Merhaba arkadaşlar. Aracım 2001 Lada VEGA araçta milano sıralı sistem LPG var. Beraberinde birçok sorunum da var...
1- Sabahları aracı ilk çalıştırdığımda tek marş çalışıyor burada sorun yok. Fakat hemen hareket edersem gaza bastıkça boğuluyor gibi yığılıyor (sanki arkadan biri aracı çekiyor gibi) gazdan ayağımı çekip yavaş yavaş basınca hızlanabiliyorum ancak. 1-2 km falan sonra düzeliyor araç. Sonra bu sorunu gün içinde çıkarmıyor. Ertesi sabah yine aynı işkence... 2- Motor ısınınca çalışma sıcaklığına geldiğinde diyelim ki aracı istop ettim tekrar çalıştıracağım tek marşta çalışmıyor ve marş süresi acayip uzuyor... Şöyle bir izlenimim oldu marşa basınca hemen gaza geçmek istiyor ve başaramıyor ve sonucu istop.. İşin kötü yanı manuel olarak benzine alıyorum bu defa marşa ne kadar basarsam basayım devir aşırı düşük kalıyor hır hır hır edip çalışmıyor araç. Gaz verirsem de boğuluyor sonuç yine aynı... 3- Araç gaza geç tepki veriyor özellikle 2000-2500 devire kadar resmen işkence çekiyor sonra çekişi iyileşiyor. Deyim yerindeyse motorun gücünü 2500 devirden sonra hissediyorum o devire kadar gitmeyen araç yerinden ok gibi fırlıyor. En çok 1 ve 2. viteste yaşıyorum bu sorunu.. 4- Mesela yavaş yavaş gezinti yapmak istiyorum bu mümkün olmuyor aşırı silkeliyor araç. 1500-2100 devir civarı 1. ve 2. viteste çok aşırı silkeleme yapıyor.. Bunun için yaptıklarım gaz kelebek temizledim ve bujileri aracım için lpg uyumlu 0,7 mm bujilerle değiştirdim. Eskisi gibi değil ama yine az da olsa silkeleme sorunum var bu devirlerde. 5- Araç soğukken de ısınınca da 90-95 derece arası herşey gayet normal. Fakat 95 ile 105 (tahmini söylüyorum) derece ısıya geldiğinde LPG de rölanti 2000 de takılı talıyor hafif gaz veriyorum 2500 de kalıyor bu defa. Tam gaz verip bırakıyorum bazen 1000 devire geliyor bazense yine 2000 devirde takılı kalıyor. O an benzine alıyorum rolanti anında 1000 devire düşüyor. Yani benzinde aynı sıkıntı yok. İşin ilginç yanı 110 derecenin üzerine çıkınca da LPG de rolantide sıkıntı yok. Söylediğim sorun sadece o sıcaklıklar arasında oluyor. 6- Önceleri hızla giderken debriyaja bastığımda araç istop ediyordu bu da çok tehlikeli bir durum.. olduğum viteste ayağımı gazdan çekip tekrar çalışmasını sağlıyordum ve kesinlikle motor freni yapamıyordum. Motor freni yaptığımda yine aynı sonuç devir 2000 lere geldiğinde gazı kesiyor ve motor istop ediyordu. Bunu da sadece LPG de iken yapıyordu. Yani benzinde hiçbir sıkıntım yok. Akü ve bujiler değişti kelebek temizliği yapıldı şu an için bu sorunlarım kalmadı fakat yine aracın o yönde eğilimi var hissedebiliyorum.. 7- Araçla 3. vites 110, 4. vites 130 yapıyorum 5. vitese attığımda araç ya 130 da kalıyor yine yada çok az bi hızlanma oluyor!... 140 gibi... Hele yol hafif eğimliyse o hızı da koruyamıyorum...
Arkadaşlar sorunlarım yukarıda ve hemen hepsi LPG ile alakalı. Biraz araştırma yaptım kalibrasyonun hatalı olduğu kanısı doğdu bende. Çünkü bazı sorunlar direk kalibrasyonla alakalı. Neyse benim LPG kitinde izlenimim ise 3 enjekterün hortumu kısadan uzuna doğru (örneğin 15 cm,17 cm,20 cm gibi) gidiyor bir tanesi ise diğerlerinin neredeyse iki katı. Enjektörleri daha uygun bir yere alıp hortumlarını aynı uzunlukta kısalttırsam ve tekrar kalibrasyon yaptırsam sorunlarım düzelir mi? Veya bu sorunlarımın çözüü nelerdir? Ustalardan ve bu konularda bilgisi olanlardan cevap bekliyorum.
Not: Benzinle ve gazla genelde aynı devir aynı hız gidiyor araç.