Şimdi Ara

Mercedesten soğudum -Aracı aldım-(son edit ) (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
268
Cevap
1
Favori
23.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
73 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İphone 11 alıp arızalandığında samsung j6 maliyeti beklemek :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El Fuego

    Söylediğim zaman yaylım ateşine tutuluyorum, ama bizim gibi ortadoğulu ve kasabalı bir halka yabancı üretim arabalar çok fazla. Renault ve Fiat yeter bize. Parçası ucuz, servisi bol.

    Çok değil, sadece 1 sene. 1 sene yabancı firmalara adamakıllı bir boykot. Almayalım, kullanmayalım, tüketmeyelim. Anlı şanlı dolandırıcı Doğuş, Borusan, MBT kedi olur 🐈.
    Bu markalar sadece bize çalışıyor olsa, tek pazarı biz olsak tamam almayalım boykot edelim ama adamlar bizim almadığımız arabaları zaten başka ülkelere satar,

    Mercedes in toplam satışları içinde TR pazarının payı ne kadar?

    Örneğin bende seri üretim yapan bir firmada çalışıyorum. 52 farklı ülkeye ihracat yapılıyor.

    en çok satış yaptığımız ülkeler
    1 - Amerika toplam satışımızın %60 nı oluşturuyor,
    2- Almanya
    3-Fransa
    4- ingiltere şekilnde gidiyor,

    mesela ürdüne bile satışımız var ama yıllık üretim kapasitemiz 70.000 seviyelerinde ve yıllık satış adetimiz 65.000 civarında

    ürdün ise yıllık 10-15 adet ürün alıyor, ürdün bizden ürün almayı bıraksa o 10-15 adeti başka hiç bi yere bile satamayacak olsak firmaya koymaz. 65.000 adetlik satışın yanında 10-15 adetin lafı olmaz,

    ülkemizde boykot vs Mercedes VW gibi firmalara koymaz bizim almadığımızı zaten başkasına satarlar artı bizde boykot olmaz, sen ben almayalım ama almak için sırada bekleyen tonla adam var




  • efe_yakub E kullanıcısına yanıt
    Çünkü kimse açıp 2 rakam ciro vs bakmadan konuşuyor
    Açıp 80 milyonluk ülkenin gelirine baksalar , bir de atıyorum Siemens , vw , Mercedes falan gelirine baksalar işi çözecekler ama yok olmaz
    Onuda eski para cinsinden katrilyon trilyon falan yazıp önlerine koymak gerekir artık böyle düşünmek zorunda bırakıyorlar insanı

    Sanki biz bunları söylerken çok hoşumuza gidiyor adamlara bayılıyoruz , bayılsak ne bayılmasak ne rakamlar vs her şey ortada

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.Avcı

    Geçmiş olsun.

    Bu arabanın normale zincir değişimi kaç kilometrede yapılmalı?

    75.000'de bakıma girmişsiniz, problem yok demişler.

    Zincir değişimi 90.000 bile olsa araba daha 85.000'de zincirden dolayı arıza vermiş. Neresinden bakarsanız bakın araç tamamen servis bakımlı ve dışarıdan herhangi bir müdahale yoksa sizin 5 kuruş para ödemeden tüm işlemleri hallettirmeniz gerek.

    En azından parçalardan ücret almasınlar, işçilik de bir miktar indirim yapılsın, 90.000 bakımını da siz ödeyin. Böyle bir teklif gelirse bence kabul edilebilir.
    Benim aracımda aynı sorun oldu ve daha 30.000 km ye bile gelmedi araç, full yetkili bakımlı. aracın ikinci sahibiyim.

    Mercedes, servis olarakda çok kötü, mesela ben aracı aldım bakımına iki üç ay vardı, alır almaz beklemeden servise gittim bakım yapıldı, servise aracı kontrol edin değişmesi iyi olur dediğiniz parçalar varsa ekstra bakım varsa belirtin dedim.

    Aldığım cvb aynen şu, araç sorun çıkarmadan biz müdahele etmiyoruz, senin değiştir dediğin parça varsa senin onayınla değiştiririz.

    Ben usta değilim neyin değişmesi gerektiğini bilmem, sen yetkili servissin bakıcaksın bana şu parça değişim zamanı daha gelmemiş ama değiştirsek yada şunu yapsak iyi olur diyeceksin, araba bozulmasını beklemek ne demek ???

    Zincir değişimi için bir zaman yok, zaten serviste şu km de zinciri değişir denmiyor, dense bile zaten şuankki masrafla aynı masraf çıkacak.

    Bu zincir sorunu BMW lerdede var, ondada durum aynı, ne zaman bozulur o zaman değişir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: werneke

    Çünkü kimse açıp 2 rakam ciro vs bakmadan konuşuyor
    Açıp 80 milyonluk ülkenin gelirine baksalar , bir de atıyorum Siemens , vw , Mercedes falan gelirine baksalar işi çözecekler ama yok olmaz
    Onuda eski para cinsinden katrilyon trilyon falan yazıp önlerine koymak gerekir artık böyle düşünmek zorunda bırakıyorlar insanı

    Sanki biz bunları söylerken çok hoşumuza gidiyor adamlara bayılıyoruz , bayılsak ne bayılmasak ne rakamlar vs her şey ortada
    Aynen dediğiniz gibi,

    Misal VW nin cirosu açıklanmıştı sanırım, adamların cirosu TR bütçesine mi eşitti öyle bi şeydi tam hatırlamıyorum. biz bokyot etsek ne olur etmesek ne olur. Adamların ne kadar umrundayız acaba.
  • efe_yakub E kullanıcısına yanıt
    Eee hiç bir şeyi bozulmadan değiştirmiyor ama bozulunca da afedersin kol gibi fatura çıkarıyor. Öyle şey mi olur abi, ilk defa duyuyorum. Müşteriye tuzak kurar gibi servis hizmeti mi verilir, yetkili servise gitmenin anlamı ne o zaman?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.Avcı

    Eee hiç bir şeyi bozulmadan değiştirmiyor ama bozulunca da afedersin kol gibi fatura çıkarıyor. Öyle şey mi olur abi, ilk defa duyuyorum. Müşteriye tuzak kurar gibi servis hizmeti mi verilir, yetkili servise gitmenin anlamı ne o zaman?
    Aynen öyle.

    Ben acaba o servis mi öyle diye başka servisle görüştüm oda aynını dedi.

    Araçta bir sürü parça var hangi birini kontrol edeceğiz, sizin bir şikayetiniz varsa ona göre bakarız diyorlar.

    Birde Mercedes ve BMW de iyi niyet diye bir şey yok.

    Ben mercedese kızdım, sattım garantisi devam eden bmw aldım.

    aracın garantisi bitti ve 8 ay sonra elektrik aksamında sorun oldu. akü güç dağıtım ünitesi, bobinler değişti.

    Servis kuruş indirim yapmadı. Servise sordum bu parça nasıl bozulur diye, elektronik parça kullanım ömrü var dedi. Peki bu parçayı benim bozmam mümkün mü ? Cevab hayır, normal kullanım koşullarında siz bunu bozamazsınız, o zaman indirim yapın dedim, biz size zaten indirimli fiyat verdik vs. Borusanı aradım onlarda zaten servise yönlendirdi.

    Sonuç güç dağıtım ünitesi ve bobinler değişti.

    BMW de aynı mantık, bakalım bakmasınada nereye bakalım, hangi parçaya bakalım. Anca bilgisayara bağlıyor hata kodu vs varmı bakıyor, sorun yok, arabada hata kaydı yok diyor.

    Mesela F30 larda tahrik arızası kroniktir, turboda sorun oluyor, bazen bu basit bir kablodan oluyor bazen turbonun değişimine kadar gidiyor. Servise durumu anlattım, sorun yaşamak istemiyorum dedim. Ne yapalım diyor, aracında arıza kaydı yok, gidişinde sorun yok, şimdi tutup turbo mu değiştirelim diyor, istiyorsan değiştirelim ama boşa para vereceksin diyor. Bende turbo o-ringlerini değiştirtmiştim, servis tamam dedi değiştirdi, ama değişen o-ringleri gösterdi bak hiç bi sorun yok dedi. Şimdi yok ama bir ay sonra o-ringlerde sorun olup tahrik uyarısı veriğ turboyu bozabilir belki dedim. Onlarda o zaman şanzıman beynin sağlam şuan, bir ay sonra oda bozulabilir, yada ECU ünitesi sağlam ama elektronik parça bir ay sonra o da bozulabilir napcaz, her şeyimi değiştirelim diyorlar, bi noktada onlarda haklı.




  • Arkadaşlar, bu arabaların pahalı masrafları, pahalı parçaları, pahalı servisleri, pahalı satış fiyatları olur.Bu araçları almak değil, yürütmek zordur. İki sene önce bıraktım pahalı araba almayı, devir Coronadan sonra tamamen ekonomi, yarinin daha kötü olmayacağını kimse bilemez.
    İnsanlarin tüketim alışkanlıkları artik lüks değil, ekonomi olacak. Bu arada sorun yaşayan arkadaşa da geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geng -- 6 Nisan 2020; 11:15:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fazla araç değiştirmemiş arkadaşlar kendi arabalarında sorun çıkmayacağını bu kadar ücret ödemeyeceğini düşünüyor. Ancak aynı yaştaki Passat ya da benzeri aracı ele alın ve benzer sorun yaşandığında 17.000 tl vermeyeceğinizi mercedes e özel olduğunu mu düşünüyorsunuz.

    Hatta mercedes de çok nadir yaşanan sorun birçok modelde sürekli yaşanıyor. Eğer hiçbir özelliği olmayan clio alırsanız tabiki karşılaşmaz ya da ucuza sorunları halledersiniz. Burada elma ile armutu karşılaştırmıyorsunuz direk elma ile üzüm tanesini örnek veriyorsunuz.
  • Şimdi servis ile alakalı yazılanlarına okudum
    Katılıyorum doğru bende Opel servisinde daha kötülerini yaşadım

    Şimdi konunun dışına çıkmak zorunda kalıyoruz çünkü hiç bir şey ülkemizde tam anlamıyla normal seyretmiyor

    Duruma göre kaba göre şekil almak durumunda kalıyoruz
    Hemen konu ile ne alakası var denmesin çünkü direk var , biri kalkıp 1 sene araba almayalım derse önüne vw in cirosu ile 80 milyonluk ülkenin cirosunu koyarlar konu kapanır

    İstanbulda Opel gedizler kapandı , çoğu otomobil bayisi sorunlar yaşamaya başladı döviz patladıktan sonra , dikkat edin artık 2 markaya satış be servis vermeye başladılar

    Neden ? Kurtarmıyor artık

    Servise gidiyorum çalışanlar a dan z ye bezmiş , kafalarını kaşıyacak vakitleri yok , akşam olsa da gitsek derdindeler , kalifiye eleman yok , olanların ücretleri düşük , kiralar inanılmaz yüksek örneğin İstanbul’da ve servisler altından kalkamıyor , özel okullar gibi düşünün

    Ben 1 kilo tatlı aldım verdim , şirketin eşantiyonlarından bakıma gittiğimde dağıtıyorum , neden ? İşimi görsünler diye yoksa görülmüyor

    Daha bir sürü sorun , adam üç kuruş paraya çalışıyor haftanın 6 günü , ülkenin şartları zaten ortada , biz adamdan gayet kaliteli hizmet bekliyoruz , serviste çalışan adam yanıma gelip sizin şirkette iş varmıdır düzgün diye sordu ya

    Şimdi hepsi için kalkıp banane beni ne ilgilendirir diyen çıkacaktır
    Kardeşim bu ülkede yaşıyorsan bal gibi ilgilendiriyor işte , buraya gelip yaşadığın sorunları yazar yazar durursun
    Temel baştan bozuk olduğundan sorunlar bitmiyor

    Dikkat edin her konu bir şekilde en temele başka sorunlara bağlanıyor

    Kalifiye eleman yok
    Eğitim son derece yetersiz
    Pazar olarak çok cezbedici değiliz
    Kur
    Klasikleşmiş dönemsel ekonomik sorunlar
    Vs vs

    Servislerin yetersizliğine gelmiş konu bu yüzden yazdım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • efe_yakub E kullanıcısına yanıt
    2.0 motor hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efe_yakub

    Bu markalar sadece bize çalışıyor olsa, tek pazarı biz olsak tamam almayalım boykot edelim ama adamlar bizim almadığımız arabaları zaten başka ülkelere satar,

    Mercedes in toplam satışları içinde TR pazarının payı ne kadar?

    Örneğin bende seri üretim yapan bir firmada çalışıyorum. 52 farklı ülkeye ihracat yapılıyor.

    en çok satış yaptığımız ülkeler
    1 - Amerika toplam satışımızın %60 nı oluşturuyor,
    2- Almanya
    3-Fransa
    4- ingiltere şekilnde gidiyor,

    mesela ürdüne bile satışımız var ama yıllık üretim kapasitemiz 70.000 seviyelerinde ve yıllık satış adetimiz 65.000 civarında

    ürdün ise yıllık 10-15 adet ürün alıyor, ürdün bizden ürün almayı bıraksa o 10-15 adeti başka hiç bi yere bile satamayacak olsak firmaya koymaz. 65.000 adetlik satışın yanında 10-15 adetin lafı olmaz,

    ülkemizde boykot vs Mercedes VW gibi firmalara koymaz bizim almadığımızı zaten başkasına satarlar artı bizde boykot olmaz, sen ben almayalım ama almak için sırada bekleyen tonla adam var

    Alıntıları Göster
    Çok sakat bir bakış açısı.

    Öyle ya da böyle Türkiye büyük pazar, en azından adam gibi garanti süresi koyar, kronik arızalı parçaları daha arızalanmadan servise geri çağrı yapar ve ücretsiz değiştirir.

    Bizim 1/20 nüfusumuza sahip Avrupa ülkelerinde böyle iken bizde niye böyle değil. Sebebi sizin gibi vatandaşlar.

    Burada şikayet edenlere bakmayın, BMW, Mercedes VW kullanıcısı olup akla zarar arıza yaşayanlar (erken km lerde şanzıman arızası, motor arızası vs) kalkar aynı marka araçtan tekrar alır, markasına da toz kondurmaz.




  • Bir diğer uydurma bahane de, bizim araçlar çok teknolojik, diğer araçlarda bu kadar elektronik olmadığı için arızalanmıyor.

    Triger zincir uzaması elektronik arıza mı şimdi? Belli yıllara ait 1.8 cgi motoru olup da bu arızayı yaşamayan kimse yok.

    Mercedes forumuna girin bakıp, aracı daha 80-90 bin km iken uzun yolda araç kullanırken piston kıran var, elektronik arıza mı şimdi bu? Ben Fiat marka aracın bile 80-90 bin km de piston kırdığını duymadım. Nasıl olabilir böyle birşey?

    Yağ yakma, turbo arızaları elektronik arızalar mı? DSG şanzımanın yoğun trafikte aşırı ısınması ve arıza yapması yüksek teknolojisinden dolayı mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LC70 -- 6 Nisan 2020; 12:53:6 >
  • bahsi geçen arıza için o rakam yetkili servis için makul bile sayılır.

    ancak forumun kalite ve bilgi seviyesi yerlerde. basit bir arıza diyen, dışarıda o kadar tutmaz diyen vs.

    mercedes, bmw arıza yapmıyor diye düşünen varsa bir kenara çekilsin.

    bu araçlar 2.ele düşmeden masrafları pek belli olmuyor. ayrıca ilks ahipelrin maddi durumu genelde iyi olduğu için servis bakımlarına ödedikelri rakamlara takılmıyorlar.

    sileceği, paspası, cam suyunu bile orjinal alıp kullanan araç sahipleri bile mevcut. a serisi, 1 serisi, a3 gibi araçlar ile belli bir bütçe ile araç alanlar pek farkında olmadılar.

    ancak arabasına komple ön takım değiştiren 5 serisi kullanıcısı zaten masrafları biliyor.
  • Bütün bunların temelinde ülkedeki ekonomik koşullar yatıyor. Parayı bulanın en büyük derdi, çevresine bakın ben zengin oldum, hayatta başarılı oldum diye göstermeye çalışması.

    Bunu gösterebilmenin hazzı, arada sırada bu markalar tarafından düdüklenmenin verdiği rahatsızlıktan çok daha yüksek. Mercdedes arızasına harcanan parayı reklam gideri gibi düşünün. Olacak artık o kadar deyip, durmak yok yola devam diyen çok kullanıcısı var.

    Az nüfuslu, toplumun genelinin zengin olduğu küçük Avrupa ülkelerinden biri olsaydık, hava atacak kimse olmayacağından sık arıza yapan markaya kimseye yönelmez, bu üreticiler de mallarını satabilmek için kendilerine çeki düzen verirdi.
  • LC70 kullanıcısına yanıt
    Şimdi eleştirilebilir ama artık ben bu olaya farklı bakıyorum
    Her toplumun karakteristik özellikleri var
    Türk toplumunun genel olarak karakteristik özelliklerinden biri de bu anlattığınız

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yıldızlı parçalar her zaman olduğu gibi araba sattırıyor...
  • LC70 kullanıcısına yanıt
    Bile bile lades diyorlar başka açıklaması yok ,en yakın arkadaşım bile dsg alma dedim gitti aldı bide gitmiş ekstra 2 yıl uzatmış garantiyi ,kendide biliyor ve korkuyor ama genede binecek ,dedim bari manuel alsaydın yok alıştım otomatik kullanacağım ,iyi dedim paran ok herhalde ,ekstra garantide bişery değil ki 1500 lira her bakımda para vericek 2 yıl gidecekse şimdi 4 yıl o parayı bayılmak zorunda dandik 2-3 filtre ve varilden koyulan yağ için ,serviste bunu biliyor ,bakın doğuşa ne passat ne golf manuel getiriyor neden adam almıyor hemde tuzağı kurmuş oluyor adama ,otomatiği satacak ve patlayınca servisten kıracaklar paraları ,patlamasa bile ekstra 2 yıl aldığı sözden dolayı gene karda.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.