Şimdi Ara

Megane 2 II 2008 Extreme 1.5 Dci Enjeksiyon Hatası ve Piston Eritme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
9.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar.
    Bayram arefesinde 2008 dizel megane aracım Petrol Ofisinden 50.5 lt ile fullediğim depoyla 400. kmde yolda kaldı. 170-180 km hızdayken yol bilgisayarı Enjeksiyonu kontrol ettir dedi ve araç daha gaz yemedi. Mecburen sağa çektim, stop etti vs.. tekrar çalıştırmak istedim büyük bir titremeyle çalıştı, acayip bir duman çıkma başladı. Neyse kurcalamadım daha fazla çekici ile servise götürdük, ilk bakan usta depodaki benzinin kokusuna baktı, sonra kaputu açıp eline benzin döktü baktı %90 yakıttan dolayı, enjektör devre dışı kalmış, silindiri yemiş olabilir dedi. Bilgisayarda Enjeksiyon hatası ve 4.silindir hatası verdi . Petrol Ofisi bayisinden ve aracımın deposundan bayram sonrası yakıt numunesi aldırdık hala sonucu bekliyoruz.

    Araç başka bir uyarı vermemişti, arızalandığında çeyrek depo inmişti yakıt ibresi, bu durum olduktan sonra aracı durduğu yerde bi kaç kez çalıştırdıktan sonra yakıt nerdeyse yarıma düştü. Aracı bekletiyorum numune sonucu gelsin diye tamir veya arıza tespiti yaptırmadım, bi dünya masraf isteniyor çünkü.

    Numune alınal 10 gün oldu sonuç bekliyorum hala. Servisi arıyorum Çeşitli durumlardan bahsediyor şimdi de; bizim kanaatimiz turbo devre dışı kalmış, motor yağ çekip pistonları eritmiş motor ve turbo değişecek diyor :) Karşılığında soruyorum turbo hatası vermzmi araç? yok öyle bir uyarı vermez bu araç diyor :? Ancak enjektördende olabilir bu sorun, fazla işemesinden dolayı piston zarar görmüştür, erimiştir vs. diye :) Tabi ben de şoku atlatınca sordum ilk kanaatiniz %90 yakıttan dolayı enjektör devre dışı kalıp arıza verdiği idi, şimdi değişen ne ? Bu petrol ofisi allem kullem etti konuyu bize mi yıkmaya çalışıyorlar anlamadım. O yüzden aracıma (600 tl civarı fatura çıkaracakları) tam arıza tespiti yapılsın dedikten 5 dk sonra dokunmayın, bırakın ! dedim ve bekletiyorum hala.
    Sadece numune sonucunu bekliyorum, yakıtta sorun yok diye sonuç çıkarsa masraflar için petrol ofisine dava açacağım.

    Böyle bir durum başınıza geldimi veya Etrafınızda böyle bir örnek var mı ?
    Deneyimi tecrübesi ve tavsiyesi olan arkadaşlardan acillll cevap bekliyorum.


    Şimdiden Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AdoGa -- 7 Kasım 2012; 0:23:35 >







  • bu tür olaylarda hemen mazot filitresini değiştir,
  • Aynı arıza bendede oldu mutemelen yüksek hız yapmaktan kaynaklandı. Bende depomu fullemiştim yaklaşık 4/3 harcadım uzun yolda yaklaşık 200 km hız yaptım ne olduysa ozaman oldu. önce enjektör hatası verdi ve gaz yememeye başladı.
    sonuç pitonlar erimiz turbo ve enjektörler arızalanmış. şimdi ben tanıdık olması sebebiyle işi 3000 tl ye kapattım.
    rektefiye ve ıvır zıvır malzemeler 1000 tl
    turbo 700 tl
    enjektörleri tanıdık olması sebebiyle 100 tl hallettiler (normalde 4 adet tamir için 750 tl istemişti başkası)
    motor sökme takma onarım vs 1000 tl
    yağ filtre vs 200 tl
  • Bende sehirlerarasi yolda 190 civari hiza ulasmisken birde enjektor hatasi yazdi, servis isigi yandi. Hemen devrimi ve hizimi dusurdum 5 saniye sonra isik sondu bir problem olmadi. Tirsmadim degil ama
    1.5 dci 85 beygir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayni sorun bende de oldu dun aksam. Aracta enjektorlerin tamir edilmesi gerektigini biliyorum, iseme yapiyordu heralde. Sehir icinde bir uyari vermiyor ama 120 civarindan sonra check injection hatasi gosteriyor. Bizim usta boyle gidebilirsin bir problem olmaz dediginden ciktik yola. Ama otobanda 160lara cikinca birden gaz yemeyi kesti sonra baktim motor durmus, kenara cektigimizde de hic calismiyordu araba. Simdi serviste ve kontrol edecekler. Sorun neden olabilir? arac 1,5 dci motorun cama yakin olan tarafinin alt kismindan dumanlar yukseliyordu biraz. Sonra aku civarindan yumurta kokusu gibi pis bir koku geliyordu. Motor yagina baktim cok civikti. Normal seviyeninde cok ustune cikmisti seviyesi.
    Neden olabilir bunlar?
  • Allah allah ılk defa duyuyorum ama ürkütücü cunku 2011 Laguna Dci aracım var basımıza böyle bırsey gelmesındee maazallah ...
  • Benimde aracımın başına aynı şekilde bir arıza geldi. Aracım Megane 2 1.5 DCI expr. 2008 model. Cumartesi günü aracı çalıştırınca enjeksiyon hatası yazdı ekranda. Hemen yakında olan bakımlarını yapan ustaya götürdüm. 10 dakika sonra hatayı sıfırladık bir sıkıntı olmaz gidebilirsiniz dedi. 40.km ortalamam 80 km civarı hızla yol aldıktan sonra araçtan "tık tık tık" diye sesler geldiğini fark ettim, sonra dikkatli bakınca kaputtan duman çıktığını gördüm. En yakın yerde sağa çekip durdurdum arabayı. Su kabını açınca sıcak su fışkırdı. Yakın yerde bulunan bir tanıdığımın ustası geldi. Aracı alıp götürdüler, dediklerine göre turbo enjeksiyonlarda hata varmış, tamir olmazmış. Üst kapakta rektife işlemi uygulacakmış.Triger kayışı, yağı, filtresi falan derken 5.500.TL masraf çıktı daha da bir kaç ufak tefek arızası çıkar.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.