Mercedes'i seven vardır sevmeyen vardır. Fakat bu sefer herkesin takdirini kazanacak bir teknoloji üzerinde çalışıyor. Benzinli ve dizel motorların olumlu yanlarını üzerinde toplayan Diesotto. Konsept aşamasındaki bu motorun 1.8 litre ve238 HP olduğu söyleniyor. Tüketimse 100 km'de 6 litreymiş.
Downsizing adı verilen, küçük silindir hacminden büyük güç almak motor teknolojisindeki yeni trend. Ve akla ilk gelen de VW’nin TSI motorları. TSI’lar kesinlikle çok başarılı olsalar da Mercedes-Benz motor teknolojisinde devrim sayılabilecek DiesOtto motoruyla bunun daha da fazlasını sunuyor. Bu teknolojiyle benzinli motorların güç ve performansı, dizellerin tork ve ekonomisiyle birleşiyor. Bununla birlikte egzoz emisyonları da yüksek çıkmıyor.
Mercedes-Benz’in devrim niteliği taşıyan ve geliştirme çalışmaları süren DiesOtto motorunu, dizel genlerine sahip fakat benzinle çalışan bir motor olarak tanımlamak mümkün.
Mercedes’in 1.8 litrelik DiesOtto motoru, direkt enjeksiyon ve turbo beslemeye sahip. Değişken supap zamanlamasına sahip bu motor 238 HP güç ve 400 Nm tork üretiyor. Ve en etkileyici yanıysa S Sınıfı üzerinde yapılan testlerde 6 lt/100 km gibi bir tüketim değeri elde etmesi. Bu motorda düşük yük durumlarında ve gaza az basıldığı durumlarda yanma işlemi dizel motorlardaki gibi buji olmadan yapılıyor. İlk çalıştırma ve tam yük durumlarındaysa ateşleme bujilerle yapılıyor.
Mercedes-Benz’in DiesOtto motorunun temel özellikleri şöyle sıralanıyor: -Silindir hacminin ve sayısının azaltılması,-Üst seviyede performans için turbo uygulaması,
-Ekonomi için direkt benzin enjeksiyonu,
-Controlled auto ignition-(Kontrollü otomatik ateşleme) dizellerdekine benzer yanma işlemi,
-Değişken supap zamanlaması.
Bu sistemin ekonomisi gelecekte yapılacak bir hibrid uygulamasıyla daha da üst seviyeye çekilebilir.
Bu tur teknolojıler mercedes gıbı koklu fırmalarda gorulur zaten.Ortas sınıfa hıtap eden fırmalar bu teknolojıyı musterıye sunacagını sanmıyorum.
Versede pahalı olur.Pahalı olursada kımse almaz.
quote:
Orijinalden alıntı: rochss
Bu tur teknolojıler mercedes gıbı koklu fırmalarda gorulur zaten.Ortas sınıfa hıtap eden fırmalar bu teknolojıyı musterıye sunacagını sanmıyorum.
Versede pahalı olur.Pahalı olursada kımse almaz.
238 Hp 400 Nm tork ve sadece 1800cc,bütün bunlar 6lt yakıt harcayınca etkilenmemek elde değil.
Mercedes'tir, yapar.
quote:
Orijinalden alıntı: rochss
Bu tur teknolojıler mercedes gıbı koklu fırmalarda gorulur zaten.Ortas sınıfa hıtap eden fırmalar bu teknolojıyı musterıye sunacagını sanmıyorum.
Versede pahalı olur.Pahalı olursada kımse almaz.
mercedes çalışıyorrr .........
quote:
Orijinalden alıntı: TUNERBOY
mercedes çalışıyorrr .........
Alıntıları Göster
eyer böyle bir motor çıkarabilirlerse piyasa alt üst olur
s kasası 2 tona yakın daha küçük bir kasada aynı motor 4 lt ye düşebilirki 200 küsür bg bir motor için mucize bu
quote:
Orijinalden alıntı: Platinium
eyer böyle bir motor çıkarabilirlerse piyasa alt üst olur
s kasası 2 tona yakın daha küçük bir kasada aynı motor 4 lt ye düşebilirki 200 küsür bg bir motor için mucize bu
Alıntıları Göster
allah allah ben tam anlayamadım benzini ha bujiyle ateşlemişin ha sıkıştırma sonucu oluşan yüksek sıcaklık ile ateşlemişin...???
ha dizel olsa gaza ani tepki versin diye ani hızlanmalarda buji ile ateşleme yaptırılabilir ama mazot da buji ile ateşleyerek yanabilcek 1 madde değil...buji mazotu yakamaz (en azından bilindik bujiler)....değişik ve yeni 1 teknoloji olduğu kesin ama detaylı olarak anlama lazım...
1 de acaba benzinle mi çalışıyor mazotla mı...??
Bu teknoloji üzerinde yalnızca Mercedes değil, belli başlı diğer otomotiv firmalarının da bir süredir çalıştığı biliniyor. Zaten motor mühendislerinin yıllardır düşlediği şey otto cyle ile diesel cyle çevrimini birleştirmekti. Dizel çevriminde kendi-kendine tutuşma ve doğrudan silindire püskürtme (Mitsubishi GDI- benzinli motoru) dizel motora önemli avantajlar getiriyordu. Buna türboyu da ekleyince ortaya performanslı ve tutumlu bir motorun çıkması bekleniyordu. Bu yeni bir fikir değil ama anlaşılan Mercedes diğerlerinden biraz daha önde.
Ancak şu sizi yanıltmasın. Motor 238 HP güç üretirken 6 lt. benzin tüketmiyor. 90 kms hıza karşılık gelen motor devrinde (muhtemelen 2000-2300 devirde) motor gücü 238 hp değil tahminen 60-90 Hp civarında güç üretiyor. (normal 240 hp 300+ Nm bir motor o devirde 50-60 Hp güç üretir). Ve işin ilginci normal bir araba o hızda gidebilmek için 20-25 beygirden daha fazlasına da ihtiyaç duymaz. Ama motorlarda her zaman bunun en az iki katı güç bulunur. Ne büyük israf (!) Bu israfın sebebi de bir yandan yakıt tüketimini düşürmeye çalışıyorlar ama öte yandan da performansı artırmaya çalışıyorlar. Birbiriyle taban tabana zıt iki hedefi aynı anda gerçekleştirmeye çalışmak nasıl bir paradokstur acaba?
Sonuçta benzinli motorda daha alınacak çok yol var. 100 beygirlik bir motorun termal verimi %25 hesaplanırsa ve diğer parazit kayıplar hesaba katılmazsa esasında yaktığı benzin miktarını değiştirmeden sadece termal verimi %100 yaparak 400 beygir güç elde etmek mümkün. Ama Termal verimi hangi babayiğit %100' e çıkaracak bilemiyorum. Görünürde öyle bir babayiğit yok. Zaten pratikte 0 sürtünmeli bir motor tasarlamak da imkansız.
Neyse, demek istediğim şu: 238 hp güç ürettiği devirde yakıt tüketimi en az 12 lt, civarıdır. Benim tahminim daha da yukarda...
quote:
Orijinalden alıntı: tralles
Bu teknoloji üzerinde yalnızca Mercedes değil, belli başlı diğer otomotiv firmalarının da bir süredir çalıştığı biliniyor. Zaten motor mühendislerinin yıllardır düşlediği şey otto cyle ile diesel cyle çevrimini birleştirmekti. Dizel çevriminde kendi-kendine tutuşma ve doğrudan silindire püskürtme (Mitsubishi GDI- benzinli motoru) dizel motora önemli avantajlar getiriyordu. Buna türboyu da ekleyince ortaya performanslı ve tutumlu bir motorun çıkması bekleniyordu. Bu yeni bir fikir değil ama anlaşılan Mercedes diğerlerinden biraz daha önde.
Ancak şu sizi yanıltmasın. Motor 238 HP güç üretirken 6 lt. benzin tüketmiyor. 90 kms hıza karşılık gelen motor devrinde (muhtemelen 2000-2300 devirde) motor gücü 238 hp değil tahminen 60-90 Hp civarında güç üretiyor. (normal 240 hp 300+ Nm bir motor o devirde 50-60 Hp güç üretir). Ve işin ilginci normal bir araba o hızda gidebilmek için 20-25 beygirden daha fazlasına da ihtiyaç duymaz. Ama motorlarda her zaman bunun en az iki katı güç bulunur. Ne büyük israf (!) Bu israfın sebebi de bir yandan yakıt tüketimini düşürmeye çalışıyorlar ama öte yandan da performansı artırmaya çalışıyorlar. Birbiriyle taban tabana zıt iki hedefi aynı anda gerçekleştirmeye çalışmak nasıl bir paradokstur acaba?
Sonuçta benzinli motorda daha alınacak çok yol var. 100 beygirlik bir motorun termal verimi %25 hesaplanırsa ve diğer parazit kayıplar hesaba katılmazsa esasında yaktığı benzin miktarını değiştirmeden sadece termal verimi %100 yaparak 400 beygir güç elde etmek mümkün. Ama Termal verimi hangi babayiğit %100' e çıkaracak bilemiyorum. Görünürde öyle bir babayiğit yok. Zaten pratikte 0 sürtünmeli bir motor tasarlamak da imkansız.
Neyse, demek istediğim şu: 238 hp güç ürettiği devirde yakıt tüketimi en az 12 lt, civarıdır. Benim tahminim daha da yukarda...
gaza basınca tükettimin artacağın ıherkes bilir marifetgerektiyinde az tüketen gaza bastınmıda yok demeyen motoru üretmek yoksa hem az yaksın hem çok gitsin böyle bişey henüz yok bildiyim kadarıyla
quote:
Orijinalden alıntı: Platinium
gaza basınca tükettimin artacağın ıherkes bilir marifetgerektiyinde az tüketen gaza bastınmıda yok demeyen motoru üretmek yoksa hem az yaksın hem çok gitsin böyle bişey henüz yok bildiyim kadarıyla
Alıntıları Göster
Mercedes işini iyi bilen bir firma. Ben pek anlamam işin mühendislik kısmından, zaten anlayanlar da kendi fikirlerini belirtmişler sağolsunlar.
Ama normal motorlar gibi olsaydı, heralde "devrim" kelimesini kullanmazlardı. TSI için de "devrim" dediler ama aşırı besleme konusundaydı bu. Mercedes belki de yepyeni bir motor teknolojisi geliştiriyor olamaz mı?
quote:
Orijinalden alıntı: Coşkun
Mercedes işini iyi bilen bir firma. Ben pek anlamam işin mühendislik kısmından, zaten anlayanlar da kendi fikirlerini belirtmişler sağolsunlar.
Ama normal motorlar gibi olsaydı, heralde "devrim" kelimesini kullanmazlardı. TSI için de "devrim" dediler ama aşırı besleme konusundaydı bu. Mercedes belki de yepyeni bir motor teknolojisi geliştiriyor olamaz mı?
Alıntıları Göster
Mercedes bu yapar ama çok da pahalıya satar
quote:
Orijinalden alıntı: FullPerfromance
Mercedes bu yapar ama çok da pahalıya satar
Alıntıları Göster
O yıldızın orada neden durduğu daha da anlaşılıyor galiba.Ama dediğiniz gibi kimlere hitap edebilecek kullanılacağı araçlarda.
quote:
Orijinalden alıntı: Gokhan43
O yıldızın orada neden durduğu daha da anlaşılıyor galiba.Ama dediğiniz gibi kimlere hitap edebilecek kullanılacağı araçlarda.
Alıntıları Göster
gerçekten zamanında çıkartılırsa piyasa alt üst olur . özellikle tork değeri harika , 2 tonluk bir S de bile 6 lt yakıyorsa düşünün siz diğer araçlarda kaç düşer.
quote:
Orijinalden alıntı: Gokhan43
O yıldızın orada neden durduğu daha da anlaşılıyor galiba.Ama dediğiniz gibi kimlere hitap edebilecek kullanılacağı araçlarda.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: Gokhan43
O yıldızın orada neden durduğu daha da anlaşılıyor galiba.Ama dediğiniz gibi kimlere hitap edebilecek kullanılacağı araçlarda.
Konuyla alakasız ama mercedesdekı yıldız deılmıs yıllardır kandırılmısız.O amblem gumus ok mus
quote:
Orijinalden alıntı: rambo53
gerçekten zamanında çıkartılırsa piyasa alt üst olur . özellikle tork değeri harika , 2 tonluk bir S de bile 6 lt yakıyorsa düşünün siz diğer araçlarda kaç düşer.
Alıntıları Göster
Mercedes'tir ne yapsa yeridir.
Herkes yıldız olamaz
quote:
Orijinalden alıntı: Cloud Nine
Mercedes'tir ne yapsa yeridir.
Herkes yıldız olamaz
Alıntıları Göster
Mercedes i kime sorsan; kaliteli,hızlı,konforlu,sağlam ama çok yakıyor der
Artık üzerine yapışan bu imajdan da sıyrılacak gibi...
Birde fiyatı uygun olsa tadından yenmez
quote:
Orijinalden alıntı: rochss
quote:
Orjinalden alıntı: Gokhan43
O yıldızın orada neden durduğu daha da anlaşılıyor galiba.Ama dediğiniz gibi kimlere hitap edebilecek kullanılacağı araçlarda.
Konuyla alakasız ama mercedesdekı yıldız deılmıs yıllardır kandırılmısız.O amblem gumus ok mus
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: rochss
quote:
Orjinalden alıntı: Gokhan43
O yıldızın orada neden durduğu daha da anlaşılıyor galiba.Ama dediğiniz gibi kimlere hitap edebilecek kullanılacağı araçlarda.
Konuyla alakasız ama mercedesdekı yıldız deılmıs yıllardır kandırılmısız.O amblem gumus ok mus
quote:
Orijinalden alıntı: wenon
quote:
Orjinalden alıntı: rochss
quote:
Orjinalden alıntı: Gokhan43
O yıldızın orada neden durduğu daha da anlaşılıyor galiba.Ama dediğiniz gibi kimlere hitap edebilecek kullanılacağı araçlarda.
Konuyla alakasız ama mercedesdekı yıldız deılmıs yıllardır kandırılmısız.O amblem gumus ok mus
Alıntıları Göster
Almanya'nın otomobilde Abd'den önde olması çok ilginç...Adamlar resmen 30 sene fark attılar Abd'ye...İşin tuhafı daha Avrupa uzaya çıkamadı
Bu arada benimde aklıma bu gelmişti ancak...Çok yüksek sıkıştırma oranlarında birde buji eklenirse neler olur ki...Motor bloğu çok sağlam üretilmiştir ve maliyette epey artmıştır tahmin ediyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: rochss
quote:
Orjinalden alıntı: Gokhan43
O yıldızın orada neden durduğu daha da anlaşılıyor galiba.Ama dediğiniz gibi kimlere hitap edebilecek kullanılacağı araçlarda.
Konuyla alakasız ama mercedesdekı yıldız deılmıs yıllardır kandırılmısız.O amblem gumus ok mus
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: rochss
quote:
Orjinalden alıntı: Gokhan43
O yıldızın orada neden durduğu daha da anlaşılıyor galiba.Ama dediğiniz gibi kimlere hitap edebilecek kullanılacağı araçlarda.
Konuyla alakasız ama mercedesdekı yıldız deılmıs yıllardır kandırılmısız.O amblem gumus ok mus
o yıldızdır kardeş.. Gümüş ok McLaren lere denir
quote:
Orijinalden alıntı: asilx
quote:
Orjinalden alıntı: rochss
quote:
Orjinalden alıntı: Gokhan43
O yıldızın orada neden durduğu daha da anlaşılıyor galiba.Ama dediğiniz gibi kimlere hitap edebilecek kullanılacağı araçlarda.
Konuyla alakasız ama mercedesdekı yıldız deılmıs yıllardır kandırılmısız.O amblem gumus ok mus