Öncelikle konuyu tam olarak nereye açmam gerektiğini bilemediğimden buraya açtım.Eğer yanlış bir yere yazıyorsam kusura bakmayın.
Media Markt müşteri hizmetlerine attığım mesajı paylaşmak istiyorum öncelikle.Biraz uzun olduğu için mesajımın sonunda bir özet bulunduracağım.
''Merhaba
7 Ekim 2013 tarihinde internet siteniz üzerinden Philips marka traş makine siparişi verdim.Sipariş takip numaram: 10060828. 8 Ekim tarihinde Yurtiçi Kargo tarafından siparişimin alındığına dair mesaj geldi.Kargo takip numaram: 190864745762. 9 Ekim tarihinde kargo yetkilileri eve gelmiş ancak evde bulunmadığımdan dolayı kargo teslim edilemedi.Bunun için kapıma bir not da bırakmışlardı.Aynı gün Yurtiçi Kargo tarafından cep telefonuma saat 22.07'de kargomu üç iş günü içerisinde Sahray-ı Cedid şubesinden teslim alabileceğim mesaj atıldı.Buraya kadar her şey normal ve gerek siz, gerekse Yurtiçi Kargo büyük bir özveriyle çok kısa bir süre içerisinde siparişimi evime kadar getirmiş.Bu yüksek hızınızdan dolayı sizi ve Yurtiçi Kargo'yu tebrik ediyorum.
Ancak bütün maceram bundan sonra başlıyor.9 Ekim'de beni bulamayıp 11 Ekim mesai bitimine kadar şubeye gidip kargomu teslim alma hakkım vardı.Ve benim niyetim 11 Ekim Cuma günü şubeye giderek kargomu almaktı.Ancak 11 Ekim Cuma günü sabahı saat 08.10'da Yurtiçi Kargo tarafından cep telefonuma bir mesaj daha geldi.Mesaj içeriğinde ''Operasyonel değişiklikler nedeniyle varış şubeniz Akse şubesi olarak değiştirilmiştir.'' yazıyordu.O gün kargomu şubeye giderek alacaktım ama Yurtiçi Kargo'nun kendi başına buyruk hareketinden dolayı bu hakkımdan mahrum kalmıştım.Hemen önce Sahray-ı Cedid şubesini aradım.Bizden kaynaklanmayan bir sorun var dediler.Bunun üzerine Yurtiçi Kargo Marmara Bölge Müdürlüğü'nü aradım.O hafta bayram haftası olmasından dolayı kargolar Pazartesi günü saat 14.00'e kadar hizmet vermekteydi.Yurtiçi Kargo Marmara Bölge Müdürlüğü'nde operasyondan sorumlu hanımefendiyle yapmış olduğum görüşmede Pazartesi günü saat 14.00'e kadar bana kargomun teslim edileceği şeklinde söz aldım.
Ancak kargom bana ulaşmadı.Bunu bayram öncesi yoğunluğa bağlayarak çok üstelemedim.Bayramdan sonraki mesai günü başlangıcında tekrar Yurtiçi Kargo Marmara Bölge Müdürlüğü ile bağlantıya geçtim ve kargonun bana yeniden yönlendirileceğini söylediler.Ancak yine bir yönlendirme yoktu.Daha sonra 23 Ekim Çarşamba günü tekrar yine aradım ve hemen ilgilenileceği söylendi.Aynı gün içerisinde Yurtiçi Kargo'dan bir telefon geldi ve Media Markt'ın iade işlemini onayladığından dolayı, sizinle irtibata geçmem gerektiğini söylediler.Bunun üzerine aynı gün müşteri hizmetlerinizi aradım.
Önce iade işlemi gerçekleştirilecekti.Ancak yaşadığım sorunu anlattığımda çağrı merkezi çalışanınız gerekli görüşmeleri yaptıktan sonra bana iadeye gerek olmadan kargoyu yeniden bana yönlendirilebileceğini söyledi ve ben de bunu kabul ettim.Bana kargom hakkında gerekli bilgilendirmenin yapılacağı söylendi.Ve ben bunun üzerine beklemeye koyuldum yeniden.
Günler geçmesine rağmen herhangi bir bilgilendirme yapılmayınca müşteri hizmetlerinizi yeniden 28 Ekim Pazartesi günü aradım.Bana gerekli bilgilendirmenin yirmi dört saat içerisinde yapılacağı söylendi.Ertesi gün yirmi dört saat dolduktan sonra gelen bir bilgilendirme olmayınca yine aradım.Bana söylenen 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'mız dolayısıyla resmi tatilde olunduğundan gerekli bilgilendirmenin yapılmadığı söylendi.Bunun üzerine yine bekledim.Ancak yine bir bilgilendirme yoktu.Daha sonra tarihini hatırlamadığım bir gün yine müşteri hizmetlerinizi aradım ve bana söylenen yine yirmi dört saat içerisinde gerekli bilgilendirmenin yapılacağı yönündeydi.Artık tahmin edersinizki yine bir bilgilendirme yoktu.
En son 1 Kasım günü saat 14.38'de müşteri hizmetlerinizi yeniden aradım.Gerekli bilgilendirmenin yapılacağı söylenip bir türlü yapılamadığını çağrı merkezi çalışanınıza ilettim.Çağrı merkezi çalışanınız durumu en üst merciye ilettiğini en geç yirmi dört saat içerisinde bilgilendirmenin yapılacağını söyledi.
2 Kasım günü saat 16.00'da sonunda yolunu gözlediğim bilgilendirme telefonu geldi.İpek Hanım'la yapmış olduğum görüşmede ürünün 25 Ekim günü iadesinin gerçekleştiği, ücretimin de hesabıma iade yapıldığı söylendi.
İpek Hanım'a sormuştum buradan bir de size sorayım: 1) Bana ürünü size geri göndereceğiz denmesine rağmen neden Media Markt sözünde durmadı? 2) Benim onayım olmadan neden ürün iadesi gerçekleştirildi? 3) 25 Ekim tarihinden sonra defalarca aramama rağmen ürün iade edildi demek bu kadar mı zordu da bunu öğrenebilmek için 2 Kasım'a kadar bekledim? 4) Artık internet üzerinden stokta kalmadığı için sipariş edilemeyen ürün çalışanlarınız tarafınızdan piyasanın fiyat olarak altında olduğu için alındı da müşterinize iadesi gerçekleştirildi?
Bu soruları İpek Hanım'a ilettiğimde hiç bir cevap veremedi.
Ben Media Markt gibi büyük bir firmadan öncelikle hiç bu sorunları yaşamamayı beklerdim.Ancak bir aksilik oldu ve yaşadık.Bu aksiliği gidermek için gerekli çabanın gösterilip tarafıma bir hediye çeki veya siparişi vermiş olduğum ürünün ücreti karşılığı tedarikini beklerdim.Ancak hiç biri malesef olmadı.
İpek Hanım'a ilettiğim gibi gerekli şikayetleri her türlü platformda gerçekleştireceğim.Siparişini vermiş olduğum ürün piyasanın otuz lira altında diye değil.İnsanlar bu yapılan yanlışlıklar silsilesinden haberdar olsun ve Media Markt'dan bir ürün alırken bir kaç defa düşünsün diye.Benim gibi diğer insanlar da mağdur olmasın diye.
Saygılarımla''
Bu mesajıma on sekiz gün geçmesine rağmen hiç bir cevap gelmedi.Bugün bir mesaj daha attım ve bir şikayet sitesine durumu anlattım.
Şimdi özet kısmına geçelim:
7 Ekim tarihinde mediamarkt.com.tr üzerinden bir sipariş verdim.Ürün çok hızlı bir biçimde iki gün sonra gelmiş ancak evde kimse olmadığından teslim edilemedi.Üç iş günü içerisinde kargo şubesine gidip ürünü teslim alma hakkım var.Ama Yurtiçi Kargo kendi başına buyruk bir biçimde 11 Ekim tarihinde ürünü geri göndermiş. Yurtiçi Kargo'yla yaptığım görüşmelerden sonra ürünü geri göndereceklerini söylediler ama daha sonra bizden kaynaklanmıyor Media Markt'in iade etmesi lazım diyerek topu attılar.Media Markt'ı 23 Ekim tarihinde aradım(Bu kadar gecikmenin sebebi bayram arası vs).Ürünü hemen geri göndereceklerini ve gerekli bilgilendirmenin yapılacağını söylediler.Tahim edersinizki öyle bir bilgilendirme gerçekleşmedi.Defalarca aradım müşteri hizmetlerini ama hep aynı cevap: gerekli bilgilendirmeyi yapacağız. En sonunda 2 Kasım tarihinde beni nihayet aradılar ve 25 Ekim tarihinde, yani ürünü bana geri göndereceklerini söyledikleri tarihten iki gün sonra para iadesi yapmışlar.Üstelik bana hiç bir şekilde danışmadan.
Benim yaptığım çıkarım şu; ürünü artık istesek de alamıyoruz.Çünkü Media Markt stoklarında gözükmüyor.Piyasanın da bir hayli altında satılmıştı fiyat olarak.Örneğin Vatan Bilgisayar'da %30 indirimle 140 tl ama Media Markt'tan benim siparişim kargo dahil 111 tl.Böyle olunca bir Media Markt çalışanının ya kendisine yada bir yakınına bu ürünü aldığı ve bana gönderilmeyerek para iadesi yapıldığı şeklinde.Bu kadar büyük bir firmaya böyle bir suçlama mı yapıyorsunuz derseniz evet yapıyorum.Çünkü Media Markt bu olaydaki tutumu sebebiyle bende bu güvensizliği oluşturdu.
Çok uzun oldu özür dilerim.Ama sipariş verirken bir olumsuzluk olması sonrasında neler yaşayacağınızı bilin ve ona göre bir şeyler alın istedim.Okumuş olanlara çok teşekkür ederim.
Yurtiçi kargo ve mediamarkta beraber tüketici hakem heyetine şikayette bulunmanızı tavsiye ederim. Bizim halkımızın sıkıntısı kimi kime şikayet ediyorsundan kaynaklanıyor. Medaimarktı kendisine, yurtiçi kargoyu kendisine ya da bir başka kurumu yine kendisine şikayet ediyoruz. Ha bende bir kere ups kargoyu inlettim ama adamla dalga geçer gibi hareket ettiler. Ben burada duracak mıyım? Tabi ki durmayıp tüketici hakem heyetine şikayette bulunacağım kendi durumum için. Akıllanıp insanları tüm gün evde dikmemeyi öğrensinler diye. Bence sizde olayı sadece buralarda bırakmayın. Hakkınızı hakem heyeti hatta mahkemede arayın. Ülkemizde güya büyük olan şirketlerin ekmek yediği el olan tüketiciye verdiği değeri anca bu yolla arttırabiliriz.
quote:
Orijinalden alıntı: h0c@
Yurtiçi kargo ve mediamarkta beraber tüketici hakem heyetine şikayette bulunmanızı tavsiye ederim. Bizim halkımızın sıkıntısı kimi kime şikayet ediyorsundan kaynaklanıyor. Medaimarktı kendisine, yurtiçi kargoyu kendisine ya da bir başka kurumu yine kendisine şikayet ediyoruz. Ha bende bir kere ups kargoyu inlettim ama adamla dalga geçer gibi hareket ettiler. Ben burada duracak mıyım? Tabi ki durmayıp tüketici hakem heyetine şikayette bulunacağım kendi durumum için. Akıllanıp insanları tüm gün evde dikmemeyi öğrensinler diye. Bence sizde olayı sadece buralarda bırakmayın. Hakkınızı hakem heyeti hatta mahkemede arayın. Ülkemizde güya büyük olan şirketlerin ekmek yediği el olan tüketiciye verdiği değeri anca bu yolla arttırabiliriz.
Teşekkür ediyorum söylediklerinizden dolayı.Ben de tüketici hakem heyetine başvurmaya karar verdim sizin sayenizde.
Buraya yazmamın amacı, daha önce böyle bir olay yaşayan insanlar varsa bir yol gösterirler veya yaşamayanlar için bir tedbir olsun diye.Boyner ile bir sorun yaşamıştım.Sorunu şikayet sitesinden hallettim.Aynı sorundan muzdarip bir dh forumcusu daha vardı.Ne yapması gerektiğini söyleyince arkadaşa da 100 lira hediye çeki verdiler.Bana da vermişlerdi.Buraya yazmamdaki amacımdan bir tanesi bu.
oguz58
kullanıcısına yanıt
Al şu parayı sus hesabı Böyle bir durumda karşılaşsam demekki adamlar benim haklı olduğumu biliyorlar ve bu yolda devam edersem 100 liradan daha fazla zararları olacak diye düşünüp devam ederdim bazen çok mu kıl oluyorum diye düşünüyorum ama düştüğümüz şu hale bakarsak hakkımızı aramak bile toplum gözünde kıllık, gıcıklık gibi algılanıyor
quote:
Orijinalden alıntı: h0c@
Al şu parayı sus hesabı Böyle bir durumda karşılaşsam demekki adamlar benim haklı olduğumu biliyorlar ve bu yolda devam edersem 100 liradan daha fazla zararları olacak diye düşünüp devam ederdim bazen çok mu kıl oluyorum diye düşünüyorum ama düştüğümüz şu hale bakarsak hakkımızı aramak bile toplum gözünde kıllık, gıcıklık gibi algılanıyor
Biraz öyle oldu cidden Ama orda benim toplam siparişim zaten 100 lira tutmuyordu bu yüzden ben memnun oldum
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme