Şimdi Ara

MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ (18. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
879
Cevap
47
Favori
280.494
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: slaymer

    1 yıldır kullanıyorum 1.7 dizel ambiente var hayatımda kullandıgım en berbat araba sürekli sorun sürekli şanzuman sorunu f simgesi artık rüyalarımda sürekli aynı yaptır 15 gün sonra tekrar çıksın yazıklar olsun bunu üretenlere birde forumda inceliyorum bu vaneo pisliğini öven çok ben satıyorum arabamı isteyen özel mesaj atabilir 19500 liraya veriyorum 2004 model şimdi öven arkadaşlara söylüyorum öncelikle konforu süper sadece bu başkada bir özelliği yok. yol tutuşu beş para etmez az rüzgara gir araba devrilcek gibi yokuşta sollamaya niyetlenme yürüyerek daha iyi sollarsın yollar biraz bozuk olsun arabadan iğreniyorsun motoru traktörden evrimleşmiş. arka görüş berbat ötesi birde dandik sensörleri var vurana kadar bekler 20 cm mesafe bagırıyor bu arabayı anca asfaltta düz yolda meteorolojiden rüzgarsız açık bir hava tahmini aldıgın gün kullanacaksın . valla hayatımdaki en büyük hata bu arabayı almak ve caddy e laf diyenlere hayretle bakıyorum bu arabanın karşısında wolks modeli touran dır vaneo türk gümrük vergi sistemine takıldıgında ticari diye ülkede satılmıştır . caddy ne alaka cözemedim hadi karşılıgı diyelim 10 gömlek fark atar buna

    yinede bazıları iflah olmaksızın almak isterse arabam satılıktır. aldıgım fiyatta 25600 liradır19500 e satıyorum 4 cant ve tekerler sıfırdır diğer tarafları bakımlıdır zırt bırt bozuldugundan istemeden bakım delisi olmuştur .

    Bak kardeş. Burası bu yazacağın yazılar için uygun bir yer değil. Herkes kullandığı Vaneo sunun ne kalitede olduğunu veya hangi sorunları yaşayabileceğini net biliyor. Vaneo mercedes üretimi olan vasat bir araçtır doğru fakat ticari bir araç olarak yapılan bir araçtan beklentileriniz nelerdir asıl soru bu. Touran ile ayni segment değil bu araç. Avrupada van şeklinde olanları olan bir aracın Touran ile aynı olması mümkün değil. Ayriyetten özellik bakımından halen daha 2013 touranlarda 2002 vaneodaki özellikler yok. Otomatik vitesinde sıkıntılar var mıdır evet vardır. Motoru kasaya göre güçsüzmüdür evet güçsüzdür. Mercedes güçten önce uzun ömürlülük ilkesini her zaman önde tutmuştur. Motoru incelediniz mi bilmiyorum ama ben size bahsedeyim. 1700 cc olan bu motor 16v ve commonrail sistemi ile üretilmiştir. Piyasadaki bir çok 90 hp motor 8v dir. Bu motor 1,7 16v olmasına rağmen 91 hp dir. Siz sadece 700 tl vererek chip yaptıracaksınız ve araç 117 hp 260 nm tork olacaktır. O zaman 1,9 touran ve caddy yetişememektedir. Yol tutuşa gelince sınıfındaki en iyi yol tutuşu vardır. Rüzgar işine gelince kesinlikle rüzgardan etkilenmez. Buyrun Samsun'a gelin, yol paranızı ben vereyim, virajlara girelim, 180 km hıza çıkalım bakalım dedikleriniz doğrumu. Rüzgardan kastım hızlandıkça oluşan rüzgardır. Bakın bende C250 TD var. Geçen Ankara'da viyadükten geçerken neredeyse yan tarafa uçuyordum rüzgardan ve hızım 110 km idi. Şimdi C250 TD hantal bir araç mı?. Hızlanma dışındaki rüzgar her aracı sallar. İç kalitesi ve özellikleri göz önünde bulundurulduğunda CADDY ile kıyaslanması abest olur. Bu araç sadece fiyatı yüksek olduğundan ülkemizde tutmamıştır ama şu anda halen daha motor yaptıran olmadığından tekrar üretimi olmadığı halde rabet görmektedir. Sensör kısmına geleyim. Sensör sistemi 2007 model'e kadar E - C ve S serilerinde kullanıldı. Diğer markaların sensörlerine kıyasla mükemmel ötesi, mesafe kontorlu şahane ve ayriyetten orjinal olarak görüntülü. Motor rolantide çalıştığında biraz sesli doğrudur ama 90 km hıza çıktığında benzinliden daha sessizdir. Ön görüş çok açıktır, dönüş turu çok iyidir. Konforu iyidir, sert kasislerde biraz rahatsız edicidir ama uzun yol konforu olarak binek araçlardan çok üstündür. Kısacası sınıfının lideridir. Touran kullandınız mı bilmiyorum ama bir kasise girdiğinizde teker koptu sanıyorsunuz. Neyse arkadaşım kimse burada kendini avutmak için aracını övmüyor. Zaten bu sitenin kuruluş amacı insanların sevdiği arabayı kullanırken yaşadıkları sorunları burada çözüme ulaştırmak. Onun için bir çözümün varsa buyur ama derdin kalabalık yapmaksa başka yere kardeş.




  • gecen hafta arabaya 5 binlira masraf ettim.ani olarak gaza basın araç stop edip motor arıza lambası ve epc ışığı yanıyordu.bostancı sanayide tanıdık bmv ustasına götürdüm.pompadan başlayacağız dedi.pompada yağ kacağı varmış.1.000tl pompa tamirine verdim.komple bakım yapılmışmış.sorun düzelmedi.reil borusu ve 2 soketi değişti.2.000 tl de o tuttu.biraz pahalıya mal oldu ama sorun düzeldi.artık stop etmiyor.bu stop etme sorununu çözmek için 1.000tl de önceden harcadım.benim şansızlığım doğru dürüst usta bulamadım.bostancı sanayde en az 10 tane mercedes servisi var.ama ya kazıklamaya çalışıyorlar yada uğraşmak istemiyorlar.bu arabanın en büyük sorunu İŞTEN ANLAYAN USTA YOK.böyle oluncada dolanıp duruyorsun.
    ön frenler 90 tl.arka frenler 60 tl,ön diskler 200tl,şanzıman yağı,motor yağı,filitresi ,rot balansı(1 yıl içinde 4 defa rotbalans yaptırdım) yine ufak tefek işlerle beraber 5.000tl harcama yaptım.artık yoruldum.ben hergün bu aracı kullanmak zorundayım.aracı tamire bıraktığımda işe gidip gelmek sorun oluyor.arabanında sorunları 1 günde çözülmüyor.bende satmaya karar verdim.şu ana kadar arabaya 8.000tl den fazla para harcamışım.20.000 tl ye almıştım.sahibinden com da satışa çıkardım.24.900 yazdım .ilgilenenlere duyurulur.daha küçük ve piyasada bilinen bir arac alacağım.yoruldum koşturmaktan.bu arada direksiyon pompasını tamir ettirmiştim ses yapmaya başlamıştı tamirden sonra.dreksiyon yağını değiştirince düzeldi.yağ sırf camur olmuş.kaç tane ustaya gitti.hiç biri söylemedi.satabilirsem satıcam satamazsam devam.




  • valla dediklerimin sonuna kadar arkasındayım benim vaneo sahibi olmadıgımı idda eden arkadaşa cevabım arabam satılık madem hayranısın buyur al 1900 tl 500 de indirdim forumda araban memnun olan 1 kişi varsa ömrü tamircide geçmiş 10 kişi var vaneo alcakları yanlış yönlerdirmeyin adı mercedes o kadar burası vaneo sahipleri forumu gerçekleri anlatcazki almaya niyeti olanlar ölçsün tartsın sonra alsın yada arabanın sorunlarını güzelliklerini anlatalım madem forumda yazıyoruz takım tutar gibi sürekli iyiliğini anlatmayalım arabasından çok memnun olanda var benim gibi iğrenende bundan yaklaşık bir ay önce yine servise götürdüm istanbulda usta dedi bu araba yüzünden mercedese dava açan olmuş belki geri toplatılır dedi gerçi hayal istanbulda tamirci dolaşan arkadaşlar olmuştur her mercedes servsinde yada özel veya sanayide bir vaneo yada a serisi araba görürsünüz hepsindede şanzuman sorunu yada beyninde sorun oldugu görülür neyse en son şanzuman sorunumu anlatayım araba çalışmıyor . usta geldi yolda kaldık adam dedi şarzdinamosu değişcek dedim nasıl olcak motoru komple kaldırcaz dinamonun yeri ne ancak öle ulaşabilirmiş. nese çekici çagırcaz o sırada çalıştırdık tabi bastım mercedes servisine epc ve sarı motor arzası sürekli ekranda . gittim servise sonunda klasik bilgisayara baglama olayı bu sefer 4 yerden şanzuman hatası dedi bakcaz usta koldan arıza veren vites kolundan ilk araba bu ilkkez gördüm dedi.diğer arızalarda herzamankiler dedim ne olcak 2 günde sürebilir 1 haftada arabada çoçuk var eşim var dedim şimdi bırakamam dedi pazartesi getir adam motoru stop etmeye bile yanaşmadı çalıştıramayız diye ordan çıktım yolda bosch servise soktum adamlar kaldırdı arabayı 1 saat uraştılar onlarında dediği şanzuman arızası dedi servise götür dedi ordan geliyorum kontak kapatmaya korktu adam dedim neyse usta nasıl çalıştırcagımı öğretti . vitesi seri şekilde parkdan d ye hızlıca 3kez 4 kez ne zaman kontak tutarsa çalışıyor usta para almadı dedim olurmu yok dedi bişe yapmadık ama mercedes servisi motoru kapatmaya bile cüret edemedi 100 lirayı aldı ilk çagırdıgım adamda 60 aldı. elde var 0 giden 160 vede servis servis dolaştım mazot parası . allahtan motoru sağlam onada bişe olsa direkt hurdacıya .şuana kadar 6000 binden fazla para harcadım bu arabaya . bu arabaya rüzgar etkilemeyen diyen kardeş nasıl etkilemiyor samsun yolunda sen kulannıyorsun bende istanbul izmir arasında asfalt dışında kullanın bide bozuk yolda onuda bırak savaş tepe yolu vardır virajli dar yoldur bilen bilir öyle yollara girinde deneyin arabayı deneyimleriniz ne olur bu yol da öle bozuk bir yolda degil ama virajı yokuşu inişi fazladır evet arkadaşlar sözüm kronik şanzuman ve beyin sorunu olan araç bu bunada herkez hem fikir neden körü körüne bir savunma bu arabaya çözemedim . hatalı üretim başka bişe degil .bu arada arabanın konfor özelliklerini öven arkadaşlara da diycegim bende bu özelliklere kanıp aldım arabayı ama yolda kalınca sunroof yok asr ısıtmalı koltuk vs bir işe yaramıyor nedense son sözüm artık mercedese mektup göndercem çıkardıgı arızaları belirtcem cevap gelirmi bilmem gelirsede burdan paylaşcam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: slaymer

    valla dediklerimin sonuna kadar arkasındayım benim vaneo sahibi olmadıgımı idda eden arkadaşa cevabım arabam satılık madem hayranısın buyur al 1900 tl 500 de indirdim forumda araban memnun olan 1 kişi varsa ömrü tamircide geçmiş 10 kişi var vaneo alcakları yanlış yönlerdirmeyin adı mercedes o kadar burası vaneo sahipleri forumu gerçekleri anlatcazki almaya niyeti olanlar ölçsün tartsın sonra alsın yada arabanın sorunlarını güzelliklerini anlatalım madem forumda yazıyoruz takım tutar gibi sürekli iyiliğini anlatmayalım arabasından çok memnun olanda var benim gibi iğrenende bundan yaklaşık bir ay önce yine servise götürdüm istanbulda usta dedi bu araba yüzünden mercedese dava açan olmuş belki geri toplatılır dedi gerçi hayal istanbulda tamirci dolaşan arkadaşlar olmuştur her mercedes servsinde yada özel veya sanayide bir vaneo yada a serisi araba görürsünüz hepsindede şanzuman sorunu yada beyninde sorun oldugu görülür neyse en son şanzuman sorunumu anlatayım araba çalışmıyor . usta geldi yolda kaldık adam dedi şarzdinamosu değişcek dedim nasıl olcak motoru komple kaldırcaz dinamonun yeri ne ancak öle ulaşabilirmiş. nese çekici çagırcaz o sırada çalıştırdık tabi bastım mercedes servisine epc ve sarı motor arzası sürekli ekranda . gittim servise sonunda klasik bilgisayara baglama olayı bu sefer 4 yerden şanzuman hatası dedi bakcaz usta koldan arıza veren vites kolundan ilk araba bu ilkkez gördüm dedi.diğer arızalarda herzamankiler dedim ne olcak 2 günde sürebilir 1 haftada arabada çoçuk var eşim var dedim şimdi bırakamam dedi pazartesi getir adam motoru stop etmeye bile yanaşmadı çalıştıramayız diye ordan çıktım yolda bosch servise soktum adamlar kaldırdı arabayı 1 saat uraştılar onlarında dediği şanzuman arızası dedi servise götür dedi ordan geliyorum kontak kapatmaya korktu adam dedim neyse usta nasıl çalıştırcagımı öğretti . vitesi seri şekilde parkdan d ye hızlıca 3kez 4 kez ne zaman kontak tutarsa çalışıyor usta para almadı dedim olurmu yok dedi bişe yapmadık ama mercedes servisi motoru kapatmaya bile cüret edemedi 100 lirayı aldı ilk çagırdıgım adamda 60 aldı. elde var 0 giden 160 vede servis servis dolaştım mazot parası . allahtan motoru sağlam onada bişe olsa direkt hurdacıya .şuana kadar 6000 binden fazla para harcadım bu arabaya . bu arabaya rüzgar etkilemeyen diyen kardeş nasıl etkilemiyor samsun yolunda sen kulannıyorsun bende istanbul izmir arasında asfalt dışında kullanın bide bozuk yolda onuda bırak savaş tepe yolu vardır virajli dar yoldur bilen bilir öyle yollara girinde deneyin arabayı deneyimleriniz ne olur bu yol da öle bozuk bir yolda degil ama virajı yokuşu inişi fazladır evet arkadaşlar sözüm kronik şanzuman ve beyin sorunu olan araç bu bunada herkez hem fikir neden körü körüne bir savunma bu arabaya çözemedim . hatalı üretim başka bişe degil .bu arada arabanın konfor özelliklerini öven arkadaşlara da diycegim bende bu özelliklere kanıp aldım arabayı ama yolda kalınca sunroof yok asr ısıtmalı koltuk vs bir işe yaramıyor nedense son sözüm artık mercedese mektup göndercem çıkardıgı arızaları belirtcem cevap gelirmi bilmem gelirsede burdan paylaşcam

    1.si sen yıpranmış,hırpalanmış bir araç almışsın 2.elde temizlik önemlidir.
    2.si otomatiğini bilmem sorunlu olabilir,hatalı olabilir, kaç tane manuel kullanıp şikayet eden gördün?
    3.sü ilanının linkini koy plakayıda aç arabanın en azından geçmişini biliriz kazası, belası, bakımı nerelerde yapılmış almak isteyende alır.(mutalaka linkini ve plakasını bekliyorum. servisten geçmişini sorgulatcam temizse alırızda sen merak etme...)
    4.sü sana sıkıntılı hırpalanmış aracı sattılar sende ona bunca masraf ettin diye tüm vaneoları karalayamazsın . çok memnun olarak kullanıyorum satmayıda düşünmüyorum. Dediğim gibi 7 senede sadece sinyal kolu arızası orjinal sinyal kolu 300 tl dediler ankara oto güven hüseyin ustaya götürdüm sinyal kolunu söküp 50 tlye tamir ettiler. 10 tl de bahşiş. Önce bence adam gibi usta bulun daha sorunun ne olduğunu bilmeyen ustalara para kaptırıp burda aracı kötülüyorsunuz. O sorunu bile bulamayan motora müdahale bile edemeyen ustaların karalamalarıylada aracı yerden yere vuruyorsunuz. Bin kere forumda söylendi temiz kullanılmışını alırsan iyi bir ustada bulursan yıllarca sorunsuz binebileceğin bir araçtır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azaz06 -- 6 Mayıs 2013; 19:41:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: slaymer

    valla dediklerimin sonuna kadar arkasındayım benim vaneo sahibi olmadıgımı idda eden arkadaşa cevabım arabam satılık madem hayranısın buyur al 1900 tl 500 de indirdim forumda araban memnun olan 1 kişi varsa ömrü tamircide geçmiş 10 kişi var vaneo alcakları yanlış yönlerdirmeyin adı mercedes o kadar burası vaneo sahipleri forumu gerçekleri anlatcazki almaya niyeti olanlar ölçsün tartsın sonra alsın yada arabanın sorunlarını güzelliklerini anlatalım madem forumda yazıyoruz takım tutar gibi sürekli iyiliğini anlatmayalım arabasından çok memnun olanda var benim gibi iğrenende bundan yaklaşık bir ay önce yine servise götürdüm istanbulda usta dedi bu araba yüzünden mercedese dava açan olmuş belki geri toplatılır dedi gerçi hayal istanbulda tamirci dolaşan arkadaşlar olmuştur her mercedes servsinde yada özel veya sanayide bir vaneo yada a serisi araba görürsünüz hepsindede şanzuman sorunu yada beyninde sorun oldugu görülür neyse en son şanzuman sorunumu anlatayım araba çalışmıyor . usta geldi yolda kaldık adam dedi şarzdinamosu değişcek dedim nasıl olcak motoru komple kaldırcaz dinamonun yeri ne ancak öle ulaşabilirmiş. nese çekici çagırcaz o sırada çalıştırdık tabi bastım mercedes servisine epc ve sarı motor arzası sürekli ekranda . gittim servise sonunda klasik bilgisayara baglama olayı bu sefer 4 yerden şanzuman hatası dedi bakcaz usta koldan arıza veren vites kolundan ilk araba bu ilkkez gördüm dedi.diğer arızalarda herzamankiler dedim ne olcak 2 günde sürebilir 1 haftada arabada çoçuk var eşim var dedim şimdi bırakamam dedi pazartesi getir adam motoru stop etmeye bile yanaşmadı çalıştıramayız diye ordan çıktım yolda bosch servise soktum adamlar kaldırdı arabayı 1 saat uraştılar onlarında dediği şanzuman arızası dedi servise götür dedi ordan geliyorum kontak kapatmaya korktu adam dedim neyse usta nasıl çalıştırcagımı öğretti . vitesi seri şekilde parkdan d ye hızlıca 3kez 4 kez ne zaman kontak tutarsa çalışıyor usta para almadı dedim olurmu yok dedi bişe yapmadık ama mercedes servisi motoru kapatmaya bile cüret edemedi 100 lirayı aldı ilk çagırdıgım adamda 60 aldı. elde var 0 giden 160 vede servis servis dolaştım mazot parası . allahtan motoru sağlam onada bişe olsa direkt hurdacıya .şuana kadar 6000 binden fazla para harcadım bu arabaya . bu arabaya rüzgar etkilemeyen diyen kardeş nasıl etkilemiyor samsun yolunda sen kulannıyorsun bende istanbul izmir arasında asfalt dışında kullanın bide bozuk yolda onuda bırak savaş tepe yolu vardır virajli dar yoldur bilen bilir öyle yollara girinde deneyin arabayı deneyimleriniz ne olur bu yol da öle bozuk bir yolda degil ama virajı yokuşu inişi fazladır evet arkadaşlar sözüm kronik şanzuman ve beyin sorunu olan araç bu bunada herkez hem fikir neden körü körüne bir savunma bu arabaya çözemedim . hatalı üretim başka bişe degil .bu arada arabanın konfor özelliklerini öven arkadaşlara da diycegim bende bu özelliklere kanıp aldım arabayı ama yolda kalınca sunroof yok asr ısıtmalı koltuk vs bir işe yaramıyor nedense son sözüm artık mercedese mektup göndercem çıkardıgı arızaları belirtcem cevap gelirmi bilmem gelirsede burdan paylaşcam

    Siz bu arabadan nasıl bir viraj performansı bekliyorsunuz onu anlamadım. Buyrun gelin, sınıfındaki her aracı getirin bakalım nasıl viraja giriyorlar. Durmadan aynı şanzuman arızasında bahsetmişsiniz. Onun arıza kodu marş kilit motoru arızasıdır. Araç soğukken çalışır sonra ısınınca stop edersiniz çalışmaz. Biraz soğumasını beklemeniz lazım. Bun çözümü ise akünün olduğu yerdeki sigortalardan marş motoru sigortasını bulup düz şekilde bağlayacak şekilde role takacaksınız oldu bitti. Bu aracın tek sorunu şanzuman kartı sorunudur. Bu sorun ise dünya üzerinde otomatik olan bütün araçlarda vardır. Mercedes C-E-S serileri bu sorunu belli km lerde yaşarlar. Vaneo daki sorunun temeli bu şanzuman kartının diğer markalarda olduğu gibi yalnız satılmaması. Bütün beyin halinde satıldığı için 4000 tl gibi bir masraf çıkartıyor. Vaneo nun tek sorunu budur. Benim aracımın dışında Samsun'da 12 tane daha var Vaneo. Bir çoğu 150.000 km nin üzerinde. Manuel kullanan arkadaşım var şu an aracı 450.000 km de ve daha turbo ve enjektör değişmedi. Telefonunu vereyim arayın sorun. Vaneo motor ve konfor bakımından sınıfının açık ara lideri. Sadece USTASINI bulmak zor. Yaşadığım başlıca sorunları yazayım ve karşılığında ne yapıldı onuda yazayım görün bakın.
    1)Kontak açık fakat araç çalışmıyor, ışıklar var ama marş basmıyor.
    Usta : Şanzuman kartı değişecek. (4000 tl)
    Yapılan : Kontak sensör temazsızlığı. (50 tl)
    2)Araç gaz yemiyor.
    Usta : Turbo değişecek (3000 tl)
    Yapılan : Turboyu açıp kapatan elektronik devre. (220 tl)
    3)Motordan lakur lukur ses geliyor.
    Usta : Gergi kütüğü değişecek (700 tl)
    Yapılan : Bilya bozuk (120 tl)
    4)Kapı kapanmasına rağmen ışık yanıyor.
    Usta : Kapı içi sensörler değişecek (900 tl)
    Yapılan : Sensörlerin geldiği yer zımparalandı (ben yaptım 0 tl)
    5)Direksiyon dönerken tık tık tık tık diye ses yapıyordu.
    Usta : Direksiyon kutusu dedi (2500 tl)
    Yapılan : Aks kafası değişti (160 tl)
    6)Araç 80 km ile giderken vuv vuv vuv diye periodik bir ses yapıyordu.
    Usta : Şanzıman bilyası bozuk şanzuman inecek (işçilik dahil 2500 tl)
    Yapılan : Porye bilyası (50 tl)
    7)Araç çalışıyor fakat ısındıktan sonra stop edince çalışmıyor.
    Usta : Kart değişecek (4000 tl)
    Yapılan : Sigortaya bir role takıldı (50tl)
    vs
    vs
    vs

    Ve bunun gibi bir çok sorun. Uzun yolda bu araç gibisini bulmanız zor.
    TEKRARLIYORUM VE İYİ OKUYUN. BU ARACI ALMADAN ÖNCE USTASINI BULACAKSINIZ YOKSA SIKINTI ÇEKERSİNİZ. PARÇA SORUNU NEREDEYSE SIFIRDIR. KONFOR SINFININ LİDERİ. ESP - ABS STANDART. ARAÇ GÜZEL AMA SONUÇTA 2006 MODELDEN SONRASI YOK. EN GENCİ 7 YAŞINDA. ŞİMDİ 7 YAŞINDAKİ DİĞER MODELLERİNE BİR BAKIN ACABA NE DURUMDALAR. USTALARI DOLAŞIN BAKALIM KAÇ TANESİ BU ARACIN MOTORUNDAN YAPMIŞ. EL İNSAF EDİN. KULLANIYORUZ AMA SIKINTILARINI BİLİYORUZ. DİĞER AYNI SINIFTAKİ ARAÇLARI KULLANMADAN BU ARABAYLA İLGİLİ ACIMASIZ OLMAYIN. EVET MERCEDESİN EN SIKINTILI ARACIDIR AMA SONUÇTA BİR C-E-S SERİSİ DEĞİL. NE DİYEYİM.

    AŞAĞIDA SİZE DİĞER ARAÇLARI YAZIYORUM

    DOBLO : Konfor sıfır, motor zayıf, malzeme kalitesi yok, abs belki, esp hiçbirinde yok.
    YENİ DOBLO : Konfor iyi, yakıt çok, malzeme kalitesi vasat, esp standart değil, fix beyin arızası, esp arızası, abs ve airbag sorunları
    CADDY : Baskı balata sorunu olmayan neredeyse yok, malzeme kalitesi vasat, turbo küçük ve akabinde sıkıntılı, opsiyonları çok az, ağır ve arka tarafta makas kullanıyor.
    Partner Tepee : Motor ideal, kapı tıkırtısı sorunu, iç malzeme kaliteli (diğerlerine göre gayet iyi araç)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    quote:

    Orijinalden alıntı: slaymer

    valla dediklerimin sonuna kadar arkasındayım benim vaneo sahibi olmadıgımı idda eden arkadaşa cevabım arabam satılık madem hayranısın buyur al 1900 tl 500 de indirdim forumda araban memnun olan 1 kişi varsa ömrü tamircide geçmiş 10 kişi var vaneo alcakları yanlış yönlerdirmeyin adı mercedes o kadar burası vaneo sahipleri forumu gerçekleri anlatcazki almaya niyeti olanlar ölçsün tartsın sonra alsın yada arabanın sorunlarını güzelliklerini anlatalım madem forumda yazıyoruz takım tutar gibi sürekli iyiliğini anlatmayalım arabasından çok memnun olanda var benim gibi iğrenende bundan yaklaşık bir ay önce yine servise götürdüm istanbulda usta dedi bu araba yüzünden mercedese dava açan olmuş belki geri toplatılır dedi gerçi hayal istanbulda tamirci dolaşan arkadaşlar olmuştur her mercedes servsinde yada özel veya sanayide bir vaneo yada a serisi araba görürsünüz hepsindede şanzuman sorunu yada beyninde sorun oldugu görülür neyse en son şanzuman sorunumu anlatayım araba çalışmıyor . usta geldi yolda kaldık adam dedi şarzdinamosu değişcek dedim nasıl olcak motoru komple kaldırcaz dinamonun yeri ne ancak öle ulaşabilirmiş. nese çekici çagırcaz o sırada çalıştırdık tabi bastım mercedes servisine epc ve sarı motor arzası sürekli ekranda . gittim servise sonunda klasik bilgisayara baglama olayı bu sefer 4 yerden şanzuman hatası dedi bakcaz usta koldan arıza veren vites kolundan ilk araba bu ilkkez gördüm dedi.diğer arızalarda herzamankiler dedim ne olcak 2 günde sürebilir 1 haftada arabada çoçuk var eşim var dedim şimdi bırakamam dedi pazartesi getir adam motoru stop etmeye bile yanaşmadı çalıştıramayız diye ordan çıktım yolda bosch servise soktum adamlar kaldırdı arabayı 1 saat uraştılar onlarında dediği şanzuman arızası dedi servise götür dedi ordan geliyorum kontak kapatmaya korktu adam dedim neyse usta nasıl çalıştırcagımı öğretti . vitesi seri şekilde parkdan d ye hızlıca 3kez 4 kez ne zaman kontak tutarsa çalışıyor usta para almadı dedim olurmu yok dedi bişe yapmadık ama mercedes servisi motoru kapatmaya bile cüret edemedi 100 lirayı aldı ilk çagırdıgım adamda 60 aldı. elde var 0 giden 160 vede servis servis dolaştım mazot parası . allahtan motoru sağlam onada bişe olsa direkt hurdacıya .şuana kadar 6000 binden fazla para harcadım bu arabaya . bu arabaya rüzgar etkilemeyen diyen kardeş nasıl etkilemiyor samsun yolunda sen kulannıyorsun bende istanbul izmir arasında asfalt dışında kullanın bide bozuk yolda onuda bırak savaş tepe yolu vardır virajli dar yoldur bilen bilir öyle yollara girinde deneyin arabayı deneyimleriniz ne olur bu yol da öle bozuk bir yolda degil ama virajı yokuşu inişi fazladır evet arkadaşlar sözüm kronik şanzuman ve beyin sorunu olan araç bu bunada herkez hem fikir neden körü körüne bir savunma bu arabaya çözemedim . hatalı üretim başka bişe degil .bu arada arabanın konfor özelliklerini öven arkadaşlara da diycegim bende bu özelliklere kanıp aldım arabayı ama yolda kalınca sunroof yok asr ısıtmalı koltuk vs bir işe yaramıyor nedense son sözüm artık mercedese mektup göndercem çıkardıgı arızaları belirtcem cevap gelirmi bilmem gelirsede burdan paylaşcam

    Siz bu arabadan nasıl bir viraj performansı bekliyorsunuz onu anlamadım. Buyrun gelin, sınıfındaki her aracı getirin bakalım nasıl viraja giriyorlar. Durmadan aynı şanzuman arızasında bahsetmişsiniz. Onun arıza kodu marş kilit motoru arızasıdır. Araç soğukken çalışır sonra ısınınca stop edersiniz çalışmaz. Biraz soğumasını beklemeniz lazım. Bun çözümü ise akünün olduğu yerdeki sigortalardan marş motoru sigortasını bulup düz şekilde bağlayacak şekilde role takacaksınız oldu bitti. Bu aracın tek sorunu şanzuman kartı sorunudur. Bu sorun ise dünya üzerinde otomatik olan bütün araçlarda vardır. Mercedes C-E-S serileri bu sorunu belli km lerde yaşarlar. Vaneo daki sorunun temeli bu şanzuman kartının diğer markalarda olduğu gibi yalnız satılmaması. Bütün beyin halinde satıldığı için 4000 tl gibi bir masraf çıkartıyor. Vaneo nun tek sorunu budur. Benim aracımın dışında Samsun'da 12 tane daha var Vaneo. Bir çoğu 150.000 km nin üzerinde. Manuel kullanan arkadaşım var şu an aracı 450.000 km de ve daha turbo ve enjektör değişmedi. Telefonunu vereyim arayın sorun. Vaneo motor ve konfor bakımından sınıfının açık ara lideri. Sadece USTASINI bulmak zor. Yaşadığım başlıca sorunları yazayım ve karşılığında ne yapıldı onuda yazayım görün bakın.
    1)Kontak açık fakat araç çalışmıyor, ışıklar var ama marş basmıyor.
    Usta : Şanzuman kartı değişecek. (4000 tl)
    Yapılan : Kontak sensör temazsızlığı. (50 tl)
    2)Araç gaz yemiyor.
    Usta : Turbo değişecek (3000 tl)
    Yapılan : Turboyu açıp kapatan elektronik devre. (220 tl)
    3)Motordan lakur lukur ses geliyor.
    Usta : Gergi kütüğü değişecek (700 tl)
    Yapılan : Bilya bozuk (120 tl)
    4)Kapı kapanmasına rağmen ışık yanıyor.
    Usta : Kapı içi sensörler değişecek (900 tl)
    Yapılan : Sensörlerin geldiği yer zımparalandı (ben yaptım 0 tl)
    5)Direksiyon dönerken tık tık tık tık diye ses yapıyordu.
    Usta : Direksiyon kutusu dedi (2500 tl)
    Yapılan : Aks kafası değişti (160 tl)
    6)Araç 80 km ile giderken vuv vuv vuv diye periodik bir ses yapıyordu.
    Usta : Şanzıman bilyası bozuk şanzuman inecek (işçilik dahil 2500 tl)
    Yapılan : Porye bilyası (50 tl)
    7)Araç çalışıyor fakat ısındıktan sonra stop edince çalışmıyor.
    Usta : Kart değişecek (4000 tl)
    Yapılan : Sigortaya bir role takıldı (50tl)
    vs
    vs
    vs

    Ve bunun gibi bir çok sorun. Uzun yolda bu araç gibisini bulmanız zor.
    TEKRARLIYORUM VE İYİ OKUYUN. BU ARACI ALMADAN ÖNCE USTASINI BULACAKSINIZ YOKSA SIKINTI ÇEKERSİNİZ. PARÇA SORUNU NEREDEYSE SIFIRDIR. KONFOR SINFININ LİDERİ. ESP - ABS STANDART. ARAÇ GÜZEL AMA SONUÇTA 2006 MODELDEN SONRASI YOK. EN GENCİ 7 YAŞINDA. ŞİMDİ 7 YAŞINDAKİ DİĞER MODELLERİNE BİR BAKIN ACABA NE DURUMDALAR. USTALARI DOLAŞIN BAKALIM KAÇ TANESİ BU ARACIN MOTORUNDAN YAPMIŞ. EL İNSAF EDİN. KULLANIYORUZ AMA SIKINTILARINI BİLİYORUZ. DİĞER AYNI SINIFTAKİ ARAÇLARI KULLANMADAN BU ARABAYLA İLGİLİ ACIMASIZ OLMAYIN. EVET MERCEDESİN EN SIKINTILI ARACIDIR AMA SONUÇTA BİR C-E-S SERİSİ DEĞİL. NE DİYEYİM.

    AŞAĞIDA SİZE DİĞER ARAÇLARI YAZIYORUM

    DOBLO : Konfor sıfır, motor zayıf, malzeme kalitesi yok, abs belki, esp hiçbirinde yok.
    YENİ DOBLO : Konfor iyi, yakıt çok, malzeme kalitesi vasat, esp standart değil, fix beyin arızası, esp arızası, abs ve airbag sorunları
    CADDY : Baskı balata sorunu olmayan neredeyse yok, malzeme kalitesi vasat, turbo küçük ve akabinde sıkıntılı, opsiyonları çok az, ağır ve arka tarafta makas kullanıyor.
    Partner Tepee : Motor ideal, kapı tıkırtısı sorunu, iç malzeme kaliteli (diğerlerine göre gayet iyi araç)

    valla kardeş işallah dediğin doğrudur bu arızada yeni peydah oldu .marş kilit motoru arızası diyosun bu arada6 ay önce sanzuman kartını degiştirdim . deniycem yarın sabah dediğin şekilde. izmir için düzgün usta tanıdıgınız varsa haber verirseniz özel mesajdan sevinirim . bu arada manuel kullanan arkadaş otomatik kullanmadan nasıl yorum yapıyosun senin araban iyiymiş benimkisi kötü bende şikayet ederim 2004 model araba kullandıgım vede foruma dikkat edersen kaç kişi şikayet ediyor aynı arızalardan hadi ben kötü kullandım hadi ben yıpranmış dagılmış araç aldım herkezmi aynı hatayı yapmış demkki var bişe işallah senin başına gelmez . neyse mercedese mektubu gönderdim sonuç işallah gelir burda yayınlarım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: azaz06

    1.si sen yıpranmış,hırpalanmış bir araç almışsın 2.elde temizlik önemlidir.
    2.si otomatiğini bilmem sorunlu olabilir,hatalı olabilir, kaç tane manuel kullanıp şikayet eden gördün?3.sü ilanının linkini koy plakayıda aç arabanın en azından geçmişini biliriz kazası, belası, bakımı nerelerde yapılmış almak isteyende alır.(mutalaka linkini ve plakasını bekliyorum. servisten geçmişini sorgulatcam temizse alırızda sen merak etme...)
    4.sü sana sıkıntılı hırpalanmış aracı sattılar sende ona bunca masraf ettin diye tüm vaneoları karalayamazsın . çok memnun olarak kullanıyorum satmayıda düşünmüyorum. Dediğim gibi 7 senede sadece sinyal kolu arızası orjinal sinyal kolu 300 tl dediler ankara oto güven hüseyin ustaya götürdüm sinyal kolunu söküp 50 tlye tamir ettiler. 10 tl de bahşiş. Önce bence adam gibi usta bulun daha sorunun ne olduğunu bilmeyen ustalara para kaptırıp burda aracı kötülüyorsunuz. O sorunu bile bulamayan motora müdahale bile edemeyen ustaların karalamalarıylada aracı yerden yere vuruyorsunuz. Bin kere forumda söylendi temiz kullanılmışını alırsan iyi bir ustada bulursan yıllarca sorunsuz binebileceğin bir araçtır...

    benim mesajı iyi okumadınız galiba? otomatiği bilmem yazıyor zaten... Ben manuel kullanıyorum ve memnunum...




  • Arkadaşlar atladığınız bir şey var. Buradaki sorun şanzumanda arıza çıkması değil, çözümünün bulunamaması ya da zor bulunması. Bu da bundan anlayan ustanın az olmasından kaynaklanıyor. Benim şanzuman kartım bozuldu. 2 aydır parça ariyorum. Sıfırına 4000 tl vermemek için uğraşıyorum. Aracım 225.000 km de. Bu km deki bir aracın şanzumanında bir problem çıkması normal. Normal olmayan parçanın bulunmaması ya da parçanın pahalı olması. Tek sorun bu. Yoksa diğer sorunlar zaten her araçta var. Vaneo diğer araçlara göre en sorunsuzudur sadece sorunun çözümünde sıkıntı yaşanmaktadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: slaymer

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    quote:

    Orijinalden alıntı: slaymer

    valla dediklerimin sonuna kadar arkasındayım benim vaneo sahibi olmadıgımı idda eden arkadaşa cevabım arabam satılık madem hayranısın buyur al 1900 tl 500 de indirdim forumda araban memnun olan 1 kişi varsa ömrü tamircide geçmiş 10 kişi var vaneo alcakları yanlış yönlerdirmeyin adı mercedes o kadar burası vaneo sahipleri forumu gerçekleri anlatcazki almaya niyeti olanlar ölçsün tartsın sonra alsın yada arabanın sorunlarını güzelliklerini anlatalım madem forumda yazıyoruz takım tutar gibi sürekli iyiliğini anlatmayalım arabasından çok memnun olanda var benim gibi iğrenende bundan yaklaşık bir ay önce yine servise götürdüm istanbulda usta dedi bu araba yüzünden mercedese dava açan olmuş belki geri toplatılır dedi gerçi hayal istanbulda tamirci dolaşan arkadaşlar olmuştur her mercedes servsinde yada özel veya sanayide bir vaneo yada a serisi araba görürsünüz hepsindede şanzuman sorunu yada beyninde sorun oldugu görülür neyse en son şanzuman sorunumu anlatayım araba çalışmıyor . usta geldi yolda kaldık adam dedi şarzdinamosu değişcek dedim nasıl olcak motoru komple kaldırcaz dinamonun yeri ne ancak öle ulaşabilirmiş. nese çekici çagırcaz o sırada çalıştırdık tabi bastım mercedes servisine epc ve sarı motor arzası sürekli ekranda . gittim servise sonunda klasik bilgisayara baglama olayı bu sefer 4 yerden şanzuman hatası dedi bakcaz usta koldan arıza veren vites kolundan ilk araba bu ilkkez gördüm dedi.diğer arızalarda herzamankiler dedim ne olcak 2 günde sürebilir 1 haftada arabada çoçuk var eşim var dedim şimdi bırakamam dedi pazartesi getir adam motoru stop etmeye bile yanaşmadı çalıştıramayız diye ordan çıktım yolda bosch servise soktum adamlar kaldırdı arabayı 1 saat uraştılar onlarında dediği şanzuman arızası dedi servise götür dedi ordan geliyorum kontak kapatmaya korktu adam dedim neyse usta nasıl çalıştırcagımı öğretti . vitesi seri şekilde parkdan d ye hızlıca 3kez 4 kez ne zaman kontak tutarsa çalışıyor usta para almadı dedim olurmu yok dedi bişe yapmadık ama mercedes servisi motoru kapatmaya bile cüret edemedi 100 lirayı aldı ilk çagırdıgım adamda 60 aldı. elde var 0 giden 160 vede servis servis dolaştım mazot parası . allahtan motoru sağlam onada bişe olsa direkt hurdacıya .şuana kadar 6000 binden fazla para harcadım bu arabaya . bu arabaya rüzgar etkilemeyen diyen kardeş nasıl etkilemiyor samsun yolunda sen kulannıyorsun bende istanbul izmir arasında asfalt dışında kullanın bide bozuk yolda onuda bırak savaş tepe yolu vardır virajli dar yoldur bilen bilir öyle yollara girinde deneyin arabayı deneyimleriniz ne olur bu yol da öle bozuk bir yolda degil ama virajı yokuşu inişi fazladır evet arkadaşlar sözüm kronik şanzuman ve beyin sorunu olan araç bu bunada herkez hem fikir neden körü körüne bir savunma bu arabaya çözemedim . hatalı üretim başka bişe degil .bu arada arabanın konfor özelliklerini öven arkadaşlara da diycegim bende bu özelliklere kanıp aldım arabayı ama yolda kalınca sunroof yok asr ısıtmalı koltuk vs bir işe yaramıyor nedense son sözüm artık mercedese mektup göndercem çıkardıgı arızaları belirtcem cevap gelirmi bilmem gelirsede burdan paylaşcam

    Siz bu arabadan nasıl bir viraj performansı bekliyorsunuz onu anlamadım. Buyrun gelin, sınıfındaki her aracı getirin bakalım nasıl viraja giriyorlar. Durmadan aynı şanzuman arızasında bahsetmişsiniz. Onun arıza kodu marş kilit motoru arızasıdır. Araç soğukken çalışır sonra ısınınca stop edersiniz çalışmaz. Biraz soğumasını beklemeniz lazım. Bun çözümü ise akünün olduğu yerdeki sigortalardan marş motoru sigortasını bulup düz şekilde bağlayacak şekilde role takacaksınız oldu bitti. Bu aracın tek sorunu şanzuman kartı sorunudur. Bu sorun ise dünya üzerinde otomatik olan bütün araçlarda vardır. Mercedes C-E-S serileri bu sorunu belli km lerde yaşarlar. Vaneo daki sorunun temeli bu şanzuman kartının diğer markalarda olduğu gibi yalnız satılmaması. Bütün beyin halinde satıldığı için 4000 tl gibi bir masraf çıkartıyor. Vaneo nun tek sorunu budur. Benim aracımın dışında Samsun'da 12 tane daha var Vaneo. Bir çoğu 150.000 km nin üzerinde. Manuel kullanan arkadaşım var şu an aracı 450.000 km de ve daha turbo ve enjektör değişmedi. Telefonunu vereyim arayın sorun. Vaneo motor ve konfor bakımından sınıfının açık ara lideri. Sadece USTASINI bulmak zor. Yaşadığım başlıca sorunları yazayım ve karşılığında ne yapıldı onuda yazayım görün bakın.
    1)Kontak açık fakat araç çalışmıyor, ışıklar var ama marş basmıyor.
    Usta : Şanzuman kartı değişecek. (4000 tl)
    Yapılan : Kontak sensör temazsızlığı. (50 tl)
    2)Araç gaz yemiyor.
    Usta : Turbo değişecek (3000 tl)
    Yapılan : Turboyu açıp kapatan elektronik devre. (220 tl)
    3)Motordan lakur lukur ses geliyor.
    Usta : Gergi kütüğü değişecek (700 tl)
    Yapılan : Bilya bozuk (120 tl)
    4)Kapı kapanmasına rağmen ışık yanıyor.
    Usta : Kapı içi sensörler değişecek (900 tl)
    Yapılan : Sensörlerin geldiği yer zımparalandı (ben yaptım 0 tl)
    5)Direksiyon dönerken tık tık tık tık diye ses yapıyordu.
    Usta : Direksiyon kutusu dedi (2500 tl)
    Yapılan : Aks kafası değişti (160 tl)
    6)Araç 80 km ile giderken vuv vuv vuv diye periodik bir ses yapıyordu.
    Usta : Şanzıman bilyası bozuk şanzuman inecek (işçilik dahil 2500 tl)
    Yapılan : Porye bilyası (50 tl)
    7)Araç çalışıyor fakat ısındıktan sonra stop edince çalışmıyor.
    Usta : Kart değişecek (4000 tl)
    Yapılan : Sigortaya bir role takıldı (50tl)
    vs
    vs
    vs

    Ve bunun gibi bir çok sorun. Uzun yolda bu araç gibisini bulmanız zor.
    TEKRARLIYORUM VE İYİ OKUYUN. BU ARACI ALMADAN ÖNCE USTASINI BULACAKSINIZ YOKSA SIKINTI ÇEKERSİNİZ. PARÇA SORUNU NEREDEYSE SIFIRDIR. KONFOR SINFININ LİDERİ. ESP - ABS STANDART. ARAÇ GÜZEL AMA SONUÇTA 2006 MODELDEN SONRASI YOK. EN GENCİ 7 YAŞINDA. ŞİMDİ 7 YAŞINDAKİ DİĞER MODELLERİNE BİR BAKIN ACABA NE DURUMDALAR. USTALARI DOLAŞIN BAKALIM KAÇ TANESİ BU ARACIN MOTORUNDAN YAPMIŞ. EL İNSAF EDİN. KULLANIYORUZ AMA SIKINTILARINI BİLİYORUZ. DİĞER AYNI SINIFTAKİ ARAÇLARI KULLANMADAN BU ARABAYLA İLGİLİ ACIMASIZ OLMAYIN. EVET MERCEDESİN EN SIKINTILI ARACIDIR AMA SONUÇTA BİR C-E-S SERİSİ DEĞİL. NE DİYEYİM.

    AŞAĞIDA SİZE DİĞER ARAÇLARI YAZIYORUM

    DOBLO : Konfor sıfır, motor zayıf, malzeme kalitesi yok, abs belki, esp hiçbirinde yok.
    YENİ DOBLO : Konfor iyi, yakıt çok, malzeme kalitesi vasat, esp standart değil, fix beyin arızası, esp arızası, abs ve airbag sorunları
    CADDY : Baskı balata sorunu olmayan neredeyse yok, malzeme kalitesi vasat, turbo küçük ve akabinde sıkıntılı, opsiyonları çok az, ağır ve arka tarafta makas kullanıyor.
    Partner Tepee : Motor ideal, kapı tıkırtısı sorunu, iç malzeme kaliteli (diğerlerine göre gayet iyi araç)

    valla kardeş işallah dediğin doğrudur bu arızada yeni peydah oldu .marş kilit motoru arızası diyosun bu arada6 ay önce sanzuman kartını degiştirdim . deniycem yarın sabah dediğin şekilde. izmir için düzgün usta tanıdıgınız varsa haber verirseniz özel mesajdan sevinirim . bu arada manuel kullanan arkadaş otomatik kullanmadan nasıl yorum yapıyosun senin araban iyiymiş benimkisi kötü bende şikayet ederim 2004 model araba kullandıgım vede foruma dikkat edersen kaç kişi şikayet ediyor aynı arızalardan hadi ben kötü kullandım hadi ben yıpranmış dagılmış araç aldım herkezmi aynı hatayı yapmış demkki var bişe işallah senin başına gelmez . neyse mercedese mektubu gönderdim sonuç işallah gelir burda yayınlarım

    Aracı makinaya bağlattır. Çıkan arızayı burda yaz. Marş kilidi arızası veriyorsa kesin benim dediğim. Yoksa yine buraya yaz sana ne olduğunu söylerim. Şu şanzuman kartını nasıl değiştirdiniz, nereden buldunu bana bir yazarsanız sevinirim. İhtiyacım var o karta.




  • Ben şahsi olarak 4. vaneomu aldım...

    1.si, 100binde aldım 120bin gibi sattım sanırım... Otomatikti... tek sorunum fren müşürü oldu (40 TL)
    2.si, 165binde aldım, 175 gibi sattım sanırım... Hiç masraf etmedim... imagination otomatikti
    3.sü 88binde aldık kayınpederime, sonra bana geçti, 125binde sattık... herhangi bir masrafımız olmadı, manueldi ve debriyaj orjinaldi...
    4.sü, 130binde aldım, aldığımda EPC ve Motor ışığı yanma sorunu vardı, aldığım arkadaş hallet neyse bakarız abi dediği için aldım... Sorunu çok basit bir şekilde çözdüm... Ustalara bıraksak canımıza okuyacaklardı muhtemelen... (detaylı anlatacağım sonra) araç ambiente otomatik...

    Babama 2 tane aldık...

    70binde ambiente benzinli otomatikti... 80bine gelmeden şanzıman indi. Çanak tabir edilen parçada çatklaklar oluştu. Kalkışta silkeleme sorunu oluyordu. 1500 tlye halledildi ve araçta sorun kalmadı... 1 yıldan fazla kullandık sanırım...

    ikincide manuel dizel ambiente aldık. İlkini satınca evde terör esti ve annemin zoruyla babama tekrar aldık :D 64binde aldık, şuan 89binde... devirdayim dağıldı, 70 tlye orjinal parçayı aldık sanırım 250 gibi bir işçiliğe maloldu (150yede yapan var) 3 yıldır bizde olsa gerek en az...


    Bu arada kayınpederim Caddy sahibiydi ve sıfır almıştı... Caddynin gidişi hariç, bunun yanında araba değildi der... Kaldıki mercedeside öyle ahım şahım seven birisi değil.

    Bu aracın zorlukları var mı? evet. O yüzden bu fiyata biniyoruz zaten...Çokta abartılacak bir araç değil, mercedesin bana göre ikinci kötü aracı (1. A eski A serisi) Ama problemli bir araç alıp, yada işi bilmeyen ustalardan dolayı vaneoları kotüleyemezsiniz... Burası güzel bir paylaşım platformu ve bir çok kişi sorunlarını burada paylaşım kazıklanmadan çözebiliyor... Eğer hayatımızda 1 kere vaneo sahibi olduysak ve onuda 2. el aldıysak bu modelin hepsini kötülediğimizde Milletin hakkına girmiş olursunuz... O çok övülen caddy ile ilgili bir görsel koyalım ve noktalayalım isterseniz...






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semavi -- 9 Mayıs 2013; 21:45:45 >




  • selamünaleyküm arkadaşlar. formunuzu görünce çok sevindim. Yararlı bir form olmuş. Bende yaklaşık 2 ay önce 2005 model Ambiente 1,7 cdi manuel aldım. aracım 220 bin km. de. Bu araç için az yakıyor diyorlar. ancak benim ölçümlerimde şehiriçi 320 civarında, şehirler arası 280 kuruş yaktı. bu normalmi. ayrıca lastikçiler lastik havalarını 30 basmışlardı. kitapçığında önler boş iken 35 arkalar 34 olması gerektiği yazıyordu. bende kitapçığa göre bastım. ancak süspansiyon çok sertleşmeye başladı. ben bir kaç soru sormak istiyordum
    1. araba kalkış ile birlikte vınlama sesi geliyor. hızlı giderken ve rolantide iken duymuyorum. düşük viteslerde oluyor. sanki polis veya ambülans sireni gibi. sanki daha çok 2000 devire kadar iken oluyor. ben çıkma şanzıman takmıştım acaba şanzıman vınlamasımıdır bu
    2. direksiyonda sanki ağırlık var gibi. acaba yağını değiştirsem düzelme ihtimali varmıdır, yada başka bir arazıdan mı kaynaklanıyordur. Bazen normal gibi çalışıyor bazen sanki ağırlaşıyor.
    3. enjeksiyon temizliği için katkı maddesi kullanayım mı? daha önce kullanan varmı. faydalımıdır zararlımıdır.
    4. şu anda benim aracımdan olan arkadaşların yakıt durumları nedir,
    5. lastik basınç değerleri kaç olmalıdır.

    şimdiden teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SEHZADEM05 -- 13 Mayıs 2013; 16:43:25 >




  • Selamlar bande Babamdan aldığım Otomatik Dizel Vaneo İmagination sahibiyim şu anda fan arabayı çalıştırınca sürekli devrede kalıyor. Basit bir şekilde çözülebileceğini düşünüyorum ama ustaya gidince fan değişmesi lazıma kadar abartabiliyor, forumda genel olarak okuduğum kadarıyla herkes usta bulma sorunundan bahsediyor İstanbul da özellikle Anadolu yakasında güvenilebilir usta bilen varsa paylaşırsa sevinirim. Ayrıca diğer şehirlerde yaşayan arkadaşlarda paylaşırsa ustalarla olan deneyimlerini belki iyisi ve kötüsü daha çok belli olur diye düşünüyorum. Cevaplarınız ve forumdaki bilgilendirmeleriniz için şimdiden teşekkürler.
  • Merhaba,
    Tuzla sanayi sitesinde Karadenizliler Oto'da İSMAİL USTA var. Samimiyetinden memnun kalmamın yanında kendisininde Dizel bir Vaneo'ya sahip olması cabası... Elinden geleni yapacağına emininm. Bostancı sanayi sitesinde Özdemirler Oto (Turan Usta) ve Elektrikçi Murat Ustalarda var ancak Bostancı bir hayli kalabalık ve sosyete, ben pek tercih etmiyorum....

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Barasu kardeş
    bunu daha önceden niye yazmadın.Bostancı sanayide çok dolandım.Sonra amca oğlunun sayesinde bostancıda site bmv de en son bakım ve tamirat yaptırdım.5 binlira harcadım.Kaç sanayi dolaştım.Maslak,Kadosan,Kartal,Koluman daha kaç sanayi gezdim bilmiyorum.Buraları gezerken de 2-3 binlira harcadım.Çıkan sonuç şu ustalar uğraşmak istemiyorlar.Ne arıza çıkacağını bilmiyoruz diyorlar.bakmak lazım.Hemen parca değiştirelim.ver 1bin 2 bin diyorlar.Haliylede tamir masrafı fazla.Hiç biri demiyor ki ben anlamam.Şu ustaya götür.En son araba stop ediyordu gaza yüklenince.epc motor arıza lambası yanıyordu.Reil basınc aşılmış arızası veriyordu.Mazot pompasından dedi usta.dedim pompayı yaptırdım.baktık pompanın yanında yağ kacakları var.Pompayı tekrar bakmak faydalı olur en azından arızayı bulamazsak m.pompasına iyi bir bakım yapmış oluruz diye karar verdik.m.pompası yapıldı.(1 bin lira tuttu)Baktık arıza devam ediyor.reil borusu tamir edildi .arıza devam ediyor dedi.Reeil borusu ve 2 soketi değişti arıza düzeldi.(reil borusu ve soketleri 2 bin tuttu.)belki iyi bir usta tamir ederdi.çünkü reil borusu düz 50 cm lik döküm boru.Daha öncede 1 soketi değiştirmiştim.diğerininde çalıştığını söylemişti başka bir ustam.vel hasıl kaç defa boşu boşuna kaç para harcadım.




  • Merhaba, geçmiş olsun...
    Malesef klasik Vaneo sendromuna yakalanmışsınız, bildiğim kadarıyla henüz kesin bir tedavisi de yok....

    Tuzla Sanayisindeki İsmail Usta konusunda sizi peşin peşin ümitlendimiş olmayayım, zira A Serisi ve Vaneolar hakkında ki ustalığını/uzmanlığını yorumlayacak kadar kendisini tanımıyorum, örnek bir olumsuz yönünü hemen söyleyeyim; Mercedes Test Bilgisayarı ve Ekipmanı (Xentry, Star Diag.) yok, genel maksatlı bir arıza tespit cihazı kullanıyor, bu da arıza tespitini zorlaştıracaktır. Ancak insanlığı, yardımcı olma gayreti ve dürüstlüğü konusunda ziyadesiyle memnunum, kendisi çözemezse gidilecek yerleri doğal olarak bizden daha iyi biliyor, kendi esnaf çevresini kulllanıyor.Tabi ki esnaftır, para kazanacaktır, belki işi yoğun olduğunda incik boncuk işlere bakmak istemeyecektir ve tabi ki Vaneo'ların işçiliği ağırdır.... Ama benim için önce insanlığı sonra ustalığı önemlidir, bu açıdan tavsiye ederim. Ayrıca pek sevdiği ve enine boyuna elden geçirdiği dizel bir Vaneo'su olması ciddi bir avantaj.
    Arıza tespiti için denemelik yedek parça ihtiyacı olduğunda Vaneo sahiplerinin neredeyse hiç şansı yok malum, yenisini alacaksın, şansın varsa ve ustan iyiyse bir seferde sorunu çözeceksin, olmadı vs. vs. vs. İsmail Usta'nın böyle bir durum karşısında kendi aracından parça söküp deneyeceğine, müşterisine yardımcı olmaya çalışacağına inanıyorum. Tabi bu arada bunun usta ile müşteri arasındaki muhabbete bağlı olacağını da unutmamak lazım.....
    "Vaneo'ya bineceksen bir miktar ustalık yapmayı göze alacaksın" diye düşünüyorum, internette iyi bir araştırma yapmak çok faydalı olabiliyor....

    Arızasız günler diliyorum....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEHZADEM05

    selamünaleyküm arkadaşlar. formunuzu görünce çok sevindim. Yararlı bir form olmuş. Bende yaklaşık 2 ay önce 2005 model Ambiente 1,7 cdi manuel aldım. aracım 220 bin km. de. Bu araç için az yakıyor diyorlar. ancak benim ölçümlerimde şehiriçi 320 civarında, şehirler arası 280 kuruş yaktı. bu normalmi. ayrıca lastikçiler lastik havalarını 30 basmışlardı. kitapçığında önler boş iken 35 arkalar 34 olması gerektiği yazıyordu. bende kitapçığa göre bastım. ancak süspansiyon çok sertleşmeye başladı. ben bir kaç soru sormak istiyordum
    1. araba kalkış ile birlikte vınlama sesi geliyor. hızlı giderken ve rolantide iken duymuyorum. düşük viteslerde oluyor. sanki polis veya ambülans sireni gibi. sanki daha çok 2000 devire kadar iken oluyor. ben çıkma şanzıman takmıştım acaba şanzıman vınlamasımıdır bu
    2. direksiyonda sanki ağırlık var gibi. acaba yağını değiştirsem düzelme ihtimali varmıdır, yada başka bir arazıdan mı kaynaklanıyordur. Bazen normal gibi çalışıyor bazen sanki ağırlaşıyor.
    3. enjeksiyon temizliği için katkı maddesi kullanayım mı? daha önce kullanan varmı. faydalımıdır zararlımıdır.
    4. şu anda benim aracımdan olan arkadaşların yakıt durumları nedir,
    5. lastik basınç değerleri kaç olmalıdır.

    şimdiden teşekkürler

    1) Sizedeki sorun turbo. Bu aracın turboları bir süre sonra ses yapar. Bu kötü bir durum değil aslında ama biraz kontrol altında tutulması gerekiyor. Düşük devirlerde olması ise 1600 - 2500 devir arası turbo en yüksek basınç değerine ulaşır. Sizin şu an yapacağınız aracın turbosunu söktürüp tamir takımını değiştirmeniz olacaktır. O sirada hazır turbo sökülmüşken enjektörlerinde tamir takımlarını değiştirin. O zaman turbonuzdan daha emin olursunuz ama o ambulans sesi falan değişeceğini düşünmüyorum sadece turbonuzun sağlamlığından emin olursunuz. Ben bu dediklerimi yaptırdım arabanın şekişi değişti fakat vınlama sesi çok değşmedi azaldı ama yok olmadı.
    2)Bu araçların direksiyonları biraz ağırdır ama önemli olan şu anki ağırlığı değil çevirdiğinizde hissettiğiniz. Ses yapıyor mu? Uğultu yapıyor mu? Eğer bunları yapıyorsa direksuyon pompanıza sorun vardır demektir.
    3)Temizliği 1 de dediğim gibi yaparsanız daha iyi olur.
    4)Bende otomatik olanı var. Şehir içi 8,5 ltr şehir dışı 5,8 ltr. Manuel araçlar için bundan %20 daha azdır.
    5)Bu aracın lastik boyutları ve basınç değerleri sağ kapıyı açında aracın üstünde yazar. Bir de orda aracın orjinal lastik boyutlarına bakınız. O zaman hem km hesabınız doğru olur hem de yakıtınız en uygun pozisyona gelir.

    Takıldığınız bir şey olursa numaram 0541 550 00 08
    geçmiş olsun.




  • 10 gün önce şanzımanın yağını ve flitresini değiştirdim.vites gecişleri değişti.şimdi vites gecişleri daha sert 2-3 viteste boşluga düşer gibi oluyor .vites gecişleri genel olarak hissedilmeye başlandı.Şuana kadar şanzımanla ilgili arıza vermedi ama şanzımancının dediği tamir istiyor.flitrede metal parcaları varmış.bu arada titreme kayboldu gibi.şanzımancı titremesini türbine bağladı.hadi hayırlısı .
  • Arkadaşlar bende en son tecrübemi yazayım illaki birilerine lazım olur...

    Aracımda OBD cihazı ile okuduğum 0034 kodlu bir arıza vardı. Turbocharger low circuit hatası... Sorunu bulmak 3-4 günümüze ve 4-5 ustaya maloldu... Sorunu ustalar mı çözdü derseniz... Maalesef biz çözdük... Ustaların değiştir dediği hiç bir sensörden çıkmadığı gibi, onlara kalsa çoktan turbo revizyonuna falan girmiştik... Sorunu zten turbo revizyonuna gitmeden önceki son denememde buldum...

    Araçtaki durum şu. Araba belli bir yere kadar normal gidiyor ama hız arttıkça performans düşüyor. 110-120lere kadar çıkabilirde gaza basmaya devam ederseniz turbo devreden çıkıyor ve fren yapmış gibi hissediyorsunuz. Dahada basacağım derseniz beklemede olan 0034 hatası devamlıya dönüyor (elimde obd cihazı var, telefondan görebiliyorum değerleri) yani EPC ve Motor arıza işareti yanıyor...

    Daha fazla detaylı anlatırsam: Bizim araçlar 1.1 bar peak yapıp 0,9-1.0 bar basabiliyor normalde. Ama benim araç 0,3e kadar basıp 0,4e çıktığı anda hata veriyordu...

    Önce wastegate sonra egr dediler... Çıkmadı. Halbuki ben bu işin kaçak olduğunu defalarca söyledim ama bulamadılar. Bizim avantajımız ise şuydu aynı araçtan bir tane daha var babamda.

    Başka bir usta hava filtresi kutusundan turboya bağlanan kutunun kırıldığını söyledi ben gösterince. Çünkü yağ görmüştüm orada. .. Buradandır dedi.Mantıklı geldi. Bu parça 230TL arkadaşlar ama sorduğunuzda 1050 gibi bir fiyat çıkartuyorlar, üzerindeki sensörleri almayın...

    Bunu yaptık ve çıktık yola, problem yine aynı... Araç ilk sahibinden ve çok sağlıklı... Çıldırmamak elde değil... Son bir hamle ile sensörleri tekrar değiştirmeye karar verdim... Elime geçen tüm hortum ve hortumcuklarıda değiştridim :)


    Sonuç: Map sensörünün hortumunda çok ufak bir kesik oluşmuş. Normalde görünmüyor. Bilindiği üzere Map sensörü basıncı ölçer. Velhasıl 0,4 bar basınca ulaşınca hortum kaçırıyor ve basınç yetersizliği oluşunca turbo devreden çıkartılıyor ve korumaya alınıyor :)

    Aracın bir kaç eksiği var gözümde... Şimdi onları yapıyorum, teyp değişimi, ön panjurun gövde rengine boyanması, detaylı iç temizlik vs vs...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semavi -- 16 Mayıs 2013; 19:18:53 >




  • Merhaba Arkadaşlar,

    vaneomu satışa çıkardım, şuan bir masrafı yok, sadece ön amortisörler keyfe keder değiştirilebilir, onun dışında her şeyi yazdım, alacak kişi uzun süre masrafsız binebilir, kış lastikleri ve zenon sette hediyemdir,

    95 bin km'de 1.7 CDI dizel otomatik, ambiente, navitech dvd/usb/tv/navigasyon da mevcuttur...

    siz ya da çevrenizin ihtiyacı varsa görüşebiliriz...
    her zaman olduğu gibi satışta da yardım, destek ve tavsiyelerinizi beklerim...

    linki:

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-minivan-van-panelvan-mercedes-benz-1.7-dizel,ambiente,94-bin-de,otomtk,inci-grisi,navitech-sistem-124873579/detay/

    saygılar...




  • merhaba
    map sensörü problemi benim 2005 vaneomu ilk aldıgımda çıktı arabayı alıp istanbuldan ankaraya yola cıktık cıkmadan serviste kontrol edildi

    boluya gelirken mola verdim daha sonra arabayı çalıştırdım yola cıktım fakat araba gaz yememye başladı

    kitapı cıkarıp sorunu bulduk stop edip bir süre bekleyin çalıştırın yazıyordu yaptık düzeldi

    ankarada epc ve motor ışıgı yandı özelservise gittim bilgisayara soktular arıza bulunmadı arabayı sıkıştırdık yine problem yok

    istanbula döndükten sonra yine yaptı sonunda sensörü degiştik düzeldi

    bir kere bakım yaptırdım usta hava filtresini degiştiriken cıkarmış problem ertesi gün gittik kaputuactık bakarken fark ettik

    bir kerede hortum patlamış makinaya sokunca anladık

    şanzuman beyni değişti 4000 tl beyin vs 5000 gecti

    belli sıkıntıları var ama ne olursa olsun o bir mercedes

    bu arabayı alırken tanıdıgım tüm ustalara sordum tek cevap mercedesse düşünme

    giitigim servisteki ustalarda mercedesin en sorunlu modeli oldugunu söylüyorlar

    yeni kasası cıksa degişilecek araba

    bundaki rahatlık ve konfor sınıfında hangi aracta var

    o bir MERCEDES




  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.