iPhone X marka telefonumla ilgili Apple ile yaşadığım rezalet servis deneyiminden bahsetmek istiyorum; Mikrofon arızası sebebiyle garantiye gönderdiğim telefonumun böyle bir şey olmamasına rağmen “yetkisiz müdahale” denilerek işlemsiz geri gönderilmesi sonucu yaşanmış rezalettir. şöyle ki: Henüz 1 yıllık olup garantisi devam eden iPhone X marka telefonumu telefonla konuşurken karşı tarafa sesin zayıf ve boğuk gitmesi şikayetiyle apple zorlu yetkili servise teslim ettim. telefonum buradan apple onarım merkezi adlı bir yere gönderildi. Bir kaçgün sonra ücretli onarım bilgilendirmesi geldi, kabul etmedim işlemsiz geri geldi telefon teknisyen raporunda ‘’kazara oluşan hasar’’ yazıyordu. Ben bunu kabul etmedim tabi telefonu tekrar verdim, yine aynı işlemler ardından tekrar geldi telefon bu sefer ki teknisyen raporunda ‘’yetkisiz müdahale’’ yazıyordu. Yani Apple yetkili servisinde yapılan müdahaleyi yetkisiz müdahale olarak gördü Apple teknisyeni! Bu yeni bir strateji sanırım şubat-mart 2018 den sonra adamlar bu yolu keşfetmiş hem sağlam cihazları bozup hemde yetkisiz müdahale kararı verip garanti dışı bırakıyorlar. Bu konuda ki çokça şikayete bakılırsa Türkiye'ye özgü bir yaklaşım tarzı sanırım.. Neyse, telefonla apple’ı arayıp görüştüğüm kişiye cihazımda kesinlikle yetkisiz müdahale olmadığını ilk kez tamir işlemi gördüğünü söyledim. telefondaki kişi de ilgiliymiş gibi görünmeye çalışarak beni çok iyi anladığını bu durumdan dolayı çok üzgün olduğunu telefonun görsellerini incelenmek üzere yurt dışındaki teknisyenlere göndereceğini vs. söyleyip iki gün içinde dönüş yapacağını söyledi. ayrıca doğrudan kendisine ulaşabilmem için bir de mail adresi verdi. fakat aradan geçen 5 günde beni ne aradı ne de maillerime dönüş yaptı. muhtemelen görselleri yurt dışına göndermek falan bunların hepsi ilgiliymiş gibi görünmek kullanılan oyalama taktikleri. neyse ben 5. gün apple’ı tekrar arayıp durumu sorduğumda itiraz sonucunda kararın değişmediğini öğrendim. şimdi ben bu yazımı okuyan arkadaşlara soruyorum ben garantisi devam eden bir cihazı neden servis dışında tamir ettireyim? bunu bir türlü apple’a anlatamadım. Epey direndim ama Apple’ın katı duvarını aşamadım ben anlatamadım onlar hiç anlatmaya çalışmadılar yetkisiz müdahale diyerek garanti dışı bırakarak ve kontrol esnasında ekstra zararlarda vererek telefonu bana teslim ettiler. Apple danışmanı birde bana hukuk önünde hakkınızı arayabilirsiniz dedi. Bende öyle yaptım! Neler yaptım; -aynı gün servisi ve teknisyeni apple’ı arayarak şikayet ettim. -sikayetvar-com’a yazdım. -en az 30 danışman ile telefon-chat-mail ile görüştüm. -apple sayfalarına yazdım. -apple communitye yazdım. -ekşi sözlüğe başlık açtım. -donanımhaber, shiftdeletenet gibi forumlara konu açtım. -apple’ı tüketici hakem heyetine şikayet ettim. -apple’ı tüketici mahkemesine şikayet ettim. -apple ticaret bakanlığına şikayet ettim. Sonuç olarak haksızlık karşısında susmadım, eğilmedim apple’a karşı 2 avukatıyla müdahil olduğu davayı hukuk önünde itiraz yolu olmayan yani kesinleşmiş kararla KAZANDIM! Şimdi Apple’ı ticaret bakanlığına garantiyle ilgili yükümlülüklerini yerine getirmediğinden dolayı ( tekrar ) şikayet edeceğim. Kazandığım dava üzerinden de tazminat davası açıp sokak hayvanlarını sevindireceğim. Benim gibi apple fanatiği insanlar, yere göre sığdıramadığımız apple ın türkiyede ki halini görsün istiyorum, en azından bizim gibi bir sürü insan var bu konudan muzdarip, 2 aylık 5 aylık telefonlara bile yetkisiz müdahale kararı veriliyor artık apple tr bunu suistimal ediyor ve insanları mağdur ediyorlar. Dışarıda hiç bir müdahale görmeyen kendi teknisyenlerinin bile tespitleri uyuşmayan yetkili serviste yapılan müdahaleye yetkisiz müdahale diyen ve bu müdahalede telefona ekstra hasarlar veren Apple ve onun yüce teknisyenlerine de selamlarımı iletiyorum! |
Bildirim