Arkadaşlar merhaba. 2006 model Mitsubishi Lancer 1.6 (235.xxx KM, Benzin/LPG) sahibiyim. Aracımda uzun zamandır var olan ve artık artık sinir bozucu duruma gelen rölanti problemi yaşıyorum. Motor tam soğukken çalıştırıldığında (tahmini) 1200 devir civarında ip gibi çalışıyor ve motor ısındığında yavaş yavaş rölanti devrine iniyor. Ancak motor sıcak iken çalıştırıldığında motor 400 devir civarlarında çalışıyor. Yaklaşık 10 saniye içerisinde yavaş yavaş normal rölanti devrine dönüyor. Motor ısındıktan sonra sadece ilk çalıştırmada değil motor rölantide dururken de 400 devir civarlarına inip çıkabiliyor yani rölanti dalgalanabiliyor. Fakat ilk çalıştırmada muhakkak bu olay yaşanıyor. Kısaca; *Hem Benzin, Hem de LPG'de iken bu olay yaşanıyor. *Motorda sıcak ya da soğukken geç çalışma gibi bir problem yok. *Yağ eksiltme, su eksiltme gibi problemler yok. *Sürüş esnasında tekleme yok. *LPG Bakımı ve ayarı periyodik olarak yapılıyor. *Bujiler yeni (2 periyodik bakımda bir değişiyor). Problemi giderebileceğini düşünerek yaptıklarım; *Gaz kelebeğini temizledim. *Rölanti motorunu temizledim (Adaptasyonu yapıldı). *Tüm hortumları kontrol ettim, çürük olan bazı hortumları değiştirdim. *EGR Valfini temizledim. Yine de problemim devam ediyor. Araç 1 kez bilgisayara bağlandı, ustanın söylediğine göre hava/yakıt karışımı ile ilgili bir hata varmış lpgden kaynaklı olduğunu düşünerek hata koduna bakmadan arızayı silmiş. Sorun sadece motor sıcakken yaşandığından şu an aklıma tek gelen şey oksijen sensörünün arızalı olabileceği ancak oksijen sensörü rölanti davranışını bu yönde değiştirebilir mi bilmiyorum. Sizce bu problemin kaynağı ne olabilir? Fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. Teşekkürler.. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ResidentDance -- 19 Ekim 2020; 3:2:42 > |
Mitsubishi Lancer Rölanti Problemi
-
-
Boğaz kelebeğinde rölanti ayar vidası var onunla düzelebilir ayrıca içinde kendiden siyah bölgeler var boğaz kelebeğinde. Sanki sorun boğaz kelebeğinde gibi duruyor. Komple söküp güzelce temizlemek lazım ancak bu işi mitsubishi bilen usta yapmalı çoğu araçta daha beter oluyor durum. İzmirde hangi ustaya gidiyorsunuz?
-
aptal adam hatayı silip atmasa fikri verirdik. bence lpg yi toptan kapatın . hem vanadan hem sigortasından. bir süre kullanın bakalım ne oluyor ?
-
Rölanti ayar vidası ile düzenlersem rölanti normale döndüğünde çok yüksek çalışacak ve malesef çözüm sağlamayacak. Boğaz kelebeği yerinden tamamen sökülerek hiç temizlenmedi sorunun çözümünde faydalı olabilir. İzmir'de 3. Sanayi Sitesinde Mutlu Otomotiv Dikmen Usta'ya gidiyorum. Fakat arızayı silen servis Mutlu Otomotiv değil aracı ilk aldığımda gittiğim bir yerdi.
LPG'yi sigortasından kapatarak kullanmayı hiç denemedim. Yarın bunu da deneyeceğim.
-
kelebek falan hikaye. kendilerine iş çıkarıyorlar bir şeye çözüm olduğunu görmedim.
-
Benimde park halindeyken daha lpg e gecince devir dusuyor stop ediyor lpgci ye mi gitmem lazim ayar icin once aractan fazla anlamam -
hocam egr valfini nasıl temizlediniz? Bu araçlarda egr valfi yok
-
-
Kompresyon testi yaptırın subapları kontrol ettirin.
-
Sorunun çözüldümü aynı model bemdede var
-
Merhaba. Sorunu çözebildiniz mi? Bende de aynı araç ve aynı sorun var
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X