fresh architecture for new models would be very high, and considering the fact that Mazda hasn't exactly been raking in the dough lately, an expensive new venture like this doesn't make a whole lot of sense. What's more, Mazda's latest front-drive models – the Mazda3, Mazda6 and CX-5 – have been very well-received, and are helping the company gain sales momentum.

    But that doesn't mean there aren't other options. Edmunds reminds us that Mazda is already partnering with Alfa Romeo on the next-generation Miata, and if this collaboration is successful, perhaps the relationship could bear additional fruit. After all, Alfa Romeo is said to be working on returning to its rear-wheel-drive roots, so Mazda's engineers might be able to make a case for more RWD goodness after all.

    http://www.autoblog.com/2013/10/02/mazda-engineers-urging-more-rwd-models/




    Türkçe özet....

    Mazda mühendisleri şu kanıya varmışlar "madem sürüşü eğlenceli araçlar üretmek temel ilkemiz o halde araçlarımızı arkadan itiş şekilde üretmemiz lazım" ve bu konuda yönetime baskı yapmaya başlamışlar.Yönetim ise arkadan itiş sistemine geçmenin maliyeti arttıracağı için araçların fiyatlarını arttıracağını ve o fiyatlarla satış yapmanın zorluğundan söz ediyor..Fakat anladığım kadarıyla henüz bir karara varılmış değil...



    Mazda bütün araçlarında arkadan itişe geçer ve motor gamını genişletirse gelecekte BMW yi zor günler bekliyor







  • Bmw'yi alan adam arkadan itiş olduğu için almıyor, Bmw olduğu için alıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazda'da bombalar ardı ardına patlıyor. Premium segmente göz kırpıyor. Sanırım yeni meksika fabrikası ile daha ucuza daha fazla üretim ile rekabetçi piyasaya giriş yapacaklar. Birde ana rakibi bmw olarak belirlediler o net.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Bmw'yi alan adam arkadan itiş olduğu için almıyor, Bmw olduğu için alıyor.

  • we[AGRA] kullanıcısına yanıt
    Mazdayı alanlarda Mazda olduğu için alıyor zaten...ama bir de sportif ve direkt hisli sürüş arayan,gaza bastımı arabanın arkasını oynatmak isteyen ciddi bir alıcı kitlesi var...bunlar daha ucuza aynı hisleri yaşamak söz konusuysa Bmw yerine Mazdayı tercih eder....nasıl ki GTR Porsche yi terlettiyse Mazda da Bmw yi terletir
  • şahsen ben bmw alacak olsam sportif ve en büyük artısı oldu olalı arka itişli üretiği için tercih ederdim ...
    tabi sürüşü de farklı bir zevk verdiği için ... ama şu sıralar Mercedes SL bana daha çok hitap edeceğini düşünüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Juhziz- -- 19 Ekim 2013; 12:46:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Bmw'yi alan adam arkadan itiş olduğu için almıyor, Bmw olduğu için alıyor.

    aynen öyle prestij algısı olayı var bir de
  • Araçların sürüşü zaten zevkli. Yani 6. vites 70 km sabit hızda bile gitseniz zevk alıyor insan lastiklerin donmesi yeterli. Ama bencede sırf arkadan itiş diye arada yan vermek için arabalara bisuru para veren bir kesim söz konusu. O kesime göre de araba üretsnler demiyorum ama önden çeker modellerin bir de arkadan tiş versiyonlarını üretmeleri yeterli olur. Şimdiye kadar mazda 6 ya mazdaspeed 280 beygirlik 4 ceker sistemle üretim yaptılar ve sektör liderleri evolara sti subarulara kafa tuttular. Bence satış adetini artırmak için arkadan itiş sedan araçlarda üretmeliler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono87

    quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Bmw'yi alan adam arkadan itiş olduğu için almıyor, Bmw olduğu için alıyor.

    aynen öyle prestij algısı olayı var bir de

    O prestij algısı ülkemize özgü...malum adamların ismini gözümüze sokarcasına halk arabası taktığı vw de bile prestij algısı var...görgüsüzlükten...Bmw side Mercedes'ide Avrupada taksi olarak kullanılıyor......bizde altında 5 serisi varsa caddelere karı kız tavlamaya piyasa yapmaya gidiliyor..adamlar 5 serisini station wagon filan alıp içine çoluk çocuk doldurup dağa taşa vuruyorlar...lexus mesela mercedesi bmw yi alaşşağı etti abd de...adamlar açık fikirli çünkü iki aracı karşılaştırıyor hangisi iyiyse alıyor...ha her markanın belli bir üretim felsefesi var mazda nın eğlenceli sürüş gibi mercedes in konfor gibi subarunun bütün açlarını boxer motor ve 4 çeker üretmesi gibi ama a markası premium b markası ile karşılaştırılamaz demek doğru değil...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: son zar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono87

    quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Bmw'yi alan adam arkadan itiş olduğu için almıyor, Bmw olduğu için alıyor.

    aynen öyle prestij algısı olayı var bir de

    O prestij algısı ülkemize özgü...malum adamların ismini gözümüze sokarcasına halk arabası taktığı vw de bile prestij algısı var...görgüsüzlükten...Bmw side Mercedes'ide Avrupada taksi olarak kullanılıyor......bizde altında 5 serisi varsa caddelere karı kız tavlamaya piyasa yapmaya gidiliyor..adamlar 5 serisini station wagon filan alıp içine çoluk çocuk doldurup dağa taşa vuruyorlar...lexus mesela mercedesi bmw yi alaşşağı etti abd de...adamlar açık fikirli çünkü iki aracı karşılaştırıyor hangisi iyiyse alıyor...ha her markanın belli bir üretim felsefesi var mazda nın eğlenceli sürüş gibi mercedes in konfor gibi subarunun bütün açlarını boxer motor ve 4 çeker üretmesi gibi ama a markası premium b markası ile karşılaştırılamaz demek doğru değil...

    Evet o prestij algısı ülkemize özgü çünkü fiyatlar çok yüksek. bizim corolla aldığımız fiyatlara avrupada 5 serisi alınıyorsa zaten dağa taşa vururlar




  • Mono87 kullanıcısına yanıt
    Olay tabiki fiyatlarla ilgili işte bu yüzden her aracı ülkemiz şartlarına göre değerlendiremeyiz...
  • Aslında olayı biraz daha kullanıma bağladığımız zaman. BMW sportif sürüş özelliklerinin gerisinde.

    Örnegin bir rx-8 in veya bir sti veya bir evonun verdiği sürüş dinamikleri hızlanma verileri yol tutuş kabiliyetlerini gösteremiyor.

    Çünkü bmw karosere olarak çok büyük görünen sportif kimliğini elinden bırakmamaya çalışan fakat konfora yönelmeye çalışan bir firma.

    Bu yüzden belki şirket olarak subaru mazda bmw den ufaktır doğrudur. Fakat iş yürümeye geldiği zaman evonun stsi rx-8 in rezil edecemeyeği araç yok.

    Mazda argesini veya subaru argesini aşağılamak kimsenin haddine değil. Adamlar üretim felsefesini kesinlikle elinden bırakmıyor.

    BMW nin sportif sürüş için yaptıgı tek şey araçlarına yüksek güç elde edilen motorlar koymak.

    Mazda biraz ticarı amaçlı araçlar üretmeli ve kar etmeli. Yoksa durumu pekte iç açıcı değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Bmw'yi alan adam arkadan itiş olduğu için almıyor, Bmw olduğu için alıyor.

    BMW 1 serisini sırf arkadan çekis diye alan bir sürü kişi var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • asil , mazda alacak adam bmw'ye bakmaz yani bakamaz saka bir yana bmw'nin sportif karakterinden daha baskin oteki yani da luks ve premiyumluk bu yuzden bu mukayese biraz sacma , mazda cok cok kassa 3 serisine kadar rakip olabilir bu saatten sonra .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesele sadece prestij ve konfor ise millet Audi yerine niye Bmw alıyor hiç düşündün mü?
  • Sportif karakter ve ona bütünleşik olan arkadan itiş için...Bmw önden çeker araç üreten bir firma olsaydı asla bu konumda olamazdı.Bmw nin şu reklamlarını da mı görmedin hiç?

     Mazda Mühendisleri Arkadan İtişe Geçmek İstiyor


     Mazda Mühendisleri Arkadan İtişe Geçmek İstiyor


     Mazda Mühendisleri Arkadan İtişe Geçmek İstiyor



    bmw nin audiye sataştığı reklamları izlersen bir çoğunda sportifliği ve arkadan itişi ön plana aldığını görürsün




  • Belli modelleri arkadan çekişli olarak sunmak mantıklı olabilir . Ama topyekün tüm modellerde böyle bir değişikliği isteyeceklerini düşünmüyorum.

    Sürüş keyfini 1. kriter olarak görerek ani değişikliklere gitmek kendi ülkesinde bile doğru dürüst satmayan Mazda yı bu sefer batırabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazda konusu bmw konusuna dönüşmüş
  • Bu Mazda bir harika dostum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • awd yapsınlar en sağlamı yada 6 serisini arkadan itiş yapıp gerisini ön çekişli yapsınlar
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.