Şimdi Ara

Michelın energy saver (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
1
Favori
50.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle konuyu hortlatan lazminator' e sevgiler:)

    Ben Şubat ayında 2004 megane 2 aldım. Üzerinde sıkı durun AURORA diye daha önce hiç ama hiç duymadığım bir lastik takılı. Lakin araca biniyorum ve bir sorun yok:) Bir lastikçiye gösterdim. Adam Kore malı abi bunlar dedi. 205/55/R16 91V ölçülerinde ve sorunsuz. Üstelik eşim, dan dun çukurlara da girer. Mıknatıs gibidir, çukura doğru sürer hep:) bence çok takmayın bilinen markalardan hangisni alırsanız alın. Lassa da dünya standartlarında Türk işçisinin emeğidir. Sattığım aracıma aldığım öve öve bitirilemeyen ER300 de de acayip yol sesi vardı. O da Lassa ile aynı fabrika malıydı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kanmet

    Öncelikle konuyu hortlatan lazminator' e sevgiler:)

    Ben Şubat ayında 2004 megane 2 aldım. Üzerinde sıkı durun AURORA diye daha önce hiç ama hiç duymadığım bir lastik takılı. Lakin araca biniyorum ve bir sorun yok:) Bir lastikçiye gösterdim. Adam Kore malı abi bunlar dedi. 205/55/R16 91V ölçülerinde ve sorunsuz. Üstelik eşim, dan dun çukurlara da girer. Mıknatıs gibidir, çukura doğru sürer hep:) bence çok takmayın bilinen markalardan hangisni alırsanız alın. Lassa da dünya standartlarında Türk işçisinin emeğidir. Sattığım aracıma aldığım öve öve bitirilemeyen ER300 de de acayip yol sesi vardı. O da Lassa ile aynı fabrika malıydı.


    sattığınız aracın markası neydi acaba? bizde pek yol sesi yok da, yüksek hızlarda motor gürültüsü var sadece




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kanmet

    Öncelikle konuyu hortlatan lazminator' e sevgiler:)

    Ben Şubat ayında 2004 megane 2 aldım. Üzerinde sıkı durun AURORA diye daha önce hiç ama hiç duymadığım bir lastik takılı. Lakin araca biniyorum ve bir sorun yok:) Bir lastikçiye gösterdim. Adam Kore malı abi bunlar dedi. 205/55/R16 91V ölçülerinde ve sorunsuz. Üstelik eşim, dan dun çukurlara da girer. Mıknatıs gibidir, çukura doğru sürer hep:) bence çok takmayın bilinen markalardan hangisni alırsanız alın. Lassa da dünya standartlarında Türk işçisinin emeğidir. Sattığım aracıma aldığım öve öve bitirilemeyen ER300 de de acayip yol sesi vardı. O da Lassa ile aynı fabrika malıydı.


    kardeş teşekkürLer , yeni konu açmaktansa mevcut konu varmı diye aratmıştım ßu konu çıkınca da yenisini açmadım !.. cevap yazıncada herkesin ortak temennisi oLan Lastik kaLitesi yeniden hareketLiLik kazandı !..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: lazminator


    quote:

    Orjinalden alıntı: kanmet

    Öncelikle konuyu hortlatan lazminator' e sevgiler:)

    Ben Şubat ayında 2004 megane 2 aldım. Üzerinde sıkı durun AURORA diye daha önce hiç ama hiç duymadığım bir lastik takılı. Lakin araca biniyorum ve bir sorun yok:) Bir lastikçiye gösterdim. Adam Kore malı abi bunlar dedi. 205/55/R16 91V ölçülerinde ve sorunsuz. Üstelik eşim, dan dun çukurlara da girer. Mıknatıs gibidir, çukura doğru sürer hep:) bence çok takmayın bilinen markalardan hangisni alırsanız alın. Lassa da dünya standartlarında Türk işçisinin emeğidir. Sattığım aracıma aldığım öve öve bitirilemeyen ER300 de de acayip yol sesi vardı. O da Lassa ile aynı fabrika malıydı.


    kardeş teşekkürLer , yeni konu açmaktansa mevcut konu varmı diye aratmıştım ßu konu çıkınca da yenisini açmadım !.. cevap yazıncada herkesin ortak temennisi oLan Lastik kaLitesi yeniden hareketLiLik kazandı !..


    Evet bende bir zamanlar açtığım başlığı yeniden takip eder oldum. Lazminator 'a benden de sevgiler...




  • sağoLun
  • lastik konusu gerek forumda olsun gerekse sürücüler arasında olsun hakettiği yerin çok altında. halbuki ses sistemleri, tv-navigasyon hoparlör jant gibi konular daha öne çıkmakta

    unutulmamalıdır ki, bir araçta en önemli faktör sürücüdür, ama sonrasında ilk sırada lastik gelir
  • evet katıLıyorum , ani frenLemeLerde aracın duruş mesafesinin kısaLması için donanımının yanında Lastik kaLiteside ön pLandadır !.. can e maL güvenLiği için !..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lazminator

    evet katıLıyorum , ani frenLemeLerde aracın duruş mesafesinin kısaLması için donanımının yanında Lastik kaLiteside ön pLandadır !.. can e maL güvenLiği için !..


    sadece ani frenleme değil, virajlalrda düz yolda yüksek hızda, karda buzda yağmurda, yol tutuşuna en büyük etkendir lastik
  • Hala 2004 model aracımın üzerinde gelen orijinal ER300'leri (205/55/16V) kullanıyorum. Aracın km'si 44,000. Lastik sertleştiği ve dişleri arasında yüzeysel çatlaklar oluştuğu için değiştirmeyi düşünüyorum. Diğer taraftan aracın yol tutuşunda, frenlemede ve lastiklerin diş derinliğinde HİÇBİR SORUN YOK. Bu sefer Michelin'e geçmeyi düşünerek bir haftadan bu yana Turanza ER300, Michelin Energy Saver ve Michelin Pilot Primacy HP arasında detaylı bir araştırma yaptım. Tespitlerim şöyle:

    1. 5 yıldır kullandığım ER300'ün tek ama tek kötü tarafı nispeten sert oluşu. Bu da kasislerde sese ve yol gürültüsünün araç içinde biraz daha fazla hissedilmesine neden oluyor. Diğer taraftan, ER300'ün özellikle ıslak zeminde yol tutuşu mükemmel. Bu da sanıyorum sırt deseninin dizaynından kaynaklanıyor. İncelediğim kadarıyla dış omuz bloklarının dizaynı ve yerleşimi de Michelin'lere göre çok daha iyi. Bu da ER300'ü yol tutuş açısından daha üstün duruma getiriyor.

    2. ER300, 4 mevsim kullanılabilir bir lastik; buna karşın Michelin'ler yaz lastiğidir. Michelin Energy Saver'in düşük yuvarlanma direnci kağıt üstünde yakıt tüketimini azaltabilir, fakat ıslak zeminde ER300'le boy ölçüşeceğini düşünmüyorum. Her türlü ıslak zeminde ER300'le hiçbir problem yaşamadım (karlı/buzlu zeminleri saymıyorum tabii).

    3. Michelin (özellikle Pilot Primacy HP) kaliteli ve konforlu sürüş sağlıyor bu kesin ama Türkiye yollarına çok uygun olmadığı fikrindeyim. Hamurunun yumuşak oluşunun ve yanaklarının zayıflığının özellikle bozuk ve stabilize yollarda problem yaratacağını, lastiğin çok daha hızlı şekilde kendini yiyeceğini düşünüyorum.

    4. Yakıt tüketimi subjektif bir kavram. Bana göre yılda 30-40 lt yakıt tasarrufu yapacağız diye (ki bunu iddia eden lastikler gerçekten tasarruflu mu bu da meçhul) yol tutuşundan ve frenleme performansından ödün vermek hiç anlamlı değil. Güvenlik ve insan hayatı herşeyin üstünde. Gaz pedalıyla olan ilişkimizi gözden geçirerek "Energy Saver" tabir edilen lastiklerin sağladığı iddia edilen "tasarrufu" kendimiz de yapabiliriz.

    SONUÇ: Michelin almak için yola çıktım ama tecrübelerim, araştırmalarım ve mantığım ER300 veya Goodyear EfficientGrip al diyor. Bridgestone ER300 hakkında tek çekincem Türkiye'de üretilen modelinin malzeme kalitesi açısından Avrupa ve Japonya'dakilerden düşük olması ihtimali. Bu arada Goodyear'ın EfficientGrip modeli iyi bir alternatif olabilir. Bu sabah lastikçide inceledim. Fransız malı, hamuru ve sırt yapısı fena gözükmüyor. 2009 Martında TÜV SÜD tarafından yapılan bağımsız testte Michelin ve Bridgestone'nun tartıştığımız modellerinden birçok kriterde daha iyi performans göstermiş. Bu arada, Bridgestone Turanza ER300, yakıt performansı hariç tüm kriterlerde birinci çıkmış. Türkiye'de yapılan bir test olsa hiç ciddiye almazdım ama Almanlar bu işi bilir ve objektif olarak yapar. Şu anki düşüncem biraz daha bakınıp ER300 veya EfficentGrip almak yönünde. Aldıktan sonra izlenimlerimi paylaşırım.

    EfficentGrip test sonuçları için: Goodyear EffficentGrip Test Sonuçları




  • EfficientGrip'de 1 yıl garanti haricinde yoldan kaynaklanan hasarlara karşı sigortalı olduğu için büyük bir avantaj. Bir çoğumuz çukurlardan dolayı lastik hatta bazen jant içim bedel ödemiştir.
  • 3 Aydır Nokian H kullanıyorum.

    Lastikler inanılmaz sessiz yol sesi sorununuz varsa kesinlikle tavsiye ederim

    3 Ayda 7000 kilometreye yakın yol yaptım aldığım gibi duruyor lastikler 8 kademe vardı 8. kademe olduğu gibi duruyor. Nerdeyse hiç aşınmamış bende şaşırdım çok :)

    Çok iyi bir yol tutuşu var. Era kullanıyorum arabanın yanal salınımları farkedilir derecede azaldı.

    Hamuru yumuşak ve konforlu Era gibi sert süspansiyonlu bir arabada baya farkedilir oldu özellikle bridgestone lardan sonra bence Energy Saverdan konfor bakımından bir farkı yok.

    Yuvarlanma direnci çok düşük. Yakıt tüketimine etkisi olmuş olabilir arabada yol bilgisayarı olmadığı için ölçemedim.

    İnanılmaz bir su tahliye sistemi var yağmurlu havalarda korkmadan her su birikintisine girebilirsiniz girdiği gibi çıkıyor tekerlekler.

    Lastiklerin tek kusuru bence pahalı olması 150 TL 185 65 14 ün fiyatı

    Bundan sonra Nokian'dan başka lastik kullanıcağımı sanmıyorum. Çok memnunum aradığım tüm özelliklerin optimum birleşimine sahip tekerlekler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kedisevket -- 6 Ağustos 2009; 18:19:54 >




  • 4 yıldır michelin energy var(energy-saver değil) lastikte aşınma yok gerçi çok km yapmadım 60000 km yaptım araç diş derinlikleri gayet iyi durumda bir çok kasise girdim çıktım problem yok
    daha önce bridstone vardı modeli eklımda değil b300 falan olabilir dayanıklı lastikti ama bir süre sonra sertleşiyor ve yol tutuşu kayboluyordu

    lastikte basit kural şudur
    yumuşak lastik iyi yol tutar performanslıdır ama çabuk ışınır
    sert lastik yumuşak lastiğe göre daha az yol tutar daha az performaslıdır ama daha dayanıklıdır

    testlere dikkat edin aynı lastiğin değişik ebatlardaki testlerinde farklı sonuçlar ortaya çıkar
  • arkadaşım bende megane 2 var. lastikleri dün değişti. önceki lastiklerim Michelin 205*55 16 91v pilot primacy.
    yaklaşık 50000 km yaptık.
    3 lastik arasında kalmıştım
    michehin pilot primacy
    michelin energy saver
    bridgestone turanza Er300
    uzun araştırmalar sonucu bridgestone aldım. çok memnunum. Testleri okuduysan bridgestonenin diğer iki michelinden çok daha iyi olduğunu görürsün.
    michelinden memnun değildim ayrıca üstünde gelen lastiklerdi. ama bridgestone turanza er300 kesinlikle tavsiye ederim.
    bak sana test göstereyim
     Michelın energy saver

    Burada en iyiler ortaya çıkıyor. Kırmızılar en iyiler. Maviler ikinci ve Yeşiller üçüncü.


    KURU YOL TUTUŞUNDA
    Birinci/ler:
    - Bridgestone Turanza ER300
    İkinci/ler:
    - Michelin Energy Saver
    Üçüncü/ler:
    - Continental PremiumContact2

    ISLAK YOL TUTUŞUNDA
    Birinci/ler:
    - Vredestein Sportrac 3
    İkinci/ler:
    - Pirelli P6
    - Continental PremiumContact2
    - Maloya Futura Sport V
    Üçüncü/ler:
    - Yokohama C.drive

    SESSİZLİKTE
    Birinci/ler:
    - Dunlop SP Sport Fastresponse
    - Michelin Energy Saver
    - Uniroyal rallye 550
    İkinci/ler:
    - Firestone Firehawk TZ200 FS
    Üçüncü/ler:
    - Yokohama C.drive
    - Nokian V

    YAKIT TÜKETİMİNDE
    Birinci/ler:
    - Michelin Energy Saver
    İkinci/ler:
    - BFGoodrich Profiler 2
    Üçüncü/ler:
    - Barum Bravuris 2

    AŞINMADA
    Birinci/ler:
    - Michelin Energy Saver
    İkinci/ler:
    - Ceat Tornado
    Üçüncü/ler:
    - Wanli S1095


    GENEL DEĞERLENDİRME SONUCUNDA

    ÖZELLİKLE TAVSİYE EDİLENLER
    - Pirelli P6
    - Bridgestone Turanza ER300
    - Vredestein Sportrac 3
    - Dunlop SP Sport Fastresponse


    Bu teste göre;

    Michelin Energy Saver ıslak yol tutuşunda vasat altı performansının yanı sıra diğer konularda çok iyi performans göstermiş.
    Islak yolda başarılı olmayan Michelin Energy Saver konfor, aşınma ve kuru yol tutuşunda çok iyi bir lastik olarak çıkmış.

    Çok övülen Nokian V ise test edilen lastikler içinde vasat altında bir performans göstermiş. tek başarısı sessiz lastiklerin içinde bile üçüncü olması.

    İlk beşdeki lastikler içinde; konfor olarak; (4.) Dunlop SP Sport Fastresponse, ve (5.) Michelin Energy Saver en sessiz lastikler iken diğer ilk üçtekiler biraz sesli lastikler olmuş.... Kuru yol tutuşunda; (2.) Bridgestone Turanza ER300 ve (5.) Michelin Energy en iyi performansları göstermişler...Islak yol tutuşunda (1.) Pirelli P6 ve (3.) Vredestein Sportrac 3 en iyi performansı göstermişler....

    Sonuçta; bu teste göre Islak Yolda vasat altı hatta kötüye yakın performans göstermese Michelin Energy Saver en iyi ve iddialı bir lastik olacakmış. Michelin ıslak yolda pek doğru bir tercih olmadığını da göstermiş. Genel değerlendirmede Pirelli P6 ve Bridgestone Turanza ER300 en iyi lastikler. Zaten incelediğim başka yerlerdeki testlerde de çok konforlu olmasalarda Pirelli P6 ve Bridgestone Turanza ER300 "genel anlamda" çok iyi lastikler olduğunu ardı ardına kanıtlıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi phoenix -- 7 Ağustos 2009; 9:38:49 >




  • ayrıca hokamola arkadaşımızın vermiş olduğu linktede görmüş olduğun gibi ER300'ün uzun ömür-tasarruf haricinde diğer testlerde önde olduğunu görebilirsin.
     Michelın energy saver
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biz

    Fiyat performans olarak test 1. si bridgestone Er300 Turanza fiyatı 110 YTL ama değer.

     Michelın energy saver


    megané I'de 1 yıldır kullanıyorum çok memnunum

    o zaman energy saver bundan biraz daha pahalıydı ucuz olsa belki onu alırdım ama araştırmalarım sonucu bridgestone daha dayanıklı, daha güvenli michelin ise konforlu, yumuşak ve sessiz




  • Lastik memnuniyeti araç kullanım alışkanlıkları, yol durumu, hava şartları, yük, aracın mekaniği gibi durumlar göz önüne alındığında aynı marka lastiklerde bile farklı memnuniyet ortaya çıkar..

    Bazen de satıcı-alıcı ilişkisi ürün memnuniyetinde etkili olur.
  • Benim aracın üstünde geldi Michelin Energy ama Saver mı bilmem Lastiklerden memnunum tek sıkıntısı zırt pırt ABS'ye düşmesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    Benim aracın üstünde geldi Michelin Energy ama Saver mı bilmem Lastiklerden memnunum tek sıkıntısı zırt pırt ABS'ye düşmesi.


    Lastiklerinizin diş derinliği ne kadar şu an. Km olarak 50.000 tamaladıysanız lastiklerinizi değiştirmelisiniz. Tutunma özelliği azaldığında mekanik bir problem yoksa ABS süreki devreye girer.
  • 4 lastik aldım Energy taktırdım 2007 eylül ayıydı tüm kışı geçirdim o lastikle. Kışın karın buzun üstünde kış lastiği gibi tutunuyordu. Gerçekten yumuşak bir lastik. Ama tam 1 sene sonra o lastik tam tersi oldu. Aynı yerlerde benzer şartlarda durmadan patinaja düşüyordum. Gerçekten şaşırdım gidip kış lastiği aldım kışın ortasın. Bide bulunmuyor aralık ocakta. ( Mesela bridgestone B330 da kullandım 4 sıfır. Çok dişli olmasına rağmen karda buzda tutunamıyor.)

    Daha sonra yazın önlerden birini yardım. Nasıl oldu anlamadım direkt vurmadım kaldırıma ama çıkarken jant kesmiş lastiği.

    Şuan arkada 2 tane var ama sanki hoşafı çıkmış gibi duruyor. Sürekli parlatmak gerekiyo yoksa bembeyaz oluyor. Zaten gri gibi bir rengi var. Önde Bridgestone var öyle değil.

    quote:

    Orijinalden alıntı: lazminator

    arkadaşLar LastikLerin ısLak zeminLerdeki performansını ßeğenmeLer var !.. haLßuki ßu haßerde LastikLerin ısLak zeminLerde diğer LastikLere göre 3 mt. daha kısa mesafede durduğu yazıyor !.. ßu LastikLerden düşünüyorum ßende ancak oLumsuz yorumLarın etkisinde kaLdım !.. kuLLanan arkadaşLarın yorumLarını ßekLiyorum !...

    http://www.tumgazeteler.com/?a=2691183



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinan_i -- 11 Ağustos 2009; 23:48:09 >




  • Yazlık - kışlık lastik kullanımı da çok önemli. Bölgesel olarak tercihler değişebilir fakat kış lastiği kullanmak gerekir diye düşünüyorum.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.