Şimdi Ara

Megane HB Privilège 1.5 dCi EDC vs. Golf 1.4 TSI Tiptr. DSG Highline

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
3.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Senede 20000 km yol yapıyorum,

    Golf 1.4 TSI 122 PS Tiptr. DSG Highline: 58.200 TL
    Megane HB Privilège 1.5 dCi EDC : 59.250 TL


    Hatchback C sınıfı otomatik almak istiyorum, az yaksın istiyorum, konfor ve en önemlisi sorunsuzluk istiyorum.

    Hangisini önerirsiniz?



  • Az yaksın istiyorsanız Megane dci tabii ki..
    Sorunsuzluk konusu bu çift kavramalı otomatiklerde şu an soru işareti...
  • AZ YAKSIN DIYOSAN GOLF BLUEMOTION
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersinbektas

    AZ YAKSIN DIYOSAN GOLF BLUEMOTION
    golf her ne kdr bence daha üstün olsada 1.5 dci edc nin ekonomısıde ap ayrı yüzü güldürür .
    daha çok uzun yolsa cc sayesınde yakıt tüketimleri arasında 1 lt fark olur ş içinde 2.5-3 lt oynar
    makyajlı megane bekleyın derim .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VETTEL99

    golf her ne kdr bence daha üstün olsada 1.5 dci edc nin ekonomısıde ap ayrı yüzü güldürür .
    daha çok uzun yolsa cc sayesınde yakıt tüketimleri arasında 1 lt fark olur ş içinde 2.5-3 lt oynar
    makyajlı megane bekleyın derim .

    Alıntıları Göster
    Sorunsuzluk istiyorsan bence ikisindende uzak dur. Reno fransız olduğu için Golf de dsg li olduğu için ikiside muhtemel sorun üreticileridir....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AutoTestPilot

    Sorunsuzluk istiyorsan bence ikisindende uzak dur. Reno fransız olduğu için Golf de dsg li olduğu için ikiside muhtemel sorun üreticileridir....

    Alıntıları Göster
    senede 20 bine golf tsi yakışırrr
  • quote:

    Orijinalden alıntı: questwar

    senede 20 bine golf tsi yakışırrr

    artık bu zamnlarla o 10 anca
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AutoTestPilot

    Sorunsuzluk istiyorsan bence ikisindende uzak dur. Reno fransız olduğu için Golf de dsg li olduğu için ikiside muhtemel sorun üreticileridir....

    Bu konuda çok yorum okudum, haklısın bir bakıma, yarı otomatik vitesler hele de çift kavramalı olanlar çok karmaşık mekanik sistemler olduğu için arıza üretme kapasiteleri yüksek gibi duruyor.
    Arıza çıkarma olasılığı düşük tam otomatik vitesli benzinli araçlar da gerçekten çok yakıyor, katalog tüketimleri bile aşırı yüksek.
    Dizel tam otomatik vites olarak da Hyundai'den başka marka da göremiyorum, onu da alasım gelmiyor.
    Bir araca 60000 TL verip yolda kalma korkusu yaşamak çok kötü bir duygu.
    Neredeyse 20000 TL daha kredi çekip B serisi alacağım, en azından Mercedes markası daha sorunsuz bir çift kavrama üretmiştir diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersinbektas

    AZ YAKSIN DIYOSAN GOLF BLUEMOTION

    Bluemotion DSG var mıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abs

    quote:

    Orijinalden alıntı: ersinbektas

    AZ YAKSIN DIYOSAN GOLF BLUEMOTION

    Bluemotion DSG var mıdır?

    Özel siparişte ekletiliyor diye biliyorum ancak bunu volkswagen bayisiyle görüşmek lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersinbektas

    quote:

    Orijinalden alıntı: abs

    quote:

    Orijinalden alıntı: ersinbektas

    AZ YAKSIN DIYOSAN GOLF BLUEMOTION

    Bluemotion DSG var mıdır?

    Özel siparişte ekletiliyor diye biliyorum ancak bunu volkswagen bayisiyle görüşmek lazım.

    Alıntıları Göster
    Biraz önce Doğuş Oto'yu aradım DSG'li hiç araç yokmuş ellerinde ve gün de veremiyorlar..
    Araçların ne zaman geleceği belli değilmiş..
    Ben sadece TDİ+dsg'de gün veremiyorlar diye biliyordum ama TSİ+dsg ye de gün veremiyorlar..
    Yani boşuna aklını karıştırma kardeşim.. İstesen de golf alamazsın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abs

    quote:

    Orijinalden alıntı: ersinbektas

    AZ YAKSIN DIYOSAN GOLF BLUEMOTION

    Bluemotion DSG var mıdır?

    Alıntıları Göster
    Benim bildiğim dizel ve dsg şanzımanlı sipariş almıyor doğuş. TSI'ninde az yakması gibi bir durum zaten söz konusu olamaz. Yanlız seneye seneye megane makyaj yiyecek, golf kasa değişecek birde bu yönü var işin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Benim bildiğim dizel ve dsg şanzımanlı sipariş almıyor doğuş. TSI'ninde az yakması gibi bir durum zaten söz konusu olamaz. Yanlız seneye seneye megane makyaj yiyecek, golf kasa değişecek birde bu yönü var işin.

    TSI az yakmaz elbette ama 10 litre de yakmaz şehir içinde. 1.4 TSI 160 bg kullanan arkadaşım var 9 litre yakıyor şehir içinde ki sakin kullanımda 8,5'a düştüğünü de söyledi. Ama mesela Honda Civic tam otomatiği düşünürsek şehir içi katalog değeri bile 9,6 litre, Golf TSI DSG şehir içi katalog değeri 7,7 lt arada neredeyse 2 litre fark var.

    2 litre benim için senede 1800 lira fark demek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dark_elf

    Biraz önce Doğuş Oto'yu aradım DSG'li hiç araç yokmuş ellerinde ve gün de veremiyorlar..
    Araçların ne zaman geleceği belli değilmiş..
    Ben sadece TDİ+dsg'de gün veremiyorlar diye biliyordum ama TSİ+dsg ye de gün veremiyorlar..
    Yani boşuna aklını karıştırma kardeşim.. İstesen de golf alamazsın..

    Biliyorum geçen gün Ankara Doğuş Oto'ya gittim, ellerinde incelenecek Golf bile yoktu. Gerçekten Doğuş Oto'nun bu politikasını anlamak çok güç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Benim bildiğim dizel ve dsg şanzımanlı sipariş almıyor doğuş. TSI'ninde az yakması gibi bir durum zaten söz konusu olamaz. Yanlız seneye seneye megane makyaj yiyecek, golf kasa değişecek birde bu yönü var işin.

    Alıntıları Göster
    ''Senede 20 000 km'ye Golf 1.4 TSİ DSG ile Logan DCİ mi?'' diye başlık açılsa bile, ben gene de dizel olan derdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abs

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Benim bildiğim dizel ve dsg şanzımanlı sipariş almıyor doğuş. TSI'ninde az yakması gibi bir durum zaten söz konusu olamaz. Yanlız seneye seneye megane makyaj yiyecek, golf kasa değişecek birde bu yönü var işin.

    TSI az yakmaz elbette ama 10 litre de yakmaz şehir içinde. 1.4 TSI 160 bg kullanan arkadaşım var 9 litre yakıyor şehir içinde ki sakin kullanımda 8,5'a düştüğünü de söyledi. Ama mesela Honda Civic tam otomatiği düşünürsek şehir içi katalog değeri bile 9,6 litre, Golf TSI DSG şehir içi katalog değeri 7,7 lt arada neredeyse 2 litre fark var.

    2 litre benim için senede 1800 lira fark demek.


    Şehirden şehire değişir o hocam. 1.2 araca 10 litre yaktırdığım dönemler oldu. Klima açık, ortalama hız 14-15 km iki metre git frene bas tarzı bir trafikte görürüm ben tsi'yi . Işıktan ışığa fren basılan, 40-50km hızla sabit gidilen bir şehirde 8lt'dende az yakar yoksa

    EDIT: Katalog verilerine çok güvenmeyin derim. Test aracına binip yakıt tüketimini sıfırlayın. Kendiniz bakın ne kadar yakıyor diye. Benzinli bir araç bunun adı tsi,tce,t-jet,i-vtec vs ne olursa olsun dizelin yanından yöresinden geçemez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BenGiDeR -- 17 Nisan 2012; 14:37:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AutoTestPilot

    Sorunsuzluk istiyorsan bence ikisindende uzak dur. Reno fransız olduğu için Golf de dsg li olduğu için ikiside muhtemel sorun üreticileridir....

    hayatında kaç kere reno kullandında bu yorumu yapıyorsun sorması ayıp ?

    iki aracında şanzımanı ileride sorun çıkartır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abs

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Benim bildiğim dizel ve dsg şanzımanlı sipariş almıyor doğuş. TSI'ninde az yakması gibi bir durum zaten söz konusu olamaz. Yanlız seneye seneye megane makyaj yiyecek, golf kasa değişecek birde bu yönü var işin.

    TSI az yakmaz elbette ama 10 litre de yakmaz şehir içinde. 1.4 TSI 160 bg kullanan arkadaşım var 9 litre yakıyor şehir içinde ki sakin kullanımda 8,5'a düştüğünü de söyledi. Ama mesela Honda Civic tam otomatiği düşünürsek şehir içi katalog değeri bile 9,6 litre, Golf TSI DSG şehir içi katalog değeri 7,7 lt arada neredeyse 2 litre fark var.

    2 litre benim için senede 1800 lira fark demek.


    Arkadaşım merhaba,


    Honda Civic A/T'nin Golf TSI'dan katalog değeri olarak neredeyse 2 lt fazla benzin yakmasını "senede 1800 TL fark yapar diyerek" dert ediyorsun ama Golf TSI'ın Megane dCi'dan katalog değeri olarak neredeyse 2 lt fazla yaktığını gözardı ederek konu açıyorsun.

    Hem de Golf benzinliyken Megane dizel!!!

    Aradaki fark lt olarak da TL olarak da daha fazla olur.


    Az yaksın diyorsan (ki demişsin:) Megane.

    Konfor diyorsan ki onu da demişsin: Megane da olur Golf de olur.

    Sorunsuzluk diyorsan ki onu en önemlisi olarak belirtmişsin, garanti süreci içinde bineceksen her ikisi de olur.

    Garanti bittikten sonra da binerim diyorsan 2 lt daha fazla yakan Civic alacaksın.

    Yakıt işini de tüple çözeceksin.

    Civic'in konfor olarak Megane ve Golf'e göre yalıtım anlamında biraz eksiği vardır.

    Ama Civic Elegance alırsan tüp masrafından sonra bile cebinde en az 3-5 bin liran kalır.


    Umarım bir fikir verir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    ''Senede 20 000 km'ye Golf 1.4 TSİ DSG ile Logan DCİ mi?'' diye başlık açılsa bile, ben gene de dizel olan derdim.

    Alıntıları Göster
    Otomatik, Triptronik vs. vitesli bir araç ve az yaksın, ekonomik olsun diyorsanız kesinlikle DİZEL araç almalısınız + senelik 20.000 Kilometre diyorsunuz. Kesinlikle DİZEL alın derim. Benzin benim anamı ağlattı ki bende senelik ortalama 20.000 kilometre yapan birisiyim.

    Bütçe uygun olduktan sonra benim de ilk tercihim,

    Eğer kasasının değişecek olması önemli değilse de

    TDİ + DSG Golf olurdu. Lakin arkadaşların dediği gibi bu aracın satışı yok şuan sanırım.

    Megane III Privilège 1.5 DCİ + EDC iyi bir seçim.

    Bu araçlara ek olarak ;

    - Fiat Bravo SPORTS STYLE 1.6 MULTIJET 120 HP DUALOGIC bakmanızı da öneririm. Şuan kampanyalı liste fiyatı 54.330 TL. Sıkı bir pazarlıkla 52.000 TL gibi bir fiyata alınabilir diye düşünüyorum. Megane ile arasındaki fiyat farkını 7.000 TL alırsak neredeyse 2 senelik yakıtınız da bedavaya gelecek.

    Bravo'nun 100 kilometre de 4 TL mazottan 6 Litre yaktığını düşünürsek, sizin de sene de 20.000 kilometre yaptığınızı düşünürsek 2 senede 9600 TL yakıt parası ödeyeceksiniz. Fazladan cebinize kalan 7.000 TL de bunu neredeyse karşılıyor.

    Şimdi bu hesapları Megane III ve Golf için yapmassam adım fanatiğe çıkar. Hemen yapayım.

    Golf 122'lık TSI + DSG için şehir içi 7.7 litre yakıt tüketimi gösteriyor. 7.5 Litre olarak alalım. Benzin de şuan 4.70 TL sanırım. 100 kilometre de 35 TL , 40.000 kilometre de yani 2 sene sonra 14.000 TL benzin gideri olacak.

    Megane III 1.5 DCİ + EDC'yi hesaplayalım. 100 kilometre de 5.2 litre tüketim. 5 Litre diyelim 4 TL'den 100 kilometre de 20 TL , 40.000 Kilometre de yani 2 sene sonra 8.000 TL yakıt gideri olacak.


    Şimdi 2 senelik yakıt giderleri ve otomobillerin fiyatlarını toplayıp hesaplarsak.

    Golf : 58.000 TL + 14.000 TL 2 senelik yakıt = 72.000 TL

    Megane : 59.000 TL + 8.000 TL 2 senelik yakıt = 67.000 TL

    Bravo : 52.000 TL + 9.600 TL 2 senelik yakıt = 61.600 TL


    Böyle bir hesaplayayım dedim.


    NOT :


    1- Bu hesaplar 3 aşağı 5 yukarı şuanki mazot ve benzin fiyatları baz alınıp, karşlılaştıran araçların internet sitelerinde ki şehir içi yakıt tüketim değerleri alınarak hesaplanmıştır.

    2- İletişim fakültesi sözel öğrencisiyim. Hesaplama yaparken s*çıp batırmış olabilirim.

    3- Neden yarım saattir bunları hesaplamakla uğraşıyorum hiçbir fikrim yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: AutoTestPilot

    Sorunsuzluk istiyorsan bence ikisindende uzak dur. Reno fransız olduğu için Golf de dsg li olduğu için ikiside muhtemel sorun üreticileridir....

    hayatında kaç kere reno kullandında bu yorumu yapıyorsun sorması ayıp ?

    iki aracında şanzımanı ileride sorun çıkartır.

    Bir araç hakkında yorum yapmak için o aracı kullanma şartı mı var?

    Ayrıca bu kadar kendiyle çelişir insan, altta kendin yazmıssın ikiside sorun çıkarır diye




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.