Şimdi Ara

Megane 4 HB 1.5 DCİ EDC Touch mı Golf 1.0 TSİ MANUEL Comforline mı? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
0
Favori
5.363
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    1.0 TSI motor ve 9 10 litre komik olmayın lütfen. Adam 1.5 tonluk 1.0 araçla ne yaktığını yukarıda paylaşmış gidin gerçek kullanıcıdan ogrenin ne yaktığını cevrenizi sallamayin
    Siz 1.0tsi motorun s.ici ve s.disi yakıt tüketimi hakkında bilgi sahibiyseniz bizi de bilgilendirin lütfen. Tabii eğer aracı kullanıyorsanız. Kullanmıyorsanız kulaktan dolma bilgi vermeyin kimseye.

    Benim kardeşimde leon 1.0 tsi dsg var. Araba s.icinde 9 litre yakıyor, s.disi 110km hızı geçmez ise 5.5 litre. Bu değerler hem yol bilgisayarının gösterdiği hem de depoya pompadan koyulan benzinin hesabı. Ikisi birbiriyle uyumlu.

    Ancak golf daha ağır bir araç leone göre. O sebeple yakıt tüketimi ne olur bilemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    İki araç arasında kalan ben olsam kesinlikle megane tercih ederdim. Golf burada sadece genel kalite anlamında öne çıkar. Onun dışında şekil-şemal, genişlik, otomatik vites gibi unsurların hepsi megane hanesine puan getirir.

    Siz zaten megane sahibi değilmiydiniz? Sattınız mı aracı?

    Ek: Mesajları okudum, aracınız duruyormuş, bence devam.
    Ben bugün itibariyle kararımı verdim zaten.
    Kesinlikle megane'a binmeye devam edecem 👍



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi excellence -- 8 Nisan 2019; 14:29:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • excellence E kullanıcısına yanıt
    En doğrusunu yapmışsınız.Bir megane sedan kullanıcısı olarak şunu biliyorum,megane hb çok daha kaliteli.
    Bagaj ihtiyacım olmasa kesinlikle megane hb alırdım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Çevre yolu 60 km sabit 3lt yakıyor ispat isteyen varsa 100 TL benzin parası atsin
    Dizeli satıp benzinli alıyoruz hep birlikte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda2007

    En doğrusunu yapmışsınız.Bir megane sedan kullanıcısı olarak şunu biliyorum,megane hb çok daha kaliteli.
    Bagaj ihtiyacım olmasa kesinlikle megane hb alırdım.
    Hocam megane hb daha kaliteli demissiniz.
    Ne gibi bir kalite farkı var merak ettim.
    Detaylı olarak bize bilgi verirseniz çok güzel olur.
    Konuyu okuyan ve araç satın alacaklara da fikir verir en azından 🤗

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24

    Dizeli satıp benzinli alıyoruz hep birlikte.

    Alıntıları Göster
    Bağ bahçe falan varsa tarla sürersiniz ilerde. Ne de olsa büyük şehirlerde yasaklanacakmış
  • excellence E kullanıcısına yanıt
    istanbulu bilmem de benim 1.2 motor 6.5 i geçmedi 25 binde. mtv farkını da düşünün. golf size kalite ve konfor verecektir. geriye kalan karar sizin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    istanbulu bilmem de benim 1.2 motor 6.5 i geçmedi 25 binde. mtv farkını da düşünün. golf size kalite ve konfor verecektir. geriye kalan karar sizin.
    Almayı düşündüğüm 2017 model golf 1.0tsi'ın 6 aylık mtv'si 430tl ; halihazırda kullandığım 2016 model megane 1.5dci'ın mtv si 560tl.

    Aradaki fark 560-430=130 tl
    Yıllık 2 taksit 2x130=260tl

    1.0tsi alsam aylık 1000km'de s.içinde 1.5dci'a göre 500-340=160tl minimum fazla yakıt masrafım olacak.

    Mtv'den kazandığım 260tl zaten 1,5 ayda benzine gitmiş olacak ve devamında yıllık toplam yaklaşık 1800-1900tl fazla benzin masrafım olacak.

    Bu şartlarda dizel otomatik megane'dan manüel golf'e geçmek bana pek mantıklı gelmedi. Evet golf malzeme,yol tutuş olarak 1 tık megane'dan iyi olabilir ama aynı paraya (90bin tl) megane 4 touch dizel otomatik alınabiliyorken golf 1.0tsi manüel comfortline (sürüş konfor paketi yok) almak mantıksız bir değişim olarak geldi bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: excellence

    Hocam megane hb daha kaliteli demissiniz.
    Ne gibi bir kalite farkı var merak ettim.
    Detaylı olarak bize bilgi verirseniz çok güzel olur.
    Konuyu okuyan ve araç satın alacaklara da fikir verir en azından 🤗

    Alıntıları Göster
    mesela yalıtım çok daha iyiymiş, yol tutuş çok daha iyiymiş ve edc şanzıman faklıymış.tamamen kullanıcı yorumları,.benim megan arabam yok.
  • Megane 4 HB 1.5 DCİ EDC Touch mı Golf 1.0 TSİ MANUEL Comforline mı?
    Golf 1.0 tsı dsg uzun dönem yakıt verisi ki ben hiç dikkat etmem yakıta falan sakın kullanan biri rahatlikla 6 -6 bucuk ortalamayı yakalar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EDC şanzıman ile ilgili olarak da üşenmedim 6 nisan cumartesi günü servise gittim ve servisten sorumlu baş teknisyen (usta) ile detaylıca görüştüm. Ayrıca Renault Mais Türkiye genel merkezle görüştüm ve oradan da yetkili ağızdan bu konuyla ilgili bilgi aldım. Hem merkez hem de servisteki baş teknisyen aynı şeyleri söylediler Sonuçlar;

    Sedan veya hatchback tüm araçlardaki şanzıman kuru kavrama imiş (içinde çok az bir miktar yağ varmış elbette ama bu içi tamamen yağ dolu olan yağlı şanzıman demek değilmiş)

    Kavramların ömrünü sordum. 20bin km de bir Rutin bakımları yapılan ve yanlış kullanılmayan sanzimanlarda yaklaşık olarak 200 bin km'den sonra baski balata değişimi yapıyoruz dedi. Lâkin kullanıcı hatasına bağlı erken baskı balata erimelerinde yine de servise gelen araclarin en az 100bin km'de olduklarini ve serviste yapılan değerlendirmelerde gerekli görülürse müşteriye değişim önerdiklerini söyledi.

    Baskı balata bitmeye yakinsa eğer, araba her kalkışta veya geri gidişte yüksek oranda titreme yaparmış ve bariz bir şekilde sürücüyü rahatsız edermiş.

    Baskı balata fiyatını sormayı unutmuşum uzun muhabbete dalınca. Ama zaten benim gibi sakin ve dikkatli kullanan birine 200bin km sorun çıkartmaz diye düşünüyorum (ki ben zaten yılda ortalama 10-12bin km biniyorum ve muhtemelen 3 yıl sonra 70-80bin km'ye geldiğinde arabadan sıkılmış olur ve değiştiririm)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.5 dci edc kombinasyonu müthiş tutumlu. Ayrıca çok çabuk ısınıyor araç ve bu çok ciddi pozitif bir durum tüketimde. Kadjar ile Kısa mesafe kullanımlarda dahi 1000 km geçmek mümkün depoda (55 litre).

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıca EDC şanzımanın kararsızlığıyla ilgili tecrübemi de yazayım;

    Eğer s.icinde bol dur-kalk yaparak kullanıyorsanız ve araba ECO modda ise evet kararsızlık yapıyor. Lâkin ECO mod zaten s.ici bol dur-kalk olan trafik için icat edilmiş bir mod değil. Daha çok s.ici ama uzun mesafe çevreyolu tarzı yollar veya uzun yol için düşünülmüş bir tasarruf modu. Zaten c.tesi konustugum servis baş teknisyeni de s.icinde ECO modu açmanıza gerek yok, kapalıyken hiç kararsızlık yasamazsınız dedi. Ben de zaten 7 aydır o şekilde kullanıyorum ve doğru da yapmışım yani.

    Ancak s.icinde ECO modu kapatınca kesinlikle hiç ama hiç bir şekilde kararsızlık yapmıyor!!!

    Otomatik araçlarda motor tepkisi tamamen gaz pedalına ne şekilde bastiginizla ilgili. Hele ki otomatik ve dizelse, yüksek torktan dolayı gaz pedali tepkisi daha cok onem kazaniyor. Ama zaten kullandığınız arabanin karakterini çözünce ayaginiz pedala uyum sagliyor ve hangi hizda hangi devirde ne kadar basinca ne tepki verecek ogrenmis oluyorsunuz.

    Ben ilk aldığım hafta farkettim bu Eco ve normal mod olayını. O günden beri (7 aydır) s.icinde sürekli ECO mod kapalı olarak kullanıyorum ve hiç sıkıntı yaşamıyorum. Yakıt tüketimim 19-20km/saat ortalama hızlarda 6.5 litre.

    ECO modu sadece otoban ya da s.disina çıkarsam açıyorum ve o zaman da zaten şanzımanda hiç bir şekilde kararsız geçişler olmuyor. Yakit tuketimim 120km/saat cruise kontrol ile 5 litre. Eğer 110km/saat ile gidersem 4.5 litre. 90-100km saat ile gidersem 3.7-4.0 litre.

    Umarım yazdiklarim okuyanlara fikir vermiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • excellence E kullanıcısına yanıt
    Bana servis megane hb yağlı kavrama,yüksek torka daha dayanıklı dedi.Edc getrag yapımı,getragın sitesine girip bunu doğruluyabilirsiniz.
    HB İspanya valencia üretimi,işçilik hatası yok gibi,bütün avrupada kullanılan ve tutulan araba,sedan ise Bursa üretimi avrupada satışı olmayan bir araba.
    HB kaza testine girip 5 yıldız almış bir araç,sedan ise kaza testine girmemiş bir araç.
    HB megane ile Adana Mersin yaptım trim sesi sınıfına göre çok iyi.sedana görede.(eski focus ve astra kullanıcısı olarak söylüyorum)
    Sedan hb meganın uzatılmış hali ve daha kötü bir araç bence.
    Bende servisle edc'yi konuştum 150.000 kilometreden önce bozulmaz dedi.Tabiki tam otomatik vites çok daha iyi,fakat bozulmaz diye bir kural yok.Örneğin cvt bozulunca nissanın 40.000 tl istediğini bizzat arkadaşımdan biliyorum.Edc bozulsa kökü 12.000-13.000 tl.
    Şehir içi ve dışında eco mod kullanmayın bence.Araba ölmüş eşek oluyor ve yakıta bir artısı yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Olur. 40 50 sene içinde muhtemelen Türkiye'de yasaklanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • excellence E kullanıcısına yanıt
    1.0 bu temmuzdan sonra 300 tl olacak. ancak elinizde EDC li megane varsa değiştirmeyin tabi ki. al-sat riskine değmez.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.