Şimdi Ara

Megan 2 aracım stop ediyor! Lütfen Yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
3.237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. 2005 model Renault Megane 2 Dynamique araç sahibiyim. Aracım 62000 km'de. Aracımda Lovato EasyFast LPG kiti takılı,8 aydır da sorunsuz kullanıyorum.Ancak 2 haftadır yaşadığım bir problemi size danışmak istedim.

    1-Aracımı çalıştırıp rölantide beklerken 7-8 saniye sonra motor stop ediyor.Bunu 2-3 defa yapıyor.Ancak çalıştırdıktan sonra hemen gaz verip,tekrar ayağımı gazdan çekince bu problemi yapmıyor,rölantide çalışıyor.

    2-Adanada yaşıyorum,hava sıcak malum.O yüzden aracımın LPG'ye geçmesi 2-3 saniye bile sürmüyor.Trafikte giderken bazen vites değiştirmek istediğimde,ayağımı debriyaja bastığımda aracım rölanti devrinin de altına inip stop ediyor.Ancak bu çok sık olan birşey değil,araba bi süre sonra normale dönüyor,geçişlerde sorun olmuyor.

    3-Klimayı açtığımda,yukarıda 2 numaralı kısımda yazdığım problem daha sık hale geliyor, vites değiştirmek istediğimde,ayağımı debriyaja bastığımda aracım ya rölanti devrinin de altına inip stop ediyor, ya da nerdeyse 0 devire değip tekrar normal vites devrine geliyor.Klima açıkken bu durum hiç düzelmiyor 100 km yol da yapsam hep bu şekilde gidiyor.Adana yazın 40 derece, klimasız arabaya binmek mümkün değil.

    Aracımı burda 2 farklı motor ustasına götürdüm.Cihaza bağladılar, egzantrik konum sensörü diye bişey hata veriyomuş,bir başka sensörde daha hata varmış.İlk usta o sensörü değiştirdi,150 TL para aldı,ancak sonuçta en ufak bi değişiklik olmadı.Diğer ustaysa ateşleme sistemi ya da beyinde bi sıkıntı olabilir dedi.O da bujileri falan değiştirdi,az önce aradı araba hazır sorun yok dedi.Almaya gittim,denerken yine aynı sıkıntı oldu.Usta da şaşırdı ben kullanırken bu hatayı yapmadı diye.Kısacası çözümsüz ve umutsuz bir haldeyim.Bir de sizlere danışmak istedim.

    Bu sorunlar LPG sisteminden mi kaynaklanıyor,yoksa motorun genel aksamında bir sorun mu var? Bir de renault yetkili servisine götürmelimiyim? İşin açıkçası serviste faturanın daha yüklü olacağını düşünüyorum bu da gözümü korkutuyor.Lütfen fikirlerinizi ve yardımlarınızı esirgemeyin.Teşekkürler.







  • Merhaba arkadaşım. Aynı şekilde benim aracımdada lovato marka lpg sistemi ve dediğin sorunlar var. O yüzden yazmak istedim. Fakat açıkcası ben hiç bu kadar üstüne gitmedim olayın çünkü sorunlar yolda bırakan cinsten değil. Örneğin çalıştırırken ben zaten hep gaz veriririm motoru canlandırmak adına. Seninde çalıştırırken gaza dokunmaya üşeneceğini sanmıyorum :) diğer soruna gelince genelde trafik ışıklarına yaklaşırken oluyordu bende o yüzden artık ayağımı debriyaja basılı tutmuyorum ya direk vitesi geçiriyorum ya da boşa atıyorum vitesi hem zaten motor stop etsede bizim araçlarda elektrohidrolik olduğu için direksiyonda herhangi bi kitlenme veya sertleşme olmuyor o yüzden şanslıyız. ben öyle durumlarda aracı uygun vitese takıp debriyajı yavaşca çekip devam ediyorum.
    Kısacası demek istediğim bence boşuna gereksiz masraf yapma çünkü hem çok önemli bi sorun değil hem de o sanayideki ustalar en gereksiz şey için sağlam parçayı değiştirirler sonuçta onlar da bu şekilde para kazanıyor.
    tabi bu konuda başka deneyimleri ve gerçek çözüm yolunu bilen varsa bizimlede paylaşsın.




  • Hocam öncelikle sorun motordamı yoksa LPG kısmındamı teşhis etmek için; aracınızı benzinde çalıştırmalısınız bence ve yoldada aynı şekilde benzinde giderek aynı problemleri yapıyormu onu test edin.

    Benzin filtresi çok sıcaklarda yoğunlaşma çok oldugundan böyle problemler yaratabilir örneğin.Gaz vererek marş yapma diye bir durum söz konusu değil bizim araçlarımızda eğer bunu gerektiriyorsa motorda bir problem var demektir.
  • Evet gaz vermeden çalışması gerektiğini biliyorum ama soğuk havalarda çalışma süresi uzuyor bende o yüzden marş dinamosu kendini yorucağına gaza dokunuyorum. Diğer benzin filtresi olayında haklı olabilirsiniz ama bu hep LPG deyken oluyor önceden böyle bir problem yoktu. Sıcak havalarda değilde aracı çok uzun süre sürünce böyle oluyor
  • lpg ayarınız bozulmuş bi kontrol ettirin
  • bence stop etmesinin lpg ayarıyla alakası yok benim arabamda lpg yoktur henüz 40000 kmdedir ve aynı sorun bendne oldu arabamı yetkili servis harici hiç bir yere götürmem ve kam mili kaptörü arızlı dediler ve 140 tl aldılar aradan 6 gün geçti bugun cumartesi ve aynı sorunlar gene var pazartesi Yetkili olan Fakat Bilgili olmayan arıza tespit ücretimiz 60 tl diyen yetkili servis danışmanın boğazına yapışacam bıktım bu arabanın sorunlarından
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efemertmetin

    Hocam öncelikle sorun motordamı yoksa LPG kısmındamı teşhis etmek için; aracınızı benzinde çalıştırmalısınız bence ve yoldada aynı şekilde benzinde giderek aynı problemleri yapıyormu onu test edin.

    Benzin filtresi çok sıcaklarda yoğunlaşma çok oldugundan böyle problemler yaratabilir örneğin.Gaz vererek marş yapma diye bir durum söz konusu değil bizim araçlarımızda eğer bunu gerektiriyorsa motorda bir problem var demektir.


    Eğer benzinde yapmıyorsa lpg ye geçiş sıcaklığını artırmanızı tavsiye ederim yazın bende benzer bir sorun yaşadım 3-5 sn de lpg ye geciyordu. Motor tam ısınmayıp devrini alamadığı için olur biraz beklersiniz ama duzelir dedi usta gercektende oyle oldu denemekte fayda var bence
  • Aracınızın gaz kelebeğini ve rolanti ayar cihazını söktürüp temizletin. İlk başta düzelcektir ama sonradan 2-3 ay sonra yine başlarsa rolanti ayar cihazını komple değiştirin ortala 120 lira bişey. Yine düzelmez ise ben daha fazla yardımcı olamam :)
  • Merhaba Arkadaslar Size bu konuda arabamda yasanan sıkıntı icin yardım etmenizi istiyorum. Aracim Megane 2 2006 model otomatik vites sedan

    sıkıntı tam okarak su araba ilk geldiginde trigeri arizaliydi ilk calismasinda ses cikariyordu har har diye 2-3 saniyr sonra geciyodu servise goturdugumuzde yaklasik 2 milyar hesap cikardi ve bunun icinde araba yag kaciriyordu o halde Çorumdan Konya/Eregliye kadar tik ses cikarmadan geldi neyse serviste motor bolumunden keceleri felan komple degisti motor aksami bastan sonra yapildi o harlamasi gitti ve Çorumdaki Kasap Ustalar Trigerdeki Kayisin dondugu yer orda bi disli var allahin danalari ordaki vidayi sikistirmAmislar.Aradan 2 ay gecti koye giderken yaklasik 34 km uzaklikta yolda giderken 3 defa kendi basina vites buyutup kuculttu gostergeler sifirlanip tekrardan normale dondu. araba stop edip tekrardan calisti sonra tekrar ardindan bir daha yapti neysr iyi kotu geldik gelirkende 1 defa yapti ustaya goturduk ilk olarak aklima sanzimanla alakasi olabilecegi aklima geldi ve sanziman yagini degistirdik sonra arabayi ustaya goturduk elrktronik ariza olabilir dediler ekektrikciye goturduk oda butun meganlarda olan kronik ariza olacagini soyledi arabayi bilgisayara bagladi ve Kam mili(eksantrik kaptor) konum sensoru verim arizasi -aralikli yaziyor dedi yenisini alip takirdim orda. arizayi sildirdigimiz halde gene ayni sorun devam ediyor neler yapabiliriz tekrardan hatirlatiyim araba otomatik vites ikinci olarak araba diger meganlara gore iceriye cok ses aliyor usta hava filtresinden diyor pek inandirici gelmedi heleki ilk calismasinda 2-3 gun beekledigi zaman ilk calistirmamda bi ugulti geliyo gaza yuklendik sira bu ugultu artiyor acaba otomatik viteslerde olan bisey mi manuel vites meganlarda hic ses yok kafayi bozacam yakin zamandada yola cikacam yine yolda birakirsa o arabayi oracikta yakacam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yazdığınız problem açık ve net,ateşleme sorunu önce lpgciye gidin elektriği bobinden çekmişlerse onu akü ya da beyinden alsın sonra bobinleri ve bujileri değiştirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.