Şimdi Ara

Mitsubishi Colt Takımı (<< Marjinal ama orijinal>>) (15. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.954
Cevap
75
Favori
688.103
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bserat

    Beyler ne oluyor bu colt a böyle 2 haftada 2. el %25- 30 prim yapar mı bir de kasa değişecek yakında. Alttaki ilana bakar mısınız anlayan varsa beni de aydınlatırsa sevinirim

    http://www.sahibinden.com/daha_temiz_daha_hizli_daha_az_yakitWQQaXQQ10773918WQQpXQQdisplayitem



    içi çok çirkin olmuş o ses sistemini koyduysan sağını solunuda kapatacaksın.

    araç 2008 model şu an sıfırı 24000 ytl zaten.

    adam arabaya koyduğu jantın ses sisteminin parasını istiyor.

    fiyat pahalı

    büyük ihtimal lastikleride değiştirmiş.

    almamanı öneririm.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bserat

    Beyler ne oluyor bu colt a böyle 2 haftada 2. el %25- 30 prim yapar mı bir de kasa değişecek yakında. Alttaki ilana bakar mısınız anlayan varsa beni de aydınlatırsa sevinirim

    http://www.sahibinden.com/daha_temiz_daha_hizli_daha_az_yakitWQQaXQQ10773918WQQpXQQdisplayitem


    inAllah satar...

    özeliklere bakılırsa ESP vs güvenlik paketi mevcut...araca bazı eklemeler yapmış bu aşikar ancak bu yaptıkları orijinalliği bozduğu için değil değer yükseltmek değerini düşürür de...spor bir araç hele hele bu şekilde de olsa üzerinde oynama yapılmışsa ben o aracın nasıl kullanıldığı konusunda ciddi endişeler taşırım ve o aracın yanından uzaklaşırım...zevk meselesi tabi ama bu hali ile araç gayet itici olmuş...25000 ytl seviyesinde bir colt 0 km olmalıdır kanımca...




  • herkese iyi tatiller, iyi bayramlar...

    umarım herkesin keyfi de yerindedir...

    ben perşembeye kadar çalışıyorum.. malum turizm memurluğu olunca...

    perşembe antalyaya gideceğim el öpmeye...

    benim araç 58 binde şu an... pazartesi 60 bine soksam mı diye düşünüyorum...

    sorum var her zamanki gibi... yardımcı olursanız...

    1- bakım yaptırırken denizlide mi yaptırsam yoksa antalyada mı... bayram sonu servis açık olur antalya da da...

    fiyat veya işçilik farkları var mıdır servislerin?

    2- 60 binde neler değişir?(bujileri 3bin km önce değiştirmiştim, yağ ve filtreler malum) bunlardan başka ağır bir masraf var mıdır?

    3- şu polen filtresi dedikleri 60 küsur lira... bu çok gerekli bir şey mi? yani biz o kadar hassas mıyız? çocuk yok bende... artı yıllarca ladaya bindim... poelen dışardan gelen havayı süzecek ve bakterileri tutacak falan değil mi?

    bunun yan sanayisi var mıdır?

    tozdan tıkanınca da hava üfleme azalıyor... klima zaten kullanmıyorum... genelde camı iki üç parmak açarım hava çok soğuk olsa da... o zaman zaten gözlerden belli bir hava geliyor seyir halindeyken...

    şimdi polen filtresi tozdan tıkalı sanırım ve değiştirmek gerek... ama pahalı ... zaten iki üç kalem alınca 250-300 e çıkıyor bir anda bakım...

    yanlış anlaşılmasın bakım diğer araçlardan çok çok ucuz... biraz benim memur oluşumdan.... en azından şu polen filtresi yani ben hiç faydalanmıyorum gibi... ve bir kaç sonra yine tıkanacak...

    teşekkür ederim... herkese iyi bayramlar tekrardan...




  • bir soru daha lütfen...

    arka cam sileceği çok zayıf... öndekiler biraz izli siliyor.... biraz kullandıktan sonra öndekiler düzeliyor...

    silecek değiştirme işi de beni biraz hırpalar değil mi?... ekonomik yolları var mı?...

    her zaman servisten yanayım... motorla veya kaportayla ilgili işin uzmanına gitmemek gibi bir hatam asla olamaz...

    ama silecek lastikleri artı şu polen filtresi... biraz pahalı be...tabi belki de ben maaşıma göre bir arabaya binmeliyim bilemiyorum...
  • toyota ile ilgili bakım muhabbetleri... belki benim gibi fikir edinmek isteyenler için kopyalıyorum...

    **********

    Bugun yetkili servise uğradım ,
    hava filtresi: 30 ytl olmuş (5-6 ay evvel 23 ytl idi -%30 gibi bir zam)
    polen filtresi: 51 ytl olmuş (5-6 ay evvel 43 ytl idi - %20 zam gelmiş)

    Helal olsun adamlara ,iyi geçiriyorlar millete dedim

    Bir-kaç corolla şoförü taksiciyle konuştum..Yaa dediler servisten ne alıyorsun,git parçacılara 10-15 milyona al filtreleri..

    Gittim parçacılarda orijinal filtreler yok,toyota izin vermiyormuş parçaların dışarıda satılmasına..yan sanayi polen ve hava filtresini 20 ytl'ye aldım.Bazı arkadaşlar yanlış yaptıgımı düşünebilirler.Zaman göstersin ve otomobilde bu filtrelerden kaynaklı bir sorun çıkarsa yazarım buraya (ki çıkacagını sanmıyorum)

    Yansanayi 2 filtre :20 ytl
    Orijinal 2 filtre :81 ytl

    ***********

    sayın baylar elbettekı herkezın aracının ufak tefek seylerı yapması cok guzel fakat boyle hava fılıtresını benzıne sokmak felan bunlar yanlıs seyler buna bınayen hava fılıtresı elyaf pamuklu bır malzeme degıldır hava fılıtresı elemandır geregı kadar sert ve havayı motorun cektıgı kadarı ıle verır tamponun ıcındekı rezinatorden hava akısı sekıllenr ve hava fılıtresınden gecer son olarak hava akıs sensorunden hava sıkcaklıgını olcer ver bu bu sekıldedır bıldıgınız gıbı 91 den 2007 ye kadar fılıtre gurubunun periyodık olarak 20,000 km dir fakat dıyelımkı her 5,000 km bır temızlense anca 20,000 kullanılabılıyor bu arada acık hava fılıtresı yapıldıdında hava akıs sensorunune cekıl kardesım aradan dermıs gıbı oluyor buda her zaman zengın yakıt demektır
    *************
    orjınal hava fılıtresının bır farkı olmasydı orjınal dıye bı tabır olmazdı 2001 2008 kasalarda yan sanayı fılıtre ve tıkalı pıs hava fılırtesı kullanmaktan dolayı hava emıs sensoru arızası vermektedır her 10 toyotadan 2 sınde bu arıza olusuyor bu arıza sonucunda arac gaz yemıyor ve tam gaz yaptıgında boguluyor bılınclı kullanıcıların dıktkatıne bu sensorun fıatı ıse 24,05,2008 ıtıbarı ıle 260,00 ytl dır
    ************

    Hava ve klima filtresini 21 mayısta araca taktım,problem yok.

    uzmanlartoyota'nın dediği gibi sensör arızası meydana gelirse onu da yazacagım.Ama bu korkuyla gidip bir daha orjinal filtreleri satın almayacagım.Çünkü o sensör bozulana kadar(ki kesinlikle hava filtresini zamanında değiştiririm),yetkili servisin bakım ücreti+parça fiyatı+işçilik kazıgından o parayı çoktan kurtarmış olacagım.Kaldı ki bozulması bir ihtimaldir

    Bugun yetkili servisten yağ filtresi ve karter contasını 15 ytl'ye aldım. 10w-40 castrol magnatec yagı da daha önceden almıştım (4,5 litresi 63 ytl'ye geldi--servis mobil 10w-40 kullanıyor ve 90 ytl alıyor).Yağ ve yağ filtresini değişmesi için dışarda bir tamirciye gittim,20 ytl işçilik verdim(yetkili servis yağ değişimi için 30 ytl istemişti))

    Bakım Tutarı:
    hava filtresi ve polen filtresi = 20 ytl (kendim taktım)
    castrol magnatec 10w-40 yağ (4.5 litre):63 ytl
    yag filtresi+conta=15 ytl
    yağ değişim ücreti= 20 ytl

    TOPLAM:118 ytl


    2 hafta önce kısa far ampulu dökülmüştü.Yetkili servis 18,5 ytl'ye satıyordu.Bostancı sanayinden 8 ytl'ye aldım ve taktım

    Yetkili servis makul fiyatlara inmedikçe ve ben mecbur kalmadıkça yetkili servise kesinlikle uğramam
    *************


    bunları bir forumda okudum...

    biz başka araçların 1000 ytl lik bakım masraflarını okuyunca 250-300 e allaha şükür diyoruz... ben sadece şu silecek işi ile polen işine takıldım... bunları rahatlıkla kendim de dğiştirebilirim... yurtdışındaki fiyatları 10-15 dolardır belkide... ah şu vergiler....




  • yine mi soru demeyin ne olur...

    emniyet kemeri tokası tek satılıyor mu?... bakkala giderken en azından ötmesin şu bip bip... kemerin üstüne oturmaktan makarası bozulacak... emniyet kemeri hayat kurtarırken sinir etmese... o ses hiç gelmese takmayacak mıyım sanki... bence colt kullanıcıları eğitimli kişiler ve sürekli uyarılmaya gerek görmezler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turizmpsikoloğu

    yine mi soru demeyin ne olur...

    emniyet kemeri tokası tek satılıyor mu?... bakkala giderken en azından ötmesin şu bip bip... kemerin üstüne oturmaktan makarası bozulacak... emniyet kemeri hayat kurtarırken sinir etmese... o ses hiç gelmese takmayacak mıyım sanki... bence colt kullanıcıları eğitimli kişiler ve sürekli uyarılmaya gerek görmezler...


    benim bir arkadaşım o ses sorununu şöyle çözmüş : emniyet kemerini koltuğun arkasından dolandırıp yerine takmış yani hem emniyet kemeri takılı hem de üzerine oturmak zorunda kalmıyor haliyle ses de duymuyor...Türk dehası işte...

    herkese iyi bayramlar kazasız yolculuklar...




  • yeni nesil araclardaki genel sorun


    quote:

    Orjinalden alıntı: turizmpsikoloğu

    yine mi soru demeyin ne olur...

    emniyet kemeri tokası tek satılıyor mu?... bakkala giderken en azından ötmesin şu bip bip... kemerin üstüne oturmaktan makarası bozulacak... emniyet kemeri hayat kurtarırken sinir etmese... o ses hiç gelmese takmayacak mıyım sanki... bence colt kullanıcıları eğitimli kişiler ve sürekli uyarılmaya gerek görmezler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turizmpsikoloğu

    bir soru daha lütfen...

    arka cam sileceği çok zayıf... öndekiler biraz izli siliyor.... biraz kullandıktan sonra öndekiler düzeliyor...

    silecek değiştirme işi de beni biraz hırpalar değil mi?... ekonomik yolları var mı?...

    her zaman servisten yanayım... motorla veya kaportayla ilgili işin uzmanına gitmemek gibi bir hatam asla olamaz...

    ama silecek lastikleri artı şu polen filtresi... biraz pahalı be...tabi belki de ben maaşıma göre bir arabaya binmeliyim bilemiyorum...



    silecekleri servise gitmeden değiştirebilirsiniz. serviste silecek takımına 3 adet sileceğe 80 ytl istiyorlar.

    ben 40 ytl ye hallettim hem önü hem arkayı ( arka 21 ytl ama 2 tane çıkıyor içinden 10 ytl ediyor tanesi)


    colt silecek ile ilgili tüm soruların cevapları aşağıda mevcuttur.


    arka silecek değişimi;

    "bu profile uyan tek silecek bosch twin 533 s model numaralı silecek takımı.
    mecburen demirleri ile beraber alıyorsunuz fiyat 21 ytl. içinden 2 uzun demiriyle beraber silecek çıkıyor.

    siz silecek lastiklerini demirlerinden ayırıp demirlerini atıyorsunuz. elinizde profili uyan fakat boyu uymayan 2 uzun silecek lastiği oluyor. bu lastikleri orjinal lastiği kıstas alarak kestiğinizde elinizde 2 adet yani 2 yıllık arka silecek lastiği geçmiş oluyor.

    arka silecek lastiğini başka bir şekilde temin etmenize imkan yok servis dışında sizi temin ediyorum "


    ön silecek değişimi;

    cumartesi günü ön sileceklerimi değiştirdim; banana model taktırdım. varolan bananalar eskimişti.( demirsiz tamamen plastik)

    ölçülere sadık kalmadım; orjinalleri sol 65 cm, sağ 30.5 cm dir.

    ben ne taktırdım ( zira orjinal ölçüler bulunamıyor) sol 70 cm, sağ 38 cm. evet sol sileceğim kamyon sileceği gibi oldu :)

    hiç bir problem yok. silme alanım ölçülerdende anlayacağınız üzere oldukça arttı.

    gayet güzel siliyorlar ve ses neredeyse yok.

    orjinal silecek kollarına takılıyorlar ekstra bir parça değişimi yok. silecek kolları değişmiyor.

    çifti 30 ytl. (tiger marka boschlar 70 ytl )

    bir de yarın ampullerimi değiştiriyorum.

    osram nightbreaker taktırıyorum kısalara.

    google dan osram nightbreaker diye aratın göreceksiniz.

    standart ampule göre yüzde doksan fazla ışık veriyor. üstelik arca hiç bir zararı yok elektriksel değerleri fabrikasyon ampul ile aynı.

    şu önünüzü göstermeyen salak mavi ampullerden değil. beyaza yakın sarı ışığı var ama ışığı çok fazla.

    süs değil işlev amaçlı bir ürün. yani xenon gbi görünsün diye hevesiniz varsa almayın.

    h7 55w

    sonuçları yarın yazarım.

    çifti 40 ytl.


    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 29 Eylül 2008; 0:24:07 >




  • bacey dostum... emniyet kemerini koltuğun arkasından geçirirsem... aniden takmam gerekirse sorun yaşamaz mıyım?..

    silecek işini beceremem sanırım tass hocam... senin kadar usta olmadığımı düşünüyorum bu işlerde...

    bakım işini bu sabah denizlide hallettim... sağolsun genç dostum aziz usta ya nazım geçiyor... aracın altına da beraber giriyoruz... hiç kızmaz... her şeyi soruyorum.... 10W-40 yağ 63 ytl... hava filtresi 25... yağ filtresi 15... kdv dahil... önce 60 bin bakım yazmışlar... biraz da onlara nazım geçiyor... dedim ki yavv motor suyunu akü suyunu kontrol ettik değiştirmedik... polen filtresine hava tuttuk... karter tapası 1,5 mu ne...

    işçilik 60 ytl fazla dedim... 20 ytl ye indirdik.. faturadan 60 bin bakım yazısını kaldırdık...

    hepsi 120 ytl... sanırım uygundur... ön balata takımı 160 ytl imiş... 3bin km daha binebilirmişim... arkalar yeteri kadar kalınmış... başka da bir şey yapmadık... hidrolik ve diğer su kontrolleri kolay zaten... belki 80 binde değiştirilebilir motor suyu hidrolik yağı falan... zaten benim motor suyu sırf antifrizmiş galiba... bir zararı olur mu bilmem...

    tass hocam....

    o dediğin ampüller %90 fazla ışık mı verecek... ortalık gündüz gibi olur o zaman... yalnız karşıdan gelene bir zararı olmaz mı?....




  • bir de tass hocam... bu h7 55w tam olarak tüm coltlara olur mu?

    ben farı hiç açmadım... bu iki tırnak üç tırnak olayı ne?... sağol... iyi bayramlar..
  • arkadaşlar bugün ampulleri değiştir.

    silecek işi zor değil ya.

    dediğim maliyete yapılacak. bir araşır yarı fiyatına halledilebiliyor.

    sonuç çok tatmin edici. hepinize tavsiye ederim

    resim filan koymuyorum zira resim aldatıcı oluyor

    ama parlak sarı\beyaz bir ışık veriyor.

    farların ayarları doğru olduğu sürece karşıdan gelene bir zararı olmaz

    zira gene ışık kısa farların gitmesi gereken yere gidiyor

    sadece daha parlak bir şekilde.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 29 Eylül 2008; 16:16:31 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turizmpsikoloğu

    bacey dostum... emniyet kemerini koltuğun arkasından geçirirsem... aniden takmam gerekirse sorun yaşamaz mıyım?..



    işte onu bilemiyorum ama arkadaşım ani takma hallerinde ne yapıyor sorar burada paylaşırım...kişisel tahminim tık diye atınca emniyet kemeri geri saracaktır sonra da koltuğun sol tarafına doğru gidecektir,sonrasında da normal seviyesine kadar gelmese de el ile alınacak şekilde duracaktır...sanırım


    iyi bayramlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bacey -- 29 Eylül 2008; 17:09:53 >
  • ben ne yaptım arka orta işe yaramayan emniyet kemerini kestim tokasını aldım cillop gibi kullanıyorum.
  • ya abi FAKE bunlar
    quote:

    Orjinalden alıntı: Bserat

    Beyler ne oluyor bu colt a böyle 2 haftada 2. el %25- 30 prim yapar mı bir de kasa değişecek yakında. Alttaki ilana bakar mısınız anlayan varsa beni de aydınlatırsa sevinirim

    http://www.sahibinden.com/daha_temiz_daha_hizli_daha_az_yakitWQQaXQQ10773918WQQpXQQdisplayitem




  • üstadlar gezerken şu linkteki durum ile karşılaştım...

    http://www.sikayetvar.com/svf-sikayet-full-mitsubishi-0-0-0--363603-.html

    sizin anlattığınız bir durum vardı;hani araçla normal devirde giderken birden gazı kökleyince AMT önce vites düşürüp sonra yükselterek şahlanıyordu (yanlış hatırlamıyorumdur inşAllah) burada bahsedilen durum bu mudur yoksa araç sahibinin bahsettiği gibi bir arıza mıdır? şikayette bahsedilen geri vitese girememe konusu sanırım bir arıza ürünü...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bacey

    üstadlar gezerken şu linkteki durum ile karşılaştım...

    http://www.sikayetvar.com/svf-sikayet-full-mitsubishi-0-0-0--363603-.html

    sizin anlattığınız bir durum vardı;hani araçla normal devirde giderken birden gazı kökleyince AMT önce vites düşürüp sonra yükselterek şahlanıyordu (yanlış hatırlamıyorumdur inşAllah) burada bahsedilen durum bu mudur yoksa araç sahibinin bahsettiği gibi bir arıza mıdır? şikayette bahsedilen geri vitese girememe konusu sanırım bir arıza ürünü...



    şikayette daha önce şanzıanı değişmiş zaten

    o arabada fabrikasyon bir şey var 1 yaşında en dandik araba bile 2 kez şanzıman bozamaz.

    herhalde alttan darbeli vb bir şeyi var.

    hayırlı günler.




  • Merhaba Arkadaşlar,
    Tüm colt ile ilgili yazılanları okudum, ellerinize sağlık çok faydalı bilgiler vermişsiniz. Corsa, punto, jazz, yaris peşinde koşan ve colt' u hiç bilmeyen beni colt tutkunu yaptınız. sanırım bende en kısa zamanda almayı istediğim arabanın marka-modeline karar verdim: Mitsubishi COLT.
    Tüm yazılanları okumama rağmen aklıma takılan bazı şeyler var. Bunları tek tek sıralamak istedim, umarım sıkıntı olmaz.

    1-) Colt ile genelde ses sorunu yaşanıyor diye bir izlenim edindim. Bu durumu test etmeden anlayamayacağım sanırım ama diğer bazı markalarda da bu sorunlar mevcut ve o konularda lastik değişimi ile bu sesin giderilebildiği söylenmiş. Motor sesini göz ardı ettiğinizde lastik değişiminin bir faydası olur mu? Ya da ne yapılması gerekir?

    2-) En çok sorulan sorulardan biri de yokuşta kayma sorunu. Bunu bir şekilde el freni ile çözeriz ama aklıma takıldı. Şimdi ben sol ayakla freni, sağ ayakla gazı kontrol ederek kaymadan kalkamam mı..:) el freni ile aynı şey değilmi bu? Yani hiç otomatik vites sürmedim çok komik bir şey yazmış olabilirim ama merak ettim. Ayrıca kaymamak için her zaman el freni mi kullanmak zorundayız yoksa zamanla alışıp kaydırmadan kalkabilecek miyiz?

    3-) Motor açma olayına biraz girebilir misiniz? Ben eski arabamda yüksek devir kullanarak çok güzel motoru açmıştım. İbre sonuna kadar gidiyordu. Aynı anda alınan ve motoru açılmayan diğer araba (aynı model diğer arkadaşımda) ise bu hıza hiç bir şekilde ulaşamıyordu. Ben motor açma olayının olduğuna eminim ama otomatik viteste bu yüksek devir olayını nasıl yapıyoruz? yani benim yüksek devirde vites değiştirme şansım sanırım yok otomatik viteste, çünkü kendi değiştiriyor kafasına göre değilmi..:D

    4-) Alacağım 1.3 AMT' yi istediğim zaman manuel kullanabiliyor muyum? Vitesin bir resmine nereden ulaşabilirim? Ayrıca manual kullanırken vites nasıl ve ne zaman değiştiriliyor? Zira debriyaj yok, ne yapılıyor değişimlerde? Direk küt diye değiştiriyor muyuz?...:))

    5-) 1.3 AMT için liste fiyatlarından ne kadar geri gelinebiliyor? En iyi fiyatı nereden alabilirim? Kredi kullanımında kolaylık sağlıyormu bayiler? Peşinat istiyorlar mı? Ben fiyat araştırmasına gireceğim ama bu işlemi zaten yapmış olan ve tavsiyeleri olan arkadaşlardan fiyatlar ve kredi kullanımı hakkında ayrıntı bilgi vermelerini rica ediyorum.

    Görünen 5 soru var amam sanırım iç içe 35 soru oldu..:) Vereceğiniz cevaplar için çok teşekkürler.

    Sevgiler, selamlar.




  • Elimden geldiğince cevaplamaya çalışayım.

    1- coltta duyulan ses motor sesidir. ancak yüsek hızlarda yol ve rüzgar sesi dikkat çekicek kadar oluyor. bunun bir nedeni de motor sesinden onları duyamaman olabilir. şaka bir yana baskın olan ses motor sesi. onu da dizellerde kullanılan keçeleri taktırarak bir nebze giderenler var. bir de ziebartta sesi az da olsa kesen bir bakım varmış. lastik ile (bana göre) fazla bir değişiklik olmaz.

    2- yokuşta kayma sorunu abartılacak bir şey değil. manuel vites gibi düşün. o nasıl kaydırıyorsa. şimdi manuelde hem gaza hem fren pedalına yüklenilir mi? bunda da olmaz. el freni sadece arka tekerleri sıkar. ama pedal hepsini durdurur. şimdi sen önden çekişli bir araçta hem araca git derken hem dur dersen olmaz. çünkü frene basıldığında sahip olduğun hız rolantiden düşükse AMT şanzıman kavramayı keser. ama üstüne gaza basarsan bir sakatlık çıkabilir. en olmadı stop eder. en iyisi çok dik yokuşlarda, alışana kadar ve bazı durumlarda çok dibine kadar girdilerse el freni ile kalk. alışınca aynı düzlerdeki gibi gaza hafif basarak yokuşta asılı kalmak mümkün. korkulacak gibi bir durum yok yani.

    3- colt aracın motoru açık onun için gerek yok ama ilk 1000 km sakin kullanın demişlerdi servisten sanırım. ama varsa da şöyle yapılır. gazı köklediğinizde AMT şanzıman kırmızı bölgeye (6500 d/d) kadar vitesi attırmaz. triptonik şanzıman olduğundan manuele çekip gaza basmanız da olabilir ama hemen hemen aynı olur. çünkü olmanız gereken viteste değilseniz araç sizi uyarır ve bir süre sonra kendisi vitesi değiştirir.

    4- vitesi manuel kullanabilirsiniz. ama alınca büyük ihtimalle benim gibi unutursunuz. vitesin sadece resmi değil sizin komuta ettiğiniz (fazla bir şey beklemeyin) bir animasyonu http://www.temsa.com.tr/otomotiv/urunler.aspx?LNG=TR&uid=21 adresinde Allshift kullanımı sekmesinde açılan pencerede görülebilir (fikir verir en azından). manuel kullanırken dediğim gibi vites değiştirmeniz gereken devirleri kaçırmazsanız sizin istediğiniz gibi değişir. yoksa uyarı verir ve bir kaç uyarı sonunda vitesi kendisi değiştirir. araçta debriyaj pedalı yok. yoksa manuel bir araçta vites değişimde olan her şey AMT'de de oluyor. AMT şanzıman sizin yerinize doğru vitese karar verip kavramayı kesip vitesi değiştirir. onun için şanzıman yarı otomatiktir. manuelin ekonomisi ve otomatiğin konforu bu şekilde yakalanıyor. AMT şanzıman eğer düz viteste bir uzman gibi vites değiştirmiyorsanız sizi memnun eder. ani gaz köklemelerinde 2 vites düşürüp fırlar mesela. sollama yaparken yada birisine toz yutturacaksanız işe yarar. vites değişimleri çok hissedilir değildir. hele yüksek viteslerde motor sesinden anlarsınız. 6 ileri olması da ekonomi yapmasını sağlar.

    5- banka kredisi kullanırsanız 0 araçlarda hiç peşinatsız bile alım yapılır. faiz oranları bankaya göre değişir. bayiden kredi kullanınca da yine bir finans kuruluşundan kredi oluyor sanırım. misal doğuş otoda vdf var o size kullandırıyor. ben bankadan kullandım. ziraat bankasından. 30 ay taksit, 1.3 faiz oranı ile. işlem ücretleri de düşüktü. bazıları gibi kaskoyu benden yaptır faizi düşürelim de demediler (2007 kasım ayı). banka ile bayi arasında git gel oluyor ama yeni araç için de değer. aracı da 26.000 civarına alabilirsin gibi geliyor. hatta 3 kapıyı 25000'e filan. (yıl sonuna doğru)
    benden şimdilik bu kadar. ama dediğin gibi git aracı dene. yeni kasa gelirken fiyatlar ne olur onu da hesaba katmak lazım. yoksa yıl sonuna doğru bayiler fiyatları biraz düşürür dediğim fiyatlar da o fiyatlar zaten.
    hayırlı günler.

    quote:

    Orjinalden alıntı: TWiST_oF_FaCe

    Merhaba Arkadaşlar,
    Tüm colt ile ilgili yazılanları okudum, ellerinize sağlık çok faydalı bilgiler vermişsiniz. Corsa, punto, jazz, yaris peşinde koşan ve colt' u hiç bilmeyen beni colt tutkunu yaptınız. sanırım bende en kısa zamanda almayı istediğim arabanın marka-modeline karar verdim: Mitsubishi COLT.
    Tüm yazılanları okumama rağmen aklıma takılan bazı şeyler var. Bunları tek tek sıralamak istedim, umarım sıkıntı olmaz.

    1-) Colt ile genelde ses sorunu yaşanıyor diye bir izlenim edindim. Bu durumu test etmeden anlayamayacağım sanırım ama diğer bazı markalarda da bu sorunlar mevcut ve o konularda lastik değişimi ile bu sesin giderilebildiği söylenmiş. Motor sesini göz ardı ettiğinizde lastik değişiminin bir faydası olur mu? Ya da ne yapılması gerekir?

    2-) En çok sorulan sorulardan biri de yokuşta kayma sorunu. Bunu bir şekilde el freni ile çözeriz ama aklıma takıldı. Şimdi ben sol ayakla freni, sağ ayakla gazı kontrol ederek kaymadan kalkamam mı..:) el freni ile aynı şey değilmi bu? Yani hiç otomatik vites sürmedim çok komik bir şey yazmış olabilirim ama merak ettim. Ayrıca kaymamak için her zaman el freni mi kullanmak zorundayız yoksa zamanla alışıp kaydırmadan kalkabilecek miyiz?

    3-) Motor açma olayına biraz girebilir misiniz? Ben eski arabamda yüksek devir kullanarak çok güzel motoru açmıştım. İbre sonuna kadar gidiyordu. Aynı anda alınan ve motoru açılmayan diğer araba (aynı model diğer arkadaşımda) ise bu hıza hiç bir şekilde ulaşamıyordu. Ben motor açma olayının olduğuna eminim ama otomatik viteste bu yüksek devir olayını nasıl yapıyoruz? yani benim yüksek devirde vites değiştirme şansım sanırım yok otomatik viteste, çünkü kendi değiştiriyor kafasına göre değilmi..:D

    4-) Alacağım 1.3 AMT' yi istediğim zaman manuel kullanabiliyor muyum? Vitesin bir resmine nereden ulaşabilirim? Ayrıca manual kullanırken vites nasıl ve ne zaman değiştiriliyor? Zira debriyaj yok, ne yapılıyor değişimlerde? Direk küt diye değiştiriyor muyuz?...:))

    5-) 1.3 AMT için liste fiyatlarından ne kadar geri gelinebiliyor? En iyi fiyatı nereden alabilirim? Kredi kullanımında kolaylık sağlıyormu bayiler? Peşinat istiyorlar mı? Ben fiyat araştırmasına gireceğim ama bu işlemi zaten yapmış olan ve tavsiyeleri olan arkadaşlardan fiyatlar ve kredi kullanımı hakkında ayrıntı bilgi vermelerini rica ediyorum.

    Görünen 5 soru var amam sanırım iç içe 35 soru oldu..:) Vereceğiniz cevaplar için çok teşekkürler.

    Sevgiler, selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinir kupu -- 5 Ekim 2008; 8:37:14 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TWiST_oF_FaCe

    Merhaba Arkadaşlar,
    Tüm colt ile ilgili yazılanları okudum, ellerinize sağlık çok faydalı bilgiler vermişsiniz. Corsa, punto, jazz, yaris peşinde koşan ve colt' u hiç bilmeyen beni colt tutkunu yaptınız. sanırım bende en kısa zamanda almayı istediğim arabanın marka-modeline karar verdim: Mitsubishi COLT.
    Tüm yazılanları okumama rağmen aklıma takılan bazı şeyler var. Bunları tek tek sıralamak istedim, umarım sıkıntı olmaz.

    1-) Colt ile genelde ses sorunu yaşanıyor diye bir izlenim edindim. Bu durumu test etmeden anlayamayacağım sanırım ama diğer bazı markalarda da bu sorunlar mevcut ve o konularda lastik değişimi ile bu sesin giderilebildiği söylenmiş. Motor sesini göz ardı ettiğinizde lastik değişiminin bir faydası olur mu? Ya da ne yapılması gerekir?

    2-) En çok sorulan sorulardan biri de yokuşta kayma sorunu. Bunu bir şekilde el freni ile çözeriz ama aklıma takıldı. Şimdi ben sol ayakla freni, sağ ayakla gazı kontrol ederek kaymadan kalkamam mı..:) el freni ile aynı şey değilmi bu? Yani hiç otomatik vites sürmedim çok komik bir şey yazmış olabilirim ama merak ettim. Ayrıca kaymamak için her zaman el freni mi kullanmak zorundayız yoksa zamanla alışıp kaydırmadan kalkabilecek miyiz?

    3-) Motor açma olayına biraz girebilir misiniz? Ben eski arabamda yüksek devir kullanarak çok güzel motoru açmıştım. İbre sonuna kadar gidiyordu. Aynı anda alınan ve motoru açılmayan diğer araba (aynı model diğer arkadaşımda) ise bu hıza hiç bir şekilde ulaşamıyordu. Ben motor açma olayının olduğuna eminim ama otomatik viteste bu yüksek devir olayını nasıl yapıyoruz? yani benim yüksek devirde vites değiştirme şansım sanırım yok otomatik viteste, çünkü kendi değiştiriyor kafasına göre değilmi..:D

    4-) Alacağım 1.3 AMT' yi istediğim zaman manuel kullanabiliyor muyum? Vitesin bir resmine nereden ulaşabilirim? Ayrıca manual kullanırken vites nasıl ve ne zaman değiştiriliyor? Zira debriyaj yok, ne yapılıyor değişimlerde? Direk küt diye değiştiriyor muyuz?...:))

    5-) 1.3 AMT için liste fiyatlarından ne kadar geri gelinebiliyor? En iyi fiyatı nereden alabilirim? Kredi kullanımında kolaylık sağlıyormu bayiler? Peşinat istiyorlar mı? Ben fiyat araştırmasına gireceğim ama bu işlemi zaten yapmış olan ve tavsiyeleri olan arkadaşlardan fiyatlar ve kredi kullanımı hakkında ayrıntı bilgi vermelerini rica ediyorum.

    Görünen 5 soru var amam sanırım iç içe 35 soru oldu..:) Vereceğiniz cevaplar için çok teşekkürler.

    Sevgiler, selamlar.



    sinir küpü arkadaş gayet güzel açıklamış .

    bende kendimce cevaplayayım;

    1- colt yüksek devirlerde gürültülü bir araç. ama söz gelimi sabit hızda 6. vites 100 km ile giderken ses filan yok.

    ama canınız eğlenmek istemişse manul viteste 4. viteste iken 140 yapıyorsanız evet gürültülü.

    ben sinir kupu arkadaşın bahsettiği yalıtım keçelerini ve sizebarttan gövde altı ses yalıtımı işlemini yaptırttım hissedilir düzelme oldu ama tabi herkesin kulağı farklı. iki işlemin toplam maliyeti 500 ytl civarı. coltun standart lastikleri çok kaliteli zaten. bridgestone turanza yada continental sport contact veriyorlar. her ikiside tanesi 200 ytl den yüksek lastikler. bence bütçeni sessiz lastik için değil kış lastiği için zorla.


    2- amt de baskı balata var malum; baskı balatanızın daha uzun ömürlü olmasını istiyorsanız yokuşlarda el freni ile kalkmalısınız. yarı fren yarı gaz baskı balatayı zorlayacaktır. dik yokuşta gaza yüklenmekte baskı balatayı zorlayacaktır. şu an 50000 km yi geçtim baskı balatada herhangi bir sorun yok. ama en ufak eğimde bile gaza yüklenmek yerine el freni ile kalkıyorum. gayet de rahat oluyor bir el direksiyonda bir el el freninde gaza basıyorsunuz ilk hareket olur olmaz el frenini indiriyorsunuz oluyor bitiyor.

    3- ben 1000 km den sonra bir süre ( 1 ay kadar) manuel modda; düşük vites yüksek devir de kullandım şimdi faydasını görüyorum.

    4- manuel mod canınız eğlenceli sürmek istiyorsa yada sık sollama yapılacak bir yoldaysanız güzel. otomatik mod ise standart sürüş modunuz en ekonmiği daima otomatik modda oluyor.amt vitesin animasyonuwww.temsa.com.tr de mevcut. evet vites kolunda "artı" ve "eksi" işaretleri var istediğin vitese göre ya ileri tıklıyorsun ya geri tıklıyorsun senin tabirinle küt diye değişiyor. hata 2 kere tıklarsan 2 vites yükseliyor ve düşüyor. aynı bilgisayar oyunu gibi.

    5- bence 25500 e bırakan bir yer bulursan ( caramurat arkadaşa bir sor o satış yetkilisi) almanı öneririm

    bir de bir ricam olacak; araç tercih kıyaslama bölümünde neden colta karar kıldığını yazarsan diğer araba arayan arkadaşlara bilgi vermek açısından faydalı olabilir.

    zira seninde fark ettiğin gibi colt çok avantajlı olmasına rağmen bilinen bir araç değil.

    hayırlı günler.




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.