Şimdi Ara

''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.918
Cevap
64
Favori
261.782
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de sonunda bugün taktırdım 4 adet 205 60 16 ebadında crossclimate. Ara ebat olduğu için uygun fiyata bulmakta epey zorlandım Ankara'da, tanesi 290 liradan aldım yeni siboplar balans nitrojen yol yardımı derken hepsine 1200 lira ödedim. Lastiklere zam gelecekmiş yakında almak isteyenlerin haberi olsun.
    Arabam Mitsubishi Lancer 1.6 manuel, yalıtımı az malum japon otomobili. Bu lastikler yol sesini ciddi oranda kesti, hatta sıcak asfalt denilen pürüzsüz yollarda neredeyse ses yok 90-100 km hızlarda. Ayrıca arabanın sert süspansiyonlarına rağmen yoldaki bozuklukları da çok az hissettiriyor. Şimdilik bu kadar gözlemledim, zamanla bu mesaja bişeyler daha eklerim, herkese iyi forumlar. :)
  • Merhaba,
    Ailede başka araca almıştık ve memnun sayılırız. En azından yaz-kış lastik değiştir derdi yok.
    Bir de Nissan Micra için alalım dedik. 175/60 R15 81H aracın orjinal ebatı ama ara ebat olduğu için çoğu marka gibi Michelinde de yok. Bunun yerine 185/60 R15 88V crossclimate olarak var. İşi bilen ustalarımıza soruyorum. Böyle bir değişikliğe gitsem aracın motoru, rotoru, bilyeleri her neyse araca bir zarar verir miyim? Yoksa sadece yol tutuşu değişir ve yakıt artışı mı olur? Yardım lütfen.
  • Bilindiği üzere, Honda Civic 2012 sonrası, FB7 kasalar, yol ve rüzgar sesi aldığı için eleştiriliyor. Üzerinde Continental lastiklerle satılan 2012 model araca, işyerinden arkadaşımız Michelin Cross Climate takımı aldı, sesin ciddi miktarda azaldığını söylüyor, deneme imkanım olmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa622

    Merhaba,
    Ailede başka araca almıştık ve memnun sayılırız. En azından yaz-kış lastik değiştir derdi yok.
    Bir de Nissan Micra için alalım dedik. 175/60 R15 81H aracın orjinal ebatı ama ara ebat olduğu için çoğu marka gibi Michelinde de yok. Bunun yerine 185/60 R15 88V crossclimate olarak var. İşi bilen ustalarımıza soruyorum. Böyle bir değişikliğe gitsem aracın motoru, rotoru, bilyeleri her neyse araca bir zarar verir miyim? Yoksa sadece yol tutuşu değişir ve yakıt artışı mı olur? Yardım lütfen.

    Mustafa bey işi bilen bir usta değilim öncelikle uyarayım. Ebat değiştirme konusunda sadece okuduklarımdan edindiğim bilgiye göre önceki ve sonraki çap arasında belirli bir % yi geçmedikçe sorun olmuyormuş.

    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25

    Yukarıda verilen linkte sizin iki ebatı karşılaştırdığımızda fark %2 çıkıyor, %2.5 ten yukarısı önerilmiyor bu siteye bakarsak sorun yok gayet rahat şekilde kullanılabilir olduğu sonucu ortaya çıkıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa622

    Merhaba,
    Ailede başka araca almıştık ve memnun sayılırız. En azından yaz-kış lastik değiştir derdi yok.
    Bir de Nissan Micra için alalım dedik. 175/60 R15 81H aracın orjinal ebatı ama ara ebat olduğu için çoğu marka gibi Michelinde de yok. Bunun yerine 185/60 R15 88V crossclimate olarak var. İşi bilen ustalarımıza soruyorum. Böyle bir değişikliğe gitsem aracın motoru, rotoru, bilyeleri her neyse araca bir zarar verir miyim? Yoksa sadece yol tutuşu değişir ve yakıt artışı mı olur? Yardım lütfen.

    Aracın yol tutuşu artar yakıtı bir miktar artar. Bende uzman değilim..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaklaşık bir ay oldu bu lastikleri alalı ve 3500 km. yol yaptım. Bu yolu da Ağustos ayı içerisinde Muğla, Antalya, Mersin, Adana, Hatay ve ikametim olan Osmaniye illerinde yaptım. Ve gündüz hava sıcaklıkları 40 derecenin altına hiç düşmedi neredeyse. Ses konusunda daha önce belirtmiştim ilk taktığım gün bariz şekilde fark ettim. O konuda ki görüşüm hiç değişmedi, mükemmel. Yol tutuşta o sıcaklık altında herhangi bir sapma, kayma yaşamadım. Bazen deneme amaçlı sert girdiğim virajlar oldu. Bir iki tanesinde hafif kayma yaptı ama çabuk toparladı. Sürekli kullandığım yollarda eski lastiklerim Primacy HP'lerle 70 km. ile döndüğüm yolları bunlarla 80 km. ile dönüyorum. Yani bu konuda da bu sıcaklıklar altında olmasına rağmen mükemmeldi. Yağmurlu havada bir defa kullanma fırsatı buldum. Sağanak yağan bir yağmur altında arabanın yere resmen yapıştığını hissettim. Su tahliyesi beklediğimin aksine çok başarılıydı. Su birikintilerinde sapma yaşamadım. Şu ana kadar lastiklerden çok memnun kaldım ama benim bir beklentim var. O da hava sıcaklıkları azaldığında bu lastiklerden daha iyi bir performans alacağımı sanıyorum. İlerleyen zamanlarda oluşan tecrübelerimi yine buradan paylaşırım inşaallah.




  • Opel astra classic ııı aracım için 4 adet 205/55/16 lastik aldım. Buradaki tavsiye ve internetteki incelemelere dayanarak aldım. Şu an için bir sıkıntı görmedim.

    Zaman geçtikçe tecrübelerimi aktarmaya çalışacağım. Burada bilgi paylaşımı bulunan arkadaşlara ayrıca teşekkür eder.

    Arabada önceden contipremiumcontact vardı. Yol sesinde bariz azalma var.

    Yakıt tüketiminde bir atış yok. 80 km de 3,5 litre dizel tüketim oldu.

    Kış performansı için bekleyeceğiz artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yigitmete -- 26 Eylül 2015; 15:37:44 >
  • 1 yıllık 16 inçlik bridgstone turanza var aracımda 4 mevsim ancak kış lastiği olarak bir şeyler bakıyorum. 16 inç olduğu için zaten pahalı oluyor lastikler. mekan istanbul, o yüzden çok zorlu şartlara gelen performans lastikleri yerine makul olanlara bakıyorum. bu cross climate lastiklerini araştırıyorum, videolar falan hoş güzel ancak hala iyi bir bir kış gören olmadığı için kış performansı konusunda kullanıcı tecrübesi bulmak çok zor. büyük bir soru işareti bende.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi black exodus -- 9 Eylül 2015; 10:43:24 >
  • Kış şartlarında/yaz şartlarından daha iyidir, tıpkı Goodyear Vector 4 gibi.

    Zaten artık Michelin bayilerine herhangi bir lastik sorunca, Hemen bu Crossclimate öneriyorlar.
    "Krosklima var abi, fabrika lastik yetiştiremiyo valla"

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haklılar şimdi ben de 20 dükkan aradım benim arabaya uygun "krosklima" bulabilmek için :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumların çoğunu okudum. Bazı arkadaşlar sıcak havaların üzün sürdüğü yerlerde tavsiye etmemişler. Bulunduğum yerde (Denizli) yılın iki ayı sıcaklık rahat 40 derece oluyor. Aracım Mazda 3te orijinal toyo lastikler var. 30 bini geçtik. Kuru zeminde yol tutuş epey zayıfladı. Almazsam tek sebebi sıcaklık olacak. Bu sebep, vazgeçecek kadar etkili mi?
  • Arkadaşlar merhaba,

    Öncelikle, aracımda daha önce Michelin Primacy HP lastik vardı. Lastiklerin durumu fena değildi fakat, lastikler 30binde iken lastiğin birinde yanaktan patlama oldu ve tamiri de pek sağlıklı olmadığı için değiştirerek crossclimate'e geçmeye karar verdim. Bu sayede ayrı ayrı hem yaz hem kış lastiği alma derdinden kurtulmak istedim.

    2 haftadır Focus mk3 kasa aracımla 215/55/16 ebatında crossclimate kullanıyorum. 25-30 derece sıcaklıklar arasında ve KURU zeminde yaklaşık 800km kullandım. Yol ve çevre müsait olduğu durumlarda zaman zaman limitlere çıkarak da iyice test etmeye çalıştım.

    Eski lastiklerime kıyasla kasis ve çukur geçişlerinde %10-%15 daha konforlu olduğunu söyleyebilirim.

    Yakıt tüketimi konusunda net bir ölçüm yapmadım fakat fark ettiğim herhangi bir değişim olmadı.

    Frenlerde de bariz bir değişim görmedim, ancak sürekli panik frenler yapıp lastikleri hemen yıpratmak istemediğimden bu konuda test yapmak istemedim. O yüzden bu konuda da zamanla daha doğru değerlendirme yaparım.

    Benim en merak ettiğim konu yol tutuşuydu. Bu lastiklerle ilgili en tereddütte kaldığım konu buydu zaten almadan önce. Virajlara sert ama düzgün ve olması gerektiği gibi girip çıktığınızda tutunmaları oldukça başarılı ve beklediğim gibi. 30 Bindeki Primacy HP lastiklerimle arada pek fark yok gibiydi. Yani açıkçası hangisi daha iyiydi net bir yorum yapamadım. Ama Önceki lastiklerim yeniyken bu lastiklerden çok daha iyi yol tutuyordu bunu da söylemeliyim.

    Bunun dışında bu lastiklerde hoşuma gitmeyen ve güvensizlik hissettiren bi kaç durum yaşadım. Şöyle ki bu lastikler çok sürpriz yapıyor. Gerek virajlarda gerekse düz yolda ani direksiyon hareketleri ile yön değişimleri yaptığımda araç çok savruluyor ve lastiklerde olması gerekenden daha fazla bir yanal kayma hissediyorsunuz. Bu hoşuma gitmedi. 30 bindeki lastiklerimde böyle değildi. Ama böyle bir lastikte belki bu kadar da olsun demek lazım.

    Son olarak, frenlerde veya ESP'nin devreye girip fren yaptığı durumlarda eski lastiklerime göre 3 kat daha fazla lastik sesi çıkarıyor. 100m ötedeki insan ne oluyor diye durup bakıyor. Ama normal kullanımda belirgin bir lastik sesi değişimi hissetmedim.

    Biraz daha kullandıktan sonra daha doğru yorum yapabileceğimi düşünüyorum.

    Herkese güvenli sürüşler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arc Reactor -- 11 Eylül 2015; 20:34:31 >




  • Arc Reactor kullanıcısına yanıt
    Çok güzel ve ayrıntılı yazmissiniz. Primacy gibi bir lastikle karsilaştırmasını çok merak ediyordum. Teşekkürler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mehmetyilmaz77 M kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Önümüzdeki 1 ay, yaklaşık 2000km yol yapacağım. O zaman daha iyi inceleyip yine yorum yaparım.
  • Arkadaşlar merhaba.5 gün önce yakın arkadaşıma '10 model honda civic fd6 aldık.

    Aracın üzerinde fabrika çıkışı lastikleri varmış. Continental sport con. 2 varmış. Neredeyse lastik ölmüş yolda geziyordu araba.

    İstanbulda tuzlada yaşıyoruz. Kışlık+yazlık mı diye düşündük. Kaliteli yazlık +uygun fiyatlı kışlık mı alsak derken bütçe sıkıntısı ve benim tavsiyem üzerine arkadaşımı ikna ettim 205 55 r16 takma+balan+rot+4tane plastik sibop 1000 tlye anlaştık kavga dövüş.

    Arkadaşımın bilgisi zayıf olduğu için 3 gündür ben deniyorum lastikleri. ilk izlenimlerim;

    1) direksiyon inanılmaz yumuşadı
    2) Korkunç şekilde ses azaldı lastik gayet yumuşaktı incelediğimde tahmin ediyordum zaten ama beklediğimden fazla çıktı
    3) eski lastikle yol tutuşunu kıyaslamak doğru değil tabi ki ama ( lastikçi ile denerken bir kaç virajda gözlerimi kapattım o derece araç stabildi ve vsa devreye girmedi gayet güven veriyor)
    4) Islak performansı gayet başarılı.
    5) fren mesafesi gayet başarılı ve güven veriyor.

    En çok merak ettiğim husus kış performansı ve lastiklerin ömrü. Kullandıkça o konuda da yorum yapacağım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozak07 -- 12 Eylül 2015; 18:08:22 >




  • Bu gün ankara manyas arası uzun yol yaptım. Bursa çevre yolunda silecek yetişmeyen cinsten yağmur yağdı. Ben climate ile bir tedirginlik veya bir sıkıntı yaşamadım. Uzun yolda da bir problem yoktu gayet stabil yolculuğumu tamamladım.
    Kış performansı da en azından orta seviye olursa benim için lastik tamamdır..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayda 1000, senede 10000-12000 km yol yapacaklar,
    Günlük devamlı işe giderken araba kullanmak zorunda olmayanlar,
    Kar yağınca aracını yerinden oynatmayanlar,
    Karda kışta mecbur kalınca kullanırım diyenler için ideal lastik gibi duruyor.
    Senede 10-12k yol yapan araba lastik ömrünü 5 yılda tamamlasa yazli/kışlı 1000+1000 lastik parası, 2*5*50 değiştirme parası olmak üzere 2500 TL gibi para verirdi. Dediğim gibi az yol yapana ideal lastik.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracım leona taktırdım..aracın fabrika çıkış lastikleri dunloptu..birinin yarılması sebebiyle bu lastiği aldım..keşke daha önce yarsaymışım :))
    üst segment araç kullandığımı anladım..bazı farkları;
    yol sesi asla yok..arnavut kaldırımın da bile..
    tümseklerden geçtiğinizi fark etmiyorsunuz bile..
    yakıt tüketimine dikkat etmedim ama inş ondada sorun olmaz...
  • Arkadaşlar bundan önce citroen c4 aracımda energy saver ve premium contact 5 kullanmıştım yumuşaklık ve kpnfor anlamında müthişlerdi ama yol tutuşu anlamında premium contact 5 ayrıydı hem konfordan ödün vermeden yol tutulunuda birlikte yapabiliyordu daha sonra corolla araç aldım üzerinde turanzalarla geldi tam bir suntaydı tamam yol tutuşu fend değildi ama konfor sıfırdı dayanamayıp crossclimate taktırdım konforu neredeyse mükemmel aracın karakteri değişti ama dahs yol tutuşu hakkında pek bir zorlamam olmadı yada fren mesafesini daha ani fren yapmadım ama konforu gayet tatminkar diğer özelikleri hakkında bayram sonrası daha detaylı yazarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki, benim anlayamadığım, dört mevsim lastikler genelde tüm mevsimlerde ortalama ve altında performans sunuyordu.

    Crossclimate etiket değerleri maşallahı var birçok yaz lastiğinden de başarılı.
    Hatta kar üzerindeki testlerde kış lastiğine yakın performan sunuyor.

    Peki bunu Michelin mühendisleri nasıl başardı?

    1) Hamuru çok yumuşak
    Hayır: Yanaklar yumuşak ancak xl yani ekstra güçlü.
    Hamuru çok yumuşak olsa idi yaz performansı kötü olurdu.

    2) Kauçuk karışımı özel olarak formüle edilmiş.
    Olabilir. Örneğin bazı markalar portakal yağı kullanarak yaz lastiklerinde de, kış şartlarında tutunabilme sağlayabiliyor.

    3) Tasarım/desen olarak kış şartlarını karşılıyor.
    Olabilir. Eğer bu tuhaf V desen, karı kanallarda tutabiliyor ise, lastikteki kar, zemindeki kara tutunarak çekii ve frenleme sağlayabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.