Şimdi Ara

Mercedes-Benz kamyonlarında ikinci nesil MirrorCam kullanılmaya başlandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
764
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mercedes-Benz kamyonlarında ikinci nesil MirrorCam kullanılmaya başlandı



    2018 yılından bu yana Mercedes-Benz kamyonlarda kullanılan MirrorCam sistemi kapsamlı bir şekilde güncellendi. Markaya çeşitli inovasyon ödülleri kazandıran MirrorCam’in ikinci nesli Nisan 2022’den itibaren Actros, Arocs ve eActros serilerinde kullanılmaya başlandı.



    MirrorCam; kamyonlarda alışılagelmiş aynaların yerine, aracın iki yanına monte edilen aerodinamik tasarıma sahip kameralardan ve kabin içerisinde yer alan A sütunlarına entegre 15,2 inçlik (38,6 cm) ekranlardan oluşuyor. Ayrıca sahip olduğu aerodinamik tasarımı ile hava direncini düşüren MirrorCam, bu sayede yüzde 1.3’e varan yakıt tasarrufu da sağlıyor.



    Kısalan kamera kolları birçok avantaj sunuyor



    İkinci nesil MirrorCam sisteminin kamera kolları her iki yanda 10 santimetre kısaltıldı. Bu özellik, ilk nesil MirrorCam sistemine kıyasla sürücülerin araçla düz bir hat üzerinde daha kolay geri gitmelerine yardımcı oluyor. Bu güncelleme, ikinci nesil MirrorCam’in görüş açısını geleneksel aynaların görüş açısı özelliklerine daha da yaklaştırıyor. Kolların kısaltılmasının diğer bir avantajı ise, 2,5 metre genişliğe sahip kabin modelleri de dahil olmak üzere kamera kollarının yol kenarındaki nesnelere çarpma olasılığını düşürmesi.



    Mercedes-Benz kamyonlarında ikinci nesil MirrorCam kullanılmaya başlandı



    Görüntü kalitesi artırıldı



    Güncelleme çalışmaları kapsamında yağmur suyunun kamera lenslerine ulaşmasını ve istenmeyen görsel etkilere yol açmasını önlemek amacıyla MirrorCam sisteminin alt kısmına bir damlatma kenarı eklendi. Ayrıca bir ortamda bulunan çok çeşitli renk tonlarının doğru bir şekilde görüntülenmesi için; bir görüntünün uyarlanmasını ve esas olarak daha keskin kontrasta sahip bir görüntü elde edilmesini sağlayan renk tonu eşleştirme (tone mapping) özelliği daha da geliştirildi. Halihazırda son derece parlak bir görüntü sunan kamera sisteminin renk ve parlaklık adaptasyonunun geliştirilmesi sayesinde, örneğin karanlık veya iyi aydınlatmaya sahip olmayan bir tesise geri geri yanaşırken daha net bir görüntü sağlanıyor.



    Ayrıca Bkz.Çinli üreticiden 542 beygirlik elektrikli otomobil: LeapMotor C01



    Daha yüksek güvenlik ve sürücü konforu



    Gerçekleştirilen geliştirmeler sayesinde MirrorCam sistemi daha verimli kullanılabiliyor. Sollama, manevra yapma, kısıtlı görüş koşulları, karanlık, viraj alma ve dar alanlardan geçiş gibi durumlarda sürücüye destek olan MirrorCam, aracın çok daha güvenli bir biçimde kullanılmasına da yardımcı oluyor.



    Mercedes-Benz kamyonlarında ikinci nesil MirrorCam kullanılmaya başlandı



    MirrorCam sistemiyle birlikte çalışan dönüş asistanı, özellikle karmaşık trafik koşullarında ve kafa karıştıran kavşaklarda sürücülere destek oluyor. Sistem; sürücünün sağa dönüşte bir bisikletliyi veya yayayı fark etmemesi gibi beklenmedik durumlarda, sistem limitleri dahilinde müdahale ederek çok aşamalı bir sürecin bir parçası olarak sürücüyü uyarıyor. Opsiyonel olarak sunulan Aktif Yan Görüş Asistanı (ASA) sistemi araçta mevcut olduğu durumda, 20 km/s viraj alma hızına kadar aracın otomatik frenleme sistemini devreye sokabiliyor. Sistem, ayrıca görsel uyarıları MirrorCam ekranı üzerinden gerçekleştiriyor.



    MirrorCam’in ilk neslinde sunulan ve olumlu geri dönüşler alınan geri manevralar sırasında geniş açılı görüntü modu, hareket halinde aracın arkasında kalan nesneler ile araç arasındaki mesafeyi daha iyi değerlendirmek için ekranda mesafe çizgilerinin gösterimi, viraj alırken açıya göre hareketli kamera görüntüsü ve molalar sırasında araç çevresini izleme gibi özellikler yeni nesil MirrorCam’de de sunulmaya devam ediyor.









  • Optimus, sen misin ?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çerçevesiz ekran kullanmak bu kadar zor olmamalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BlackGhost12 kullanıcısına yanıt

    ya işte dostum adamlar geliştire geliştire ilerliyor çerçevesiz ekran koymak kolay olsaydı şu ana koymuşlar mıydı sence az mantık

  • yakpinar1222 Y kullanıcısına yanıt
    Umarım ironi yapıyosundur

  • BlackGhost12 kullanıcısına yanıt

    Ekrandaki göruntuyu, arkasindaki diş dunyadan ayiran ve ekran goruntusunu ilk baskista fark edilmesi icin cerceve kullaniliyor.

    O isler oyle degil yani.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçlarda ayna yerine kamera kullanmak saçmalıktır, saçmalık olarak kalacaktır.

  • Büyük firmalar toplu siparişlerini hep aynalı olarak veriyor. Arıza ile uğraşmak istemiyorlar.

    Bence gereksiz bir hamle kamera işi. Kör nokta, geri görus için tamam da ayna da bırakın ayna olarak kalsın yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • basartenk kullanıcısına yanıt
    aynalar araçların kenarlarında kalıyor. kamera ise ekranları sayesinde bir göz hareketiyle izlenebilir halde. koca kamyon bu aynaya bakarken gözünü yoldan ayırıyor insanlar. kör nokta diye bir şey var . daha iyi fikrin varsa sen çözüm üretebilirsin. mantıklıysa hemen üzerine atlarlar merak etme.

  • basartenk kullanıcısına yanıt
    Büyük araçlarda ; Karavanlarda , Tırlarda falan gayet gerekli bir özellik bence , fark etmeyip çocuk ezenleri tv de görüyoruz. Bu yüzden otofrenli sensörler bile her araçta zorunlu olmalı, geri vites çalışırken!(20-30 yıllık donanımsız araçlarda piyasadan kaldırılmalı ya da uyum sağlamalılar. Ha, diyeceksiniz ki zaten araç alamıyoruz o yüzden hiç mi araç kullanmayalım; ben sadece olması gerekeni yazıyorum , bisiklet ya da scooter alın. Ben bir kaç yıldır toplu ulaşım veya acelem varsa taksi kullanıyorum, uzun süre işiniz olursa da kiralarsınız)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tobepeople -- 18 Mayıs 2022; 18:09:40 >
  • Geçenlerde scania r540 ve mirrorcamli actros 1851 kullanma imkanım oldu, alışılagelmiş aynalar daha çok etrafı kollama imkanı veriyor ancak kameralı olunca kafayı sağa sola çok çevirmeye gerek kalmıyor iki göz atmak yetiyor bence ikisininde farklı avantaj ve dezavantajları var.

  • Ben normal ayna taraftarıyım.
    Asıl lazım olan kamera kasanın arkasındaki kamera.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.