Şimdi Ara

Megane 4 HB 1.5 DCİ EDC Touch mı Golf 1.0 TSİ MANUEL Comforline mı? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
0
Favori
5.363
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Hocam sizde zaten dizel otomatik megane yok muydu, yanlış mı hatırlıyorum acaba ?

    Alıntıları Göster
    Evet doğru hatırlıyorsunuz 👍

    2001-2003 arasında benzinli manuel Renault Europa
    2005-2008 arasında benzinli manuel Ford Focus
    2008-2012 arasında benzinli otomatik VW Golf kullandim ve hepsine de LPG taktirmistim. Lpg-Benzin ikilisinin bakım, ayar, muayene sıkıntıları vb sebeplerinden dolayi dizel arabaya gecmeye karar verdim.

    2012'de dizel manuel Punto aldım ve 2012-2018 arasında Punto 1.3 multijet manuel kullandım. Yakıt tüketimi s.ici 6.5 litreydi. 6 yıl sonra artık tekrar C segmentine geçmeye karar verdim ve sattım.

    2018 Mart'ta Egea Lounge 1.6 multijet otomatik almıştım. Vites geçişleri bazen kararsız olduğu, içeriye çok fazla motor sesi aldığı, genel kalite algısı orta seviyede oldugu ve en çok da fazla yaktığı için (s.ici 8,5 litre) sattım.

    2018 Mayıs'ta Focus TrendX 1.6 dizel manuel aldım. Yol tutuşu ve kalite algısı iyiydi ancak manueldi. Yakıt tüketimi s.ici 6 litreydi. 5 ay kullanıp tekrar otomatik almaya karar verdiğim için sattım.

    2018 Eylülde 2016 model 1.5 Dizel Otomatik Megane HB Touch aldım ve o zamandan beri kullaniyorum. Arabanın şanzıman geçişleri bir DSG olmasa da (evde halen kardeşimin 1.0 tsi dsg leon'u var ve ordan biliyorum dsg deneyimim var) eco mod kapalıyken hiç sorunsuz ve kararsızlık yapmadan vites değiştiriyor. Yakıt tüketimi s.ici 6 litre (20km/saat ortalama hız) Arabanın görüntüsü güzel, iç mekan kalite algısı bana göre gayet yeterli, trim sesi hiç yok, kasis ve cukur geçişlerinde tok bir sesi var ve konforlu (ben 16inc lastiklerin her zaman daha konforlu olduğunu düşünüyorum. Egea'da 17 inç var di ve yol sesi daha çok, konfor daha düşüktü. Aynı dönemde kardeşimde de 1.3 multijet egea manüel var di ve onda 16 inç lastik var di. Parke taş aynı yolda her ikisini de uzun süre test ettik ve kesinlikle 16 inç olan lastikler daha konforlu ve daha sessiz)

    Megane 4 Dizel otomatikten genel olarak dış görünüm, yakıt tüketimi düşük olması ,otomatik şanzıman sorunsuzluğu, iç mekan kalite algısı ve genişliği, touch paketin sunduğu donanım, yol tutuş ve seyahat esnasında iç mekana motor sesi almaması yönlerinden çok memnunum.

    Bunlarla birlikte arabada kullanılan ses sistemi yeterli ancak teyp standar ve yazılım anlamında eksiklikleri var. Geri görüş kamerası fabrikasyon olarak touch pakette yok. Belki çoğunuz için önemsiz olabilir ama ben dokunmatik ekran multimedya ve geri görüş kamerasına alışmış bir kullanıcı olarak bunların eksikliğini yaşıyorum.
    ICON paket alacak param olsa zaten alırım ve hiç golfe bakmam ama malesef su an için alamıyorum.

    Aylık ortalama 800-900 km s.ici yol yapıyorum. S.disi yılda 2-3 kez toplamda 1500-2000 km yapıyorum. Yanı yıllık toplam 12000-13000km en fazla yaptigim yol.

    Ben de tüm bu yazdiklarimdaki düşüncelerden ve hissiyatimdan yola çıkarak konu başlığını açtım ve insanların fikirlerini merak ettim.

    Megane sorunsuz ama touch paketin oyuncakları yetersiz desem yalan olmaz.
    Golf benzinli ve manüel olacak ama donanım olarak istediklerimi sunuyor bana ve geçmişteki 3 yıllık benzinli otomatik Golf tecrübemden dolayı Golfün sürüş dinamiklerini ve kalitesini hep begenmisimdir.

    Şimdi tüm bu yazdıklarıma istinaden sizlere tekrar soruyorum. Siz yerimde olsanız ne yaparsınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • excellence E kullanıcısına yanıt
    Ben başta yazmıştım zaten, bir saniye düşünmeden megane alır geçerdim.

    Dizel otomatiğe karşı benzin manuelin şansı yok benim nazarımda.

    Yalıtım olarak golf ile megane hb arasında bi fark görmedim ben, konfor olarak da aynı şekilde. Belki bağımsız arka süspansiyonlu golf farklıdır, ben torsiyonlu olanı kullandım. Sadece golfün iç mekan kalitesi ve algısı daha önde olabilir. Touch paket megane ile kıyas yapıyorum tabi. Icon paket megane'ın algısı ve kalitesi daha iyi touch pakete göre.
  • Megane aracimin halihazırda 2 tane alıcısı hazır ve istediğim an satıp golf alabilirim. Lakin yanlış bir karar vermekten ve pisman olmaktan da korkuyorum yani.

    Benzinli golf s.ici muhtemelen 8.5litre yakar ve manüel olacak. Megane 4 dizelim ile karşılaştırınca aylık 150tl fazla yakıt giderim olacak. Megane ile aylık yakıt tüketimi 300tl

    Şimdi soruyorum sizlere;

    Hem 150 tl fazla yakıt masrafi ve hem de manüel vites ama benzinli golf mü almalı?
    Yoksa aylık 300tl mazot gideri ile hem dizel hem de otomatik megane ile yola devam mi etmeli?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ha bu arada bugün gidip peugeot 308 1.6hdi allure paket baktım. Motorunun 120 beygir ve 300 newton torku olmasi sebebiyle hizlanmasi megane'a göre daha çabuk geldi bana. vites gecisleri genel olarak hizli sayilir ama cift kavramalar (dsg,edc) daha akıcı. Bunlar dışında Genel olarak 308'i ben şahsen beğenmedim.

    Sebepleri;
    Megane'dan sonra Arabanın iç mekan kalitesi hoşuma gitmedi. Kapı içleri, düğmeler ve orya konsol plastik algısı düşük ve dokunma hissi sert.
    Direksiyon üst kismi göstergeleri kapatıyor.
    Direksiyondaki tuşlar ve düğmeler ergonomik değil, baş parmağa uzak kalıyor ve bazen şarkı veya radyo geçişlerini algılamıyor düğmeler.
    Kapıların kapanma sesi tiz geldi bana (megane ve golf kapıları tok kapaniyor)
    Motor da megane'a göre 1 tık daha fazla ses yapıyor iç mekana fazla ses alıyor araba.

    Bu sebeplerden dolayı 308'i seçeneklerim arasından eledim. Şimdi 308 fanları bu yazdıklarıma kızmasın lütfen. Gidin ve megane 4 ile golf kullanıp öyle karar verin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Megane golf veya başka bir araç ile kıyaslanacak bir araç değil, "aylık akbil" ile kıyaslanması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Dünyanın en sorunsuz,en konforlu,en güvenli aracı WW.
    Tamam kızma sakin ol.😃😃😃😃

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: escanor_

    Megane golf veya başka bir araç ile kıyaslanacak bir araç değil, "aylık akbil" ile kıyaslanması lazım.
    Isyerinde bir arkadaşımda 1.5 dizel otomatik ford focus var ve sabah akşam işe gidiş dönüş aynı saatte aynı yolu kullaniyoruz. Onun yakıt tüketimi de 6-6,5 litre civarında ve kesinlikle üstüne çıkmıyor. Hem de 120 beygir ve 300 newton. Gayet atak ve seri bir araba. Denedim,kullandım.

    Fakat gerek focus'un powershift sorunları yüzünden yeni neslinde tam otomatik şanzımana dönmüş olması ve gerekse de megane'dan önce 5 ay kullanmış birisi olarak ic mekan ve göğüs kısmının dar ve insanın üstüne üstüne gelme hissiyatimdan dolayı artık eski kasa focus düşünmüyorum.

    Yol tutuş konusunda megane'dan iyiydi lâkin sadece o kadar. Sonuçta ben de s.icinde ya da uzun yolda ralli yapmıyorum. Sürat deseniz otobanda bile 120-130km/saat hızı geçmem güvenlik açısından.

    90-100bin tl aralığında Dizel otomatik olarak su an olsa yine megane 4 1.tercihim, eski focus 2.tercihim olur.

    Bu arada Yeni focus'un da dizel otomatigini test sürüşü yaptım ama pek hoşuma gitmedi doğrusu. O paraya alınabilecek daha güzel arabalar var bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • excellence E kullanıcısına yanıt
    120-130u zaten istesen de geçemiyorsun ki, basıp beklerim diyorsan o ayrı, gaza tepki vermiyor araç o km'lerden sonra, gitmiyor. 2 gün önce ikame megane aldığımda bizzat yaşadım bunu, yol tutuş konusunu zaten siz de söylemişsiniz, malzeme kalitesi ve ön konsol dizaynı da kötü. Yakıt konusunda verdiği performansa göre az yakıyor da diyemem. O yakıt değeri ile bastın mı kaçsa eyvallah derim ama o da yok yani. Her şey segment değil o paralara bir sürü güzel C segment var. Sollama yapamadım yaa o kadar garip bir araç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki sizce arkadaşım ne alabilir.
    Benim de bu konuyu takip etme amacım megane4 icon dci edc aracımı değiştirme düşünmem olması.Dizel otomatik olması şartıyla,bütçede 140.000 civarında.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda2007

    Peki sizce arkadaşım ne alabilir.
    Benim de bu konuyu takip etme amacım megane4 icon dci edc aracımı değiştirme düşünmem olması.Dizel otomatik olması şartıyla,bütçede 140.000 civarında.
    Sizin aracınız icon donanımmış. Boş bir araba da değil. Siz neden değiştirmek istiyorsunuz?

    Benim 140000tl bütçem olsa dizel otomatik olarak passat, subepb veya talisman düşünürdüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi excellence -- 7 Nisan 2019; 2:3:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz yorumları okudumda gerçekten çoğu kişi megane demiş.
    Megane al kardeşim o zaman ne diyeyim.
    Ama ben golfle , megane yi aynı cümle içerisinde kullanırken bile , araç bilgi ve tecrübelerimi sorguluyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • excellence E kullanıcısına yanıt
    Ben aracı sıfır aldım,2016 da .Araç sedan.
    Arabamdan memnunum,hiçbir sıkıntı vermedi.Servis uygun,ve çözüm odaklı(Adana yusuf Baysal)
    Yakıt çok iyi,arkadaşın dediği gibi 120-130 kilometreden gitmiyor diye birşey yaşamadım.Oyuncak bol.Trim sesi yok.
    Aracı değiştirmek istememin tek nedeni,inip binerken zorlanmam,ve daha önce kullandığım SUV araca tekrar geçmek istemem.
    Eğer d segment bir araç alırsam insagnia düşünürüm ama koskoca Adana da o araçtan hiç görmemek de beni düşündürüyor.
    Hedefte kadjar ve grenland x var.(Grenland x de hiç görmedim neredeyse)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda2007 -- 7 Nisan 2019; 2:11:19 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NazımHikmetRan

    Biraz yorumları okudumda gerçekten çoğu kişi megane demiş.
    Megane al kardeşim o zaman ne diyeyim.
    Ama ben golfle , megane yi aynı cümle içerisinde kullanırken bile , araç bilgi ve tecrübelerimi sorguluyorum.
    Son 5 yıl itibariyle piyasada artık kötü araba kalmadı denilebilir. Mutlaka örnekleri var ama onları konu dışı sayıyorum.
    Markaların elbette birbirlerine karşı üstün olduğu yönler var. Bu işler ne kadar köfte o kadar ekmek misali. Kesenin ağzını açarsanız herşeyin daha iyisini almak mümkün.
    Araba konusunda da artık markalar küçük motor, hb kasa, hafif ve ekonomik (vergi ve yakıt tüketimi yönünden) yönelmiş durumdalar.
    Yıl 2019 ve hayat bizler için gerçekten pahalı oldu. Geçen yıla göre herşeye ve özellikle de gıda,elektrik,kira vb giderlere inanılmaz zamlar geldi. Bu şartlarda araba sahibi olmak zaten sabit maliyetler getiriyor (vergi,bakım,satın alma maliyeti vs) Ama benim gibi arabası olmanın elzem olduğu şartlarda yaşayan insanlar mecbur bu taşıta binecek yani. Ve secim yaparken de zaten günden güne zamlar karşısında eriyen maaşlarımızı daha dikkatli ve ihtiyaçlarımızı karşılayacak şekilde harcamak zorundayız. Ben şahsen parayı kolay kazanmıyorum.
    Bu sebeplerden mütevellit bineceğim arabanın bakım maliyeti ve vergisi az, yakıt tüketimi düşük, donanımı tatminkar olmasını tercih ederim.Elbette kalite algısı da önemli ama o da işte yine köfte ekmek meselesi. Işte tam bu noktada başlıkta belirttiğim konuyu açtım.
    Başkaları ne düşünüyor ve algısı nasıl merak ediyorum
    Dizel 1.5 otomatik megane 4 mu yoksa 1.0 benzinli manüel golf 7 mi?

    Imkanim olsa dizel otomatik Golf alır binerim ama bütçemi aşıyor. Benim merak ettigim konu dizel otomatik megane 4'ten vazgeçip benzinli manüel golf almak ne derece mantıklı bir karar olur? Yakıt tüketimi ve şanzıman yönünden megane üstün, ancak kullanım zevki ve malzeme kalitesi yönünden golf üstün. Işte tam da bu noktada benim gibi ayda 1000km yapan birisi neyi neden seçmeli sorusunun cevabını bir türlü veremiyorum nedense...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • excellence E kullanıcısına yanıt
    Aslında görüşümü söyledim. Golf tabiki.
    1.0 TSİ da yıllık km ne göre seni üzecek bir araç değil.
    Bütün kalemleri ( yıllık km , pompa fiyatları , mtv , bakım maliyetleri , yakıt sarfiyatı vb.) bir araya getirirek bir hesap yaptığınızda cevabı kendiniz bulacaksınız.
    Megane nin artıları bu kıyasta bana göre ne olur diye soracak olursanız.
    Otomatik olması dışında bir artı göremiyorum.
    Bir üye megane için konforlu demiş , binmesek belki inanırdık.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    VW ülkemizde araçtan kazandığı kadar servistende kazaniyor. Bu da müşteruye yansiyor. Ben bir çok araca göre pahalı buluyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NazımHikmetRan kullanıcısına yanıt
    Ehliyet var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    VW ülkemizde araçtan kazandığı kadar servistende kazaniyor. Bu da müşteruye yansiyor. Ben bir çok araca göre pahalı buluyorum.
    golf son servise girdiğinde 650 tl ödemiştim. bence çok değil. ayrıca bakım periyodları 15binde bir. bir çok markadan daha uzun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    Soz konusu dsg olunca sorunlu dıye yırtınanlar edc ve dıger cıft kavramalar bahse konu olunca sus pus oluyor

    Cıft kavrama cıft kavramadır, masraflı ve rısklıdır. Forumun ıkı yuzlulukte ustune yok cıdden
    Evet çift kavrama her türlü risktir. Ama atladığınız bir nokta var:

    Megane 4 HB lerde dci ile kombine edilen EDC’ler yüksek tork dayanımına sahip, ve yağlı(ıslak) tip dediğimiz şanzıman türünden. 250 nm tork dayanımlı kuru kavrama 7-DSG lerle karıştırmayın. ;)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Agresif kullanmak ile demek 7lt.


    Ağam bizimle eylenir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Ruhsat var o olur mu?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.