Arkadaşlar 2004 model dynm. Megane sahibiyim.Ancak ilk çalıştırmada sorunlar çıkmaya başlsdı.İki biniş arasında zaman uzadığında marş geç alıyor. Hiç bir zaman stop etmedi, ancak zor çalışıyor. Kısa süreli in-binde rahat çalışıyor. Sebebi sizce ne olabilir. Bujilerim sağlam, enjeksiyon bobinleri sağlam. Ateşleme yapan başka hangi parçalar var. Benzin pompasında sorun olabilirmi? Aracın yola gidişinde hiçbir değişiklik ve sorun yok. Lütfen cevap yazın arkadaşlar.Merakta bırakmayın beni.
Önce LPG sistemine baktır LPGde iyi ayar tutturmak için benzin değerlerin bozulmuş olabilir sana tavsiyem BOSCH CAR SERVİCE
Bu sorundan muzdarip sadece sen degilsin arkadasim. Ozellikle sabah ya da arabayi kullanmaya ara verdikten 3-4 saat sonra yasanan problem. starta ilk basista almior. Garip bir ses cikariyon. Duruyor. İkinci basista calisior. Problemi cozumunu sonunda ankaradaki bir arkadas buldu. Eksantirik kasnagini degistirilmesi gerekior. Araban tam 4 yılını doldurmadiysa ve 60 bini gecmediyse ve ISM listesinde de seri nosu varsa bedava yaptirma imkanin var. Bu sartlari tasimiorsa da uzulme.. simdiye kadar tum bakimlari serviste yaptirdiysan reno musteri memnuniyet fonundan %50 ve hatta %70 oraninda indirim yaptirabilirsin. Ama unutma eksantirik kasnagi degismesi gereken.. Bosuna zaman ve para kaybetme.
arkadaşı aracındaki lpgden kaynaklı olarak long fuel time ve short fuel time değerlerin lpg kullanımına bağlı olarak değişiyor ve sadece ilk marşta aracın uzun marş yapıyor bunu şöye kontrol edebilirsin eve git akşam aracı parket ve (teyp kodunu biliyorsundur umarım)kutup başını sök araç böyle sabaha kadar dursun ve sabah tak çalıştır aynı durum olmayıp araç çalışıyorsa lpg ayarını daha iyi kalibre ettirmen lazım xms arkadaşın dediği sorunda olabilir ama önce benim dediğim yap ondan sonra kasnağa yönel...
quote:
Orjinalden alıntı: pulpa
arkadaşı aracındaki lpgden kaynaklı olarak long fuel time ve short fuel time değerlerin lpg kullanımına bağlı olarak değişiyor ve sadece ilk marşta aracın uzun marş yapıyor bunu şöye kontrol edebilirsin eve git akşam aracı parket ve (teyp kodunu biliyorsundur umarım)kutup başını sök araç böyle sabaha kadar dursun ve sabah tak çalıştır aynı durum olmayıp araç çalışıyorsa lpg ayarını daha iyi kalibre ettirmen lazım xms arkadaşın dediği sorunda olabilir ama önce benim dediğim yap ondan sonra kasnağa yönel...
EVet bencede en iyi çözüm bu, egzantirik kasnağından olsa ki mesela peugeotların bütün hdi motorları kırıyor kasnağın ortasını.. sürekli yapar.. sadece araç soğuduğunda yapması bundan kaynaklanıyordur büyük ihtimalle... başka bir sebepte subap lastikleri ve guidelerden olabilir.. ama bu sıralı sistemde düşük bir ihtimal..
Arkadaşlar ilginiz için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz eksantrik kasnağı ve diğer parçaları 2007 haziran ayında aracım 31500 km de iken, Renaulttan %50 katılım alarak 900 YTl ye yaptırmıştım. Yani sebep olan etken onlar değil. Aracımı teste tabi tuttum. Yaklaşık 140 km sadece benzinde kullandım. Bu sırada aracın ilk çalışmasında hiç bir sorun olmadı. Ancak tekrar Lpg ye geçip kullanmaya başlayınca sorun tekrarladı. LPG servisiyle görüştüm. 100 km benzinde kullanıp tekrar ayar yapacağız. Herhalde sorun o şekilde halledilecek.İnşallah çözüm olur.
Arkadaşlar LPG servisinde yeniden programlama yapıldı. Ancak sıkıntı geçmedi. Benzinde kullandığım süre içerisinde hiç ama hiç problem çıkmadı. LPG den sonra gene zor çalışma ortaya çıktı.Aracımda Voltran Kit takılı. Sayın Pulpa'nın bahsettiği long fuel time ve short fuel time değerlerinden servisin haberi yok.Onun yaptığı sadece yeniden ayar yapmak oldu. Bilmiyorum ne yapacağız.Araba geç de olsa çalışıyor, ancak her çalıştırmada bunu yaşamak insanı çileden çıkarıyor.Sayın Pulpa bahsettiğiniz değerlerle ilgli daha geniş bir açıklamanız olabilirse, LPG servisiyle bunu paylaşabilirim.