Şimdi Ara

MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ (21. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
879
Cevap
47
Favori
278.478
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 22 saniye çok abartı. 16-17 saniye olması gerekiyor...
  • arkadaşlar merhaba

    otomatik vitesin yanında bulunan spor ve confor sürüş düğmesi arızalandı şanzumanı yaptırdım o düğmeyi cok kullanmadıgım için ozaman mı oldu daha sonramı oldu bilemiyorum ilk önceleri spor sürüşte takılı kaldı dügmeye bastıgımda tam basılmıyor geri geliyordu şimdi sanki takılıdegil gibi dügme boşta

    bu çok problemlimidir

    vede fiyat tahmini nekadardır bilen varsa cevaplarsa çok iyi olur

    selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseyinerdem

    arkadaşlar merhaba

    otomatik vitesin yanında bulunan spor ve confor sürüş düğmesi arızalandı şanzumanı yaptırdım o düğmeyi cok kullanmadıgım için ozaman mı oldu daha sonramı oldu bilemiyorum ilk önceleri spor sürüşte takılı kaldı dügmeye bastıgımda tam basılmıyor geri geliyordu şimdi sanki takılıdegil gibi dügme boşta

    bu çok problemlimidir

    vede fiyat tahmini nekadardır bilen varsa cevaplarsa çok iyi olur

    selamlar

    Bu araçların tipik sorunlarından biridir o tuş. Bilgisayara bağlatın baktırın hangisinde takılı kaldı diye. Eğer C de yani ekonomide kaldıysa bırakın öyle kalsın. Bu araçlarda gaz pedalında tel yok bu yüzden gaza basış şeklinize göre şanzuman ve motor cevap veriyor. Biraz spor kullanmak istiyorsanız gaza daha fazla yüklenmeniz yeterli. O tuşu yaptırmaya gelince. İçinde küçük bir mekanizma var bastığınızda çıt çıt geçiş yapabilmesi için, bozulan o mekanizma. O bozulduğunda da onu yapacak adam zor. Bence C de basılı durmasına gayret edin ve yolunuza devam edin kafanıza da pek takmayın çünkü ben 100.000 km dir kafama pek takmıyorum :)))




  • Merhaba sevgili Vaneo sahipleri. Dertlerinize derman olabilmem için beni aradığınızdan dolayı çok teşekkür ederim. Ben bir Vaneo kullanıcısıyım, herhangi bir tamirhane sahibi falan değilim yalnış anlaşılmasın. Size verdiğim tavsiyeler kendi yaşadıklarımın yansımasıdır, benim dediklerim her zaman doğru olacak diye bir şey yok. Teknik olarak yalnış bilgilerde vermiş olabilirim. Kısacası yine istediğiniz zaman arayabilirsiniz fakat size vereceğim tavsiyeler veya tespitler ya yaşadıklarımdan dolayıdır ya da tahmini bilgilerdir. Numaram 0541 550 00 08. Kullanıcı adım cfergul olduğu için bazı arkadaşlar adımı CAFER olarak tahmin etmişler. Doğrusunu yazayım :)
    CFERGUL = CEVAHİR FIRAT ERGÜL.
  • Merhabalar,

    Forumu 2 yıldır takip ediyorum. Öncelikle herkese tüm paylaşımları için teşekkür etmek isterim, zira forumda da bahsedildiği gibi Vaneo biraz zor bir araba. Araç hakkında çok fazla sübjektif, olumlu ve olumsuz yorum var, bu da bilgi kirliliği yaratıyor. ( Herkesin yorumuna saygı duyuyorum, sonuçta insanlar başlarından geçen tecrübeleri paylaşıyor )

    Evet bende bir 2004 Vaneo sahibiyim, sanırım modeli ambiante ( bunu siteden öğrendim ) Zira aracım 1.7 dizel / otomatik vites ve sadece üzerinde ısıtmalı koltuk, elektrikli ayna ve cd changer yok. Diğer bütün donanımlar mevcut.

    Aracımı 2011 Ekim ayında ilk sahibinden 115.000 KM de aldım. 2 yılda yaklaşık 20.000 Km yaptım. Ancak aracım çok temiz, tüm bakımları düzenli yapılmış, hiç sigara içilmemiş vs.vs. Bizde ticari amaçlı kullanmıyoruz. Bu bağlamda 2 yıl içerisinde karşılaştığım arızlar ve bakım ilgili detaylar aşağıdaki gibi.

    1. Bakımlarla birlikte balata değişikliği, yağ değişikliği gibi şeyler oldu. Ekstra bir şey çıkmadı yani..
    2. 2011 yılında bir gün giderken aracın motor ışığı yandı ve araç çekişten düştü, mevcut ustamla yeni tanışmış ve sadece 1 kere ziyaret etmiştim. Bir ahbabımın Maslak’ta bir Mercedes ustası vardı, yakın olduğu için aracı ilk ona götürdüm, makinaya bağladı ona baktı buna vs. derken “abi araç doğru düzgün şarj etmiyor voltaj düşük, ondan bile olabilir önce ona bakalım ama bu aracın motoru kötü dizayn edilmiş, şarj dinamosu için tüm motoru indirmek gerekiyor falan” dedi. Bana pek güven vermediği için daha önce 1 kere gitmek kısmet olan ustama götürdüm, Arızayı bir önceki ustaya sildirdiğim için azar işittim  ama sonuçta aracı bıraktım, usta ertesi gün arayıp “abi her şey ok aracı gel al” dedi. Aracın turbo hortumuna bir şey ler olmuş onu değiştirmiş, yaklaşık maliyeti 70-75 Tl gibi birşeydi. Motor indirmekten kurtulduk yani 
    3. Direksiyon ağırlaşma sorunu oldu, ustama götürdüm, sorunu tarif edince anladı zaten, sonra pompa tamire gitti 300 Tl tamir masrafı ile kurtulduk.

    Bunları anlatmamın sebebi ;

    1. Evet vaneo dizayn açısında zor bir araç,
    2. Her usta kesinlikle anlamıyor,

    Ek olarak, uzun yolda çok konforlu ve keyifli bir araç, donanımı bence çok iyi. Kendi adıma en sinir olduğum şey çukurlu / kasisli yollarda pek konforlu değil.( türkiyede şehir içinde bunların olmadığı bir yol varmı bilmiyorum  ) Aracımda 195/50/16 jant lastik vardı. Bu hafta sonu 185/65/15 ile değiştirdim. Hem araç ,1-2 santim yükseldi hem de sertlik azaldı. Yol tutuş bir önceki haline göre biraz değişti tabi ki.

    Özetle çok güvendiğim bir dönem kendisi de vaneo kullanan bir ustam var. Aracımdan çok memnunum, ancak evde ikinci araç olması sebebiyle arada bir satsam mı? Acaba diye düşünüyorum ama şöyle karşısına geçip bakınca kıyamıyorum açıkçası.

    Bu arada benimde vites yanındaki C/S düğmem kırık, vites kolu ile birlikte değiştiği için değiştirmedim.

    Selamlar,




  • ya arkadaşlar benim aracın torku düşük gibi geliyo 170 cdı ,tork 180 nm fakat o torka istediğim performansı alamıyorum arabaya gaz veriyorum fakat yürümüyor turbo borusu derseniz değil acaba mazot filtresinden mi kaynaklanıyor araba zaten performansı düşük dahada düşüyor teşekkürler ve bu arada benim vaneo mda kasetli radyo var bu orjinal radyonun cd lisini nerden bulabilirim ve ne kadardır ?




  • cfergul C kullanıcısına yanıt
    selamlar Cevahir bey;
    Size cevap yazmak amaçlı değil ama konu burada geçtiği için bilgi vermek istedim.
    C ve S düğmeleri konusunda bir anlam kargaşası var gibi galiba...
    Aracımdaki vaneo kullanım kitapçığında şu şekilde açıklanmış düğmeler...
    S = Standart = for all normal driving conditions (tüm normal kullanım kondisyonlarında)
    C= Comfort = for winter driving and pulling away smoothly in second gear (kış kullanımı için ve ikinci vitesle sorunsuz sıyrılmak için)

    bu durumda sanki ekonomik olan "S" gibi geldi bana. "S" konumunda vites aralıkları daha kısa, "C" konumunda daha uzun. "C" konumunda daha fazla devir alarak geçiyor, arac daha çabuk hızlanıyor ve doğal olarak daha çok bağırıyor...
  • orkun2000 kullanıcısına yanıt
    selam arkadaşım, performans konusu oldukça göreceli bir konu. kişinin daha önce kullandığı araçlarla vaneoyu kıyaslaması ya da kişilerin kendi kıyaslamaları yanıltıcı olabilir. performans ölçümü yaptırmadan bilimsel bir değer görmeden kimse emin olamaz. ancak araç yürümüyor diyorsan mutlaka bi sıkıntı olmalı. bence turbo sistemine bir baktırman gerek..turbonun kendisinden önce turboya giren çıkan hortum sistemini kontrol ettir eski ise değiştir derim. çok maliyetli değildir bu.
    cd changer sistem benim aracımda var. ama kullnıyor musun dersen nadir. günümüzde "fm transmitter" lar, navigasyon cihazları varken bence eski teknoloji cd changer işine girme derim. cd changerı 500 TL'ye bulamazsın belki ama 250 TL 'ye hem navigasyon hem geri görüş kamerası hem radyo hem de dilediğin kadar şarkı alan bir cihaz alabilirsin...Ben öyle yaptım sana da tavsiye ederim.
    sevgiler....selamlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stonestr

    selamlar Cevahir bey;
    Size cevap yazmak amaçlı değil ama konu burada geçtiği için bilgi vermek istedim.
    C ve S düğmeleri konusunda bir anlam kargaşası var gibi galiba...
    Aracımdaki vaneo kullanım kitapçığında şu şekilde açıklanmış düğmeler...
    S = Standart = for all normal driving conditions (tüm normal kullanım kondisyonlarında)
    C= Comfort = for winter driving and pulling away smoothly in second gear (kış kullanımı için ve ikinci vitesle sorunsuz sıyrılmak için)

    bu durumda sanki ekonomik olan "S" gibi geldi bana. "S" konumunda vites aralıkları daha kısa, "C" konumunda daha uzun. "C" konumunda daha fazla devir alarak geçiyor, arac daha çabuk hızlanıyor ve doğal olarak daha çok bağırıyor...


    Dediğiniz mantıklı fakat benim bir ara S çalışıyordu, o zaman daha devirli gidiyordu araç. Hatta bilgisayara bağladığımda vites konumu şu an S/W olarak belirtildiğinde W konumunda diye gösteriyor. W bilindiği gibi eski tip mercedeslerde ekonomik kullanım olarak belirtilmiş. Zaten düğmenin heryeri oynuyor, giderken elim deyiyor S oluyor sonra C oluyor. Şöyle bir şey de yapabilirsiniz; aracınızı bellir bir süre kullandınız (yaklaşık 15 dakika falan ısınması için) sonra ilerlerken 2.200 devire geldiğinizde vitesi + konumda sağa doğru itin, o zaman aracınızın vitesi değiştirdiğinizi göreceksiniz. Ben genelde uzun yolda veya ekonomi yapmak istediğimde bunu yapıyorum %10 ekonomi sağlayabiliryorum. Kazasız günler.




  • acil yardım
    selam arkadaşlar yine arabamla başım dertte arabam artık 200-- 300 km arası f konuma geçiyor daha öncede geçiyordu yalnız şanzuman yagını değişince düzelmişti. şimdiki sorun ise f geçtikten sonra motoru kapat aç yaptıgımda f te kalması ve araba gaz yediği halde ileri hareket etmemesi ama r de ise geriye gitmesi abs vs kapsayan beynin kablolarını sökünce araba hareket ediyor yalnız 1 ci vitesi geçemiyoruz . bilgisayara baglatıp reset attrırınca araba düzeliyor ama yine 200- 300 km sonra aynı sorun oluşuyor.d,ğer sorun ise r ye geçerken acayip vuruntu yapması ve 3 veya 4 kez olduktan sonra abs arzası vermezi.

    çok yere götürdüm herkez vikir veriyor kimisi selenoitlerin değişcek diyor kimisi şanzuman yagı degişçek kimi şanzuman beyni değişcek ve son olarakta şanzuman değişecek diye hatta direksiyon açı sensörü değişecek diyen bile var

    başına böle şeyler gelen arkadaşlar var ise yardımcı olurlarsa sevinirim




  • stonestr S kullanıcısına yanıt
    saolasın kardeşim fakat bende turbo borusu mu tıkanık yoksa mazot filtresimi diye düşünüyorum teşekkür ederim
  • orkun2000 Tarih 13 Ekim 2013; 11:30:51
    saolasın kardeşim fakat bende turbo borusu mu tıkanık yoksa mazot filtresimi diye düşünüyorum teşekkür ederim

    kardeşim ben yardım beklerken yardım edeyim araban yokuşlarda çok zorluyorsa özellikle hızı düz yolda 110 km zar zor geçiyorsa yokuşta 1500 devirlerde seyrediyorsa doğrusu 70 - 80 km hızı zor görüyorsan yine dik yokuşlarda gaz verdikçe arabayı biri arkadan itip itip bırakıyormuş gibi ufak ve çok az anlaşılan sarsıntı yapıyorsa turbosu bozuktur .

    yapcagın ilk şeyler sıradan yazayım

    1- turboyu motora baglayan ufak ince bir hortum vardır onu sök zaten sökümü çok basit alet edavat gerektirmez ona hava tuttur

    2- motorun hava akışını sağlayan kalın hordum var sökümü basittir onu motordan ayır bak sagına soluna saglammı sonra iyice monte et hava sızdırmıycak şekilde

    3- hava filitresini degiştir

    4- turboyu kontrol ettir ki genelde ufak bir parçada sorun oluyor orjinali 140 tl dir .

    bu dediklerimi sırasıyla dene 1 i dene yola çık sonra 2 yi dene yola çık

    işallah ilk 2 tercihte halledersin vaneolar kolay kolay turbo arzası vermez (zaten tek onu vermez diğer hepsinden verir :))) )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: slaymer

    acil yardım
    selam arkadaşlar yine arabamla başım dertte arabam artık 200-- 300 km arası f konuma geçiyor daha öncede geçiyordu yalnız şanzuman yagını değişince düzelmişti. şimdiki sorun ise f geçtikten sonra motoru kapat aç yaptıgımda f te kalması ve araba gaz yediği halde ileri hareket etmemesi ama r de ise geriye gitmesi abs vs kapsayan beynin kablolarını sökünce araba hareket ediyor yalnız 1 ci vitesi geçemiyoruz . bilgisayara baglatıp reset attrırınca araba düzeliyor ama yine 200- 300 km sonra aynı sorun oluşuyor.d,ğer sorun ise r ye geçerken acayip vuruntu yapması ve 3 veya 4 kez olduktan sonra abs arzası vermezi.

    çok yere götürdüm herkez vikir veriyor kimisi selenoitlerin değişcek diyor kimisi şanzuman yagı degişçek kimi şanzuman beyni değişcek ve son olarakta şanzuman değişecek diye hatta direksiyon açı sensörü değişecek diyen bile var

    başına böle şeyler gelen arkadaşlar var ise yardımcı olurlarsa sevinirim

    DİREKSİYON AÇI SENSÖRÜ : Sadece ESP sistemine yardımcı olur. Şanzuman ile alakası yoktur.
    VURUNTULU GEÇİŞLER : Bu geçişlerin temel sorunu selonoitlerdir, yani vites geçişleri yağ basıncı ile olur bu basıncı sağlayanlar ise selenoitlerdir.
    F ARIZASI : Bu arızayı verdikten sonra bilgisayara bağlayın bakın bakalım ne arızası veriyor bunu buradan ya da bana özelden paylaşın. Net arızayı size söylerim
    Birinci viteste takılıyor ve geçmiyorsa büyük ihtimalle şanzuman beynidir. Aynı sorun ben de de oldu ve şanzumanı 45.000 deki bir vaneo dan alınma şanzuman ile değiştirdim.




  • Herkese Merhabalar.
    1 Aracımın ön bölgesinde altında yağ birikintisi var ustaya sorduğumuzda turbo hortumlarından kaçırıyor değişmesi gerek dedi, böyle birşey olabilir mi ?
    2 ikincisi ise bozuk yollara girdiğim zaman arabanın sürücü kapısı ve arka sürgülü kapısı gıcırdıyor sallantıdan dolayı daha önce bunu ufak bir kaynakla yaptık ama tekrarladı bunun kesin bi çözümü var mı ?

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: palaxdine22

    Herkese Merhabalar.
    1 Aracımın ön bölgesinde altında yağ birikintisi var ustaya sorduğumuzda turbo hortumlarından kaçırıyor değişmesi gerek dedi, böyle birşey olabilir mi ?
    2 ikincisi ise bozuk yollara girdiğim zaman arabanın sürücü kapısı ve arka sürgülü kapısı gıcırdıyor sallantıdan dolayı daha önce bunu ufak bir kaynakla yaptık ama tekrarladı bunun kesin bi çözümü var mı ?

    Teşekkürler.

    1) yağ birikintisi intercoolerin turbo ile bağlantılı olan borusundan gelir. Önden bakıldığında sol alt taraftan. Bunun çözümü o bölgedeki hortumu söküp contasını değiştirmek ve o bölgeye tekrar hortumu takarken sıvı conta kullanmak olur. Ne kadar yaparsanız yapın yağlanmayı kesmeniz çok zor sadece en aza indirirsiniz.
    2) Gıcırtılar fitil ile sac kısmın birbirine değmesinden kaynaklıdır. Önce bir kapı ayarı yaptırın sonra silikon spreyler var onları fitillerinize sıkın. Fitiller eskidiği için lastik özelliğini yitirirler ve bu tür sesler ortaya çıkar. Çözümü ancak bu şekildedir. O sprey sizi uzun süre idare eder. Aracınızı her yıkatmadan sonra fitillerinizi güzelce silin ve o dediğim slikon spreyi sıkın.
    Kazasız günler.




  • cfergul C kullanıcısına yanıt
    çok teşekkür ederim ilginiz için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    quote:

    Orijinalden alıntı: slaymer

    acil yardım
    selam arkadaşlar yine arabamla başım dertte arabam artık 200-- 300 km arası f konuma geçiyor daha öncede geçiyordu yalnız şanzuman yagını değişince düzelmişti. şimdiki sorun ise f geçtikten sonra motoru kapat aç yaptıgımda f te kalması ve araba gaz yediği halde ileri hareket etmemesi ama r de ise geriye gitmesi abs vs kapsayan beynin kablolarını sökünce araba hareket ediyor yalnız 1 ci vitesi geçemiyoruz . bilgisayara baglatıp reset attrırınca araba düzeliyor ama yine 200- 300 km sonra aynı sorun oluşuyor.d,ğer sorun ise r ye geçerken acayip vuruntu yapması ve 3 veya 4 kez olduktan sonra abs arzası vermezi.

    çok yere götürdüm herkez vikir veriyor kimisi selenoitlerin değişcek diyor kimisi şanzuman yagı degişçek kimi şanzuman beyni değişcek ve son olarakta şanzuman değişecek diye hatta direksiyon açı sensörü değişecek diyen bile var

    başına böle şeyler gelen arkadaşlar var ise yardımcı olurlarsa sevinirim

    DİREKSİYON AÇI SENSÖRÜ : Sadece ESP sistemine yardımcı olur. Şanzuman ile alakası yoktur.
    VURUNTULU GEÇİŞLER : Bu geçişlerin temel sorunu selonoitlerdir, yani vites geçişleri yağ basıncı ile olur bu basıncı sağlayanlar ise selenoitlerdir.
    F ARIZASI : Bu arızayı verdikten sonra bilgisayara bağlayın bakın bakalım ne arızası veriyor bunu buradan ya da bana özelden paylaşın. Net arızayı size söylerim
    Birinci viteste takılıyor ve geçmiyorsa büyük ihtimalle şanzuman beynidir. Aynı sorun ben de de oldu ve şanzumanı 45.000 deki bir vaneo dan alınma şanzuman ile değiştirdim.

    kardeşim tşkler herşeye yardımcı oluyorsun en iyisi arabayı sana getirip baktırmak ustalardan fayda yok :)) bilgisayara baglattıgımda 3 tane arıza veriyor

    1 düşük yag basıncı
    2- vites baglantı hatası
    3 vites topuzu tanımlanamıyor diye bişe ki; bunu da servistekiler ilkkez gördük diyor

    işin diğer tarafıda arabayı bilgisayara baglatıp reset attrıdım her zaman yaptırdıgım olay sonrasında arabanın 2 gün önce altını çok saglam vurdum 2 gündür arabada gram arıza yok daha önceleri geri vitese takınca motor arıza lambası yanardı şimdi kayboldu f moduna düşmüyor viteslerde vuruntu kalktı 600 km de yol yaptım şehirler arası banamısın demedi . kendi kendine düzelme olasılığı varmıdır yada reset atan arkadaşın başarısımıdır. bozulana kadar kullanmaya dewammı etsem . diğer olayda bu sorunlar oldugu zaman bana bir usta önerdiler 1500 tl ye yaparım dedi selenoitleri degiştircez dedi 3 tane selonoit varmış bizim arabalarda anlamadıgım izin ne dese evet dedim sonra şanzuman beynini tamir etcez dedi yeniden kodluycam dedi tabikide şanzuman yagı değişcek dedi hiçbir sorun kalmaz dedi sanada mütiş iyi fiyat verdim dedi bende hesapladım sadece şanzuman yagı 450 tl gibi tutuyor şanzuman indirirse sadece işçiliği 1500 civarı beyin tamirine sadece istanbulda 800 istiyolar birde selenoit muhabbeti var kaç paradır bilmiyorum yani toplamda adamın verdiği fiyat çok az
    düşüncesi olan arkadaşlar varsa sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi slaymer -- 22 Ekim 2013; 19:45:32 >




  • arkadaşlar benim bi sorum olcak bu eurodizelin bidüşük fiyatlı olandan kullanmaya başladım aracın şehiriçinde daha az yaktığını farkettim bundan kullanmak istiyorum acaba bunun motora zararı olurmu? örnek : totalda exelliumun düşüğü eurodizel olan,shellde fuelsave olan vpower olmayan arada 10 15 kuruş farkvar bi üstüne göre teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: slaymer

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    quote:

    Orijinalden alıntı: slaymer

    acil yardım
    selam arkadaşlar yine arabamla başım dertte arabam artık 200-- 300 km arası f konuma geçiyor daha öncede geçiyordu yalnız şanzuman yagını değişince düzelmişti. şimdiki sorun ise f geçtikten sonra motoru kapat aç yaptıgımda f te kalması ve araba gaz yediği halde ileri hareket etmemesi ama r de ise geriye gitmesi abs vs kapsayan beynin kablolarını sökünce araba hareket ediyor yalnız 1 ci vitesi geçemiyoruz . bilgisayara baglatıp reset attrırınca araba düzeliyor ama yine 200- 300 km sonra aynı sorun oluşuyor.d,ğer sorun ise r ye geçerken acayip vuruntu yapması ve 3 veya 4 kez olduktan sonra abs arzası vermezi.

    çok yere götürdüm herkez vikir veriyor kimisi selenoitlerin değişcek diyor kimisi şanzuman yagı degişçek kimi şanzuman beyni değişcek ve son olarakta şanzuman değişecek diye hatta direksiyon açı sensörü değişecek diyen bile var

    başına böle şeyler gelen arkadaşlar var ise yardımcı olurlarsa sevinirim

    DİREKSİYON AÇI SENSÖRÜ : Sadece ESP sistemine yardımcı olur. Şanzuman ile alakası yoktur.
    VURUNTULU GEÇİŞLER : Bu geçişlerin temel sorunu selonoitlerdir, yani vites geçişleri yağ basıncı ile olur bu basıncı sağlayanlar ise selenoitlerdir.
    F ARIZASI : Bu arızayı verdikten sonra bilgisayara bağlayın bakın bakalım ne arızası veriyor bunu buradan ya da bana özelden paylaşın. Net arızayı size söylerim
    Birinci viteste takılıyor ve geçmiyorsa büyük ihtimalle şanzuman beynidir. Aynı sorun ben de de oldu ve şanzumanı 45.000 deki bir vaneo dan alınma şanzuman ile değiştirdim.

    kardeşim tşkler herşeye yardımcı oluyorsun en iyisi arabayı sana getirip baktırmak ustalardan fayda yok :)) bilgisayara baglattıgımda 3 tane arıza veriyor

    1 düşük yag basıncı
    2- vites baglantı hatası
    3 vites topuzu tanımlanamıyor diye bişe ki; bunu da servistekiler ilkkez gördük diyor

    işin diğer tarafıda arabayı bilgisayara baglatıp reset attrıdım her zaman yaptırdıgım olay sonrasında arabanın 2 gün önce altını çok saglam vurdum 2 gündür arabada gram arıza yok daha önceleri geri vitese takınca motor arıza lambası yanardı şimdi kayboldu f moduna düşmüyor viteslerde vuruntu kalktı 600 km de yol yaptım şehirler arası banamısın demedi . kendi kendine düzelme olasılığı varmıdır yada reset atan arkadaşın başarısımıdır. bozulana kadar kullanmaya dewammı etsem . diğer olayda bu sorunlar oldugu zaman bana bir usta önerdiler 1500 tl ye yaparım dedi selenoitleri degiştircez dedi 3 tane selonoit varmış bizim arabalarda anlamadıgım izin ne dese evet dedim sonra şanzuman beynini tamir etcez dedi yeniden kodluycam dedi tabikide şanzuman yagı değişcek dedi hiçbir sorun kalmaz dedi sanada mütiş iyi fiyat verdim dedi bende hesapladım sadece şanzuman yagı 450 tl gibi tutuyor şanzuman indirirse sadece işçiliği 1500 civarı beyin tamirine sadece istanbulda 800 istiyolar birde selenoit muhabbeti var kaç paradır bilmiyorum yani toplamda adamın verdiği fiyat çok az
    düşüncesi olan arkadaşlar varsa sevinirim

    Tekrar geçmiş olsun. Arızalar aslında bir sinsile şeklinde ilerler. Mesela yağ basıncı düşüklüğü selenoitlerden oluşur bu basınç düşüklüğünden dolayı vites geçişlerinde sorun olur bu sorun ise vites geçişlerinde hata verir o da bir arıza kodu olur sonra ona bağlı bütün hatlar arızaya düşer. Onun için tek sorunun 3-4 sorun gibi görünmesi normaldir. Benim bildiğim kadarıyla 5 selenoit var. Yağın değişimi 100 tl civarında, selenoitler 150 tl gibi. hadi 3 tanesi değişti bir de yağ olur sana 550 falan. Ha ben 1500 tl ye yaparım sana 1 sene garanti veririm derse hiç düşünmeden yaptır derim. Arıza yapmadı demişsiniz. Bazen selenoitlerde olan arıza belirli aralıklarla olur, siz büyük ihtimalle o belirli aralıktasınız. Tekrardan geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalik28

    arkadaşlar benim bi sorum olcak bu eurodizelin bidüşük fiyatlı olandan kullanmaya başladım aracın şehiriçinde daha az yaktığını farkettim bundan kullanmak istiyorum acaba bunun motora zararı olurmu? örnek : totalda exelliumun düşüğü eurodizel olan,shellde fuelsave olan vpower olmayan arada 10 15 kuruş farkvar bi üstüne göre teşekkürler.

    Vaneo 2002 yılında piyasaya sürüldü ve 2006 da üretimden kalktı. 2002 ve 2006 arası aynı tip dizel motor kullandır. Kısacası şu aracın çıktığı sene 2002 ve dünya üzerinde bir çok yerde euro dizele daha geçişmemişti. Mercedeste bunu düşünerek aracını tüm dizel yakıtlarına göre tasarladı. Bu yüzden normal motorin ile kullanabilirsiniz. Ben opetin ve shellin motorin olanından alıyorum ve dediğiniz gibi şehir içi performans ve yakıtım daha azaldı. Geçenlerde shell nitro aldım. Performans olarak çok iyiydi ve hafifte olsa duman atıyordum ama aldıktan sonra nerdeyse hiç atmadı fakat çok yaktı. Kısacası problem olmaz. Benim şu anda mazota en fazla 3,75 tl veriyorum. Gürcistan mazotu denk geliyor arada 3,0 liraya onu kullanıyorum hatta bir ara Batuma gittim 2,2 liraya aldım mazotu, tam boş gittim ve arabayı sallaya sallaya 78 ltr mazot aldım. Çok iyi oldu :))) 340 tl ye dolan depo 170 liraya doldu ve performansı süperdi.




  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.