Şimdi Ara

Mercedes E180 Vs Bmw 5.20i (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
1
Favori
18.751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Exxcrea kullanıcısına yanıt
    İyi güzel yazmışsın da o o son cümlen ile işi batırmışsın be arkadaş...

    quote:

    Ayrıca e350cdi lar 2010 ve sonrası 265 hp dir 252 hp ye düşme olayı yok. e300 ler 252 hp başkada 252hp motor yok mercedes e classta.


    Hani bari bir baksaydın keşke....
  • 5.20 alır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Praetor

    İyi güzel yazmışsın da o o son cümlen ile işi batırmışsın be arkadaş...

    quote:

    Ayrıca e350cdi lar 2010 ve sonrası 265 hp dir 252 hp ye düşme olayı yok. e300 ler 252 hp başkada 252hp motor yok mercedes e classta.


    Hani bari bir baksaydın keşke....

    Sıkıntı bende değil verdiğim linkteymiş. Bakarsanız görürsünüz.

    Evet bir düşüş varmış, yinede sizin dediğiniz yanlış. Bu düşüşün nedeni euro6 normları için ad blue kullanılması ki performans iyice düşmüş. Aynı düşüş ad blue ile bmw de yok ilginçtir.

    530d 0-62mph 5.8 sn ortalama tüketim 5.1 co2 134 g/km

    e350 cdi bluetec 6.6 sn. ort. tüketim 5.3 co2 148 g/km

    4matic ile e350 .1 saniye daha yavaşlayarak 6.7sn ye çıkıyor. Bmw .1 saniye hızlanarak 5.7 sn ye düşerek ayı güçte bmw 1 saniye fark açmış oluyor. Tüketimde bmw de .3lt artarak 5.4 oluyor mercedeste .6 artarak 5.9lt.

    Görüldüğü gibi mercedesin motor ve aktarma konusunda ciddi sıkıntıları var. Benim verdiğim bilgilerdeki küçük farklara takılacağınıza (ki oda benim hatam değil güncel bilginin eklenmemiş olması) asıl olaya bakmanızı tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Praetor

    Arkadan itişli aracı hele ki motor öndeyse daha ne yapmasını bekliyorsunuz ki. Siz 25ohp veren bir motoru önden aktarmaya verin bir bakalım o zaman gelsin önden kopmalar gitsin olduğu yerde S çizmeler. 5.20i zaten 1.6 lt ve aynı benim araçtaki gibi arkadan itişli. 4 çeker istiyorsanız litre arttıracaksınız ki lastikler yola uygun değilse değil 4, 44 çeker olsa hikaye. Arkdan itişin kullanımı farklıdır, önden çekişin farklıdır hele ki 4 çekerin tamamıyla farklıdır ki bilmeyen biri 4 çekeri kolaylıkla yoldan koparır.

    Geçen sene kış ayında Edirne'ye pederin 4matic ile arka arkaya gittik karlı yolda. Ben orta şeritte 100-120 basarken (araç i30 bu arada) peder ve arkadaşları bana telefondan ulaşıp "ileride yol nasıl" diye soruyordu saatte 60-70km ile tır arkasında yol alırken ki farkı yaratan 4 çeker özelliği değil 1300TL'lik lassa snowways lastiklerdi.

    Merhabalar hocam; şimdi şunu sormak istiyorum.eğer uygun lastiklerle oraya gitseydik, çıkışta herhangi bir problem yaşanmayacak mıydı??? Araçta hangi lastikler vardı bilmiyorum ama sanıyorum standart aracı alırken verilen lastiklerden.pek de bakmadım açıkçası.LT büyütme ile ilgili bir soru sormuşsunuz.ben görme engelliyim ve araç alınımlarımda ÖTV indirimi uygulanmaktadır.1.6cc üstü motorlu araçlarda şimdilik ÖTV indirimi yapılmıyor.ondan dolayı 1.6cc motorlara bakıyoruz.çoğu insan arkadan itişli araç kullanıyor.demek ki biz çıkarmayı bilememişiz.yoksa koca BMW azıcık bir çamurda kalır mıydı?lastik seçimimiz hatalı olabilir.ancak şunu da belirtmek isterim ki, çamurdan kolaylıkla çıkan önden çekişli diğer araçlarda da 4 mevsim (standart) lastikler vardı.
    tam emin değilim, yanlışsam düzeltin bundan 13-15 yıl öncesinde, hep arkadan itişli araçlar üretiliyordu diyi mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Exxcrea kullanıcısına yanıt
    Öncelikle verdiğiniz linklerde resmi firmanın web sayfalarını kullansaydınız böyle bir konuda yanlış iddialarda bulunmazdınız. 2. Olarak 350cdi motorlarda ad blue kullanıldığını nereden çıkardığınızı anlamadım ki kullandığımız 2 sene boyunca ne serviste ne de bir başka yerde 212 350CDI 4 Matic2e ad blue konulmamıştır. Bu bilginizde (en azından Türkiye özelinde) yanlış.

    2. olarak AutoBild testinde makyajsız arkadan itişli ve 231hp olan E350CDI ile 245hp 530D'nin karşılaştırmasında aralarında sadece 0,5sn BMW lehine bir fark olduğu belirtilmiş. Öyle belirttiğiniz gibi 1.2sn'lik bir fark yok gibi görünüyor bence kaynak

    Araçlardan sadece belirli motor gamlarınından örnekler vererek BMW hızlı Merso yavaş denmesi de hata olur, örneğin E400 vs 535i testinde olduğu gibi Kaynak Fren mesafesine 'de azami dikkat lütfen.

    Güncel 530d ile günce 350CDI arasıdanki yakıt tüketim farkı da öyle aman aman bir oran değil, sadece 0,4lt Kaynak




  • OSİBAY O kullanıcısına yanıt
    Aslında aynı model araçlarda farklı desende lastik kullanımını bir pazarlama veya firmaların tek kaynaktan tedarik etmek istemeyip bir anlamda rekabet yaratma ihtiyacı olduğuğu düşünüyorum.

    Totalde eğer desenleri daha uygun bir lastik olsaydı büyük ihtimal bu sorunu yaşamazdınız ancak şunu da göz ardı etmemek gerekir ki araçların kalkış yaptıkları yerlerdeki çamur tabakası her aracın lastik tabanının oturduğu bölgede aynı olmayabilir. Mesela üç tane aynı marka model aracı aynı parkura yan yana veya arka arkaya sıralarsanız parkurdaki yolun tutunma yüzeyi olarak etkisi birbirinden çok farklı olabilir (çamurlu-tozlu-karlı parkurlar için konuşuyorum tabi).

    Benim bacanağım da H tipi ehliyetli olarak ÖTV ve MTV'den muaf bir şöför engelinden dolayı. tabiki o da her ne kadar haz etmese de bütçe sınırlaması içerisnde 1.6lt vergi diliminde bir araç seçmek zorunda kaldı (Rahmetli Ecevit sağolsun) . Şimdi arkadan itişli araç olarak tabi biz kuş serisi minvalinde düşündüğümüzden her arkadan itişli araç kuş serisi yol kavramasındadır diyerek düşünebiliriz ki 98'de en iyi kompakt itha olan Golf IV önden çekişli bir araçtı (15 sene evvel) keza AE101 kasa Toyota veya yumurta kasa dediğimiz Civic'ler de öyle.

    Şimdi ben size çıkarmayı bilememişsiniz diyemem hak verirsiniz ki sizi tanımadan ancak çamurlu karlı yollarda ASR'sini kapatmadan patikayı Golf V'i ile aşmaya çalışan arkadaşım geldi aklıma ki bazen o güvenlik donanımlarını yolun durumuna göre zevk için değil ihtiyaçtan kapatmakta gerekir. Mesela siz esp'yi devreden çıkarsaydınız tam olarak emin olmamakla bilikte ASr dediğimiz veya kısa çekiş kontrol sistemi de deaktif olacağından araç patinaj yaparak ancak devir düşürmeden bulunduğu yerden çıkabilirdi diye düşünüyorum. Tabii bu sadece farz-ı misal bi cümle ama denemesi bedava...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Herodot Amca

    Hayatında e sınıfı bir arabaya binmeyip ,sürmeden, test etmeden gitmiyor diyen insanlar var



    sen forumdakilerin mercedes ve bmw mühendislerinden daha profesyonel olduğunu bilmiyormusun bu adamların arkasında devlet yokki mercedes ten bmw den daha iyi araba çıkarsınlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Praetor

    Öncelikle verdiğiniz linklerde resmi firmanın web sayfalarını kullansaydınız böyle bir konuda yanlış iddialarda bulunmazdınız. 2. Olarak 350cdi motorlarda ad blue kullanıldığını nereden çıkardığınızı anlamadım ki kullandığımız 2 sene boyunca ne serviste ne de bir başka yerde 212 350CDI 4 Matic2e ad blue konulmamıştır. Bu bilginizde (en azından Türkiye özelinde) yanlış.

    2. olarak AutoBild testinde makyajsız arkadan itişli ve 231hp olan E350CDI ile 245hp 530D'nin karşılaştırmasında aralarında sadece 0,5sn BMW lehine bir fark olduğu belirtilmiş. Öyle belirttiğiniz gibi 1.2sn'lik bir fark yok gibi görünüyor bence kaynak

    Araçlardan sadece belirli motor gamlarınından örnekler vererek BMW hızlı Merso yavaş denmesi de hata olur, örneğin E400 vs 535i testinde olduğu gibi Kaynak Fren mesafesine 'de azami dikkat lütfen.

    Güncel 530d ile günce 350CDI arasıdanki yakıt tüketim farkı da öyle aman aman bir oran değil, sadece 0,4lt Kaynak





    Yurtdışında satılan bluetec motorlar euro 6 normlarında ve ad blue kullanıyor. Belki opsiyonla düz versiyonda alınabiliyordur veya bmw deki gibi adblue opsiyondur ancak sonuç olarak motor eu6 normlarına uydurulduğunda güç düşüşü yaşanmış. Ayrıca sanki çok büyük bir yanlış yapmışım gibi konuşmanızda çok ilginç. Alttarafı güncellenip güç ve performans kaybeden motoru eski ve daha iyi haliyle yazmışım. Sizin şanıman sorunları nedeniyle gücü düştü gibi hiçbir aslı olmayan yorumunuzdan çok daha küçük bir hata. Bukadar sertleşmeye gerek yok.

    Devam edersek ben zaten 1.2 saniye fark söylemedim. Teknik verilere göre .8 saniye fark var. 4matic-xdrive arasında da 1 saniye fark var. Dergi testleri gerçeği yansıtmaktan çok uzak noktadalar birçok değişken olabilir .Aynı model 2 aracı koysak onlar bile farklı değerler alabilir. fabrika verisi .8 ken testte .5 çıkmış olması çok normal bir sapma.

    Daha ilk mesajımda belirttiğim gibi bmw nin bütün motorları üstün değil bazı tek tük üst seviye motorlarda geride kaldığını söylemiştim. Zaten özellikle 3 litre benzinlilerin dizellerden güçsüz olması (bmw) garip bir durum .Ayrıca 5 serisinde 6 serisindeki 320hp lik 40i yerine 306 hp lik 35i kullanılıyor o neden onuda anlamış değilim.e500 ile 550i konusunda da yine bmw önde.

    Asıl nokta uç motorlar (e400 , 550i m5 e63) harici asıl satış pastasını oluşturan 1.6,2 ve 3 litre motorlarda bmw nin ciddi bir fark yaratması. Yoksa m5 4.3 sn 0-100 yapmış e63 4.2 sn 0-100 yapmış yada biri 10 litre yakmış biri 11 litre yakmış alan adamın umrunda değil. Ancak 520i yada 520d , 530d gibi satışın %95 ini oluşturan pasta bukadar detayli inceliyor. Zaten herşeyi teknik verilerle belirlemek imkansız. Attığınız testlerde 120km de 5 serisi e classtan daha sessiz çıkmış şimdi 5 daha konforlumu olmuş oluyor ?

    Birde forumda hep gözden kaçan bir nokta yurtdışı vergilendirme sistemi. co2 üstünde mercedesin ciddi anlamda geri kalması nedeniyle 3 litre dizel için .4 litre çok yakmasına rağmen bir üst sınıftan vergi ödemek zorunda kalması asıl noktayı oluşturuyor.

    Forumda herşey türkiye üstünden değerlendirildiği için aslında bazı şeyleri gözden kaçırıyoruz. Mesela sınıfının en iyi dizeline yıllarca ezici farkla opel sahipti ( 1.7 cdti 130 hp ve 98g co2 ile yurt dışında hiç vergi vermeyen bir motor ) Ancak ülkemizde bu motor olmadığından 1.3 cdti yüzünden opele motor konusunda denmeyen kalmadı. Aynı şeyi 2.2 cdi yüzünden yıllarca mercedes yaşadı ve yaşıyor. Gittikçe popülerleşen dizel motorlarda mercedesin 2 litre üstü olması birçok kişiyi caydıran bir etken.

    Sonuç olarak bahsettiğim nokta teknik verilerde açıkça görülen alt-orta seviye motor ve şanzıman - 4x4 sistemlerindeki mercedesin geri kalması. Konu niye bukadar dallandı budaklandı anlamadım.




  • Exxcrea kullanıcısına yanıt
    Estağfrullah sertleşmek gibi bir kaygım yok ancak bu kadar iddialı konuşurken en azından araçların üretici web sayfalarına bir göz atmak varken desteksiz yazmanız biraz garibime gitti o kadar. Bu arada şanzıman ile ilgili sorunlara merso özelindeki forumlarda (mbclub gibi mesela, Fatih Bey'e danışabilirsiniz) kolaylıkla cevap bulabileceğinizi hatırlatayım ki en azından desteksiz saptamalar yapmaktan kaçınırsınız.

    Özünde alıntıladığınız saptamalar yerine AutoBilld gibi bir kurumun testlerini verdim ki, yapmış olduğum saptamalarda hattı zatında yanlış ve desteksiz blgilendirmenize yönelik olup şahsınızı karşı bir yönelim içermemektedir.

    1-271hp merso motoru yok
    2-265hp'lik motor ile ilgili olarak bir karşılaştırma veriniz yok
    3- Ad Blue katkısı en azından Türkiye için geçerli değil
    4-BMW tüm motorlarında performans olarak önde değil.
    5- Sessizlik performans değil konfor kriteridir ki siz BMW özelinde performans olarak Merso'nun geride kaldığı iddiasında bulunduğunuzdan "daha sessiz " olmasının sizin iddianızı destekleyen bir argüman olarak kabul etmek mümkün değil.

    Saygılarımla.




  • Pek test adamı değilim ama şehir içinde çektiğim yakıt tüketimi verilerini görmeniz açısında ekliyorum.

  • Praetor kullanıcısına yanıt
    Sakin bir kullanımınız var. Sanırım bu araç bende olsa rahat 15 i görürüm.
  • ben 5.20 tercih ederdim

    35 e kadar bmw +35 merci

    genc isidir bmw spor araba iste her turlu
  • LPG uyumu olan hangisiyse onu seçerdim.
  • Arkadaşlar, 4.5 senedir Mercedes C180 sahibi olan bir Mercedes fanatiği ve üst segmente geçmek isteyen biri olarak ben de tecrübelerimi paylaşmak isterim. C180 sınıfının bana göre en iyi aracıdır. 1.6 motor seçeneği ile fiyat olarak çok iyi bir yere oturmuş ve benim aldığım sene olan 2009 yılında Audi ve Bmw'nin toplam satışı kadar C serisi samtmıştır. Her zaman Mercedes'i Bmw'nin önünde görmüş ve sıralamayı 3<C<5<E<7<S olarak yapmış biriyim. Ancak, E180 ve 520, kıyaslaması konusunda benim kişisel düşüncem Bmw'nin daha başarılı olduğu yönündedir. E 220'yi (Son makyajdan önceki versiyon) defalarca kullanmış biri olarak açıkçası C serisinin kavramasını ve kavramasını E'de hiç bulamadım. Elbette ki bir üst segment araçtır ve daha ağır bir havası vardır, ancak maalesef bana hantal geldi ve içi de yaşıma göre ağır (33 yaşındayım). Kendi yaşıma göre baktığım zaman BMW'nin dinamikliği beni daha çok heyecanlandırdı. Mercedes'in arkası, makyaj öncesine göre çok iyiyken, ön tarafı bir türlü içime sinmedi. Kore arabalarından farklı göremiyorum açıkçası. Oysa Audi ve BMW'nin bir çizgisi var, yıllardır değişmiyor. Mercedes'te bir sevmediğim şey de, bundan 6 ay sonra tekrar makyaj yapmayacağına inanamıyor olmam. Mercedes tüketicisini korumuyor ve sürekli değiştiriyor. Düşünün, C180 bile kaç kez makyaj yedi. Oysa BMW'nin kadranları ve ön farlarını düşününce daha tüketici dostu duruyor.

    Gelelim test sürüşüne. 520i ile dün bir test sürüşü yaptım. E220 Dizel Mercedes'e göre çok sessiz, elbette benzinli E180'i denemeden kıyaslamak doğru değil. Ancak, ben ilk kez BMW'yi bu kadar beğendim. C180 de olsa, E180 de olsa, 520i de olsa benzinli 1.6 araçta tepkime süresi asla dizel gibi olmayacaktır, ama sessizlik anlamında da avantajlı olduğu kesin. 520i'nin sport modu ciddi anlamda performanslı, comfort modu normal sürüş modu ve eco modu aracı öldürmesine rağmen 120-140 ile otoyolda gidecekler için bire bir ve yakıt dostu. Mercedes'in 2 sürüş modu ve 7 vitesi varken, Bmw'nin 3 sürüş modu ve 8 vitesi olması fark yaratıyor. Bmw'nin içi daha sportif ve dinamik, Mercedes'in ise daha konforlu ve karizmatik. Yaş grubunuz çok önemli bence. Mercedes tur kabiliyetine her zaman hayranımdır ve bu tip bazı hassas noktalarda asla Bmw'nin kendisine yaklaşacağını düşünemiyorum, ancak 520i gerçekten özel bir araba olmuş. Arkası E'den kötü değilken, bence önü daha iyi denebilir.

    Özellikle dikkatinizi çekmek isterim ki Mercedes Türkiye paketlerinde 2 donanım opsiyonu sunarken, Bmw'deki Comfort ve Premium paketleri tercih etmeniz ciddi anlamda araca yakışıyor. Çünkü bu iki paket ihtiyaçları net olarak karşılıyor. Koltuk ısıtması, hafızası, deri koltuklar, arka perde, sunroof, yumuşak kapanan kapılar, geri görüş kamerası vs. gayet başarılı bir donanım seçeneğine sahip olmanızı sağlıyor. Hem de bu opsiyonları 520d'de %80 vergilendirerek alıyorken bu araçta %40 vergi veriyorsunuz. Premium paketten biraz bahsetmek gerekirse, kullandığınız sürüş moduna göre ışıklandırmalı kadranlar (Yani fiziki ibre yok!) size heyecan verici bir görüntü sunuyor. Açıkçası bu özellik beni oldukça heyecanlandırdı. Benim açımdan bakınca, yıllardır Mercedes'in kadranlarına alışmışlığım ve Bmw kadranlarına ön yargılı biri olarak, bu yeni kadranlar beni Bmw'ye çekiyor.

    Bu sınıfta bir araç alıyor ve iki araç arasında kalıyorsam kesinlikle ikisini de test ederim. Sıra E180'de. Mercedes test edilmeden rakip alınmaz. Benim için de Mercedes ve diğerleri vardır, ancak tekrar söylüyorum ki, 4.5 senelik C180 tecrübemden, E220 CDI tecrübemden de tahmin ediyorum ki, E180 520i'nin gerisinde kalacaktır. Yaşım 45 olsa fikirlerimi tekrar gözden geçirirdim ama şu an oyum 520i'ye gidiyor.

    Sizin yazdıklarınıza gelecek olursak:
    - Yakıt, sürüş zevki, dinamiklik, sportiflik = 520i
    - Konfor, karizma, uzun ömür = E180

    Ama şu Premium paketteki kadranları bir görün derim. Bu aracı alınca 1.000.000 km kullanacak mısınız? Hayır... Sadece Almanya'da değil, Polonya'da ve Avusturya'da da 20-30 yaşında Mercedes var. Bmw'yi göremezsiniz. Ama burada karar sizin. Alıp 20-30 sene kullanacaksanız zaten Bmw'yi kullanamazsınız, Mercedes 1 numara olur. Ama sanmıyorum ki, kimse 15 seneden fazla kullanmak üzere alıyor olsun bu aracı.

    520i'de, E180 ile karşılaştırmaksızın en çok dikkatimi çeken diğer özellikler ise, aşırı sessiz olması, vites geçişlerini, yol sesini vs. hiç duymuyor olmamdı. Sport sürüş modunda ise performansı tatmin ediciydi ve bu motora göre aracın hızlanması gayet iyiydi.

    Diğer tüm karşılaştırmalarda Mercedes'i ilk sıraya yerleştiren ve hala bir Mercedes hayranı olarak bunları yazıyorum. Bence test sürülü yapmayan kimse de iki aracı kıyaslamasın. Test sürüşü yapanlar ne demek istediğimi anlayacaklardır. E180'i de test ettikten sonra sizlere fikirlerimi yazarım.

    Sorularınız varsa beklerim.

    Saygılar...




  • mercedesi test etmeden konfor konusunda e 180 nin daha önde olduğundan emin olmayın derim.
  • F10'un iç malzemesi nedense bana kağıt gibi geldi.

    Zaten bindiğim showroom aracının da bir çok iç malzemesi kırılmış, işlevini yitirmişti.

    Ya içine insan kılığında zebaniler bindi, orasını burasını mıncıklayıp kırdı, ya da gerçekten kağıt helva iç mekan....

    Bence 5 serisi E39, 3 serisi de E90'dan sonra bitmiştir (bu anlamda)
  • aaltindeger A kullanıcısına yanıt
    Bmw'nin daha avantajlı olduğunu söyeleyerek yazdığını düşünüyorum. Doğru söylüyor olabilirsiniz. Ben mevcut C serisi aracımı 3 serisinin aynı dönemdeki aracından daha üstüm görmekteyim. E220'yi de konfor anlamında beğeniyorum. Ama bire bir kıyaslamada uyarınızı dikkate alacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cuneyta

    Bmw'nin daha avantajlı olduğunu söyeleyerek yazdığını düşünüyorum. Doğru söylüyor olabilirsiniz. Ben mevcut C serisi aracımı 3 serisinin aynı dönemdeki aracından daha üstüm görmekteyim. E220'yi de konfor anlamında beğeniyorum. Ama bire bir kıyaslamada uyarınızı dikkate alacağım.

    evet bmw'nin daha avantajlı olduğunu kast etmiştim. ben peş peşe 5.20i ve E 180 denedikten sonra hissedilir şekilde 5.20'yi daha konforlu buldum. sizin tecrebenizi de merak ediyorum. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaltindeger

    quote:

    Orijinalden alıntı: cuneyta

    Bmw'nin daha avantajlı olduğunu söyeleyerek yazdığını düşünüyorum. Doğru söylüyor olabilirsiniz. Ben mevcut C serisi aracımı 3 serisinin aynı dönemdeki aracından daha üstüm görmekteyim. E220'yi de konfor anlamında beğeniyorum. Ama bire bir kıyaslamada uyarınızı dikkate alacağım.

    evet bmw'nin daha avantajlı olduğunu kast etmiştim. ben peş peşe 5.20i ve E 180 denedikten sonra hissedilir şekilde 5.20'yi daha konforlu buldum. sizin tecrebenizi de merak ediyorum. :)

    Deneme fırsatın bulduktan sonra mutlaka size yazacağım...
  • Evet arkadaşlar, bugün Mercedes E180'i test etme şansı buldum. BMW ile ilgili fikirlerim değişmedi, BMW hala çok kaliteli ve güzel bir araba benim gözümde. Ama Mercedes'le ilgili ön yargılarım değişti. Çünkü ben Mercedes'in BMW'den çok daha düşük performans göstereceğini, benim aracımla aynı motor ve beygir güüne sahip olması sebebiyle daha ağır kalacağını düşünürken, çok olmasa da daha atak olduğunu gördüm. Yakıt performansını ölçmek için her gün gittiğim yola gitmek istediğimi söyledim, kırmadılar, zaten yakınız. Giderken sport vitesle ve hep yüksek devirde, kalkış deneyerek, viraja sert girerek, F1 şanzımanı deneyerek gittim. Sıfırladığım yakıt 13.0 litre çıktı. Dönüşte ise E'ye aldım, her gün gittiğim normal hızda gittim. Benim arabamdan 1 litre daha az yaktı. 7.4 litre gördüm. Benima rabamla hiç görmemiştim. 13 litre için bir şey diyemiyorum, çünkü kavşaktaki kırmızı ışıkta çok bekledim ve ben oradayken hiç kilometre sıfırlamamıştım daha önce.

    Aracın içine gelirsek, BMW'nin Premium paketindeki göstergeler gerçekten süper. 3 ayrı sürüş moduna göre değişmesi harika. Soft-close kapıları çok sessiz, ama onun dışında görsel olarak bir artı yok. Performans anlamında çok daha iyi görünebilir. Ama ben kendi arabamla bile yeterince performans alabiliyorken, E180'de kompresör olmaması ve yetkilinin söylediğine göre bi-turbo olması sebebiyle (Bundan emin değilim) aracın performansı gayet iyi. Konfor açısından tek laf söyleyemem zaten. İçi ahşap kaplıydı ve ben ağır olmasından çekiniyordum. Ancak, bu arabanın içine ağır değil de klas demek daha doğru olur. Malzemeler BMW'den daha kaliteli duruyor ve ağır-klas yorumu yapacak olursak CLS sizce ağır mı yoksa klas mı? Bence klas... Bir de E180 benim gözümde bir E serisi Mercedes'ten çok, 4 kapılı bir E Coupe havasındaydı. Yani elbette sınıf ve segment farkı var ama 4 kapılı Porsche nasıl görünüyorsa (Spor - 4 kapılı bir araba) bence bu yeni E serisi de (Yıldızı ızgarada olan) bence spor ve 4 kapılı bir araba haline gelmiş. Zaten kaslı yapısı, egzozları, tamponları vs. hep sportif görüntüsüyle dikkat çekiyor.

    Görsel özelliklere gelecek olursak, elbette ki burada kişisel zevkler ön plana çıkıyor. BMW'nin 3 farklı göstergesi çok güzel, tekrar söylüyorum. Ama hepsi spor ve insanı tahrik eden bir performans hissi sürekli içinizde oluyor. Mercedes'te ise "Ben elegant bir arabadayım" hissini de yaşıyorsunuz, "Bu araba performans tepkilerini de verir" diyorsunuz. Mercedes'in göstergeleri biraz nostaljik kalmış. Yani bir önceki seri E kasasından ve son kasa C göstergelerinden kopyalanmış ancak ortasındaki renkli bilgi ekranı oldukça geliştirilmiş. Keyifli bir görüntüsü var. Orta konsolda vites olmaması kimi için sportiflikten uzak olabilir, zevk meselesidir, ama ben orada vites yerine eşya gözleri olmasından daha çok hoşlandım. Medya paketiyle gelen 360 derece kamera ve navigasyonu elbette test etme şansım olmadı. Ama ekran büyüklüğü ve Premium ile Medya Paketi ekleyince Mercedes'in benim gözümde açık ara öne çıktığını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Bej rengi döşemede direksiyon dahil ön tarafın kahverengi olması bence çok hoş olmuş. Gri döşemede ise siyah kullanmışlar, bence harika bir fikir böyle iki alternatif sunmak.

    Bir kısmımız BMW, bir kısmımız Mercedes hayranıyızdır ve ben herkesin fikirlerine saygı duyuyorum. Sadece bir Mercedes kullanıcısı olmama rağmen tamamen tarafsız bakmaya çalışarak yaptığım yorumları sizlerle paylaştım. İnşallah hepiniz hayalinizdeki arabaya sahip olur, kazasız belasız kullanırsınız.

    Saygılar




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.