Şimdi Ara

MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
879
Cevap
47
Favori
278.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eyvallah kardes bugün götürdüm servise dediğin gibi cikti servis yağı 100gr fazla koymuş onu aldi az önce de yoldan geldim bü kez de yukarıdaki sarı yağ lambası yaktı iyice midemi bulandırdı yani bi daha götürecegim yarin servise cuma yola cikacagim yine nefret ederim böyle şeyden valla servis de iyi ama neden oldu bilmiyorum bakacagim yarin yine öğrenince bilgilendirirım tekrar teşekkürler eyvallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2004 1.7 CDI VANEO YENİ KULLANICISIYIM ARAÇ 84.000KM AŞIRI LASTİK SESİ ALIYOR NORMAL Mİ? VANEOLARDA BU...İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM HAYIRLI GECELER..
  • kerim bey tavsiyen icin teşekkürler.
    zor bir hafta gecirdim doğrusu .vaneonun enjektör turbu bakımı yeni yapılmıştı.götürdüm tekrar yapılan yere hiç ilgilenmediler.biz yaptık oldu.bakmaya gerek yok diyorlar.bakarsak para alırız dediler.koyu duman atması türbünden diyor usta .türbin değişecekmiş.2-3 bin tl.bende tartıştım ve ve çıktım.hakketen arabadan anlayan usta bulmak çok zor.sacma sapan konuşuyorlar.kartal sanayide başka bir pompa enjektör ustası buldum ona götürücem ay sonunda.

    araba entersanbir araba.cuma günü benim volksvagen ustama götürdüm depo temizliği ve EGRvalf temizliği yaptırdım.yapandan sonra bir dizi lammbalar yandı.rölantide gaza çok basınca araba stop etmeye başladı.böylece bostancı sanayiye gittim.elektrikcide cihaza bağlayarak hatalar giderildi.ama tekrar gaza basıldı stop etti.tekkrar giderildi.ama motorda m 74 arızası verdi .sildi ama yine yapar diye başka mercedesciye gittim.orda rolantide gaza bastım araba stop etmedi.arıza düzelmiş oldu.ama usta arabanın ibresine baktı.rolantide gaza basınca ibre 5 bini buluyor.ibrenin 4 binde gazı kesmesi lazımmış.ibre 5 bini bile gecip sonunu görüyor.hemen teşhisi koydu.beyni bozuk dedi.bana pek inandırıcı gelmedi.Şimdilik sorun çözüldü.araba çalışıyor...ve gidiyor...
    * Ayrıca eskiden kontak anahtarı frene basmadan cıkmıyordu .şimdi ise firene basmadan anahtar çıkıyor .bu neden olabilir acaba?
    * bu vaneo ya ciph takılıp takılmadığını ben nasıl anlayabilirim. rolantide 5 bin deviri görmesi ciphle alakalı olabilir mi?
    * hala istanbul anadolu yakasında gidebileceğim usta arıyorum.Bilen var mı?
    * Şu kısa zamanda şunu anladım kesinlikle arabayı elletmeyecen.elletince muhakkak birşey hata veriyor.Sonra ustalar sacmalıyor....selamlar........




  • yusuf kardeş sana 2 mesaj attım ikisinde de aynı uyarıyı yaptım...vaneo usta seçer herkese elletme demiştim...elletirsen ya yapamazalar ya da başka yerleri de bozarlar...sen rölanti de aracının titrediğini söylemiştin turbo arızası bunu yapmaz ki ??? turbo arızası şudur : ya turbo yağ damlatır ya ötme yapar ya da duman atar...ben de az ötme vardı yağ damlatması vardı değiştirdim düzeldi...sıfırı çok pahalı bu yüzden güvendiğim sağlam bi turbocuya götürdüm 400 tl ye tamir takımını değiştirdi ayarını yaptı ve çok da memnunum şu an hiç bi sorun yok...ayrıca şu da var motorun havalandırma filtresi var...eğer bu filtre tıkalıysa motor hava alamadığı için turbo yağ damlatır...araban duman atar ve ekranda motor arıza ışığı yanar...aracın çekişten düşer...bu filre nerde diyosan motorun üst kapağının üstünde yuvarlak sigara kutusu büyüklüğünde kapalı kutunun içindedir...kesinlikle içinde yağ birikmiştir ve bu turboya zarar vermektedir...turbondan önce bu filtreyi ya temizle ya da bulabilirsen değiştir...sonra arıza devam ederse turbona baktır...ve rölentide titreme sorunun varsa enjektörlere baktırmalısın...çünkü ellemişler demiştin...civatası boşluk yapmış olabilir yada enjektörlerde pul sorunu olmuş olabilir...chip takılıp takılmadığını nasıl anlarsın pompanın üstünde enjektörlere giden müşür var ona farklı bi ek cihaz bağlanmışsa o gördüğün chip tir...devir saati normalde rölentide 4 e kadar çıkar..motor kendini korumaya alır çünkü...sende neden 5 i geçiyor bilemiyorum ama müşür arızası olabilir...elektronik bi arıza olabilir bu...mercedes yazılım programı olan bi usta bilgisayara bağlarsa bütün arızaları buluyor zaten...umarım sorunlarını halledersin...selametle...




  • kerem bey
    gidebilecegim safsiye edilen bir servis veya usta yok.deneme yanılma yoluyla iyi ustayı bulmaya çalışıyorum.araba titremeyi haraket halinde yapıyor.yolda giderken sürekli yapıyor.rampada daha iyi hissediliyor.gaza bastığın sürece 1-2 saniyelik bir tıkanma ve titreme hissediliyor.2-3 dakikada bir tekrarlıyor.ama biraz daha azaldı titremenin şiddeti.mazota ve motola katkı koydum,egr valfini temizlettim .belki bunlardan biraz düzelmiştir diye düşünüyorum.bu ay tekrar pompa ve enjektörü söktürüp baktırıcam.bakalım ne cıkar.devirle ilgili elektiriksel arıza olabilir demişsin.o gün yanan gösterge panelindendeki lambaları söndürmek için bağlattığımda elektiriksel bir arıza gözükmedi.bende devirin 5 bine vardığını sonra farkettim.tekrar göstericem elktirikçiye .anahtarın frene basmadan çıkmasıda sanırım elekrtiksel bir arıza .cihaza bağlatıp iyice bakmak gerekecek galiba.tevsiyelerin için teşekkürler.




  • Ustalar 2005 ambiente manuel var da bende cip taktırmak istiyorum yanliz bü kendinden beyinli olanlardan diğerleri hakkında yaptığım araştırma ya dayanarak tavsiye etmiyorlar o modeli araçta duman atma uzun vade de devir de değişme kendinden devir veriyormuş arac bü beyinli olanlardan kullanan var mi varsa sikinti oluyor mu bir de fiyatı Ne kadar ve kaca temin edebiliriz ? Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TERMELİ_55

    Ustalar 2005 ambiente manuel var da bende cip taktırmak istiyorum yanliz bü kendinden beyinli olanlardan diğerleri hakkında yaptığım araştırma ya dayanarak tavsiye etmiyorlar o modeli araçta duman atma uzun vade de devir de değişme kendinden devir veriyormuş arac bü beyinli olanlardan kullanan var mi varsa sikinti oluyor mu bir de fiyatı Ne kadar ve kaca temin edebiliriz ? Teşekkürler

    Kardeş ben kendi aracıma direk beyin yazılımı yaptırdım. Araba çok şahane oldu otomatik olmasına rağmen. Dışardan beyinli olanıda kullandım hiç memnun kalmadım. Ben Samsun Bektaş otoda yaptırdım istersen sana aracı olurum. Hadi kal sağlıcakla.
  • aranızda direksiyon açı sensörü arızalanan kimse oldumu? esp abs ışığı bi yanıyor bi sönüyor direksiyonun açısına göre,bilgisayardan baktık kablo sorunu yada parça arızalı dedi elektrikçi söktü baktı oksitlenmiş dedi artık nemdenmi neyden anlamadık bi iki lehimledi ama düzelmedi benim korkum, parça pahalı değişir sorun baska yerden çıkar boşuboşuna değiştirmiş olurum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalik28

    aranızda direksiyon açı sensörü arızalanan kimse oldumu? esp abs ışığı bi yanıyor bi sönüyor direksiyonun açısına göre,bilgisayardan baktık kablo sorunu yada parça arızalı dedi elektrikçi söktü baktı oksitlenmiş dedi artık nemdenmi neyden anlamadık bi iki lehimledi ama düzelmedi benim korkum, parça pahalı değişir sorun baska yerden çıkar boşuboşuna değiştirmiş olurum

    Bir de fren sensörüne baktır ya da arkasında kontak sensörü var ona baktır. Ben de ikiside arızalıydı durmadan esp yanıp sönüyordu. Yaptıdım kurtuldum. Kontak sensörü tamiri 100 tl fren sensörü 100 tl. Geçmiş olsun.
  • dessertrose kardeş asra wis programı bana yüzde 100 lazım beni unutma sakın :) tek güvencim sensin :)

    şimdi sorununa gelelim kardeşim...

    benim turbomda vaneom 160.000 km de iken az bir ötme, gaza yüklenince siyah duman atma ve azcık yağ damlatma sorunu olarak başladı...
    sıfırını sordum 2.500 TL dediler yanlış duymadın 2.500 TL ile 3.000 TL civarında fiyat verdiler...Fabrikadan geliyomuş...
    Güvendiğim motorcu ustama aynı zamanda akrabam olan abime sordum..merak etme ben turboları tamir ettiriyorum kullanıyorum hiç sıkıntı olmuyo dedi...
    Abime güvendim 400 TL ye tamir takımını değiştirdi ve turbom canavar gibi...burdaki tek püf nokta şu turbo ustası akıllı sağlam adam olmalı ayarını güzel yapabilmeli !!!
    sıfırını almaktansa bence tamir takımını değiştir derim ben...
    diğer püf nokta kardeşim...değerimi bil turbonun sökülüşünü bile anlatıyorum :)
    normalde turboyu sökmek için ön tampon ön ızgara ön bağlantı ayaklarını falan sökelim derlerse hiç gerek yok kardeşim...
    motor kaputunu açtığında en üstte görmüş olduğun mercedes benz yazılı kapağı sökmelisin...ama komple çıkmıyo yada ben çok zorlamadım...
    en dipte 8 uzun civatası var...filtreyi söküyosun...ve üst kapağı kastırırsan turbo üstten rahatça çıkacaktır...ama seni en çok zorlayacak şey şu !!!
    turbonun altta 2 tane alyan civatası vardır...o biraz zorlar...kolay sökülür ama zor takılabilir...turboyu sökerken turbonun girişindeki hortumu kırma dikkat et!!!
    hava debisi denen bağlantı turboya hortumla bağlıdır ve sıkıntı olursa o hava debisi komple değişir ki fiyatı 150 TL demişlerdi...işin özü şu ki turboyu sökecek ustamız nazik davransın kibar davransın acele etmesin bakarak söksün yoksa masraf üstüne masraf açar kardeşim...eğer üşenmezsen yada vaktin müsaitse ön tamponu sök
    ve intercooleri tinerle güzelce temizle derim...yani içine bir miktar tiner dök çalkala ve bir süre beklet sonra suyla yıkayabilirsin...böylelikle içindeki biriken yağları temizlemiş olursun...aklımın erdiğince anlatmaya çalıştım...gene aklına takılan varsa sor kardeşim...yeter ki vaneolarımız üzülmesin :) selametle...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerimdedecam

    dessertrose kardeş asra wis programı bana yüzde 100 lazım beni unutma sakın :) tek güvencim sensin :)

    şimdi sorununa gelelim kardeşim...

    benim turbomda vaneom 160.000 km de iken az bir ötme, gaza yüklenince siyah duman atma ve azcık yağ damlatma sorunu olarak başladı...
    sıfırını sordum 2.500 TL dediler yanlış duymadın 2.500 TL ile 3.000 TL civarında fiyat verdiler...Fabrikadan geliyomuş...
    Güvendiğim motorcu ustama aynı zamanda akrabam olan abime sordum..merak etme ben turboları tamir ettiriyorum kullanıyorum hiç sıkıntı olmuyo dedi...
    Abime güvendim 400 TL ye tamir takımını değiştirdi ve turbom canavar gibi...burdaki tek püf nokta şu turbo ustası akıllı sağlam adam olmalı ayarını güzel yapabilmeli !!!
    sıfırını almaktansa bence tamir takımını değiştir derim ben...
    diğer püf nokta kardeşim...değerimi bil turbonun sökülüşünü bile anlatıyorum :)
    normalde turboyu sökmek için ön tampon ön ızgara ön bağlantı ayaklarını falan sökelim derlerse hiç gerek yok kardeşim...
    motor kaputunu açtığında en üstte görmüş olduğun mercedes benz yazılı kapağı sökmelisin...ama komple çıkmıyo yada ben çok zorlamadım...
    en dipte 8 uzun civatası var...filtreyi söküyosun...ve üst kapağı kastırırsan turbo üstten rahatça çıkacaktır...ama seni en çok zorlayacak şey şu !!!
    turbonun altta 2 tane alyan civatası vardır...o biraz zorlar...kolay sökülür ama zor takılabilir...turboyu sökerken turbonun girişindeki hortumu kırma dikkat et!!!
    hava debisi denen bağlantı turboya hortumla bağlıdır ve sıkıntı olursa o hava debisi komple değişir ki fiyatı 150 TL demişlerdi...işin özü şu ki turboyu sökecek ustamız nazik davransın kibar davransın acele etmesin bakarak söksün yoksa masraf üstüne masraf açar kardeşim...eğer üşenmezsen yada vaktin müsaitse ön tamponu sök
    ve intercooleri tinerle güzelce temizle derim...yani içine bir miktar tiner dök çalkala ve bir süre beklet sonra suyla yıkayabilirsin...böylelikle içindeki biriken yağları temizlemiş olursun...aklımın erdiğince anlatmaya çalıştım...gene aklına takılan varsa sor kardeşim...yeter ki vaneolarımız üzülmesin :) selametle...

    Turboyu sökmek biraz sıkıntı ama o mercedes benz yazan hava filitresinin ve egr valfinin bağlı olduğu kutuyu sokmek içler acısı. Ben ustamla onu sökmek için 2 saat uğraştık o da 20 küsür tane vidayi sökmek için. Onu söktüğünde gerisi geliyor zaten. Şimdi benim turboda ötmeye başladı. Bakalım ne zaman içine verecek. Kazasız günler.




  • İyi günler vaneonun merkezi kilit kumandısını araçı aldığımız kişi kayıp etmiş aç-kapa beyin aldım elektrikçi bu işlemi yapamadı yerini bulamadığı için bu konuda yardımcı olabiliseniz sevinirim..
  • kerem bey
    bu hafta enjektör ve pompayı başka bir ustaya söktürdüm yeniden ayarlattım taktırdım.arabanın cekişi daha kötü olmuş gibi geldi bana .yine başka bir ayarı bozuldu galiba.ama haraket halindeyken titreme (sallama),gaza basınca siyah duman olayı devam ediyor.bu ustanın dediğine göre titreme şanzımandanmış,vites gecişlerindede sorun var dedi.şanzımanı söküp tamir etmek lazımmış,siyah dumanda turbudanmış.onuda söküp tamir etmek lazımmış.ayrıcada siyah dumanla ilgili olarak türbünün de sökülüp bakılması lazımmış.bu tamirler içince 3 bin lira çivarında bir rakam tutacakmış.beklemedeyim bende karar veremedim yaptırsam mı diye.şimdilik araba gidiyor.ama istediğim gibi olmadı bir türlü.
  • yusuf bey selamlar...enjektörlere ve pompaya başka bir ustaya baktırdın fakat sorun düzelmedi aynen devam ediyo diyosun...baktırdığın usta enjektörlerde herhangi sıkıntı vardı ben düzelttim ifadesini kullandı mı...yoksa enjektörlerin pompan gayet düzgün ben sadece kontrollerini mi yaptım dedi...eğer ayarları düzgün değilse ve bir türlü düzelmiyorsa enjektörlerin komple sıfırını alman gerekebilir...bak abicim benim ustamın kullandığı cümleyi aynen aktarıyorum sana...bu arabaların ( vito ve vaneo ) enjektörleri kolay kolay bozulmaz...çok sağlamdır...ya küçük ayar ister ya da uç memeleri değişir eğer gene düzelmezse komple sıfır almak gerekir...önemli olan makineye bağlandığında orjinal değerleri ile şu anki değerleri arasındaki fark !!! burda anlaştık mı....benim arabamda gaza yüklenince siyah duman vardı şu anda duman komple kesildi...yakıt yaklaşık 25-30 kuruş düştü...titreme en baştan beri zaten yoktu...titreme ne zaman oldu benim aracımda...söyliyim...enjektörlerim takıldıktan 2-3 gün sonra titreme başladı...rölantide titreme ve 90-100 km hıza gelindiğinde gazdan kesilme...bu da şundanmış...enjektörler takıldıktan 3-5 gün sonra kontrol edilmesi gerekiyomuş yada civata sabitleyici ile sıkmak gerekirmiş...çünkü enjektör civatası boşluk yapıyo ve aşırı basınçtan enjektör yerinde oynama yapıyo ve yakıt dengesizliği yüzünden titriyo...neyse bu sorunu da böyle çözmüştük...senin sorununa gelelim...enjektör konusunda emin olman lazım...enjektörlerin 4-4 lük oldu mu...makinede ayarları orjinal ayarına yakın çıktı mı...eğer enjektörlerinden eminsen şüphe yoksa enjektörlerini kontrol ettirmeyi unutma...enjektör konusunu geçelim...duman atma turbodan olabilir...bu arada turbo ve türbün aynı şeylerdir haberin olsun...eğer turbonda sorun olduğu söylenmişse söktürmekten başka çaren yok....yenisi çok pahalı tamir takımını değiştir derim ben...sağlam bi turbocuya yaptırırsan memnun kalırsın ve kesinlikle sıkıntı yaşamazsın...turboyu sökme takma ve turbo tamiri derken biraz para harcicaksın :( umarım insaflı ustalara denk gidersin de hakkından fazlasını istemezler...titreme konusunda şanzuman da sıkıntı olduğunu söylemişler...bunu anlayamadım...şanzumanda ne gibi sıkıntı var da bu araç titriyo...bunu öğrenseydin keşke...3.000 civarı masraf çıkar demişler ama işin zor gibi seni üzmek istemem ama arabanı cidden merak ettim...neden arızaların çözülemiyor...aklıma gelen bir konu da mercedes servisine gitmen...arabanı mercedes cihazına bağlarlarsa belki daha garanti bi çözüm bulunabilir...bir sonraki adımda görüşmek üzere Allah yardımcın olsun...selametle...




  • kerim kardeş
    enjektörlerde ve pompada ayarlama yapılımış.bozukluk yokuş..temizlenmiş ve ayarlanmış.şanzımanla ilgili olarak ustanın dediğine göre vites gecişleri normal değilmiş ayrıcada düşük viteste haraket halindeyken arabanın "silkeleme" (titreme) yapmasını şanzımana bağladı.açıp bakmak lazım dedi.şimdilik şanzımanı elletmeyecem.ama turboya baktırmayı düşünüyorum.Önce havalandırma filtresine baktırıcam.dediğin gibi.Ama

    Senin bahsettiğin motorun havalandırma filtresi nerde?
    motorun üstünde siyah plastik ve büyük kutu olan üzerindede mercedes benz yazan kutunun içinde mi?
    yoksa egr valfinin üzerinde mi?onu anlayamadım
  • Selam arkadaşlar bende yaklaşık 1.5 aylık vaneo ambient kullanıcısıyım.2006 model.araca biçilen fiyat 26 milyardı,ancak serviste yapılan denetlemeler sonucunda 3.5 milyar masraf çıkarıldı.23.5 milyara aldık. servisten geldikten sonrada tekerlek değişimi alt koruma kapağı elektrik ayarları ve kasislerden geçerken vuuu sesi gibi duyulan bir sesten dolayı rotilleri değişti.yani üzerine neredeyse 2 milyar daha harcamış olduk yani alım satım kasko falan 30 milyarı buldu.Geçen gün de mazot aldıktan sonra sonra araç çalışmadı.Aynı günde 2 defa yaptı bu arızayı.Sonra servise gittim marş motorunun kömürü bitmiştir dediler ve bugün aracın motorunu indirdiler.aracı yarın alacağım umarım daha ciddi bir hata çıkarmaz,Bu arada yaklaşık 800 tl daha bayılmam gerekecek :(.Imaginnationdaki gibi deri koltuklardan istiyorum ama bulabilirmiyiz acaba.?Benim ilk arabam.Hep caddy istiyordum ama mercedese binince beni gerçekten cezbetti.Geçen gün 1.9 caddy e bindim merak ettiğim için mercedesteki hava ve rahatlık ve otomobil havası kesinlikle yok.Parçalarının çok pahalı olması baya bir dert.2012 citanı görüntü olarak beğenmedim.uzun yıllar vaneo kullanmak istiyorum.saygılar...




  • h.tayfun
    deri koltukları zor bulursun çıkmacılara bak.ama deri kaplatabilirsin.tüm koltuklar en az 2 bin tutar diye tahmin ediyorum.gercek deri olmak kaydıyla.suni deri daha ucuz olur.suni deri yaptırıcağına 100 tl suni deri kılıflar satılıyor.ondan taktır.
  • teşekkür ederim o şekilde yaptırabilirim o zaman.iyi geceler...
  • yusuf kardeş motor havalandırma filtresi nerededir....mercedes benz yazan kapağın içinde hava filtresi var onunla motor havalandırma filtresini kartıştırma !!! ...neyse o kapağın üstünde mazot filtresi var...onun solunda da boydan sigara kutusu büyüklüğünde kutu gibi bişey işte :)... sağından solundan hortum giriş çıkışları var...ben kendim söküp içindeki filtreyi temizlemiştim...ama sen en iyisi ustana yaptırt...çünkü hortum giriş çıkşları hassas ve kelepçeleri çıkarması zor olabilir...neyse o filtrenin içi yağ dolmuştur...benimkinde çok yağ vardı...o filtreyi bulamadım bende bulaşık sünger tellerinden güzelce yerleştirdim kendi çapımda amatör filtre yaptım napiyim :) ... eğer usta şanzumana bakılması gerekiyo diyosa sende aklında söktürmek varsa son kez mercedes servisine git arabana bir baktır arıza teşhisi koydur...eğer orda da aynı arızayı söylerlerse o zaman ustana yaptırtırsın...ama serviste arıza teşhisi koysunlar bence...gene de sen bilirsin...

    bu arada tayfun kardeş aramıza hoşgeldin...sen mesajında marş motoru arızası için motorun indiğini mi söyledin ben mi yanlış duydum




  • merhaba 18 aydır vaneo 1.7 ımagetıon kullanıcısıyım şanzuman beyni degişti şu an direksiyonda sertleşme var direksiyonu tam kırdıgımda taş gibi oluyor dünden beri araba çalışıncA DİREKSİYONUN OYNATMAMLA SERTLEŞİYOR
    bu problemi yaşıyan varmı

    selamlar
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.