Şimdi Ara

Mitsubishi Electric klima montaj sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
3.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün evime (21.12.2011) Mitsubishi Electric Klimanın MSZ-FD35VABH modelinin montajı yapıldı. Montaj sırasında yapmaları gereken vakumlama işini düzgün yapmadılar aslında sanırım sadece göz boyamak istediler. Çünkü yaklaşık 10 dakika yapılan vakumlamada klima tarafındaki manometre hep sıfırı gösteriyordu. Sonra daha müdahale etmeye zaman kalmadan vakumu kesip sisteme gaz verdiler. Kendilerine manometrenin sıfırı gösterdiğini söylediğimde zaten bunun olması gereken değer olduğunu söylediler. Beni sıfır değeri konusunda ikna edemeyince bu sefer de basıncın -1 değerine düştüğünü, bu durumdayken işlemi bitirdiklerini iddia ettiler. Manometre aslında sadece pozitif değerleri ölçebilecek bir cihazdı ve negatif kısmında sadece -1 değeri vardı karşısında da -30 cmHg yazıyordu. Ben manometreye sürekli baktığımı ve basınç ibresinin sıfırdan hiç sapmadığını söylediğimde bu sefer isterseniz gazı toplayıp tekrar vakum yapalım dediler. Ben de zaten vakumlama yapılmadıysa borularda kalan gaz ve nemin klima gazına karıştığını bu nedenle gazı toplayıp vakumlama yapmanın anlamsız olduğunu söyledim. Uzun tartışmalar sonunda sonuç alamayınca KlimaPlus'u aradım. Onların yönlendirdiği bir yetikili servisle telefonda konuşup bazı ölçümler aldırdı ve bu ölçümlere bakarak cihaza vakumlama yapılmış normal çalışıyor dedi. Ama cihaz ölçüm için çalıştırıldığı yarım saat boyunca çok uzun süreler 9-10 amper arası akım çekti, sadece kısa sürelerle 4-5 amper akım çekti. Ben kendilerine bu cihazın ortalama tüketiminin 860 watt olduğunu bu ölçülen değerlerle cihazın neredeyse zamanının çoğunda 2kWatt enerji tükettiğini bunun normal olmadığını belirttim. Bunun vakumlama yapılmamasının bir sonucu olabileceğini belirttim. Ayrıca klimanın üflediği hava sıcaklığını ölçerlerken de flowmetre kullanmıyorlardı. Sadece problu bir termometre ile ölçüm alıyorlardı. Ölçüm sonuçlarını bana vermediler ama iç ünite giriş sıcaklığı 27 derece civarındayken çıkış sıcaklığının 53 derece olduğunu hatırlıyorum. Bu durumda fan hızı minimumda ve sıcaklı 31 dereceye ayarlanmıştı.

    Diğer bir hataları da dış ünite su çıkışı için orijinal kutusundan su hortumu bağlama aparatı çıkmayınca ellerindeki başka bir klimaya ait plastik parçayı bu klimaya silikon ile tutturmalarıydı. Sonradan öğrendik ki artık dış üniteye su gider hortumu bağlanmıyormuş, çünkü yeterince su akışı olmadığından buzlanma oluyormuş. Bu nedenle dış ünite altına su toplama kabı yapmaları gerekiyormuş. Mitsubishi Electric (KlimaPlus) yetkilisi bunu montaj yapan servise söylemesine rağmen servis bu işlemi yapmadı.

    Ben bu şekilde klimayı teslim almayacağımı belirtip teslim ile ilgili herhangi bir imza atmadım ama servis imzalamadığım fatura ve servis tutanağını bana verip klimayı bu şekilde bırakıp gitti.

    Klimayı aldığım yer KlimaPlus'un yetkili bayi ve servisi, Muğla Ortaca'da Yorulmaz Ticaret. Klimayı satan ve servise gelen aynı mağazaydı.

    Servisin klimayı bu şekilde bırakıp gitmeye hakkı var mı? Ben ödemeyi 9 gün önce sipariş verirken kredi kartı ile yaptım ama teslim aldığıma dair herhangi bir imza atmadım. Sizce bu durumda klimayı iade edip ödediğim ücreti geri alabilir miyim?







  • KlimaPlus müşteri hizmetlerine durumu bildirmeme rağmen hala kimse aramadı. Yetkili bayi ve servis olan Muğla Ortaca'daki Yorulmaz Ticaret de zaten klimaya sahip çıkmıyor. Bu durumda Tüketici mahkemesine gitmekten başka çare kalmadı.

    Bu arada klimanın içinden çıkan belgelerde montaj klavuzunu inceledim. Bu belgenin çeşitli dillerde olanını göndermişler ama türkçesi yoktu. İngilizce olanını inceledim. Burada yazan vakumlama ve sızdırmazlık kontrolünü montajı yapan yetkili servis uygulamadı.

    Klimayı çalıştırmıyorum çünkü dış ünite su çıkışına silikonla tutturulan uydurma parça nedeniyle su akışı iyi olmayacağından dış ünitede buzlanma olup cihaza zarar verebilirmiş (bunu telefonda KlimaPlus yetkilisi söylemişti). Mitsubishi Electric gibi klimada çok iddialı bir markanın yetkili servisinin müşteriye klimayı bu şekilde monte edip bırakıp gitmesi sonra da klima sahip çıkılmaması çok ilginç. Bu konuda benzer deneyim yaşayan arkadaşlar acaba var mı?




  • ağız çıkış sıcaklığı düşük fanda 68 derece üflediğini yüksek fanda 59 derece üflediğini tesbit ettim. bendeki fd35va.birde tavsiyem krigamine kullananlar fan hızını otomatik yapmasınlar 3. kademeye getirsinler hem çok iyi ısınıyor oda hemde yerlerde sıcak oluyor. biraz gürültülü oluyor ama olsun ısıtsında gürültüsüne razıyız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbircan

    KlimaPlus müşteri hizmetlerine durumu bildirmeme rağmen hala kimse aramadı. Yetkili bayi ve servis olan Muğla Ortaca'daki Yorulmaz Ticaret de zaten klimaya sahip çıkmıyor. Bu durumda Tüketici mahkemesine gitmekten başka çare kalmadı.

    Bu arada klimanın içinden çıkan belgelerde montaj klavuzunu inceledim. Bu belgenin çeşitli dillerde olanını göndermişler ama türkçesi yoktu. İngilizce olanını inceledim. Burada yazan vakumlama ve sızdırmazlık kontrolünü montajı yapan yetkili servis uygulamadı.

    Klimayı çalıştırmıyorum çünkü dış ünite su çıkışına silikonla tutturulan uydurma parça nedeniyle su akışı iyi olmayacağından dış ünitede buzlanma olup cihaza zarar verebilirmiş (bunu telefonda KlimaPlus yetkilisi söylemişti). Mitsubishi Electric gibi klimada çok iddialı bir markanın yetkili servisinin müşteriye klimayı bu şekilde monte edip bırakıp gitmesi sonra da klima sahip çıkılmaması çok ilginç. Bu konuda benzer deneyim yaşayan arkadaşlar acaba var mı?

    kardeş durumunuzu bilmiyorum ama klimaplus sayfasına girin orda turan klima var. istanbul merkez servisidir. orayı arayın durumu anlatın ben rast gele buldum bu servisi. ilk etapta klimam balkon zeminine takılmıştı. dedim kar yağınca içine doluyor. bilgisizdim ne yapabiliriz dedim adamlar bana bir servis yönlendirip duvara astırdılar. buakadar ilgililer. bana her konuda yardımcı oldular. forumda ygt07 isimli kardeşimle durumları paylaşmıştım. yine samet 007 kardeşim var adamın klimasına garanti harici müdahele ettiler zamanında vakum yapılmadığı için. ayrıyeten murat 418 gibi bir nicki olan arkadaşın 18000 klimasına yine garanti dışı müdahele ettiler. klimaplus un size mağdur edeceğini sanmam. yeterki durumu iyi anlasınlar. o servisinde canıunı okurlar hatası varsa ama yeterki siz haklı olun. bakın burda alptuğ56 dostumuz var. zamanında bir arkadaş alarkoya attı tuttu adam mail bilgisne kadar aldı yardımcı olucam içerde dostum var dedi. ama adam ne aradı ne sordu alptuğ abimiz hep yazar bunu. yeterki siz haklı olun dünyaları yerinden oynatmanız konusunda Allah ardınızda olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbircan


    Ben bu şekilde klimayı teslim almayacağımı belirtip teslim ile ilgili herhangi bir imza atmadım ama servis imzalamadığım fatura ve servis tutanağını bana verip klimayı bu şekilde bırakıp gitti.

    Klimayı aldığım yer KlimaPlus'un yetkili bayi ve servisi, Muğla Ortaca'da Yorulmaz Ticaret. Klimayı satan ve servise gelen aynı mağazaydı.

    Servisin klimayı bu şekilde bırakıp gitmeye hakkı var mı? Ben ödemeyi 9 gün önce sipariş verirken kredi kartı ile yaptım ama teslim aldığıma dair herhangi bir imza atmadım. Sizce bu durumda klimayı iade edip ödediğim ücreti geri alabilir miyim?




    bu durumda her türlü hakkınız var arkadaşım ,ister iade-ister değişim , ve hiçbir şartta paranıza el koyamazlar ,ancak böylesine tanınmış bir firmanın sorununuzla ilgilenmemesi hayret bir olay ,en kötü şartlarda mahkeme ile hakkınızı sonuna kadar alırsınız ama ben o aşamaya dahi geleceğini zannetmiyorum ,iş biraz ciddileşince göreceksiniz her isteğinizi yerine getireceklerdir

    ama benim hiç ilgim olmamasına rağmen bu tür durumlara gerçekten çok üzülüyorum , madem bu işi yapmaya talip oluyorlar parasını da sonuna kadar alıyorlar daha ne istiyorlar bunlar ,yazık ki yazık ve bu düşüncedeki tüm esnafa yazıklar olsun




  • Merhaba,

    Anladığım kadarıyla konuya hakimsiniz bu sebeple montajın nasıl yapılması gerektiğinden bahsetmiyeceğim. Üzerinde durduğunuz konu çok önemli, aşağıdaki imzamı okursanız benimde ne kadar önem verdiğimi anlarsınız.

    Burda montajı yapan ekibin insafına kalıyorsunuz. Belki size gelen servisin sahibi bu konularda mutlaka uyarıyordur ekibini, şahsen ben ekiplerime çok yüksek fiyatlarla alınan bu tür 1.sınıf klimaların montajlarını yaparken, titizlikle montajda yapıması gerekenler yapılmaz ise o ürünün katolog değerlerinde belirtilen performansla çalışmayacağını anlatıp ürünün ömrünün kısalıcağını belirterek, allah mutlaka biryerden bunun acısını sizden çıkarır diye belirtirim.

    Bu saat den sonra sizin yapmanız gereken klimanın sisteminde bulunan gaz komple atılarak yeniden vakumlama yapılıp, bu vakumlama süresi 30 dk. bulmalı ki netice alabilesiniz. Vakumlama süresini belirleyen Tesisat uzunluğu ile dış ortam sıcaklığıdır. Günümüzde havanın çok soğuk olması nedeniyle biz büyük VRF sistemlerde saatlerce vakumlama yapılsa bile 1 gün sistem alçak basınçda bekletilip hem kaçak testi yapılıp hemde 1 gün sonra tekrar vakumlama işlemi yapılarak (derin vakum) sistemde 1 gün içinde ısı değişikliğinden dolayı buharlaşan nem varsa onuda dışarıya almaktır.

    Saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord.Of.The.Hvac

    Merhaba,

    Anladığım kadarıyla konuya hakimsiniz bu sebeple montajın nasıl yapılması gerektiğinden bahsetmiyeceğim. Üzerinde durduğunuz konu çok önemli, aşağıdaki imzamı okursanız benimde ne kadar önem verdiğimi anlarsınız.

    Burda montajı yapan ekibin insafına kalıyorsunuz. Belki size gelen servisin sahibi bu konularda mutlaka uyarıyordur ekibini, şahsen ben ekiplerime çok yüksek fiyatlarla alınan bu tür 1.sınıf klimaların montajlarını yaparken, titizlikle montajda yapıması gerekenler yapılmaz ise o ürünün katolog değerlerinde belirtilen performansla çalışmayacağını anlatıp ürünün ömrünün kısalıcağını belirterek, allah mutlaka biryerden bunun acısını sizden çıkarır diye belirtirim.

    Bu saat den sonra sizin yapmanız gereken klimanın sisteminde bulunan gaz komple atılarak yeniden vakumlama yapılıp, bu vakumlama süresi 30 dk. bulmalı ki netice alabilesiniz. Vakumlama süresini belirleyen Tesisat uzunluğu ile dış ortam sıcaklığıdır. Günümüzde havanın çok soğuk olması nedeniyle biz büyük VRF sistemlerde saatlerce vakumlama yapılsa bile 1 gün sistem alçak basınçda bekletilip hem kaçak testi yapılıp hemde 1 gün sonra tekrar vakumlama işlemi yapılarak (derin vakum) sistemde 1 gün içinde ısı değişikliğinden dolayı buharlaşan nem varsa onuda dışarıya almaktır.

    Saygılarımla

    iklimsa nın gaziemir şubesisiniz galiba

    daha önce kendinizi tanıttınızmı bilmediğim için soruyorum




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LG Klima montaj sorunu...
    7 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alptuğ56

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord.Of.The.Hvac

    Merhaba,

    Anladığım kadarıyla konuya hakimsiniz bu sebeple montajın nasıl yapılması gerektiğinden bahsetmiyeceğim. Üzerinde durduğunuz konu çok önemli, aşağıdaki imzamı okursanız benimde ne kadar önem verdiğimi anlarsınız.

    Burda montajı yapan ekibin insafına kalıyorsunuz. Belki size gelen servisin sahibi bu konularda mutlaka uyarıyordur ekibini, şahsen ben ekiplerime çok yüksek fiyatlarla alınan bu tür 1.sınıf klimaların montajlarını yaparken, titizlikle montajda yapıması gerekenler yapılmaz ise o ürünün katolog değerlerinde belirtilen performansla çalışmayacağını anlatıp ürünün ömrünün kısalıcağını belirterek, allah mutlaka biryerden bunun acısını sizden çıkarır diye belirtirim.

    Bu saat den sonra sizin yapmanız gereken klimanın sisteminde bulunan gaz komple atılarak yeniden vakumlama yapılıp, bu vakumlama süresi 30 dk. bulmalı ki netice alabilesiniz. Vakumlama süresini belirleyen Tesisat uzunluğu ile dış ortam sıcaklığıdır. Günümüzde havanın çok soğuk olması nedeniyle biz büyük VRF sistemlerde saatlerce vakumlama yapılsa bile 1 gün sistem alçak basınçda bekletilip hem kaçak testi yapılıp hemde 1 gün sonra tekrar vakumlama işlemi yapılarak (derin vakum) sistemde 1 gün içinde ısı değişikliğinden dolayı buharlaşan nem varsa onuda dışarıya almaktır.

    Saygılarımla

    iklimsa nın gaziemir şubesisiniz galiba

    daha önce kendinizi tanıttınızmı bilmediğim için soruyorum



    Cevap yazan tüm arkadaşlara teşekkürler.

    Benim iklimsa veya başka herhangi bir yerle ilgim yok. İsmim Turan Bircan. Elektrik-Elektronik yüksek mühendisiyim. Şu anda bir yerde çalışmıyorum, evde mobil cihazlar için yazılım geliştirme konusunda projeler geliştirmeye çalışıyorum. Muğla Köyceğiz'de oturmaktayım.

    Evimde 2 adet 22000 btu'luk Siemens ve bir tane de daha küçük Electrolux marka klima var. Siemensler 10 yıllık makineler ve hala çok iyi çalışıyorlar ama tabii inverter'lı değiller. Sürekli dur kalk yapmaları pek hoş olmuyor. Yeni bir klima almaya karar verdiğimde piyasada bulunan cihazlar içinde en kalitelilerden birisi olduğuna inandığım Mitsubishi Electric'te karar kıldım (başka klimalar iyi veya kötü demiyorum). Mitsubishi Electric'de kampanya olması da tabii etkili oldu. Bu klimayı 1 sene kullandıktan sonra memnun kalırsam ve seneye yine bir kampanya olursa evdeki diğer klimaları da Mitsubishi Electric ile değiştirmeyi planlıyordum. Tabii servisle bu kadar sorun yaşamak hiç hoş olmadı.

    Klima montajı aşamasında yaşananları ayrıntılı olarak KlimaPlus'un e-mail adresine yazdım. KlimaPlus Akdeniz Bölge Müdürü beni arayıp konuyla ilgilendi. Bölge müdürlüğüne bağlı Merkez servisini klimanın montajını incelemesi için görevlendirdi. Yarın (27 Aralık 2011) merkez servisten elemanlar gelip inceleme yapıp merkezlerine bir raporla izlenimlerini bildirecekler. Ondan sonra da hatalı montaj konusunda ne yapılacağına karar verilecek.

    Gelişmeleri buradan yazmaya devam edeceğim.




  • Merhaba,

    Burda neden İklimsa bünyesinde olup olmadığım üzerinde duruldu anlamıyorum. Ben objektif olarak sorunların nasıl çözülmesi gerektiğinin ve genel olarak burda uzmanlık alanmıla ilgili kişilere yardımcı olmaya çalışıyorum.

    Başka konulara yazmış olduğum cevaplarıma bakarsanız, kimi yerde MELCO ürünlerinden FD serisini tavsiye ettiğimi görürsünüz. (Bu günlerde kampanyada olmasından dolayı). Tavsiye ederkende hazırlamış olduğum karşılaştırma listesini göndererek fiyatları ile birlikte daha kolay kıyaslama yapabilmesini sağlamaktır. Bir başka konuya verdiğim cevapda Panasonic önerdim. Bu sebeple benim İklimsa yada Panasonic veya MELCO firmalarına bağlı olmam üzerinde durulursa, aynı spor yorumcularının bir takım üzerinde durduğunda zaten bu o takımlı diyerek kişinin objektifliği nasıl yok ediliyorsa benimde o şekilde objektifliğim yok olur. Unutmayalımki ben burada Ticari bir kazanç düşünerek cevap vermiyorum. Muğla Köyceğizdeki bu arkadaşın evine giderek klimasına müdahale etme gibi bir durumum yok. Bu arkadaşa ürün satmak yada montajını yapmak gibi bir durumumda yok.

    Saygılarımla.




  • Orijinalden alıntı: tbircan





    Cevap yazan tüm arkadaşlara teşekkürler.

    Benim iklimsa veya başka herhangi bir yerle ilgim yok. İsmim Turan Bircan. Elektrik-Elektronik yüksek mühendisiyim. Şu anda bir yerde çalışmıyorum, evde mobil cihazlar için yazılım geliştirme konusunda projeler geliştirmeye çalışıyorum. Muğla Köyceğiz'de oturmaktayım.

    Evimde 2 adet 22000 btu'luk Siemens ve bir tane de daha küçük Electrolux marka klima var. Siemensler 10 yıllık makineler ve hala çok iyi çalışıyorlar ama tabii inverter'lı değiller. Sürekli dur kalk yapmaları pek hoş olmuyor. Yeni bir klima almaya karar verdiğimde piyasada bulunan cihazlar içinde en kalitelilerden birisi olduğuna inandığım Mitsubishi Electric'te karar kıldım (başka klimalar iyi veya kötü demiyorum). Mitsubishi Electric'de kampanya olması da tabii etkili oldu. Bu klimayı 1 sene kullandıktan sonra memnun kalırsam ve seneye yine bir kampanya olursa evdeki diğer klimaları da Mitsubishi Electric ile değiştirmeyi planlıyordum. Tabii servisle bu kadar sorun yaşamak hiç hoş olmadı.

    Klima montajı aşamasında yaşananları ayrıntılı olarak KlimaPlus'un e-mail adresine yazdım. KlimaPlus Akdeniz Bölge Müdürü beni arayıp konuyla ilgilendi. Bölge müdürlüğüne bağlı Merkez servisini klimanın montajını incelemesi için görevlendirdi. Yarın (27 Aralık 2011) merkez servisten elemanlar gelip inceleme yapıp merkezlerine bir raporla izlenimlerini bildirecekler. Ondan sonra da hatalı montaj konusunda ne yapılacağına karar verilecek.

    Gelişmeleri buradan yazmaya devam edeceğim.





    Arkadaş "İklimsa servisi misiniz" diye size değil Lord.of.the.HVAC nikli kişiye sormuştu.
    Çünkü bu forumda bazı İklimsa elemanları mal satmak için boyuna gerçekdışı şeyler yazarak müşteri topluyorlardı bir zamanlar.
    Herhalde bu kişiyi de onlardan biri zannetti, yazdıklarına bakarak.

    ME klimayı alırkenki düşünceniz çok doğruymuş, o elinizdeki eski teknoloji aletleri değiştirmeniz gerekiyor tabii.
    Hatta biraz "abartmışsınız" bile diyebilirim, ME VABH gibi aşırı şartlarda ısıtabilen pahalı bir alet Köyceğiz için gereksizdi.
    Aynı kalitede, hatta aynı markanın başka serileri de yeterliydi.

    ME'ler en üst klasmanda aletler, Klimaplus ta ciddi bir firma.
    Sizin sorununuz tamamen oradaki servisin işi.
    Umarım kısa zamanda ana firma bu mağduriyeti giderir.

    Isıtma-soğutma konularının ana başlıklarından olan "klima tavsiyesi"nde bizler önceleri daha çok "ürün"leri inceleyip ona göre tavsiyelerde bulunuyorduk.
    Ama zaman içinde gördük ki, en kaliteli-verimli klima bile; kötü montajcının elinden geçtiğinde rezil olabiliyor.
    Bunun tersine, çok ta mükemmel olmayan bir klima iyi bir uygulama ile kendisinden beklenmedik biçimde kullanışlı olabiliyor.
    Bu nedenle, artık belli bölgelerde iyi servisi olan ürünleri o bölgelerdeki kişilere daha çok tavsiye eder olduk.
    Örneğin, bir Balıkesir'liye Alarko-Toshiba önermiyoruz, çünkü orada işi bilen servis yok, aletleri rezil edebiliyorlar.
    Ama sizin yakınınızda Fethiye'de düzgün bir Alarko servisi vardı, hatta bu forumda artialarko nikiyle yazıyordu bir ara.
    O bölgede bu kişinin hizmet verdiği ürünleri önermeye çalışıyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kocausta* -- 26 Aralık 2011; 12:27:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord.Of.The.Hvac

    Merhaba,

    Burda neden İklimsa bünyesinde olup olmadığım üzerinde duruldu anlamıyorum. Ben objektif olarak sorunların nasıl çözülmesi gerektiğinin ve genel olarak burda uzmanlık alanmıla ilgili kişilere yardımcı olmaya çalışıyorum.

    Başka konulara yazmış olduğum cevaplarıma bakarsanız, kimi yerde MELCO ürünlerinden FD serisini tavsiye ettiğimi görürsünüz. (Bu günlerde kampanyada olmasından dolayı). Tavsiye ederkende hazırlamış olduğum karşılaştırma listesini göndererek fiyatları ile birlikte daha kolay kıyaslama yapabilmesini sağlamaktır. Bir başka konuya verdiğim cevapda Panasonic önerdim. Bu sebeple benim İklimsa yada Panasonic veya MELCO firmalarına bağlı olmam üzerinde durulursa, aynı spor yorumcularının bir takım üzerinde durduğunda zaten bu o takımlı diyerek kişinin objektifliği nasıl yok ediliyorsa benimde o şekilde objektifliğim yok olur. Unutmayalımki ben burada Ticari bir kazanç düşünerek cevap vermiyorum. Muğla Köyceğizdeki bu arkadaşın evine giderek klimasına müdahale etme gibi bir durumum yok. Bu arkadaşa ürün satmak yada montajını yapmak gibi bir durumumda yok.

    Saygılarımla.

    Bu forumlarda birkaç İklimsa satıcısının kötü şekilde mal satma amaçlı yanlış bilgilendirmeli çalışmaları olmuştu.
    O nedenle "İklimsacı" olduğu görülen kişilere karşı şüpheyle bakılıyor.

    Zaman içinde tutumunuzla güven sağlayabilirsiniz, takmayın kafanıza.

    Ayrıca, ülke genelinde İklimsa'nın kötü servis vermesi ve daha geri teknolojili ürünleri (daha ucuz olması gereken anlamında) güncel teknolojili ürünler fiyatına satması, amiyane tabirle "kazıkçılık yapması"; klima konusunu bilen kişiler arasında İklimsa hakkında kötü bir imaj oluşturdu.
    Firmanın bu imajı silmesi zor, bu ticari anlayışla.




  • Sayın kusta

    Yazınızın içeriğinden anladığım kadarıyla İklimsa karşıtı bir firma yada bu firmalardan ağır bir Ticari darbe yemiş bir uslubunuz var. Ben her ne olursa olsun yazdıklarımı genelde kataloglara dayandırıyorum. Kesinlikle birilerine çamur atarak ( Servisi kötü, sattığı mal kötü , kazıkçı v.b) bir başka kişilere birşey anlatmaya çalışmıyorum. Genelde objektif olmaya çalıştığım bir yer burası. İklimsa ile bağlantım olsada, olmasada burda kimseyle FB. GS. taraftarları gibi bana güncel hayatımda hiç bir katkısı olmayacak gereksiz kavgalara girmeği düşünmüyorum. Bildiklerimi sizlerle paylaşıyorum , sizde bildiklerinizi bize aktarırsanız (Nominal Kapasite Altında Daha Verimli Çalışan Klima Gibi) bizlerde engin bilgilerinizden faydalanır birşeyler öğreniriz.

    Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord.Of.The.Hvac

    Sayın kusta

    Yazınızın içeriğinden anladığım kadarıyla İklimsa karşıtı bir firma yada bu firmalardan ağır bir Ticari darbe yemiş bir uslubunuz var. Ben her ne olursa olsun yazdıklarımı genelde kataloglara dayandırıyorum. Kesinlikle birilerine çamur atarak ( Servisi kötü, sattığı mal kötü , kazıkçı v.b) bir başka kişilere birşey anlatmaya çalışmıyorum. Genelde objektif olmaya çalıştığım bir yer burası. İklimsa ile bağlantım olsada, olmasada burda kimseyle FB. GS. taraftarları gibi bana güncel hayatımda hiç bir katkısı olmayacak gereksiz kavgalara girmeği düşünmüyorum. Bildiklerimi sizlerle paylaşıyorum , sizde bildiklerinizi bize aktarırsanız (Nominal Kapasite Altında Daha Verimli Çalışan Klima Gibi) bizlerde engin bilgilerinizden faydalanır birşeyler öğreniriz.

    Saygılarımla.



    Firmalar hakkındaki tecrübeler başlıbaşına bir konu da, inverter klimaların nominal kapasite altında daha verimli çalıştığını bilmeyişiniz, sizin klimacılık konusu hakkında pek birşeyler öğrenemediğinizi gösteriyor.

    Birader, bırakın klimacıyı; bu forumdaki sıradan tüketici bile biliyor bu ayrıntıların çoğunu
    Sıradan tüketici burada klima seçerken kısılma adımlarının bile anlamını çözerek ona göre ürünleri karşılaştırmaya çalışıyor.

    Havalı nick alıp yazmak kolay da, biraz da konunun ne olduğunu öğrenmek lâzım

    Ayrıca Hvac değil HVAC olarak yazılır:

    http://en.wikipedia.org/wiki/HVAC



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kocausta* -- 26 Aralık 2011; 14:50:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbircan

    quote:

    Orijinalden alıntı: alptuğ56

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord.Of.The.Hvac

    Merhaba,

    Anladığım kadarıyla konuya hakimsiniz bu sebeple montajın nasıl yapılması gerektiğinden bahsetmiyeceğim. Üzerinde durduğunuz konu çok önemli, aşağıdaki imzamı okursanız benimde ne kadar önem verdiğimi anlarsınız.

    Burda montajı yapan ekibin insafına kalıyorsunuz. Belki size gelen servisin sahibi bu konularda mutlaka uyarıyordur ekibini, şahsen ben ekiplerime çok yüksek fiyatlarla alınan bu tür 1.sınıf klimaların montajlarını yaparken, titizlikle montajda yapıması gerekenler yapılmaz ise o ürünün katolog değerlerinde belirtilen performansla çalışmayacağını anlatıp ürünün ömrünün kısalıcağını belirterek, allah mutlaka biryerden bunun acısını sizden çıkarır diye belirtirim.

    Bu saat den sonra sizin yapmanız gereken klimanın sisteminde bulunan gaz komple atılarak yeniden vakumlama yapılıp, bu vakumlama süresi 30 dk. bulmalı ki netice alabilesiniz. Vakumlama süresini belirleyen Tesisat uzunluğu ile dış ortam sıcaklığıdır. Günümüzde havanın çok soğuk olması nedeniyle biz büyük VRF sistemlerde saatlerce vakumlama yapılsa bile 1 gün sistem alçak basınçda bekletilip hem kaçak testi yapılıp hemde 1 gün sonra tekrar vakumlama işlemi yapılarak (derin vakum) sistemde 1 gün içinde ısı değişikliğinden dolayı buharlaşan nem varsa onuda dışarıya almaktır.

    Saygılarımla

    iklimsa nın gaziemir şubesisiniz galiba

    daha önce kendinizi tanıttınızmı bilmediğim için soruyorum



    Cevap yazan tüm arkadaşlara teşekkürler.

    Benim iklimsa veya başka herhangi bir yerle ilgim yok. İsmim Turan Bircan. Elektrik-Elektronik yüksek mühendisiyim. Şu anda bir yerde çalışmıyorum, evde mobil cihazlar için yazılım geliştirme konusunda projeler geliştirmeye çalışıyorum. Muğla Köyceğiz'de oturmaktayım.

    Evimde 2 adet 22000 btu'luk Siemens ve bir tane de daha küçük Electrolux marka klima var. Siemensler 10 yıllık makineler ve hala çok iyi çalışıyorlar ama tabii inverter'lı değiller. Sürekli dur kalk yapmaları pek hoş olmuyor. Yeni bir klima almaya karar verdiğimde piyasada bulunan cihazlar içinde en kalitelilerden birisi olduğuna inandığım Mitsubishi Electric'te karar kıldım (başka klimalar iyi veya kötü demiyorum). Mitsubishi Electric'de kampanya olması da tabii etkili oldu. Bu klimayı 1 sene kullandıktan sonra memnun kalırsam ve seneye yine bir kampanya olursa evdeki diğer klimaları da Mitsubishi Electric ile değiştirmeyi planlıyordum. Tabii servisle bu kadar sorun yaşamak hiç hoş olmadı.

    Klima montajı aşamasında yaşananları ayrıntılı olarak KlimaPlus'un e-mail adresine yazdım. KlimaPlus Akdeniz Bölge Müdürü beni arayıp konuyla ilgilendi. Bölge müdürlüğüne bağlı Merkez servisini klimanın montajını incelemesi için görevlendirdi. Yarın (27 Aralık 2011) merkez servisten elemanlar gelip inceleme yapıp merkezlerine bir raporla izlenimlerini bildirecekler. Ondan sonra da hatalı montaj konusunda ne yapılacağına karar verilecek.

    Gelişmeleri buradan yazmaya devam edeceğim.



    hocam o mesaj sizinle ilgili değil Lord.Of.The.Hvac isimli üye içindir siz üzerinize almışsınız

    gerçi bu vesile ile tanışmış olduk iyi forumlar dilerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord.Of.The.Hvac

    Sayın kusta

    Yazınızın içeriğinden anladığım kadarıyla İklimsa karşıtı bir firma yada bu firmalardan ağır bir Ticari darbe yemiş bir uslubunuz var. Ben her ne olursa olsun yazdıklarımı genelde kataloglara dayandırıyorum. Kesinlikle birilerine çamur atarak ( Servisi kötü, sattığı mal kötü , kazıkçı v.b) bir başka kişilere birşey anlatmaya çalışmıyorum. Genelde objektif olmaya çalıştığım bir yer burası. İklimsa ile bağlantım olsada, olmasada burda kimseyle FB. GS. taraftarları gibi bana güncel hayatımda hiç bir katkısı olmayacak gereksiz kavgalara girmeği düşünmüyorum. Bildiklerimi sizlerle paylaşıyorum , sizde bildiklerinizi bize aktarırsanız (Nominal Kapasite Altında Daha Verimli Çalışan Klima Gibi) bizlerde engin bilgilerinizden faydalanır birşeyler öğreniriz.

    Saygılarımla.



    kusura bakmayın ama bu dediklerinizi biz değil siz yapıyorsunuz

    biz üstelik size kasıtlı bilgi veriyorsunuz demedik ,yanlış bilgi veriyorsunuz dedik ki bunu da her defasında ispatladık

    ve üstü kapalı bile olsa alıcıları kendinize yöneltmeye çalışıyorsunuz ,

    bence bunu açıkça yapmanızda bir mahsur yok ama dediğim gibi diğer bir firmanın verilerini ve fiyatlarını da tam verirseniz

    illa mağazadan alın internet öcüdür gibi mesajlar yazmazsanız bizde aramıza hoş geldiniz der sizlerin deneyimlerinden de faydalanmak isteriz

    ama ne hikmetse bu güne kadar DH e gelen tüm iklimsacılar bunun tersini yaparak inatlaşmaya gittiler ve gördüğünüz gibi şuan yoklar

    yine de sizin tarzınızı şu ana kadar daha güzel gördüğüm için dost olmak isterim




  • Bugün KlimaPlus İstanbul merkezden arayıp dış üniteyi yenisi ile değiştirmeyi önerdiler. Bu çözüm benim için tatmin edici olduğundan bu öneriyi kabul ettim çünkü içi ünitede bir sorun oluşmuş olacağını düşünmüyorum. Montaj yapan servisin vakum yapılmadan sisteme gaz verip klimayı çalıştırması kompresör gibi dış ünite aksamlarını zorlamış olmalı. Ayrıca dış ünite su çıkış kısmına da yapılmaması gereken bir müdahale vardı, bu kısımdaki silikon parçalarının dış üniteden ne kadar temizlenebileceği de belli değildi. Fabrikanın cihazla beraber gönderdiği gaz da dış ünite içinde bulunduğundan yeni dış ünite düzgün yapılan bir vakumlama ile monte edildiğinde sistemden hava ve nem tamamıyla uzaklaştırılmış olacak. Bu nedenlerle dış ünitenin yenisi ile değiştirilmesiyle ilk montajda yapılan hataların tamamıyla telafi edileceğini düşünüyorum.

    Yeni dış ünitenin gelmesi cumartesini bulabilirmiş, geldiğinde de montaj işini Akdeniz Bölge Müdürlüğüne bağlı servis yapacak. Dış ünite montajı yapıldıktan sonra gözlemlerimi sizlerle paylaşacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbircan

    Bugün KlimaPlus İstanbul merkezden arayıp dış üniteyi yenisi ile değiştirmeyi önerdiler. Bu çözüm benim için tatmin edici olduğundan bu öneriyi kabul ettim çünkü içi ünitede bir sorun oluşmuş olacağını düşünmüyorum. Montaj yapan servisin vakum yapılmadan sisteme gaz verip klimayı çalıştırması kompresör gibi dış ünite aksamlarını zorlamış olmalı. Ayrıca dış ünite su çıkış kısmına da yapılmaması gereken bir müdahale vardı, bu kısımdaki silikon parçalarının dış üniteden ne kadar temizlenebileceği de belli değildi. Fabrikanın cihazla beraber gönderdiği gaz da dış ünite içinde bulunduğundan yeni dış ünite düzgün yapılan bir vakumlama ile monte edildiğinde sistemden hava ve nem tamamıyla uzaklaştırılmış olacak. Bu nedenlerle dış ünitenin yenisi ile değiştirilmesiyle ilk montajda yapılan hataların tamamıyla telafi edileceğini düşünüyorum.

    Yeni dış ünitenin gelmesi cumartesini bulabilirmiş, geldiğinde de montaj işini Akdeniz Bölge Müdürlüğüne bağlı servis yapacak. Dış ünite montajı yapıldıktan sonra gözlemlerimi sizlerle paylaşacağım.



    Kanımca mantıklı bir öneride bulunmuşlar.

    Yeni dış ünite monte edildikten sonra normal süreden de uzun vakum yapılmalı, en az yarım saat gibi.

    Yazdıklarınıza göre Klimaplus malına sahip çıkmış, güvenilirliğini koruyor

    Eğer o zibidilerden servisliği-satıcılığı da alırlarsa tam olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbircan

    Bugün KlimaPlus İstanbul merkezden arayıp dış üniteyi yenisi ile değiştirmeyi önerdiler. Bu çözüm benim için tatmin edici olduğundan bu öneriyi kabul ettim çünkü içi ünitede bir sorun oluşmuş olacağını düşünmüyorum. Montaj yapan servisin vakum yapılmadan sisteme gaz verip klimayı çalıştırması kompresör gibi dış ünite aksamlarını zorlamış olmalı. Ayrıca dış ünite su çıkış kısmına da yapılmaması gereken bir müdahale vardı, bu kısımdaki silikon parçalarının dış üniteden ne kadar temizlenebileceği de belli değildi. Fabrikanın cihazla beraber gönderdiği gaz da dış ünite içinde bulunduğundan yeni dış ünite düzgün yapılan bir vakumlama ile monte edildiğinde sistemden hava ve nem tamamıyla uzaklaştırılmış olacak. Bu nedenlerle dış ünitenin yenisi ile değiştirilmesiyle ilk montajda yapılan hataların tamamıyla telafi edileceğini düşünüyorum.

    Yeni dış ünitenin gelmesi cumartesini bulabilirmiş, geldiğinde de montaj işini Akdeniz Bölge Müdürlüğüne bağlı servis yapacak. Dış ünite montajı yapıldıktan sonra gözlemlerimi sizlerle paylaşacağım.



    yukarıda ki mesajımda zaten böyle birşey olacağını söylemiştim ama araya başka mesajlar girince iş saçma yerlere gitti

    hangi marka olursa olsun bu tarz sorunlar malesef çıkabiliyor ,bizde olmaz diyen doğru söylemiyor (yani aynı markanın tüm servisleri)

    bazıları mükemmel bazıları rezalet oluyor

    ama bunu internetten alma yada mağazadan almayla ilgisi yok ,çünkü büyük şehirlerinde bazı servisleri benzer işler yaptılar

    şimdilik geçmiş olsun ,daha sonra sonucu bildirirseniz diğer üyeler de hangi marka hangi tür davranışlar sergiliyor öğrenmiş olur




  • Arkadaşlar,

    Yazdıklarımı okudumda gereksiz atışmalar yapmışız. Kendi adıma üzüldüğüm nokta neden bunlara alet olduğumdur. Ben genel olarak Hades arkadaşın verdiği link deki yazılanları okudum, gerekse burda malum kişilerin yazdıklarını okuduğumda birşeye dayanmayan bence böyle şeklindeki yazıları gördüm. Eminim onlarında bir amaçları varki bu şekilde forumdaki açılan konuları saptırtıp olayları başka boyutlara çekerek gereksiz tartışmalarla burada bir şeyleri provoke ediyor. Benim bu kişilerle yazışma amacım, başlangıçda yeni üye olmam sebebiyle, forumlarda bu tip provokatörler olduğunu bilmiyordum. Ben tamamen iyiniyetle onlara birşeyler açıklamaya çalıştım. Atmadan tablolarla hazırlıyarak bunu başarmaya çalıştım. En azından emeğe saygı gösterip teşekkür beklerken tabi konuyu açan amacı üzüm yemek olan kişiler bunu yaptı lafım onlara değil malum kişilere, bu kişiler başladı sen İklimsa cısın İklimsacılar şöyle böyle insanlar diyerek katogorize edip, konuyu saptırarak bu forum sitesinde gerçek amaçları olan belli marka ve firmayı kötüleme yüzlerini gösterdiler. Bu saatden sonra bu tip insanlarla muhattap olup iyi niyetimi suistimal edmelerine izin vermiyeceğim. Bu kişilerin amaçları burda faydalı bilgiler vermek değil sert tabirlerle karşı tarafı tahrik edip işin boyutunu başka noktalara çekmektir.

    Sonuç olarak, bu kişilerin bana yönelttiği asılsız suçlamalar ve çocuk kavgası gibi banane banane gibi tavırlar karşısında bezip bu siteden beni uzaklaştırmaya çalışacaklarsa yanılıyorlar. Ben başlangıçda yaptığım bu kişilerle dalaşma yanlışını tekrar edmeyeceğim. Kendileri hangi firma ve markaya hizmet ediyorlarsa devam edsinler ama şunu kafalarına soksunlar. İklimsa benim babamın firması değil, yada İklimsa bayisi olsam Muğla'dan Van'a giderek bir tane klima satmaya yada servis vermeye çalışmam. İnternetden klima satmaya çalısam Sahibinden , Gittigidiyor dan bu işi yaparım. Bir insanın burdan klima satmaya çalışacak hele birde komisyon vereyimde bana burdakileri gönder demesi kadar saçma sapan bir şey olamaz. Siz kendinizi ne sanıyorsunuzki insanlar sizin gösterdiğiniz hedef doğrultusunda ilerleyecek. Ben bile 2gün oldu burda olalı sizin tüm boş muhabbetlerinizden dünyadan bir haber olduğunuzun farkındayım. Burda uzun süre olan biri sizin ne kadar dolu olduğunuzu biliyordur. O sebeple bir daha bu içi boş tartışmalara girmeyip sadece bildiklerimi katalog ve firma yetkilileri ile görüşmelerim sonucunda elde ettiğim bilgileri sizlerle paylaşacağım. Bu o malum kişilere ile ilgili son yazımdır kendilerine bir daha cevap vermiyeceğim. Bana her saldırışlarında bu yazımı onlara yönelteceğim.

    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord.Of.The.Hvac

    Arkadaşlar,

    Yazdıklarımı okudumda gereksiz atışmalar yapmışız. Kendi adıma üzüldüğüm nokta neden bunlara alet olduğumdur. Ben genel olarak Hades arkadaşın verdiği link deki yazılanları okudum, gerekse burda malum kişilerin yazdıklarını okuduğumda birşeye dayanmayan bence böyle şeklindeki yazıları gördüm. Eminim onlarında bir amaçları varki bu şekilde forumdaki açılan konuları saptırtıp olayları başka boyutlara çekerek gereksiz tartışmalarla burada bir şeyleri provoke ediyor. Benim bu kişilerle yazışma amacım, başlangıçda yeni üye olmam sebebiyle, forumlarda bu tip provokatörler olduğunu bilmiyordum. Ben tamamen iyiniyetle onlara birşeyler açıklamaya çalıştım. Atmadan tablolarla hazırlıyarak bunu başarmaya çalıştım. En azından emeğe saygı gösterip teşekkür beklerken tabi konuyu açan amacı üzüm yemek olan kişiler bunu yaptı lafım onlara değil malum kişilere, bu kişiler başladı sen İklimsa cısın İklimsacılar şöyle böyle insanlar diyerek katogorize edip, konuyu saptırarak bu forum sitesinde gerçek amaçları olan belli marka ve firmayı kötüleme yüzlerini gösterdiler. Bu saatden sonra bu tip insanlarla muhattap olup iyi niyetimi suistimal edmelerine izin vermiyeceğim. Bu kişilerin amaçları burda faydalı bilgiler vermek değil sert tabirlerle karşı tarafı tahrik edip işin boyutunu başka noktalara çekmektir.

    Sonuç olarak, bu kişilerin bana yönelttiği asılsız suçlamalar ve çocuk kavgası gibi banane banane gibi tavırlar karşısında bezip bu siteden beni uzaklaştırmaya çalışacaklarsa yanılıyorlar. Ben başlangıçda yaptığım bu kişilerle dalaşma yanlışını tekrar edmeyeceğim. Kendileri hangi firma ve markaya hizmet ediyorlarsa devam edsinler ama şunu kafalarına soksunlar. İklimsa benim babamın firması değil, yada İklimsa bayisi olsam Muğla'dan Van'a giderek bir tane klima satmaya yada servis vermeye çalışmam. İnternetden klima satmaya çalısam Sahibinden , Gittigidiyor dan bu işi yaparım. Bir insanın burdan klima satmaya çalışacak hele birde komisyon vereyimde bana burdakileri gönder demesi kadar saçma sapan bir şey olamaz. Siz kendinizi ne sanıyorsunuzki insanlar sizin gösterdiğiniz hedef doğrultusunda ilerleyecek. Ben bile 2gün oldu burda olalı sizin tüm boş muhabbetlerinizden dünyadan bir haber olduğunuzun farkındayım. Burda uzun süre olan biri sizin ne kadar dolu olduğunuzu biliyordur. O sebeple bir daha bu içi boş tartışmalara girmeyip sadece bildiklerimi katalog ve firma yetkilileri ile görüşmelerim sonucunda elde ettiğim bilgileri sizlerle paylaşacağım. Bu o malum kişilere ile ilgili son yazımdır kendilerine bir daha cevap vermiyeceğim. Bana her saldırışlarında bu yazımı onlara yönelteceğim.

    Saygılarımla.

    üstü kapalı tahrikkar sözlerine devam ediyorsun

    şunu yapmayacağım bunu yapmayacağım diyorsun ama yapıyorsun

    bu sitede kimin satıcı kimin bu işi sadece iş edinmiş-görev edinmiş olduğunu bilmeyen yoktur ama maşallah iki günde herşeyi çözdün sakın eski nickin iklimsacı olmasın ,olaylara birinci günden vakıf oldun ,ama hala anlayamadığın konular var

    1. ben defalarca çalışmadığımı,hiçbir firmayla ilişkim olmadığını ,sadece emekli maaşımla geçindiğimi tüm foruma ilan ettim

    2.insanlar burada yazıyor diye başka sitelerde görev alamaz,yönetici,asker,polis ,esnaf olamaz diye bir kayıtmı var

    3.neden anlamak istemiyorsun ? bu siteye satıcı giremez-yazamaz diyen oldumu ? ,zaten en az 5 tane satış-servis işi yapan üye var ve bunları herkes biliyor ama onlar sürekli olarak aynı ürünleri dikte etmiyorlar ,bu şartlar altında size siz yapamazsınız diyen oldumu ?

    bir şeyi değil herşeyi gözünden kaçırıyorsun ,benim buradaki arkadaşlarım arasında hemen her markadan satış servis yapan kişiler var ,senin itham ettiğin gibi olsaydı sadece bir veya iki markanın adamıyla arkadaş olurdum

    sadece iklimsacılarla geçinemiyorum onun sebebi de sizin diğerleri gibi olmadığınız ,biz en iyisini biliriz ,en iyisi bizde ,aslında ben kendi firmam için değil başkalarını düşünüyorum gibi tuhaf davranışlarınız olmasın ,

    iklimsanın satış/servis elemanı olacaksın ama başka markaları önereceksin ,buna kendin inanıyormusun

    bu size son yazdığım mesajdır lütfen bundan sonra bu tarz aba altından sopa gösterme gibi yollara başvurma zannetme ki korkacağız ,çekineceğiz buralarını size bırakacağız ,son mesajım derken zannetmeyin ki vereceğiniz yanlış bilgi ve yönlendirmeye cevap vermeyeceğim ,sadece artık sizinle muhatap olmak istemediğimi belirtmek için size son mesajımdır diyorum, her konu başlığına farklı şeyler yazan sanki siz değil benmiyim ,bir yerde kendi menfatim yok diyorsun diğerinde bunların satışını ve servisin yapıyorum bu cihazlar güzel diyorsun ,diğerinde ucuz olması olmaması beni ilgilendirmez diyorsun sonra fiyatlarını veriyorsun ama onu da kasıtlı fiyat veriyorsun ,birinin en üst modelini veriyorsun diğerini alt modelini , bir cihazın -5 değerini görmezden gelip eer-cop değerini vs. vs.

    daha 10-15 mesajda bunları yapıyorsan artık ne diyelim sen dürüst ,insanlar için çırpınan iyilik meleği ,biz ceberrut herkesi kandırmaya çalışan/kandıran ,yalancılarız öylemi ?

    daha yazacak çok şey var ama daha fazla moral bozmak istemiyorum ,zaten ilerde kimin ne olduğu ortaya çıkar ,kimin menfaatçi ,kimin yardımcı olduğunu her zaman olduğu gibi DH in tüm üyeleri görecektir

    aynı mesajı kopyalayıp tekrar sataşanlara yönelteceğim diyorsun ama şimdiden söyleyeyim ,ya doğru dürüst cevap verirsin yada hiç vermezsin yok öyle yapmam diyorsan şimdiden söyleyeyim bu bir tahrik nedenidir ve gereği yapılacaktır, yukarıda yazdıklarınız bile tehdit nedeni ama yeni üye olmanız nedeniyle bir defalığına görmezden geliyorum ,kendi işine bak zaten doğru ve güzel bilgiler verirseniz merak etmeyin insanlar size teşekkür edecektir




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.