Şimdi Ara

Megane III DCI 86 mı yoksa 105 mi almalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
2
Favori
25.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Megane 3 1.5 DCI almayı düşünüyorum. Ancak 105 beygir mi 86 beygir mi karar veremedim. 4.5 senelik 1.3 Multijet 75'lik Grande Punto kullanıcısıyım, aracımdan çok memnunum, büyütmek için değiştiriyorum ve ortalama 4.2, 4.5 ama genelde 5.2'lik tüketimlere alışığım. Kullanımın çok etkilediğini tecrübe ettim. Aynı araçtan arkadaşım 6.2 ortalama ile geziyor ama kasınca o da yakalıyor beni. Megane III DCI ile ilgili çok değişik sonuçlar var.

    Benim sorum şu: Megane 3 DCI için 105 beygir mi tavsiye edersiniz yoksa 85 mi? Ekonomik olması önemli ancak 1280 kiloluk C segmenti bir aracın da yerinden kalkar bişey olması lazım ancak 86'ya döndüm çünkü ekonomi benim için biraz daha ağır basıyor. Fakat 8 valve olması da düşündürüyor. Açıkçası dizele o kadar para veripte 7 litre ortalamayla gezersem üzülürüm. Performans olarak 85 beygir alışık olduğum 75 beygri aratmayacak gibi duruyor ki bu hiçte düşük bir performans değildir. Punto ile 200 km/h gördüğüm de oldu 170'i geçemediğim de oldu (rüzgar faktörü). Aynı performans benim için kabuldür. Fiyat olarakta 86 beygir olan 3700 lira daha ucuz, 20 beygire değermi ne dersiniz arkadaşlar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gbesen -- 18 Temmuz 2010; 10:28:30 >







  • Dün 105'lik test sürüşü yapmıştım, az önce de 85'lik için test sürüşü sormak için telefon ettim. Maalesef Ankara'daki test araçlarının hepsi 105'lik Yani test edemeyeceğim. Ancak yine de uğrayıp 105'lik test aracının ortalama yakıt tüketimine bakacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gbesen

    Dün 105'lik test sürüşü yapmıştım, az önce de 85'lik için test sürüşü sormak için telefon ettim. Maalesef Ankara'daki test araçlarının hepsi 105'lik Yani test edemeyeceğim. Ancak yine de uğrayıp 105'lik test aracının ortalama yakıt tüketimine bakacağım.
    Megane III 85 beygirlik DCI motor tecrübesi olanlar yakıt tüketimi ve performans deneyimlerini yazabilirse çok faydalı olacak arkadaşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gbesen

    Megane III 85 beygirlik DCI motor tecrübesi olanlar yakıt tüketimi ve performans deneyimlerini yazabilirse çok faydalı olacak arkadaşlar.

    Alıntıları Göster
    o kadar fiyat farkı olmaması lazım, ben 1 ay bekleyip 85 beygir hemen teslim fiyatına aldım mesela
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k_ozdirlik

    o kadar fiyat farkı olmaması lazım, ben 1 ay bekleyip 85 beygir hemen teslim fiyatına aldım mesela

    Alıntıları Göster
    85 BG lik Megane 2 sedan vardı bizde şehir içi 5.5 - 6 lt arasında değişiyordu ortalama gerçekten çok az yakıyordu....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nike

    85 BG lik Megane 2 sedan vardı bizde şehir içi 5.5 - 6 lt arasında değişiyordu ortalama gerçekten çok az yakıyordu....

    Alıntıları Göster
    85 BG için

    şehir dışında, eğer araca büyük oranda sadece siz binecekseniz ve sadece hafta sonları araçta bir arkadaşınız olacaksa klimayı açmayacaksanız, rampalarda 3. vitesde gidecek, düzyolda max 100 gidecekseniz, trafik ışıklarında yeşil yandığında arkanızdaki sürücünün ikide bir kornaya basması umrunuzda olmayacaksa gerçekten az yakan bir araç, ortalama 3.8 falan yakıyor 100 km de

    Şehir içinde bu değer 4.0 - 4.2 arası değişir

    ama derseniz ki

    şehir dışında ben araca 3 - 4 kişi binerim klimayı açarım, rampalarda gaza basarım, düz yolda 100 gitmem mümkünse 130-140 basarım derseniz yakıt ortalamanız bir anda 6 lara fırlayacaktır.

    Şehir içinde ise 10 çok rahat görürsünüz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    85 BG için

    şehir dışında, eğer araca büyük oranda sadece siz binecekseniz ve sadece hafta sonları araçta bir arkadaşınız olacaksa klimayı açmayacaksanız, rampalarda 3. vitesde gidecek, düzyolda max 100 gidecekseniz, trafik ışıklarında yeşil yandığında arkanızdaki sürücünün ikide bir kornaya basması umrunuzda olmayacaksa gerçekten az yakan bir araç, ortalama 3.8 falan yakıyor 100 km de

    Şehir içinde bu değer 4.0 - 4.2 arası değişir

    ama derseniz ki

    şehir dışında ben araca 3 - 4 kişi binerim klimayı açarım, rampalarda gaza basarım, düz yolda 100 gitmem mümkünse 130-140 basarım derseniz yakıt ortalamanız bir anda 6 lara fırlayacaktır.

    Şehir içinde ise 10 çok rahat görürsünüz






    Yok artık Lebron James.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JimBeam

    quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    85 BG için

    şehir dışında, eğer araca büyük oranda sadece siz binecekseniz ve sadece hafta sonları araçta bir arkadaşınız olacaksa klimayı açmayacaksanız, rampalarda 3. vitesde gidecek, düzyolda max 100 gidecekseniz, trafik ışıklarında yeşil yandığında arkanızdaki sürücünün ikide bir kornaya basması umrunuzda olmayacaksa gerçekten az yakan bir araç, ortalama 3.8 falan yakıyor 100 km de

    Şehir içinde bu değer 4.0 - 4.2 arası değişir

    ama derseniz ki

    şehir dışında ben araca 3 - 4 kişi binerim klimayı açarım, rampalarda gaza basarım, düz yolda 100 gitmem mümkünse 130-140 basarım derseniz yakıt ortalamanız bir anda 6 lara fırlayacaktır.

    Şehir içinde ise 10 çok rahat görürsünüz






    Yok artık Lebron James.

    Alıntıları Göster
    dostum kullanım amacın daha çok uzun yol olacaksa 105 ideal özelliklede şanzuman farkından dolayı, ama şehir içi olcaksa 80 de ideal. ama benim gibi ağırlıklı şehir içi olugu halden fazla güçten zarar gelmez diyorsan tabiki 105...




  • kesinlikle 105


    quote:

    Orijinalden alıntı: gbesen

    Arkadaşlar Megane 3 1.5 DCI almayı düşünüyorum. Ancak 105 beygir mi 86 beygir mi karar veremedim. 4.5 senelik 1.3 Multijet 75'lik Grande Punto kullanıcısıyım, aracımdan çok memnunum, büyütmek için değiştiriyorum ve ortalama 4.2, 4.5 ama genelde 5.2'lik tüketimlere alışığım. Kullanımın çok etkilediğini tecrübe ettim. Aynı araçtan arkadaşım 6.2 ortalama ile geziyor ama kasınca o da yakalıyor beni. Megane III DCI ile ilgili çok değişik sonuçlar var.

    Benim sorum şu: Megane 3 DCI için 105 beygir mi tavsiye edersiniz yoksa 85 mi? Ekonomik olması önemli ancak 1280 kiloluk C segmenti bir aracın da yerinden kalkar bişey olması lazım ancak 86'ya döndüm çünkü ekonomi benim için biraz daha ağır basıyor. Fakat 8 valve olması da düşündürüyor. Açıkçası dizele o kadar para veripte 7 litre ortalamayla gezersem üzülürüm. Performans olarak 85 beygir alışık olduğum 75 beygri aratmayacak gibi duruyor ki bu hiçte düşük bir performans değildir. Punto ile 200 km/h gördüğüm de oldu 170'i geçemediğim de oldu (rüzgar faktörü). Aynı performans benim için kabuldür. Fiyat olarakta 86 beygir olan 3700 lira daha ucuz, 20 beygire değermi ne dersiniz arkadaşlar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafacec

    kesinlikle 105


    quote:

    Orijinalden alıntı: gbesen

    Arkadaşlar Megane 3 1.5 DCI almayı düşünüyorum. Ancak 105 beygir mi 86 beygir mi karar veremedim. 4.5 senelik 1.3 Multijet 75'lik Grande Punto kullanıcısıyım, aracımdan çok memnunum, büyütmek için değiştiriyorum ve ortalama 4.2, 4.5 ama genelde 5.2'lik tüketimlere alışığım. Kullanımın çok etkilediğini tecrübe ettim. Aynı araçtan arkadaşım 6.2 ortalama ile geziyor ama kasınca o da yakalıyor beni. Megane III DCI ile ilgili çok değişik sonuçlar var.

    Benim sorum şu: Megane 3 DCI için 105 beygir mi tavsiye edersiniz yoksa 85 mi? Ekonomik olması önemli ancak 1280 kiloluk C segmenti bir aracın da yerinden kalkar bişey olması lazım ancak 86'ya döndüm çünkü ekonomi benim için biraz daha ağır basıyor. Fakat 8 valve olması da düşündürüyor. Açıkçası dizele o kadar para veripte 7 litre ortalamayla gezersem üzülürüm. Performans olarak 85 beygir alışık olduğum 75 beygri aratmayacak gibi duruyor ki bu hiçte düşük bir performans değildir. Punto ile 200 km/h gördüğüm de oldu 170'i geçemediğim de oldu (rüzgar faktörü). Aynı performans benim için kabuldür. Fiyat olarakta 86 beygir olan 3700 lira daha ucuz, 20 beygire değermi ne dersiniz arkadaşlar?
    105 liik olanı tercih et bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exmaxper

    105 liik olanı tercih et bence

    Alıntıları Göster
    Ben 2007 megane 2 privilege kullanıcısıyım. Aracım sedan 100hp. 105 Hp aracın şehir içinde 10 lt yaktığını söylemişsiniz. Sizce de abartılı olmamış mı? Ben aracımla şehir içi/dışı karışık en yüksek 6.0 litre gördüm. Suanda ortalama 5.0 gözüküyor. bir depo mazot ile rahatlıkla karışık kullanımda 900-1000km görüyorum.

    Ve emin olmamakla birlikte motor hacmi aynı kalıp hp attıkça uzuk yolda mazottan tasarruf kısa yolda / şehiriçinde mazottan zarar edilceğini duydum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmozturk

    Ben 2007 megane 2 privilege kullanıcısıyım. Aracım sedan 100hp. 105 Hp aracın şehir içinde 10 lt yaktığını söylemişsiniz. Sizce de abartılı olmamış mı? Ben aracımla şehir içi/dışı karışık en yüksek 6.0 litre gördüm. Suanda ortalama 5.0 gözüküyor. bir depo mazot ile rahatlıkla karışık kullanımda 900-1000km görüyorum.

    Ve emin olmamakla birlikte motor hacmi aynı kalıp hp attıkça uzuk yolda mazottan tasarruf kısa yolda / şehiriçinde mazottan zarar edilceğini duydum.


    Alıntıları Göster
    Bu sınıf araçlar içinde dizel olarak en az yakan araç megane dci dır isterseniz focus ve diğer rakiplerini de fabrika verileri ile değil eşit şartlarda test edip görebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    Bu sınıf araçlar içinde dizel olarak en az yakan araç megane dci dır isterseniz focus ve diğer rakiplerini de fabrika verileri ile değil eşit şartlarda test edip görebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    105 duruken 85lik alınırmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saatkaç

    105 duruken 85lik alınırmı

    Alıntıları Göster
    şehir içinde 85 lik 1.5 litre daha az yakıyor ekonomi ön plana alınırsa alınabilir, uzun yol performansında ise 105 tartışılmaz 6. vites avantajı ile. ben 85 liği tercih ettim şehir içi yüzde doksan kullanım yapacağım için, hem ekonomi hemde sürüş kolaylığı açısından daha erken tork üretiyor ve vites oranları şehir içi kullanıma daha uygun. bana göre dizel demek ekonomi demektir. fabrika değerlerinde birisi 5.5 birisi 5.1 deniliyor ama pratikte pek öyle değil kullanıcı yorumlarına bakarsak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    85 BG için

    şehir dışında, eğer araca büyük oranda sadece siz binecekseniz ve sadece hafta sonları araçta bir arkadaşınız olacaksa klimayı açmayacaksanız, rampalarda 3. vitesde gidecek, düzyolda max 100 gidecekseniz, trafik ışıklarında yeşil yandığında arkanızdaki sürücünün ikide bir kornaya basması umrunuzda olmayacaksa gerçekten az yakan bir araç, ortalama 3.8 falan yakıyor 100 km de

    Şehir içinde bu değer 4.0 - 4.2 arası değişir

    ama derseniz ki

    şehir dışında ben araca 3 - 4 kişi binerim klimayı açarım, rampalarda gaza basarım, düz yolda 100 gitmem mümkünse 130-140 basarım derseniz yakıt ortalamanız bir anda 6 lara fırlayacaktır.

    Şehir içinde ise 10 çok rahat görürsünüz








    ancak bilgisiz ve bilinçsizce bukadar saçma bir yorum yapılabilir, 1.8 kompresssorle sürekli 5gin 6 bin devir görüyoroum 13 lt ortalamam var neden baahsediyosun sen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: godz

    quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    85 BG için

    şehir dışında, eğer araca büyük oranda sadece siz binecekseniz ve sadece hafta sonları araçta bir arkadaşınız olacaksa klimayı açmayacaksanız, rampalarda 3. vitesde gidecek, düzyolda max 100 gidecekseniz, trafik ışıklarında yeşil yandığında arkanızdaki sürücünün ikide bir kornaya basması umrunuzda olmayacaksa gerçekten az yakan bir araç, ortalama 3.8 falan yakıyor 100 km de

    Şehir içinde bu değer 4.0 - 4.2 arası değişir

    ama derseniz ki

    şehir dışında ben araca 3 - 4 kişi binerim klimayı açarım, rampalarda gaza basarım, düz yolda 100 gitmem mümkünse 130-140 basarım derseniz yakıt ortalamanız bir anda 6 lara fırlayacaktır.

    Şehir içinde ise 10 çok rahat görürsünüz








    ancak bilgisiz ve bilinçsizce bukadar saçma bir yorum yapılabilir, 1.8 kompresssorle sürekli 5gin 6 bin devir görüyoroum 13 lt ortalamam var neden baahsediyosun sen

    Alıntıları Göster
    Bencede 10 lt cidden abartı olmuş,7 yi geçen 1.5 dizel duymadım yada bu ayardaki dizellerde (1.6 veya 1.4)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emirtetik

    Bencede 10 lt cidden abartı olmuş,7 yi geçen 1.5 dizel duymadım yada bu ayardaki dizellerde (1.6 veya 1.4)

    Alıntıları Göster
    105 BG 240 TORK 6 İLERİ VİTES Alıcaksan bundan al bildiğim kadarıyla İTHAL üretim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: »Keen«

    105 BG 240 TORK 6 İLERİ VİTES Alıcaksan bundan al bildiğim kadarıyla İTHAL üretim


    +1907.. bence de 105 lik alınmalı ve mümkünse ithal modellerinden alınmalı.. malum yerli üretimin bir çok eksikleri var.. ha yarın bu hatalarını düzeltirler o zaman yerli üretim de alınabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vsoner


    quote:

    Orijinalden alıntı: »Keen«

    105 BG 240 TORK 6 İLERİ VİTES Alıcaksan bundan al bildiğim kadarıyla İTHAL üretim


    +1907.. bence de 105 lik alınmalı ve mümkünse ithal modellerinden alınmalı.. malum yerli üretimin bir çok eksikleri var.. ha yarın bu hatalarını düzeltirler o zaman yerli üretim de alınabilir...

    Ancak 2. el alınması lazım ithal için. Sıfır tüm araçlar yerli artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JimBeam

    quote:

    Orijinalden alıntı: vsoner


    quote:

    Orijinalden alıntı: »Keen«

    105 BG 240 TORK 6 İLERİ VİTES Alıcaksan bundan al bildiğim kadarıyla İTHAL üretim


    +1907.. bence de 105 lik alınmalı ve mümkünse ithal modellerinden alınmalı.. malum yerli üretimin bir çok eksikleri var.. ha yarın bu hatalarını düzeltirler o zaman yerli üretim de alınabilir...

    Ancak 2. el alınması lazım ithal için. Sıfır tüm araçlar yerli artık.

    Alıntıları Göster
    evet ithaller artık sıfır olarak satılmıyor.. ben de 2. el ithal alacağım.. bayramdan sonra..




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.