Şimdi Ara

''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.918
Cevap
64
Favori
261.783
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cnrps

    quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Bu testte Goodyear Vector 4ünde iyi bir dört mevsim lastik olduğu (daha doğrusu karda) kanıtlanmış.

    Aynen doğru Carsever...****'den Sn. Cem Boneval AutoBild in 39. sayısında yayınladığı (25 Eylül) 2015 Dört Mevsim Lastik Testini Almanca'dan Türkçe'ye çevirmiş ve sonuçlar aşağıdaki gibi..



     ''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği


    Yorumlardan alıntılar:
    - Karda kış lastiği kadar olmasa da hepsi yeterli performans sunuyor.
    - Karda frenleme de yeterli, en zayıf Michelin.
    - Karda sürüşte en düşuk ortalama hız Sava, Nexen, Michelin ve Pirelli'de.
    - Karda slalomda Nankang ve Uniroyal kış lastiğinden iyi, Pirelli ve Goodyear erken kayıyorlar.
    - Suda kızaklama: Uniroyal en iyi, Nankang tehlikeli.
    - Islakta sürüşte Goodyear yaz lastiğinden iyi, Michelin ve Pirelli de başarılı.
    - Islakta daire çizerken en hızlı Goodyear, Michelin ve Vredestein.
    - Islakta frenlemede Goodyear, Michelin ve Pirelli başarılı.
    - Kuru zeminde sürüşte Michelin en başarılı.
    - Kuru frenlemede de Michelin önde.
    - Goodyear ve Michelin en uzun ömürlü.



    bu puanlama ile goodyear nasıl mükemmel seçiliyor anlamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman


    quote:

    Orijinalden alıntı: sadri.abi


    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    Yazık günah 300 civarı para verilecek ve bu lastik 30000 km bile dayanmaz yazın erir gider. 40-50 liraya kıyıp yaz kış mevsimine girerken lastik değiştirmek daha mantıklı.

    Hacı bu lastik iki takım lastiğe ihtiyacı olan ve çok sert kış Geçirmeyen memleketler için daha uygun . Yoksa fiyatı da az değil. Erime -aşınma konusunda kimse net konuşamıyor.

    Düzgün bir yaz lastiği alıp üstüne kış için normal bir lastik alınsa ve rotasyon yapılsa hem daha çok yol yapılır hemde kışın daha güvenli bir sürüş yapılır.

    Bu lastik 30000 km de dişlerini yiyecek sonrasında parçalanmaya başlayıp çöplük olacak. Kısacası Amacını yitirecek bif lastik.

    iyide en kötü 1600 tl vericeksin yıllıkda 80 tl sök tak parası lastikler sana 2000tl ye gelicek. az paramı bu.

    ben sava adapto kullandım ankara dikmende 2 kıştırda yazlık lastikle idare ediyorum bu kış 3 olacak artık sertleşmeye başladılar seneye kadar kullanmam gerekiyor ekonomik durumdan dolayı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • @selmand
    Hocam maliyet -1 olarak alınmış yani diğerlerine göre nispeten ucuz olduğundan, ortalama puanı yüksek çıkmış o yüzden mükemmel denmiş bu aslında özet bir tablo...Bunun bir alt tablosu daha var ancak Almanca..Dediğim gibi Autobil 25 Eylül sayısını açıp okuyabilirsiniz detaylı olarak..

    @K.Kahriman
    Hocam doğru söylüyorsunuz pratikte çok mantıklı ancak çok sert kış geçirmeyenler için bu büyük bir maliyet + zaman kaybı. Bir de dediğiniz rotasyon olayı var ancak pratikte o olay da çok mantıklı değil çünkü lastiklerde de belli bir raf ömrü var. Lastiği koy kenara her 1 sene sonra çıkar tak çıkar tak kullan emin olun onlarda zaman faktörü nedeniyle dediğiniz kadar performanslı olmayabiliyorlar. 300 civarı bir para verilecek demişsiniz bunu neye istinaden söylediniz çok anlayamadım benim gördüğüm genelde Michelin CrossCliamte lar aynı ebad yaz lastiğinden %15 %20 civarı daha pahalı..300 TL civarı bir lastiğe veriyorsanız zaten o lastik ebadının yazlığı da 250 TL civarındadır..
    30000 km bile dayanmaz diyorsunuz ama maalesef elimizde uzun dönemli veri yok. Haklı da olabilirsiniz haksız da..CrossClimate alanlardan şu an 5000 km yi devirenler var..




  • yorumlardan anladığım kadarıyla benim gibi bir çok kişi bu lastiği alıp almamaya kullananların bu kışın ardından yapacağı değerlendirmeye göre karar verecek.

    petlas snow master lastiklerim var arkadaşlar. 205/55 r16 boyutlarında. 8-10 bin km falan yol yapılmış sanırım. aracı aldığımda üstünde vermişlerdi. ben de 1 kış kullandım ama 500 km falan yaptım. meraktan soruyorum sadece, bu kışın ardından satmak istesem kaça gider 4 adedi sizce ? fena olmayan bi rakama gider mi yoksa uğraşmaya değmez mi ?
  • O petlaslar sizi 3 kış daha idare eder. Markasına ve fiyatına aldanmayin kar performansı iyidir yolda koymaz. Doğu anadolu şartlarında o lastiği 4 yıl denedin. Satsaniz ölüyorum desen 200 kâğıt eder

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bozak07 kullanıcısına yanıt
    Hocam kisliklar iyi durumda zaten idare eder de yazlik lastiklerim yiprandi baya. Bu kistan sonra zaten lastik alicam, almisken yaz lastigi yerine cross climate alip surekli lastik degistirme derdinden kurtulsam mi diyordum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KayTheRock

    Hocam kisliklar iyi durumda zaten idare eder de yazlik lastiklerim yiprandi baya. Bu kistan sonra zaten lastik alicam, almisken yaz lastigi yerine cross climate alip surekli lastik degistirme derdinden kurtulsam mi diyordum.

    Öyle yapın, hem o zamana kadar Climateların kış performansını da iyice öğrenmiş olursunuz forumdan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @kaytherock
    Hocam hepsiburada da 190 tl 205 55 r16 petlas 2015 üretimi kış lastiği bu şartlarda bence sizin lastikler max 125 tl

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cnrps

    @kaytherock
    Hocam hepsiburada da 190 tl 205 55 r16 petlas 2015 üretimi kış lastiği bu şartlarda bence sizin lastikler max 125 tl

    adedini 125 değil 100e satabilsem şu an bile satarım hiç problem değil :)
  • 7000 km.yi devirdim.

    Açıkcası benim en büyük eleştirim yol tutuş konusunda olacak.

    Geçen hafta Antalya Mersin arası kıyı yolunu kullandım. Maalesef en az 4 yerde aracın arkası kopacak şekilde yol tutuş zaafiyeti yaşattı.
    İşin ilginci bu yolu yıllardır kullanan biri olarak ilk kez virajlara tedirgin olarak girmeye başladım bu lastikler sayesinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7.000 km de ilk olumsuzluk muydu. Neden böyle oldu acaba. Lastikler dışında farkli bir durum var mıydı araba ya da yolla alakali

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hassey kullanıcısına yanıt
    Peki araba aynı araba mi.şikayetiniz ilginç geldi bu yönde bir olumsuzluk beklenen bir şey değil diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodyear kullandım sağlam lastik ama çabuk sertleşiyor konfor yönü zayıf,michelin crosclimate aldım çok sessiz ve şuan 4 ay 5000 km doldu oldu hala çok ilk günki gibi,en büyük avatajı fazla kar yağışı almayan yerlerde ve müthiş bir ıslak performansı var daha kar görmedik. otobild den çok ben adac testini bekliyorum adac lastik testlerinde bir tık dan fazla öndedir.ve bir çok lastik üreticisi adac patentini şartname lerine uygunluğu onaylar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dardanel16 -- 6 Ekim 2015; 1:42:23 >
  • mahone17 M kullanıcısına yanıt
    Aracın hantallaşması hususunda ne kastediyorsunuz detaylandırırsanız sevinirim. Çünkü ben üzerinde crossclimate olan eşimin ve kendimin iki aracında da sanki bu problemi yaşıyorum. Aracın ivmelenmesi biraz azaldı gibi. Mesela birinci vites yetmiyor ve daha düşük vitese ihtiyaç duyuyorum bazen. Ama yok. Çok dik bayırlı yollara girmeye korkuyorum artık, çıkamayacağım diye. Birinci vites ile ikinci vites arasında da vites ihtiyacı duyuyorum bazen. Eskiden bu yoktu sanki.

    Bu durum tabiki lastikten bağımsız başka bir problem de olabilir. Debriyaj, yakıt istasyonu vs. gibi. Emin değilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafa622 -- 6 Ekim 2015; 17:54:06 >
  • mahone17 M kullanıcısına yanıt
    Aynı araç , aynı koşullar ve aynı sürücü.

    Yakıt tüketimimde arttı bu söylediklerimin yanında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim kış lastiginde hissettiklerim: aracın kalkarken daha fazla gaz istemesi ve gazdan ayağı çekince daha çabuk yavaslamasi.hantallik olarak kastettigim bu. Tabi ki bu yakıtı da artıriyor yani teker dönmemek için direnç gösteriyor.bu kış lastigi ile 3 ay katlanilabilir bir durum hatta yaz lastigine geçince araba bi hızlandı gibi gelir.benim kafama takılan crossclimate bu hissi bana yıl boyu yasatir mi. Yasatmamali diye düşünüyorum çünkü yaz lastigi diyorlar.crossclimate in nasil oldugunu bilmiyorum.bu hissi aslinda gücü biraz daha düşük güçte araba ile yaşıyor olabiliriz belki güçlü seri bir arabada bu dediklerim hissedilmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekrar belirteyim aracım Punto evo 1.3 75bg.Daha önceki yorumlarımda da açıklamıştım crosslar aracı kesinlikle hantallaştırıyor.Bire bir araçta bende aynı durumu hissediyorum.Bence bu hantallık lastiğin aşırı yumuşak olmasıyla birlikte desendeki ilginç kanallardan kaynaklı gibi geliyor.
    Fakat araca kattığı konforu, yakıt artışına ve oluşturduğu hantallığa kesinlikle değişmem.Neden derseniz araç şuan resmen pamuk gibi oldu.
    Artı olarak direksiyonun yüksek hızlarda belirgin bir şekilde sertleşiyor olması .Buda dolayısıyla yol tutuşunu kesinlikle arttırıyor.
    Herkese kazasız belasız yolculuklar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben Michelin cross climate almaya karar vardım.

    İstanbul'da sök tak dahil 205/55/16 için 235 TL yani toplamda 940 TL fiyat aldım.

    Fiyat bilen, tecrübesi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

    Not: Aracım C4 ve üzerinde standart Michelin'ler var. 55 bin km.'ye geldiğim için yeni lastik almayı planlıyorum.
  • Carsever kullanıcısına yanıt
    Bu lastiğin malzemesi silica 'dır, bilindik kauçuk malzeme değil. Bu yüzden sıcakta ve soğukta performans verebiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egeliefe

    Ben Michelin cross climate almaya karar vardım.

    İstanbul'da sök tak dahil 205/55/16 için 235 TL yani toplamda 940 TL fiyat aldım.

    Fiyat bilen, tecrübesi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

    Not: Aracım C4 ve üzerinde standart Michelin'ler var. 55 bin km.'ye geldiğim için yeni lastik almayı planlıyorum.



    Kardeş ben de c4 aracıma yaklaşık bir ay önce aldım, gerçi benimki biraz zorunluluktan oldu, gezmeye gitmiştik Konya'ya orada sol ön lastiğim yanaktan yarıldı şans işte, tanesi 225 liradan 2 tane taktırdım önlere, 1 hafta sonra da arkalara 235 liradan taktırdım Uşak'ta 30 Tl de sökme takma parası aldılar.Lastiklerden genel anlamda memnunum sesi de yol sesi de azaldı ama soğuk ve yağışlı havada kullanmak nasip olmadı hiç.Saygılarımla..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.