Şimdi Ara

''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.918
Cevap
64
Favori
261.783
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noblelion


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    Bu yaz aracımın üzerinde gelen yazlıkların son yılı. Önümüzdeki kış ta kışlıkların son kışı olacak, baharla birlikte cross climate almayı değerlendireceğim, öncelikle kış değerlendirmelerini okuduktan sonra.
    Anladığım kadarıyla yaz performansı kabul edilebilir+ görünüyor (mükemmel olmasa da), bir de yaz dönemimi ufalanmadan atlatabiliyor mu ona bakmak gerek.

    ömrü sıradan bir 4 mevsimden uzun olacakmış. Ben 40-50bin rahat gider diyorum. Yani benim kullanımıma göre 4 yıl rahat gider (inşallah) yeni lastik olduğundan uzun kullanım testi yok. Ama michelin 5 milyon km test etmiş bu lastiği ve inovasyon sırasında Jean-Dominique Senard'ın (michelin ceo'su) heyecandan elleri titriyordu. Adamlar çalışmış hakikaten

    Fransa yolları lastik için yorucu değil (off road yapılmazsa), bence 40 50 bin km giderse çok iyi, bir de Türkiye'de yaz yolları hem sıcağı hem kaplaması ile bu kompozisyondaki lastiği ufalayıp kısa sürede tüketebilir. Ankara'da yaşıyorum ama yaz dönemi güney ve Ege'de 3-4 bin km yol yapıyorum.
    Zaten testlerde geçen yaz sıcaklıkları ile Türkiye yaz sıcaklıkları arasında uçurum var. Benim Golf VI Nisan 2010 teslimi, üzerinde Dunlop Sport Fast Resp. gibi dayanıklı bir lastik vardı, aracın her kış lastiklerini değiştirdim, aracım şu anda 66.000 km'de ve bu yolun 45.000 km'si ile yaz lastiklerim bu sonbaharda çöp olacak. Şu anda bile frende hissediyorum lastiklerimin ömrünü doldurduğunu, ama ilginç bir şekilde diş derinliği hala iyi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075


    quote:

    Orijinalden alıntı: noblelion


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    Bu yaz aracımın üzerinde gelen yazlıkların son yılı. Önümüzdeki kış ta kışlıkların son kışı olacak, baharla birlikte cross climate almayı değerlendireceğim, öncelikle kış değerlendirmelerini okuduktan sonra.
    Anladığım kadarıyla yaz performansı kabul edilebilir+ görünüyor (mükemmel olmasa da), bir de yaz dönemimi ufalanmadan atlatabiliyor mu ona bakmak gerek.

    ömrü sıradan bir 4 mevsimden uzun olacakmış. Ben 40-50bin rahat gider diyorum. Yani benim kullanımıma göre 4 yıl rahat gider (inşallah) yeni lastik olduğundan uzun kullanım testi yok. Ama michelin 5 milyon km test etmiş bu lastiği ve inovasyon sırasında Jean-Dominique Senard'ın (michelin ceo'su) heyecandan elleri titriyordu. Adamlar çalışmış hakikaten

    Fransa yolları lastik için yorucu değil (off road yapılmazsa), bence 40 50 bin km giderse çok iyi, bir de Türkiye'de yaz yolları hem sıcağı hem kaplaması ile bu kompozisyondaki lastiği ufalayıp kısa sürede tüketebilir. Ankara'da yaşıyorum ama yaz dönemi güney ve Ege'de 3-4 bin km yol yapıyorum.
    Zaten testlerde geçen yaz sıcaklıkları ile Türkiye yaz sıcaklıkları arasında uçurum var. Benim Golf VI Nisan 2010 teslimi, üzerinde Dunlop Sport Fast Resp. gibi dayanıklı bir lastik vardı, aracın her kış lastiklerini değiştirdim, aracım şu anda 66.000 km'de ve bu yolun 45.000 km'si ile yaz lastiklerim bu sonbaharda çöp olacak. Şu anda bile frende hissediyorum lastiklerimin ömrünü doldurduğunu, ama ilginç bir şekilde diş derinliği hala iyi.

    Kesinlikle katılıyorum yazdıklarınıza. Deneyip yaşamadan göremeyiz. Benim de çekincelerim var. Ama ben lansmanı ve testleri çok iyi takip ettim. Adamlar ısrarla bu bir yaz lastiği diyor. 3 tepeli kar tanesi simgesi var evet ama bu bir yaz lastiği diyorlar. Normal bir michelin yaz lastiği kadar sessiz konforlu ve uzun ömürlü diyorlar. Eski lastikler 65000 km kullanılmıştı ve oluklar iyi durumdaydı. (Energy saver) Tabi her marka kendi ürününü över. Çoğunlukla atar tutar ama ben lansmandaki heyecanlarından ve kullanılan özel hamurdan umutluyum. Haaa bu lastik 2 yılda çöp olursa daha da ne michelin alırım ne de aldırırım yakınlarıma. Babamın oğlu mu? Benim pirelli cinturato p1 ile ilgili açtığım konu hala aktif. Ama endişelerinize hak veriyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Forumun başlığı yanlış olmuş!
    doğrusu şöyle olmalydı:
    ''Michelin Cross Climate ''Yaz Lastiği Gibi Davranan Kış Lastiği ;)
    (cevap vermeden önce yaz lastikleriyle yapılan kıyaslamalı kuru zemin testlerine bir bakın derim)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigitmete

    Opel astra classic ııı aracım için 4 adet 205/55/16 lastik aldım. Buradaki tavsiye ve internetteki incelemelere dayanarak aldım. Şu an için bir sıkıntı görmedim.

    Zaman geçtikçe tecrübelerimi aktarmaya çalışacağım. Burada bilgi paylaşımı bulunan arkadaşlara ayrıca teşekkür eder.

    Arabada önceden contipremiumcontact vardı. Yol sesinde bariz azalma var.

    Yakıt tüketiminde bir atış yok. 80 km de 3,5 litre dizel tüketim oldu.

    Kış performansı için bekleyeceğiz artık.

    hocam bende aynı araca sahibim aracın kendi yapısı ve üzerinde ki goodyearlar sayesinde baya sert bir araç, bu lastikle sizce nasıl sonuç verir konfor artar mı?




  • selmand kullanıcısına yanıt
    Goodyearlardan sonra nasıl olur bilemem. Contipremiumcontactler den sonra bir miktar süspansiyon ve direksiyon da yumuşama oldu ama abartılacak kadar değil. Bu konu da fazla bir şey beklememek lazım bence.
  • 2016 yılından itibaren, mevcut seçenek grubuna yeni ebatlar eklenecekmiş.

    Yani yine 15"ten başlayarak ebat çeşitliliği olacak sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaklaşık 2500 km oldu, kullanıyorum bu lastikleri. Önceki yazdıklarıma ek olarak şöyle bir gözlemim oldu. Güneşin uzun süre vurup ısıttığı asfaltlarda lastiğin performansı oldukça düşüyor. Performanstan kastım fren ve yol tutuş anlamında.

    Aynı virajda 2 değişik hava sıcaklığında test yaptım. Virajlara tamamen aynı şekilde girmeye dikkat ettim. Ve iki durumda da zemin tamamen kuruydu.

    İlkinde 15 derece sıcaklık vardı ve saat gece 11'di. Yaklaşık 115 km ile viraja girdim ve araba problemsiz bir şekilde virajı tamamladı. Ne arkadan ne önden en ufak bir kopma olmadı.

    İkincisinde ise 26 derece sıcaklık vardı, saat gündüz 2 gibiydi ve yaklaşık 3-3,5 saattir vuran güneş sebebiyle iyice ısınmış olduğunu düşündüğüm bir asfalt vardı. Lastiklerin bu hava şartlarındaki performansından şüphelendiğim için daha temkinli olmak adına yaklaşık 105km hızla aynı viraja girdim. Ve araç hiç beklemediğim bir şekilde arkasını bıraktı. Bu ufak bir bırakma da değildi, baya baya aracın arkası açıldı. Neyse ki ESP sayesinde problemsiz toparlayabildim.

    Sonuç olarak, benim gözlemime göre hava ve asfalt ısındıkça lastiklerin performansında belirgin bir düşüş oluyor. Çok sıcak ve güneşli yerlerde yaşayan arkadaşların bu lastiği alırken biraz daha düşünmelerini tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arc Reactor -- 1 Ekim 2015; 1:32:47 >




  • Arkadaşım 45 derece asfaltta test etti yazın. Muhteşem şeyler söyledi bana.
    http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/CrossClimate.htm
    Buradaki yorumlara da bakabilir merak edenler. Ben aşırı sıcak performansından kuşku duymuyorum ama lastik ömrü bu sıcaklıklara nasıl tepki verecek bunu merak ediyorum açıkçası. Deneyip görelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arc Reactor

    Yaklaşık 2500 km oldu, kullanıyorum bu lastikleri. Önceki yazdıklarıma ek olarak şöyle bir gözlemim oldu. Güneşin uzun süre vurup ısıttığı asfaltlarda lastiğin performansı oldukça düşüyor. Performanstan kastım fren ve yol tutuş anlamında.

    Aynı virajda 2 değişik hava sıcaklığında test yaptım. Virajlara tamamen aynı şekilde girmeye dikkat ettim. Ve iki durumda da zemin tamamen kuruydu.

    İlkinde 15 derece sıcaklık vardı ve saat gece 11'di. Yaklaşık 115 km ile viraja girdim ve araba problemsiz bir şekilde virajı tamamladı. Ne arkadan ne önden en ufak bir kopma olmadı.

    İkincisinde ise 26 derece sıcaklık vardı, saat gündüz 2 gibiydi ve yaklaşık 3-3,5 saattir vuran güneş sebebiyle iyice ısınmış olduğunu düşündüğüm bir asfalt vardı. Lastiklerin bu hava şartlarındaki performansından şüphelendiğim için daha temkinli olmak adına yaklaşık 105km hızla aynı viraja girdim. Ve araç hiç beklemediğim bir şekilde arkasını bıraktı. Bu ufak bir bırakma da değildi, baya baya aracın arkası açıldı. Neyse ki ESP sayesinde problemsiz toparlayabildim.

    Sonuç olarak, benim gözlemime göre hava ve asfalt ısındıkça lastiklerin performansında belirgin bir düşüş oluyor. Çok sıcak ve güneşli yerlerde yaşayan arkadaşların bu lastiği alırken biraz daha düşünmelerini tavsiye ederim.

    Aracınızın marka ve modeli nedir ?

    Bir de virajda fren kullanımına dikkat ettiniz mi ? yani tamamen aynı şekilde mi girdiniz iki denemede de ?

    teşekkürler.




  • TyreReviews dergisinin SnowDome da 29 Eylül de gerçekleştirdiği testlere ilişkin video bugün youtube'da yayınlandı.

    Soldan Sağa :

    Michelin Primacy 3 (Yaz), Michelin CrossClimate, Goodyear Vector 4Seasons Gen2, Conti Wintercontact TS850(Kış)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cnrps


    TyreReviews dergisinin SnowDome da 29 Eylül de gerçekleştirdiği testlere ilişkin video bugün youtube'da yayınlandı.

    Soldan Sağa :

    Michelin Primacy 3 (Yaz), Michelin CrossClimate, Goodyear Vector 4Seasons Gen2, Conti Wintercontact TS850(Kış)




    Kış testlerinde canavar gibi. Ama ciddi sıcaklarda nasıl acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Aracım 2012 model Ford Focus.

    Virajlara tamamen aynı şekilde girmeye çalıştım. Zaten bildiğim bir viraj olduğu için hızımı ona göre ayarlayıp frene hiç basmadan girdim.

    Şöyle de bir şey var ki serin havadaki denememde araç 115'den daha hızlı da döner gibi geldi ama çok da riske girmek istemedim.

    Bu sonuca ben de çok şaşırdım ama durum bu. Bu konuda fırsat oldukça yine denemeler yapacağım.
  • 2. ayımı doldurdum bu lastiklerle ve toplamda 6,000 km'ye yaklaştım.İlk 3,000 yorumumun üzerine ekleyeceğim havaların soğumasıyla lastikler karakter değiştirdi. İlk yorumumda yağmurlu havalarda yere yapıştığı hissinden bahsetmiştim. O his sürekli hale geldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arc Reactor

    Aracım 2012 model Ford Focus.

    Virajlara tamamen aynı şekilde girmeye çalıştım. Zaten bildiğim bir viraj olduğu için hızımı ona göre ayarlayıp frene hiç basmadan girdim.

    Şöyle de bir şey var ki serin havadaki denememde araç 115'den daha hızlı da döner gibi geldi ama çok da riske girmek istemedim.

    Bu sonuca ben de çok şaşırdım ama durum bu. Bu konuda fırsat oldukça yine denemeler yapacağım.

    Benim de kaygım yaz testlerinin kuzey avrupa yazlarına göre olması. Ki bizim yazlarımız ve asfalt kaplamamız ile kısa sürede ufalanmasından korkuyorum. Videoda ise en iyi all-in-one lastik olduğunu kanıtlamış, conti kış lastikleri ile boy ölçüşmeye yaklaşmış. Bu yaz 5-6 bin km. Yorumlarını okuyunca almaya yaklaşacağım. Tyrereview sitesinde de Yunanistan merkezli kullanıcı deneyimi yüksek sıcaklıklarda da performansının yeterli olduğu yönünde ama o sitedeki yoruma da çok güvenemedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkan0075 -- 1 Ekim 2015; 23:21:55 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hacirotti

    2. ayımı doldurdum bu lastiklerle ve toplamda 6,000 km'ye yaklaştım.İlk 3,000 yorumumun üzerine ekleyeceğim havaların soğumasıyla lastikler karakter değiştirdi. İlk yorumumda yağmurlu havalarda yere yapıştığı hissinden bahsetmiştim. O his sürekli hale geldi.

    Yüksek sıcaklıklarda az da olsa performans düşüşü gözlediniz mi? Lastikte ufalanma ve aşınma emareleri mevcut mu? Gördüğüm en uzun yol size ait.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu testte Goodyear Vector 4ünde iyi bir dört mevsim lastik olduğu (daha doğrusu karda) kanıtlanmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hacirotti

    2. ayımı doldurdum bu lastiklerle ve toplamda 6,000 km'ye yaklaştım.İlk 3,000 yorumumun üzerine ekleyeceğim havaların soğumasıyla lastikler karakter değiştirdi. İlk yorumumda yağmurlu havalarda yere yapıştığı hissinden bahsetmiştim. O his sürekli hale geldi.

    Yüksek sıcaklıklarda az da olsa performans düşüşü gözlediniz mi? Lastikte ufalanma ve aşınma emareleri mevcut mu? Gördüğüm en uzun yol size ait.

    Yazın çok uzun bir yol yaptım bu lastiklerle. Sıcaklıklar genelde 40 derece civarıydı. Tehlikeli bir durum ya da güvensizlik verecek bir izlenimim yok, o sıra lastikleri daha yeni takmış olmama ve limitlerini deneme rağmen. Konforlu ve güvenliydi. Şuan çok daha konforlu ve güvenli gibi geldiği de bir gerçek. Daha öncede belirttim limitlerini kaliteli bir yaz lastiğinden çok aşağıda değil. O yüzden yazın çok zorlamazsanız sıkıntı vermeyecektir. Ufalanma veya aşınma belirtisi yok. Daha 2 ay oldu takalı. Ben şuana kadar memnunum ve tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hacirotti -- 1 Ekim 2015; 23:33:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hacirotti

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hacirotti

    2. ayımı doldurdum bu lastiklerle ve toplamda 6,000 km'ye yaklaştım.İlk 3,000 yorumumun üzerine ekleyeceğim havaların soğumasıyla lastikler karakter değiştirdi. İlk yorumumda yağmurlu havalarda yere yapıştığı hissinden bahsetmiştim. O his sürekli hale geldi.

    Yüksek sıcaklıklarda az da olsa performans düşüşü gözlediniz mi? Lastikte ufalanma ve aşınma emareleri mevcut mu? Gördüğüm en uzun yol size ait.

    Yazın çok uzun bir yol yaptım bu lastiklerle. Sıcaklıklar genelde 40 derece civarıydı. Tehlikeli bir durum ya da güvensizlik verecek bir izlenimim yok, o sıra lastikleri daha yeni takmış olmama ve limitlerini deneme rağmen. Konforlu ve güvenliydi. Şuan çok daha konforlu ve güvenli gibi geldiği de bir gerçek. Daha öncede belirttim limitlerini kaliteli bir yaz lastiğinden çok aşağıda değil. O yüzden yazın çok zorlamazsanız sıkıntı vermeyecektir. Ufalanma veya aşınma belirtisi yok. Daha 2 ay oldu takalı. Ben şuana kadar memnunum ve tavsiye ederim.

    Teşekkür ederim, baharda olasılıkla bu lastiklere geçeceğim ( yazlık Dunlop-aracımla gelen- ve Good Year kışlık kombosundan tek lastiğe).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkan0075 -- 1 Ekim 2015; 23:45:56 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Bu testte Goodyear Vector 4ünde iyi bir dört mevsim lastik olduğu (daha doğrusu karda) kanıtlanmış.

    Aynen doğru Carsever...****'den Sn. Cem Boneval AutoBild in 39. sayısında yayınladığı (25 Eylül) 2015 Dört Mevsim Lastik Testini Almanca'dan Türkçe'ye çevirmiş ve sonuçlar aşağıdaki gibi..



     ''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği


    Yorumlardan alıntılar:
    - Karda kış lastiği kadar olmasa da hepsi yeterli performans sunuyor.
    - Karda frenleme de yeterli, en zayıf Michelin.
    - Karda sürüşte en düşuk ortalama hız Sava, Nexen, Michelin ve Pirelli'de.
    - Karda slalomda Nankang ve Uniroyal kış lastiğinden iyi, Pirelli ve Goodyear erken kayıyorlar.
    - Suda kızaklama: Uniroyal en iyi, Nankang tehlikeli.
    - Islakta sürüşte Goodyear yaz lastiğinden iyi, Michelin ve Pirelli de başarılı.
    - Islakta daire çizerken en hızlı Goodyear, Michelin ve Vredestein.
    - Islakta frenlemede Goodyear, Michelin ve Pirelli başarılı.
    - Kuru zeminde sürüşte Michelin en başarılı.
    - Kuru frenlemede de Michelin önde.
    - Goodyear ve Michelin en uzun ömürlü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cnrps -- 2 Ekim 2015; 0:06:13 >




  • Peki, Michelin'in gerek yaz gerekse kış lastiği kategorisinde hatırı sayılır müşteri kitlesi varken, neden böyle bir işe girişti?

    Resmen şuan Michelin, kış/yaz ayrı lastik almayın Crossclimate alın demeye getiriyor.
    Bayiler zaten direk bu lastiği öneriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.