Şimdi Ara

Mercedes,Bmw lastiğin yan yatması?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
16.744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bunu mercedes,bmw gibi lüks araçlarda görüyorum..Sizce neden yan yatıyor lastik??



  • Yüksek hızlarda rüzgar yükünden dolayı tam yere basıyor, yol tutuş artıyor diye biliyorum

    eskiden skoda pikaplarda vardı yük atınca düzelirdi tekerler, hatta "skoda bacak" diye tabir var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 28 Temmuz 2011; 12:23:30 >
  • sadece mercedes ve bmw de yok günümüzde bir cok araba bu sekilde yan yatıyor...
  • viraj alırken en yüksek yol tutuşu sağlamak için
  • bu sistem 140 dan sonra tekerler açılıp aracın devrilmesini önlemeye yarayan bir sistem birçok marka araçta mevcut japon,abvrupa ama araç durduğu yerde halen teker yan yatıksa sistem ya çok eskimiş yada arızalanmış olabilir. bir zararı yok.
  • Çok şekil oluyor yan yatması..Bir olaya şahit oldum..Adam yeni mercedes e serisini garaja sokacak kendi kendime dedim ''sen o arabayı daracık yerde garaja sokamassın'' tam sol yaptı girdi garaja şok oldum..Gerçekten çok iyi bir sistem
  • mercedeste bariz belli daha fazla yatıyor sanki kopacakmış gibi. daha kolay dönmeye yarıyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bmw'de çok yatmıyor ama Merso'da epey yatıyor kırılacakmış hissi veriyor hatta.
  • Asıl şekil olan uzun yolda yüksek hızda arka tekerlerin alt kısmı dışa doğru olmak suretiyle yan yatması.Resim araştırdım bulamadım.
  • Birçok yeni araçta var fakat Mercedeslerde biraz abartı sekilde yatıyor gibi :)
  • Evet , hemen hemen her arabada var.Ancak mercedesin bariz şekilde daha fazla yattığı belli.Yol tutuş ve manevranın daha iyi olması için yapılıyor.
  • Mükemmel bir sistemi var komsumuzun mercedes S kasa ile benim astra aynı yerden rahatca dönebiliyor........
  • "desem sözüm dinlenmez,demesem gönlüm razı deyil"......
    herkes kıyısından köşesinden birşeyler uydurmuş...biride erbakana kadar işi uzatmışta....
    çıkıp birisi nedir bu ön takım nasıl çalışır hangi açılar ne için kullanılır.araç dönerken dönü yönündeki teker çok dönüpte diğerini az döndüren sistem nedir önce kim uygulamış.vs.vs...gibi otomobil hakkındaki bilgileri araştırmıyor...amma hüküm veriyor..
    en azından yüksek okullarda okutulan "sasi"adlı kitabı alıp okuyun size bazı temel bilgileri verecektir.....(meslek yük.okulu.mot.böl.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    kamber açısı;
    http://www.otobil.net/blog/2010/12/05/kamber-acisi-nedir-video/


    arkadaşın dediği kamber değil kaster

    http://www.youtube.com/watch?v=ZzdhKo4pgpU




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    kamber açısı;
    http://www.otobil.net/blog/2010/12/05/kamber-acisi-nedir-video/


    arkadaşın dediği kamber değil kaster

    http://www.youtube.com/watch?v=ZzdhKo4pgpU


    yukardaki durum örnek verilen durumlar kaster açısına mı?kamber açısına mı?
    örnektir acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    kamber açısı;
    http://www.otobil.net/blog/2010/12/05/kamber-acisi-nedir-video/


    arkadaşın dediği kamber değil kaster

    http://www.youtube.com/watch?v=ZzdhKo4pgpU


    Vidyo oldukça başarılı. Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    kamber açısı;
    http://www.otobil.net/blog/2010/12/05/kamber-acisi-nedir-video/


    arkadaşın dediği kamber değil kaster

    http://www.youtube.com/watch?v=ZzdhKo4pgpU


    yukardaki durum örnek verilen durumlar kaster açısına mı?kamber açısına mı?
    örnektir acaba?



    direksiyon düz durumda iken lastiğin içe veya dışa yatması olayı kamberdir. direksiyonu kırdığında meydana gelen yatma ise kasterdir.

    arkadaşın anlatmaya çalıştığından anladığım ve resimde görülen olay kasterdir. resimdeki kesinlikle kasterdir ama belki konuyu açan arkadaşın anlatmaya çalıştığını yanlış anlamışımdır, o kamberi tarif ediyordur, orasını bilemem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackElantra

    Arkadaşlar bunu mercedes,bmw gibi lüks araçlarda görüyorum..Sizce neden yan yatıyor lastik??


    Tekerleğin bu şekilde yan yatmasının sebebi tekerleğin homojen şekilde aşınmasını sağlamak, tekerlekte bir geri döndürme momenti oluşturarak tekerleğin kendini düz konuma getirmesini sağlamaktır.


    quote:


    Direksiyon ekseni eğikliğinin önemi ve etkileri:

    Direksiyon ekseni eğikliğinin veriliş nedeni; tekerlek ekseninin, direksiyon ekseni ile yol üzerinde birleştirmektedir. Tekerlek ekseni ile direksiyon ekseni tekerleğin yola temas etme noktasında birleşmesi araç yükünün lastikler üzerine dengeli dağılmasını sağlar. Araç yükünün dengeli olarak lastikler üzerinde dağılmasının önemi ve etkileri şunlardır.

    1. Lastikler dengeli aşınır,

    2. Direksiyon daha kolay döner ve viraj çıkışı direksiyonun kendiliğinden toplamasını sağlar.

    3. Fazla kaster açısına ihtiyacı azaltır.



    Gerçekten öğrenmek isteyen arkadaşlar okuyabilir.

    Kaynak :http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/suspansiyon_sis/onsus_sis1.htm




  • Bahsi geçen açı ise Kaster Açısı'dır. Kamber değil.

    Bkz :http://www.youtube.com/watch?v=ZzdhKo4pgpU&feature=player_embedded#at=309
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.